1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

World generation down to y -64 ... Včasný aprílový žert snapshot 21w06a

Vlákno v 'Diskuze' založil weltar 10. února 2021.

  1. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Tak mi připadá, že máme počátkem února aprílový žertík:

    Snaposhot 21w06a
    Nejnovější snapshot komplet mění dosavadní logiku generování světa a minimum, bedrock, je na úrovni -64 (smrt ve voidu nastává pod -128). Otestováno (osobně). Hladina moří zůstává "původní" (testováno, jen jsem nekoukal zda 63 či 64). A prý zvedají i běžné maximum (netestováno). Všiml jsem si zlata někde kolem -40 či níže, tak ani netuším, zda se generuje celou dobu nebo jen až tak dole.

    Nic proti, v principu, může to být i zajímavá hra. Ale minecraft 1.x to nebude. I pokud to tak náhodou nazvou. :-/
     
  2.  
  3. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    No já nevím, ale mě se změny líbí :)
    [​IMG]
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Děkuji! Děkuji! x 1
    • Informativní Informativní x 1
  4. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    :) Vždyť také říkám, nic proti modovaným minecraftům, které také úplně mění logiku vanily.

    Ale toto je obrovská změna, i jen v dostupnosti ore - ani netuším, zda dia bude od 16 do -64 nebo jen -48 až -64 (tím, že jsem viděl zlato i kolem -40 tak vím, že i hodně dole se něco generuje, jen nevím kdy začíná). Ale obojí varianta bude měnit dostupnost (+hodnotu) všech ore ve hře. Komplet všech ore.

    Pokud to nazvou Minecraft 2.0, tak to také vezmu. A možná i zkusím a zahraji.

    EDIT: Z obrázku vidím, že s ore ještě neco chtějí dělat. Tak uvidíme. Že by je nechali nad 0?
     
    Poslední úprava: 10. února 2021
  5. TompyGamer

    TompyGamer Registered

    Offline
    Registrován:
    23. prosince 2019
    Podle tweetu jednoho z vývojářů rozmístění oreček není finální. Osobně se mi hodně líbí to zvýšení světa, hlavně se těším na finální podobu těch slibovaných hor. :rolleyes: Je pravda, že jeskyně se budou hooodně lišit od toho jak vždycky vypadaly, ale já to vnímám jako změnu k lepšímu. Už teď se mi jejich vzhled hodně líbí - a podle již zmíněného vývojáře do nich budou přidávat ještě podzemní biomy :eek: Celý update zní velice zajímavě a těším se až ho budeme mít na serveru :D
     
    • Informativní Informativní x 2
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  6. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Pokud v cílové verzi +- zachovají současnou minecraft ore distribution a dají si pozor a mezi 0 - 20 nebudou generovat moc nového prázdného prostoru (což by hodně ovlivnilo dia / RS / lapis), tak by to mohlo být v pohodě kompatibilní s 1.x.

    Menší problém bych viděl jen u existujících světů, které by se na -64 verzi rozšířily (ne wipe, ne nová mapa). Pak by v přechodových dosud nevygenerovaných oblastech byl přístup do voidu, pod stávající vygenerované. Ale to se dá snést.
     
  7. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    To by mě taky zajímalo, co bude pod starými částmi mapy až se na server dá rozšíření.
    Původně jsem si myslel, že "se" tam udělá nějaká neprostupná hranice.
    Ale jestli tam bude void s bedrockem nad hlavou, tak to v podstatě tam bude něco jako skyblock!
    To by mohlo být docela "zajímavé"...
     
    • Líbí Líbí x 2
    • Zábavné Zábavné x 1
  8. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Online
    Registrován:
    16. června 2012
    Na twitteru psali, že se způsoby převodu starých světů, tak aby to bylo hezké, budou zaobírat.

     
    • Líbí Líbí x 6
  9. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Abych jen planě nekritizoval. Já jsem obecně (i u mých programů, pokud mohu ovlivnit) posedlý zpětnou kompatibilitou (vč. logiky). Takže, pokud už bych dělal nové světy (biomy), které by mohly do -64, tak bych to asi vyřešil jinak:

    - Nový typ kamene, tzv. "lehký bedrock" resp. "těžký obsidián", který by se na nových chuncích generoval stejným způsobem jako dříve bedrock (tedy na 0 a kousky nad).
    - Lehký bedrock (těžký obsidián) by šel vyrubat jen netherite nástroji. Nešel zničit s TNT ani dlouhým rubáním čimkoli jiným. Hlavně, nešel by do inventáře hráčů (nedropl by se).
    - Nové "biomy", či větší struktury, bych zařadil na lvl -1 ... -64, vč. nových věcí - liany, světelné blbůstky, ...
    - Na nových chuncích na -64 by se generoval bedrock (ten pevný, původní, nezničitelný).
    - Rozložení původních ore 100% zachováno. Maximálně, pod 0 by se vyskytovaly jen běžné (jako železo, coal, nově možná copper a možná bych povolil i trochu RS).

    Výhoda:
    - Zpětná kompatibilita perfektní, vč. zachování hodnoty vzácných surovin.
    - Kdo by chtěl nově dělat superstavbu až do -64, stále by měl možnost vyrubat si na stavebním místě komplet celý ten lehký bedrock (hezky ručně, bez TNT) a udělat díru 127 hlubokou.

    Nevýhoda:
    - Nový typ kamene (stylem), který po úspěšném vyrubání nedropne. To je nová logika.

    Zajímavost:
    - Dolu by se dostal až jen ten, kdo prošel netherem (resp. získal netherite). Zajímavá provázanost, obdobně jako u End portálu, na jehož spuštění je třeba blaze rod.
    - Kdo by si položil postel hodně dolu a ztratil netherite krumpáč a byl někde hodně daleko pod lehkým bedrockem, musel by si zničit postel a zabít se na globální spawn, aby se vůbec dostal rozumně zpět. Takže by to byl i mírný nádech nebezpečna, obdobně jako v netheru.

    ------

    Tomu já říkám svět rozumně kompatibilní s MC 1.x a přesto stylem nový.
     
    • Líbí Líbí x 1
  10. klevik5

    klevik5 Backup plan

    Offline
    Registrován:
    02. května 2013
    Ok, weltare, zkus to napsat Mojangu.
     
    • Zábavné Zábavné x 4
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  11. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Coby poznámka k novému snapshotu 21w07a je i graf rozdělení distribuce rud a porovnání staré x nové:
    https://i.imgur.com/RH5cgSF.jpeg

    - Jak je vidět, jsou naprosto změněné hloubky kde se co vyskytuje.
    - Pokud je obrázek ve stejném měřítku pro staré i nové, znamenalo by to obrovskou inflaci (nejen) dia. Tedy to, čeho jsem se obával. Pokud měřítko odpovídá.

    P.S.: Znovu pro jistotu dodávám. Nové rozložení mi připadá celkem logické (hustota nevím, uvidím) pro případ dvojnásobně velkého podzemí. Jen to cítím jako obrovskou změnu, jaká u 1.x neměla obdoby (pokud vynecháme raný vývoj alpha a starších beta verzí). Ani enchanting, ani netherite, dokonce asi ani End, si myslím nemá takový vliv na styl hratelnosti, jako zvětšení počtu dia (soudím ze zkušeností z modů). Už proto, že dia je často považován za směnnou jednotku, která si udržovala srovnatelnou hodnotu mezi verzemi - rozhodně nebyly změny v řádech.
     
  12. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Online
    Registrován:
    16. června 2012
    Taky si myslím, že to je trochu přehnané, ale ne zase o moc. Nově přidaný grimstone se těží pomaleji než stone - ani s Haste II a Eff V nejde instamining. Byla navíc zrušena ta univerzální těžební hloubka y=11, takže se již nepůjde spoléhat na železo a uhlí vykopané jako "bonus" při cílené těžbě diamantů. Člověk bude muset obětovat další čas na těžení i těchto materiálů (tedy čas, kdy by dřív těžil diamanty).
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Informativní Informativní x 1
  13. Huh_ac

    Huh_ac Registered

    Offline
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Myslím si, že kdyby přidali možnost ten Grimstone „instamajnit“ s plným netheritovým beaconem, bylo by to fajn.
    Lidi by pak měli nějakou motivaci na ten netheritovej beacon těžit, a dostal by nějakou speciální funkci.
    A získat tolik netheritu je hodně obtížný, takže podle mě by to bylo adekvátní;).
     
    • Líbí Líbí x 1
  14. TompyGamer

    TompyGamer Registered

    Offline
    Registrován:
    23. prosince 2019
    Zajímavý nápad, ale myslím že podceňuješ jak extrémně zdlouhavý, obtížný, a téměř nemožný proces by bylo získat celý netherite beacon.. To je 164 bloků - 1476 ingotů - 5902 E: 5904 ancient debrisu.. A člověk co kopal netherite ví, jak obtížné a riskantní může být získat jen 1 samotný debris. Pokud by něco takového dělali, myslím že diamanty by byly adekvátnější - diamantový beacon je aspoň něco co se dá realisticky v konečném čase nasbírat.. :D
     
    Poslední úprava: 22. února 2021
  15. Huh_ac

    Huh_ac Registered

    Offline
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Možná to podceňuju, netherite jsem nikdy nijak zvlášť netěžil...
    A diamantový beacon je taky hodně těžký na získání, ale jak říkáš, je to už reálnější, než ten netheritový...
    Ale na druhou stranu si zase myslím, že netheritový beacon by měl mít nějaké zvláštní schopnosti oproti ostatním, přece jenom je extrémně těžký na získání:D
    Proto by mohl mít třeba větší dosah než ostatní beacony, vyšší úroveň efektů (např.:Haste IV.), atd.;)
    Abych to teda nějak shrnul, tak bych byl klidně pro přidání „instamajnu“ s diamantovým beaconem, ale aby netheritový měl také nějaké speciální schopnosti, jak je uvedeno výše;)
     

Sdílej tuto stránku