1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Návrh Rozšíření jílovny

Vlákno v 'Diskuze' založil TompyGamer 05. února 2021.

  1. TompyGamer

    TompyGamer Registered

    Offline
    Registrován:
    23. prosince 2019
    Ahoj, zajímalo by mě, jaký by byl názor komunity na rozšíření stávající jílovny.

    Nejde ani tak o jíl, jako o štěrk, kterého je často potřeba hodně na větší stavby užívající z velké části beton.
    Pro srovnání:
    • Pískovna, kterou na serveru máme, má objem něco přes 14000 bloků písku, a i tak musí člověk často pískoven nakopat vícero, když se chystá na nějaký větší projekt.
    • Jílovna má jen necelé 4000 bloků, a je to cca polovina jílu, a polovina štěrku.
    A ano, kdyby člověk byl na serveru celý den, může si počkat na obnovení a vždy vykopat, ale to je časově neefektivní, a myslím že nejsem sám, když řeknu, že je pro mě lepší, pohodlnější a efektivnější to prostě sfouknout v jednom sessionu, místo toho abych kopal na etapy.

    Dva návrhy:

    A)
    Aby se nemusel upravovat střed jílovny, stačilo by jen prodloužit každou z buněk jílovny dozadu, třeba na dvě současné délky, conduit by to nejspíš pořád pokryl.

    E:Nebo

    B) Udělat z jílovno-štěrkovny čistě jílovnu, a postavit novou štěrkovnu jinde, s objemem více se blížícím pískovně.

    Rád uslyším, jaký máte na toto názor, díky, Tompy :p

    Edit: Pro upřesnění, s těmi dvěma návrhy jsem to myslel jako jeden nebo druhý, přijde mi že jsem to nesdělil přesně :D
     
    Poslední úprava: 05. února 2021
    • Souhlasím Souhlasím x 14
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  2.  
  3. Huh_ac

    Huh_ac Registered

    Offline
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Ten nápad s tím rozdělením jílovny a štěrkovny se mi líbí:)
    A proti rozšíření kapacit bych také nic neměl, souhlasím s tím, že pokud člověk potřebuje hodně materiálu na nějaký větší projekt, je to lepší těžit najdnou (sám to tak většinou dělám, i když je pravda, že jsem zatím nic moc většího nestavěl:D).
    Díky za přečtení:)
    Huhac

    Edit: Když bych se měl přiklonit k jedné možnosti, tak spíš rozdělení na jílovnu a štěrkovnu s kapacitami podobnými pískovně. Přece jenom, většinou si chci natěžit jen jeden materiál, aby se mi to nemotalo v inventáři. Ale druhá možnost má taky něco do sebe, přecejen se Concrete vyrábí z Claye a Štěrku;)
    Takže závěr-popravdě nevím, ke které z možností se přiklonit, obě mají něco do sebe, nějaké výhody a nevýhody. Ale tak už to hold bývá. Jsem prostě nerozhodný člověk. A až moc možná řeším tuhle otázku .
    Ale co už. Ať bude jakákoliv z možností, tak se zlobit nebudu, bude to lepší než současný stav. Vzhledem k tomu, že ze závěru se už pomalu přestává stávat závěr, tak už končím.
    Pokud tohle někdo přečetl, tak má můj obdiv:).
    Díky
    Huhac
     
    Poslední úprava: 05. února 2021
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  4. Webess

    Webess Badmin

    Offline
    Registrován:
    15. března 2013
    Gravel mozes kopat v netheri.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Zábavné Zábavné x 1
  5. TompyGamer

    TompyGamer Registered

    Offline
    Registrován:
    23. prosince 2019
    Tak, stejně jako pískovna je zdroj písku, který nahrazuje kopání v přírodě, tak by tohle odrazovalo lidi od náhodného kopání štěrku po nejen netheru, ale i OW. Chápu, že pro nether nejsou takové standardy "zachování přírody" jako pro OW, ale kopání štěrku v netheru může být i celkem riskantní, speciálně pro hráče kteří ještě nemají end-game věci, nebo nejsou zběhlí ve hře.
     
    • Líbí Líbí x 2
  6. Plenca

    Plenca VIP

    Offline
    Registrován:
    05. srpna 2012
    Pískovna je na písek zejména proto, že by se jinak huntovaly řeky a moře, což je opravdu jediným zdrojem písku. Naopak štěrk je součástí podzemí a zároveň je v tom netheru, u něhož krásu nikdo neřeší. => ve světě je k dispozici aniž bys musel huntovat krajinu. Jílovna je pěkná a pro normální potřebu dostatečně funkční. Pakliže někdo touží po megalománii, pak je nejednodušší řešení udělat si na promenádě výkupnu štěrku. :) (Na ETE výkupna byla obří). Když nastavíš dobré ceny, tak se jistě zájemci, co se vydají vstříc riziku, najdou. V té hře má bý i nějaká výzva, ne jen sedět a čekat až mi něco napadá z trapek nebo až se vygivuje v Jílovně. :)
     
    • Líbí Líbí x 2
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Informativní Informativní x 1
  7. Huh_ac

    Huh_ac Registered

    Offline
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Zase jiný pohled na věc:). Je pravda, že hra má být nějaká výzva, a nemá nám všechno naservírovat jak se říká „Na stříbrném podnose“, ale zase nemá být nějak přehnaně těžká, aby tě po nějaké době nepřestala bavit neustálým a nekonečným opakováním stejných činností a nezačala být (až příliš) repetetivní. Je pravda, že Minecraft v nějakých segmentech repetetivní je (těžení stromů a v dole, zabíjení mobů, atd.),ale pořád si nějakým způsobem zachovává nějakou (rozumnou) hratelnost (Alespoň podle mě, je pravda, že Minecraft nehrají takovou dobu jako někteří). A když na stavbu svého projektu potřebuješ spoustu concretu, a musíš každý den jít do jílovny, celou ji vytěžit, a pak postavit jen malou část toho velkého projektu, který už chceš mít dokončený (je pravda, že největší zábavu si užiješ právě při tom stavění) a mušíš takovou dobu čekat, než si budeš smět jít natěžit další materiály, to podle mě nebaví nikoho (pokud ano, tak mi zde mé tvrzení můžete vyvrátit, zlobit se nebudu;)). Je pravda, že během toho čekání můžeš dělat něco jiného (těžit, stavět něco jiného, atd.), ale pak už to podle mě ztrácí takový ten šmrnc.
    Všechno tohle je jen můj názor, a může se měnit:)
    Též se mi ho zde různými argumenty můžete pokusit vyvrátit, budu jedině rád;)
    Díky za přečtení:)
    Huhac
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  8. scor78

    scor78 Registered

    Offline
    Registrován:
    18. března 2012
    Chtěl si asi napsat o jílu. Písku je mraky v pouštích (víme všichni, že kopat se tam nesmí).

    Minecraft je postaven na 3 základních pilířích - kopání, stavění, přežití - každé posílení v jednom pilíři, znamená oslabení v dalších. Na serverech se ty ústupky dělají hlavně kvůli tomu, aby nový hráč mohl přijít kdykoliv na server a nebyl znevýhodněn oproti těm, co hrají od wipe. A další hlavní důvod je ochrana mapy - nikoho by nebavilo wipe serveru každých 3-6 měsíců.

    A pak jsou zde požadavky hráčů - někdo rád staví a chce doly, jiný zas je přesný opak... A všechno tohle skloubit na jeden server, který není vyloženě zaměřený jedním směrem, aby si zahráli všichni a současně k tomu ještě přidat nšjakou ekonomiku, to chce ústupky pro všechny typy hráčů. A Majncraftu se to daří po léta. Nic není extra přehnané žádným směrem.
    Ono taky by se to mohlo zvrhnout do extrému co občas jde najít na kinder-warez serverech - doly na všechno, včetně dia, quartzu atd.

    A abych jen nekecal obecně a neřekl taky co si myslím o dotazu (i když na mém nesejde, jsem dlouho nehrající): mám stejný názor jako @Plenca. Štěrk je asi v dolech ještě pozůstatek dob minulých, kdy byl ve vodě spolu s jílem (nebyl tak dostupný ve hře). Dnes už je štěrk v dolech zbytečný a nemusel by tam být vůbec.
     
    Poslední úprava: 07. února 2021
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
  9. Huh_ac

    Huh_ac Registered

    Offline
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Souhlasím, co je na tom špatného (na slušném zeptání se kvůli názorům ohledně jílovny)?

    Edit: Došlo k omylu, omlouvám se. Bylo to myšleno jako vtip.
     
    Poslední úprava: 07. února 2021
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
  10. Tr0jaN_

    Tr0jaN_ Registered

    Offline
    Registrován:
    31. července 2015
    Poslední úprava: 07. února 2021
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 2
    • Zábavné Zábavné x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  11. Krystof_08

    Krystof_08 Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2020
    Ahoj, mě připadá jako dobrý nápad to zvětšit a nechat to jeko jílovno-štěrkovnu.
    -Lopyisek
     
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  12. Petan_s

    Petan_s Registered

    Offline
    Registrován:
    15. října 2020
    Super nápas :). Sice jsem nikdy nepotřeboval nějak jíl nebo gravel, ale byl jsem tam párkrát a vskutku to není nějaké obří. Uvítal bych zvětšení.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  13. pragos

    pragos Moderátor

    Offline
    Registrován:
    12. října 2013
    Dopředu upozorňuji, že nebudu pojednávat jen o Jílovně, ale i o Pískovně, jelikož si myslím, že oba doly jsi jsou ve více věcech velmi podobné. Navíc se v rámci celého vlákna Pískovna už několikrát zmiňovala…

    Nejdřív to trochu shrnu:
    Oba umělé doly jsou tu od toho, aby se nehyzdila krajina. Pískovna kvůli pouštím a Jílovna kvůli bažinám + koryta řek.

    Když začnu Pískovnou, tak:
    • Spotřeba písku je veliká přes sklo, beton, sandstony, TNT a až po výrobu red sandu (jelikož nemáme na mapě Badlands).
    • Vytěžením získáte 14350 bloků (cca 4 a kousíček double bedny).
    • Podle techniky a nástroje, vám bude trvat i její vytěžení. Můj test - 35 min s dia lopatkou eff V a né moc efektivní technikou.
    Naopak Jílovna:
    • Jíl není až tak běžně používaný, ale jeho adaptace na terracotta a bricky velice.
    • Za to štěrk, když pominu flint, využijeme na coarse dirt, avšak největší využití má při výrobě betonu.
    • Z Jílovny jsem vytěžil (conduit, depth strider III, dia lopatka - eff V + silk) a posbíral 3858 bloků.
    • Když mě tam zrovna neotravovali delfíni, tak jsem měl celou Jílovnu vytěženou za 9 min a 13 s (od kopnutí do prvního bloku do kopnutí posledního i sesbíráním všech bloků a jejich uložení do shulkerboxů).
    Myslím, že smysl a důvod velikosti Pískovny nám všem je jasný. Nicméně cela debata momentálně visí spíše na řešení problému velikosti Jílovny pro větší projekty... Pojďme si to říct na rovinu, komu by na obyčejný domek nestačily ty necelé 2 tisíce bloků… Nicméně Jílovna (ofc. štěrk i jíl), tak ta je menší, protože oboje se dá sehnat na mapě „rozumným“, avšak rozhodně ne, tak pohodlným způsobem, jako v umělém dole:
    • Jíl jde nakoupit od villageru, respektive terracotta i bricky. Pro ty kteří budou namítat, že to je nákladná cesta, tak mají pravdu...
    • Oproti tomu štěrk ten roste všude možně, od netheru, přes jeskyně, až na dno oceánů (tak 60% dna oceánů).
    • Avšak je tu i jiná možnost, jak potřebný materiál získat a to je zmíněný výkup. A asi mohu říct "bohužel", že na promenádě se výkup takřka nevyskytuje.
    Pokud se na to zaměříme ekonomicky. Tak víme, že štěrk se na promenádě prodává dia za stak a to samé stak clay bloků, brick bloků a všech barev terracotty, pak tu jde za stejnou cenu najít i beton a to v sypkém i pevném stavu (kdo hledá najde :) ). Takže za předpokladu výkupu a stejného kurzu, co je momentálně na promenádě (dia za stak), by vás celá Jílovna na výkup stála 61 dia, což je zhruba 41 min po přepočtu na obsidianovou měnu. Samozřejmě můžete mít příjem dia z nějakého obchodu na promenádě, či trading s villagerama, anebo z normálního těžení s fortunem III v dolech. Konec konců vždycky jde najmout nějaký „otrok“ který to za almužnu nakope..

    Možná řešení:
    1. Zvětšení dle původního bodu A
    2. Vytvoření separé dolů pro jíl a štěrk (dle původního bodu B)
    3. Snížení obnovovacího času dolů
    4. Změna poměrů štěrku a jílu (víc štěrku), případné rozdělení pater na jednotlivé materiály (např. první dvě patra jen jíl zbytek jen štěrk)
    5. Přímo na molu (nebo někde v okolí) umožnit výkupy přes NPC shopy
    6. Vytvoření další jílovny
    7. Nechat to tak, jak to je

    Závěr:
    Osobně si myslím, že koncepce, co tu momentálně máme, je úplně v klidu, avšak chápu některé jedince, kteří by rádi zvětšení, protože by to bylo pohodlnější. Rozhodně si myslím, že nechat to tak jak to je by nešlo, protože od startu Tethysu se toho hodně změnilo, a proto bych rád udělal kompromis:
    • Snížení času obnovení dolu
    • Přidání místa pro výkupní místa
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Líbí Líbí x 3
    • Informativní Informativní x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  14. Krystof_08

    Krystof_08 Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2020
    Ahoj, stímto plánem souhlasím ale mám ještě jeden návrh sice nevím jestli to půjde ale tady je:
    Že po vytěžení celé jílovno/štěrkovny by se autmomaticky třeba po 10 sekundách obnovyla
    A aby se tam nikomu nic nestalo tak by to psalo do chatu čas kdy se obnový.
    Vím že to asi moc nezlepšuju ale nevadí.
     
    Poslední úprava: 23. února 2021
    • Zábavné Zábavné x 3
    • Informativní Informativní x 1
    • WTF WTF x 1

Sdílej tuto stránku