1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Obecná diskuse o urbanizaci a rozvoji infrastruktury na serveru

Vlákno v 'Diskuze' založil marquecz 19. února 2021.

  1. marquecz

    marquecz Registered

    Offline
    Registrován:
    02. ledna 2013
    Pár slov úvodem:
    Přiznám se, že toto vlákno zakládám na poněkolikáté, protože si nejsem úplně jistý, jestli o něj vůbec je zájem. Před časem jsem si ve vlákně věnovaném starým mapám Majncraftu trochu posteskl nad tím, jak byla Eternie úžasná mapa a že mi na Tethys chybí více měst a hustší síť cest po Overworldu. Můj příspěvěk sklidil celkem souhlasné reakce a já slíbil, že pokud by o to byl zájem, rád bych založil vlákno, kde bychom o tom mohli diskutovat podrobněji, abychom nemuseli spamovat tamní vlákno. Zde tedy je.

    Později zareagoval také Plenca, který poměrně výstižně shrnul nepříjemnou pravdu o tom, že Minecraft jako hra má své zlaté období již za sebou a nemá smysl doufat v návrat starých dobrých časů a rovněž že úspěch Eternie stál především na tom, že hráči samotní byli ochotni vytvářet obsah pro další hráče, ať už to byly eventy, kešky, veřejné projekty nebo Cesta z města, a bez této ochoty není zlepšení stavu možné. Upřímně jsem se trochu obávám, že touto nepříjemnou pravdou Plenca jakoukoliv šanci na diskusi na toto téma prakticky zabil (samozřejmě nic proti tobě, Plenco! ;)), nicméně jsem se odhodlal, že vlákno založím stejně.

    K vlastnímu tématu diskuse:
    Cílem tohoto vlákna by nemělo být plané hořekování nad tím, jak byla Eternie nebo případně i Stará mapa (kterou jsem nezažil, a tudíž nemohu soudit) skvělé a jak vše s Novusem a Tethys šlo do kytek. Stejně tak neočekávám, že by toto vlákno mělo vést k nějakému všespásnému návodu, kterým se veškeré problémy vyřeší a Tethys i všechny budoucí mapy budou navždy zalité sluncem. Měli bychom si přiznat, že idealizovaná minulost se nevrátí a je nutné pracovat s tím, co máme nyní. Na druhou stranu věřím, že vždy existuje šance na drobné zlepšení.

    Můžeme se zde pokusit shrnout konkrétní zkušenosti a poznatky o tom, co na dřívějších mapách fungovalo, co naopak nefungovalo, kde můžeme pozorovat zlepšení a kde má Tethys rezervy. Můžeme shrnout současný stav a představit stávající projekty na serveru dotýkající se tématu infrastruktury a urbanizace. Můžeme navrhovat realistické ale klidně i přemrštěné nebo čistě fikční plány, jak rozíjet infrastrukturu na Tethys a potenciálních mapách budoucích. Záměrně jsem toto vlákno pojmenoval jako "obecná diskuse", protože bych byl rád, aby její obsah byl co nejširší.

    Kromě toho doufám, že nejsem jediný, koho téma plánování urbanizace a infrastruktury tak nějak obecně zajímá, sleduje třeba vizualizace na stránkách Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy nebo hltá historické a budoucí návrhy metra na Metrowebu a rád si o tomto tématu popovídá v kontextu Majncraftu. I kdyby toto byl jediný praktický dopad tohoto vlákna, myslím, že i to stojí za to. :)

    Shrnutí:
    Toto vlákno otevírá diskusi o urbanizaci a rozvoji infrastruktury na Tethys, mapách předchozích i budoucích. Urbanizací se zde myslí stavba měst a vesnic na mapě a obecně hustota a rozložení projektů. Infrastruktura jsou pak veškeré cesty, CNC, Cesta z města, železnice, přístavy, ale i různé zájezdní hostince, úkryty nebo odpočívadla podél cest, značení ve světě i na dynmapě, v širší definici i veškeré veřejné projekty, tematické oblasti, farmy, arény, kešky, turistické známky, zkrátka vše, co propojuje mapu v jeden velký funkční celek.

    Hlavním cílem diskuse by mělo být zlepšení současného stavu v těchto oblastech na Tethys či na potenciální budoucí mapě. Konkrétně však může být diskuse velmi obecná a o všem možném, co se týká tématu. Příklady některých námětů do diskuse mohou být:
    - vzpomínky "pamětníků" na to, jak se stavěla a fungovala města a infrastruktura na dřívějších mapách
    - identifikace konkrétních problémů a možná řešení
    - představení stávajících projektů a snah k rozvoji infrastruktury, např. cesty, které stavíte
    - návrhy na rozvoj infrastruktury, realistické i fikční (např. ideální železniční síť na mapě)
    - nápady na města, vesnice a veřejné projetky, které vás napadly, ale vaše představy nebyly natolik konkrétní, abyste podali návrh na stavbu
    - cokoliv k tématu, co vás třeba v minulosti napadlo, ale nechtělo se vám kvůli tomu zakládat vlastní vlákno
     
    • Líbí Líbí x 6
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 4
  2.  
  3. Hiiron

    Hiiron Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2019
    Co se týče urbanizace, tak bych řekl, že to nemůžeme nějak urychlit a nutit, že to přijde samo - Tethys je přecejenom jen kolem roku stará mapa. Myslím si, že města a hustotu projektů doopravdy nemůžeme ovlivnit.

    A s tím ostatním souhlasím, chce to inciativu hráčů, která je bohužel vyrazně slabší (podle mě hlavně z důvodu elytry, která poskytuje velmi rychlou a dobře použitelnou přepravu na krátké i dlouhé vzdálenosti, kterou vlastně poráží jen lodičky v CNC).

    Konkrétně co se týče nějaké oblasti, tak jsem plánoval takové spíš nevýrazné do krajiny zapadající cesty, zplavnit řeku až k moři a další infrastrukturu v oblasti kolem mého (a kamaráda) sídla a projektu (v současnosti připravované "středověké" město tady) a s tím spoluprácí s ostatními hráči v okolí co zatím také staví středověk/fantasy vytvořit takové malé království/panství a tím i takovou malou propojenou oblast (ne přímo urbanizovanou) kde třeba bude i upravená příroda.

    Tohle bych s radostí propojil, kdyby se někdo přidal, s nějaký dalším projektem/Cestou z města, ale Cestu až do Majnburgu asi sám nedám ;) a hlavně zatím město nestojí, takže si nemyslím že je na místě stavět cesty. (kdybysme to začali víc řešit tak jo, ale samostatně se do toho teď doopravdy nepustím)

    Myslím si, že by nebyl špatný nápad vytvořit nějakou skupinku cestářů. Kdyby se nás pár sešlo tak bysme podle mě za nějakou relativně krátkou dobu pokryli celou Tethys. (Kdyby jste měli zájem, tak sem napište - když nás bude dost, tak můžeme něco započít a řešit to jinde :D)

    Toť by bylo tak nějak vše, protože další infrastruktura moc není můj šálek kávy. Je toho hodně, tak doufám, že je to alespoň trochu koherentní :D
     
    • Líbí Líbí x 2
  4. Laranto

    Laranto Lrrr

    Offline
    Registrován:
    15. listopadu 2012
    Donutit hráče rozvíjet infrastrukturu v overworldu je přeci úplně jednoduché. Stačí zakázat elytry a zrušit nether. Když všichni budou muset cestovat hezky pěšky overwordem, tak se do stavby cest snad spousta hráčů pustí :)

    Nebo se naštvou a opustí server : D
     
    • Zábavné Zábavné x 2
  5. Hiiron

    Hiiron Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2019
    :D tak jsem to nemyslel, snažil jsem se jen říct, že díky tomu, že je lepší věc (které se rozhodně nechci zbavovat) není moc inciativa ke stavbě overworld infrastruktury
     
    • Líbí Líbí x 1
  6. Huh_ac

    Huh_ac Registered

    Online
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Ahoj, tak, abych nějak začal:

    Myslím si že železniční síť po celé mapě by byla fajn:)
    Mohla by být podzemní, mohly být čistě hlídkové okruhy po celé mapě, něco jen na dopravu (železniční síť je fajn v tom, že si můžu na chvíli odejít od počítače, a ono mi to dojede na určité místo) a něco by zase mohlo být jen čistě zážitkové, mohl by vznikat železniční společnosti, které by lidi po mapě přepravovali, pořádali zážitkové trasy, mohli by být závody ve vlacích s různými překážkami...
    Možností je prostě mnoho, téměř nekonečno...
    Sám bych se na budování železnic klidně aktivně podílel:)

    Já mám takových představ celkem dost, ale jsou moc náročné na realizaci a nejsou asi úplně konkrétní a hlavně na ně nemám čas.

    Teď ty nápady:

    1. Obchodní středisko v moři v Ocean monumentu
    Bylo by dle mého názoru opřínosem, protože promenáda je už dost chaotická a člověk se tam dost ztrácí (nebo teda aspoň já, někdo s tím problém mít nemusí).
    V takovém středisku by byly jednotlivé parcely, a každý by si tam mohl postavit vlastní stánek, všechno by bylo předhledně členěné do kategorií (Zemědělství, Stavebnictví,Plody Moře, Velkoobchod, Značkové věci od provozovatele (Samozřejmně předražené:D) , atd.)


    2. Náboženství uctívající lední mědvědi s obřím chrámem a městem

    V takovém městě by mohli bydlet jen uctívači tohoto náboženství, mělo by obří hradby, bylo by téměř nedobytné, mělo by chrám uctívající lední medvědi a hlavně by tam všichni lední medvědi nalezli útočiště.
    Pokud by někdo zabil ledního mevěda, znepřátelil by si celý kult. Náboženství by však nebylo šířeno válkou a boji, každý by se k němu mohl přidat dobrovolně (nikdo by nebyl nucen), protože náboženství má být vkastní přesvědčení člověka, ne, že ho k tomu někdo donutí v mučírně (i v této hře, samozřejnmě berte s rezervou, je to jen hra;))


    3. PvP/PvE Aréna
    Tuhle arénu jsem sice již na fóru nastiňoval, ale pořád jsem nepodal žádost o projekt.
    Ptáte se proč?
    Důvodů je více, ale hlavní je ten, že si nejsem jistý, jestli vůbec projekt takového rozsahu zvládnu (jen kopání je velice zdlouhavé, kdyby mi @TompyGamer nepůjčil 2 stacky železných bloků, tak bych ani zdaleka nebyl tam, kde jsem teď, takže mu ještě jednou tímto moc děkuji:))
    Arénu bych chtěl dokončit, a jakmile budu dělat něco většího, tak žádost na fórum podám;)
    Pokud by to někoho zajímalo blíže, tak arénu popisuji v tomhle vlákně.


    To už je z mých nápadů asi všechno (pokud mě něco ještě napadne, tak to sem doplním)

    Jinak můj názor na to, proč se hodně hráčů nepouští do stavby (a ostatně proč se do toho nepouštím ani já) měst, cest, železnic, organizací eventů a podobných věcí je, že je to časově hodně náročné, a neví, jestli to zvádnou realizovat. Prostě je potřeba se odhodlat a jít do toho.

    To je všechno, mějte prosím na paměti, že všechno je jen můj pozhled na věc:)
    Díky moc za přečtení
    Huhac


    PS: Ty železnice (pokud by nějaké vznikli,a bylo by fajn kdyby jo) by mohl ozvláštnit a vylepšit tenhle plugin, případně ještě tenhle.

    Edit: Pluginy jsem vůbec netestoval, je to jen takový návrh;).
     
    • Líbí Líbí x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  7. Plenca

    Plenca VIP

    Offline
    Registrován:
    05. srpna 2012
    Cesty a cestování:
    První co je pro toto třeba, je důvod takové cesty. Tedy proč pojede hráč z bodu A do bodu B. V cíli musí být nejlépe nějaký aktivní bod zájmu (event, keš, obchod, quest). Za druhé musí být důvod, aby hráč použil staromódní pozemní cestování (pěšky, kůň) a nelezl rychlým netherem nebo elytrou. Motivací měly být questy podél cesty. Bohužel to s nimi nedopadlo dobře a to i mým přispěním. Mám rád pozemní cestování a využíval bych jej (ostatně na dostihy na Ete jsem jel jednou skoro hodinu :D), ale budou tento fetiš sdílet i ostatní hráči?


    Vesnice a města
    Tady je problémem domluva. Starší hráči si rádi ladí vesnice a města do nějakého stylu. Vzít nováčka obnáší velká rizika toho, že tento styl bude narušen nějakou nepěknou stavbou, které se jednoduchou cestou nebude dát zbavit. Další věcí je opět ona motivace, proč se sdružovat do měst? Samozřejmě bych rád viděl fungující města, ale k tomu opět musí být nějaká motivace v nich bydlet. Tedy rychle přístupné eventy, fungující sousedská výpomoc, fungující obchod, ochota snášet různou úroveň staveb, schopnost uzavírat kompromisy ... Navíc řízení takového projektu vyžaduje více času, jinak je riziko, že ti to město zvlčí. Obecně na starších mapách fungovalo takto jen opravdu málo vesnic a styl staveb v nich byl už tehdy velmi volný (např: SmallVile, Majnburg)
    Ideální je, když zakládají vesnice hráči co se znají.


    Centralizace
    Obě výše zmíněné záležitosti nabourává centralizace. Hlavní dění je odnepaměti centrováno kolem Promenády a zbytek světa si žije svým vidláckým životem. Proto například nikdy moc nevznikly obchody mimo promenádu, protože proč stavět krámek, když všichni půjdou stejnak pohodlně do supermarketu?


    Doprava
    V počátku byla železnice a metro vedena jen do těch nejdůležitějších bodů (větší města). Dodnes považuji Nepster CNC style (mřížka) za největší omyl, který byl v netheru udělán. Staré metro mělo duši a stačilo by, aby jen dostalo jednotnou výšku (PremyslOre tím strávil desítky hodin, trvalo mu to, a tak mu starý nether smazali a vnikl ten baznecht).
    Velkým mínusem pro obnovu železniční sítě je ztráta její rychlosti. Do minecraftu přibyly rychlejší formy cestování a dráha ztratila svůj význam. :(


    Ochota se socializovat
    Nejpalčivější problém. Mnozí hráči hrají multiplayer hru sigleplayerským stylem. Tedy najdou si domov, postaví hradbu a uzavřou se před světem venku. Částečně to způsobuje počáteční plachost a možná i špatná zkušenost z warezáckých serverů, kde neznámý hráč venku = riziko. Dalším bodem je tolerance. Musíme se naučit tolerovat, že zde hrjí různé ročníky a víme, že 13 letý jedinec je jinde než ten, kterému je 26. :D Taky jsme byly děti, taky jsme pařily hry a taky jsme občas udělaly nějakou pitomost. Jedni mají spoustu času a dravost, druhý ho mají méně, ale už mají rozvahu a zkušenost. Pokud najdeme způsob jak to skloubit, můžeme to využít ve prospěch serveru. Je třeba znova vybudovat komunitu zvučných jmen, eventů a povznést se na velkou Majn rodinu. :) Máme na to?

    Dodatek, reakce na kolegu výše:
    Velké věci se rodí z věcích malých. Jestli tato komunita někdy o něco neměla nouzi, byly to velké sny a plány. Bohužel ty často končily jen velkými dírami v zemi nebo obří stvabou obklopenou ničím uvnitř prázndou a opuštěnou. Sám zmiňuješ čas. Ano, ten je tou hlavní měrou. Čas a velikost aktivní komunity. Jelikož je jen pár jedinců, co mají času opravdu hodně (a marní jej trapkařením) a aktivních hráčů je tu už také méně, má smysl začít něčím drobnějším.
    Např. ty náboženské kulty tu dříve také byly. Nicméně například místo obřích center by naopak mělo smysl budovat drobné svatyně po serveru. Zaplníš svět, rozšíříš povědomí a když to náhodou vyšumí, nezůstane po tom velká díra. ;)
     
    Poslední úprava: 19. února 2021
    • Líbí Líbí x 4
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  8. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    Měli jsme Nepstera a Útěrku :D
     
    • Zábavné Zábavné x 3
    • Informativní Informativní x 2
  9. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Online
    Registrován:
    16. června 2012
    Nedávno jsem nad tím trochu uvažoval a napadlo mě, že za to může i částečně samotná hra. Postupně s přidáváním "quality of life" věcí jako jsou beacony, ender chestky, shulkery, mending a netherite (a také nespočet nových "továren na nekonečno") se hra za určitou hranicí velmi zjednodušuje. Tato hráčská komunita také stárne a s tím se i zvyšuje její znalost "game meta" a tedy i její efektivita v dosahování cílů ve hře. Přežití je pak triviální, stavba projektů o mnoho snazší - hrát komunitně není potřeba.

    Asi nejlepší a nejikoničtější příklad, co mě napadne, je stavba města Kráter. Nahlédnete-li do vláken na fóru ohledně stavby tohoto města, uvidíte, že výkop kráteru trval přibližně 10 aktivně hrajícím lidem asi 3 měsíce. Za jak dlouho byste tuto jámu vykopali dnes v síle jednoho člověka?
     
    • Souhlasím Souhlasím x 4
    • Líbí Líbí x 2
  10. marquecz

    marquecz Registered

    Offline
    Registrován:
    02. ledna 2013
    Abych se taky zapojil do diskuse, když jsem si ji založil, předně děkuji všem, kteří se zapojili.

    Osobně vidím hlavní problém ve velikosti mapy. Pokud se dobře pamatuju, už byla Tethys větší než Novus a později při rozšíření s novou verzí e nedopatřením dovygenerovala o něco větší, než se původně plánovalo. S updatem na 1.17 pravděpodobně bude potřeba další rozšíření. Přílišný dostatek prostoru podle mě vede k tomu, že se hráči rozprostřou rovnoměrně po mapě, daleko od sebe, tudíž není jasné kam vůbec cestu vést. Pokud k tomu přidáme mřížkovou CNC, kterou podobně jako Plenca považuji za kardinální hřích, není důvod k tomu vytvářet aglomerace. Na druhou stranu, pokud bude mapa zpočátku menší, vzájemná blízkost bude hráče spíše motivovat k tomu, aby své projekty propojovali cestami s ostatními, a v rámci respektování vzdálenosti 150 bloků bude kladen větší důraz na domluvu a komunikaci mezi hráči a nabourání současného singleplayerového smýšlení. Ostatně tohle není z mojí hlavy, k něčemu poobému dospěl v 19. století francouzský sociolog Émile Durkheim, když popisoval vznik a organické fungování společnosti, abych zavzpomínal na mé studium sociologie. :D Tady by se mi právě hodil pohled pamětníka, pokud vím, Eternie byla na začátku hodně malá, co jsem koukal na nějaké historické screenshoty dynmapy. Nicméně jsem spíše skeptický k tomu, že by se vývoj Tethys dal nějak razantně zvrátit, tohle byl viděl jako něco, z čeho se může poučit případná budoucí mapa.

    Teď k tomu, co jde udělat nyní. Souhlasím s tím, co psal @Hiiron, že by nebylo od věci vytvořit spolek dobrovolníků, kteří by se budování cest ujali. Za mě se klidně hlásím. Už jsem se pustil do budování cest po naší Středověké oblasti, s Jajinkem jsem navedli cestu až k Majnburgu a na druhé straně jsem cestu protáhnul až k End portálu. Postupně bych rád pokračoval k Ovčínu a Ledofarmě, případně až k Okrajovské kostíkové trapce. Na jihu bych pak rád postavil cestu k Pískovně. Můžeme založit nějakou firmu nebo společnost, která by to měla na starosti.

    Abych ještě něčím přispěl, podle dynmapy jsem zaznamenal snad všechny stávající cesty (strávil jsem tím několik dnů a napadá mě hláška z Pelíšků, která by mé snažení výstižně zhodnotila), obrázek přikládám níže:
    [​IMG]

    Při pohledu na mapu musím říct, že jsem situaci považoval za zoufalejší. Hráči obecně cesty staví, i když spíš pouze v okolí svých projektů, nicméně v mnoha případech stačí cesty blízkých projektů pospojovat, aby vznikly poměrně rozsáhlé sítě. Navíc alespoň ve středu mapy vzniklo několik aglomerací, které naznačují, kudy by cesty mohly vést. Na périferii se spíše potvrzuje to, co jsem psal o rovnoměrném rozprostření hráčů. Dovedu si představit okruh okolo dvou hlavních moří, který by tvořil základ Cesty z města, odtud by se pak daly stavět radiály ke vzdálenějším projektům, například ke Slunné hoře nebo PMS Corporation HQ. Možná vizualizace zde.

    Když už jsme u toho, chtěl bych požádat někoho zdatnějšího v programování, jestli by mi nedal dohromady dynmapu jako jediný velkoformátový obrázek. Tuhle mapu jsem manuálně poskládal ze screenshotů, ale rozlišení bohužel trochu utrpělo, tak by se podrobnější mapa hodila. Našel jsem třeba tenhle skript, shodou okolností od hráče z Majncraftu, bohužel Pythonem nevládnu. V budoucnu bych tak mohl vytvořit víc podobných map.
     
    • Líbí Líbí x 1
  11. LynSis

    LynSis Moderátor

    Offline
    Registrován:
    30. srpna 2014
    Zkusím ti něco vygenerovat a od toho se budeme odvíjet dále... (jak moc chceš velký zoom atd...)
     
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  12. Hiiron

    Hiiron Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2019
    Ohledně firmy/společnosti - možná by se na to hodilo udělat nové vlákno a pokusit se nabrat co nejvíce lidí. Pak bysme mohli pokročit k nějaké realizaci stavby Cesty z města (sehnání surovin, plány jak atd.)

    Edit: píšu jak neandrtálec
     
    Poslední úprava: 24. února 2021
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  13. Hiiron

    Hiiron Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2019
    A ještě jedna věc: napadlo mě, že bysme pomocí nějakých kanálů/průlivů mohli propojit jednotlivé oceány (to by ani nemuselo být tak náročné :D)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  14. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Cesta z Okrajova do Ovčína je už dlouho. Ale ja jsem nestandard, rovně vede jen kus, kde je ve sněhu značená červenejma kytkama a v druhé části vede cikcak po zamrzlé řece. Jen vchod do Ovčína mi několikrát někdo zazdil.

    Pár průplavů jsem tu už taky vykopal. Jižně od Jílovny, další na východ od Spawnu, ale ten pak překopali do větší šířky, poslední vodní cesta je ode mne na JV k té nejvyšší hoře, co tu asi máme. Tam jsem zdělal schody až nahoru, jenže se tam mezitím někdo usadil.
    [​IMG]
     
    • Informativní Informativní x 3
  15. Jajinek

    Jajinek VIP

    Offline
    Registrován:
    25. ledna 2015
    Mně vždycky bavilo opravovat NPC vesničky, občas ten generátor provede neskutečné hrůzy, navíc jsou příšerně roztahané a prakticky od prvních návštěv vybydlené, protože si obyvatele podají zombíci (a sem tam i hráči do farem). Možná bych měl chuť je postupně rekonstruovat, (myšleno doplnit stavby, oplotit, vzdálené stavby přesunout blíže) zabydlet a zaroveň tahat od jedné k druhé jednoduché koleje. Tím by mohla vzniknout nějaká základní síť železnic. Není ani potřeba dvojkolejku, stejně by asi neměla využití.. Výhoda toho je , že od vesničky k vesničce to není daleko, takže je budování cest postupné, nikdo v nich nebydlí, ani poblíž většinou nestaví, pokud ji nezahrne do projektu. A co je nejdůležitější, ty koleje by měli využití jak pro dovezení prvních osadníků, tak pro případné zabydlení v budoucnu. Navíc mně napadlo, vzhledem k reáliím, udělat u jednotlivých vesniček větší zvířecí farmy. Myšleno třeba co vesnice, to jedna barva oveček v ohradě. Kdo by potřeboval jednu barvu, bylo by toho tuna. Samozřejmě je tu ovčín, ale tam je oveček jedné barvy 16x méně :D. Vesničani vykupují vlnu podle barev, takže bych je mohl po železnici rozvést podle toho, kterou barvu vlny vykupují.

    Já si prostě nemůžu pomoct, ale vesnička bez osadníků je prostě špatně :/

    Koleje by mohly být jako monorail, dvě-tři kostky nad zemí, ať je výhled (a nic se na nich nespawne), nebo na zemi a sloužili by zároveň jako cesta. Pokud by si v okolí svého projektu někdo železnici nepřál, prostě by ji zakopal pár kostek pod zem, nebo vedl oklikou.

    No a kdyby někdo chtěl později tu vesnici, nebo okolí přestavět, zříkám se na místě jakéhokoliv nároku, včetně 150 kostek v okolí.. A demolovat je zakázáno už dneska..

    Ale je to jen takový projekt, který mně straší v hlavě :D. Ta mapa je už velká a je to na století opravit všechny..
     
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 4
    • Líbí Líbí x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  16. marquecz

    marquecz Registered

    Offline
    Registrován:
    02. ledna 2013
    Pro nadšence do NPC vesniček tu mám mapu všech, co jsem z dynmapy našel, z výjimkou těch, které jsou přímo zakomponovány do hráčských projektů. Upozornil bych zejména na anomálii v podobě hroznu vesniček ve sněhovém biomu na jihu mapy:
    [​IMG]

    Použít NPC vesničky jako páteř pro železniční síť je zajímavý nápad. Jednak jim přidá na důležitosti a významu jiném než levném způsobu sehnání zvonů a nových craftících bloků, popř. vesničanů do iron farmy, jednak by šlo o praktický počin, který by usnadnil distribuci vesničanů a opětovné zalidnění vybydlených vesniček.

    Ačkoliv mám železnici nebo metra ve městech na Majncraftu moc rád, co mě trošku na celoserverové železniční síti odrazuje je její anachroničnost, vzhledem k tomu, že velká část staveb je ve středověkém nebo fantasy stylu. Přemýšlel jsem, jestli bych ji například chtěl ve středověké oblasti a moc si to nedovedu představit. Minimálně u sebe jsem to vyřešil tak, že jsem si nakonec natáhnul podzemní železniční tunel mezi Markštejnem a svým domem v Majnburgu (a tímto zvu případné zájemce, aby se svezli), ale přijde mi škoda železnici zase plošně dávat po zem, protože jedna z jejích hlavních výhod je to, že se může hráč při jízdě kochat okolím.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  17. Jajinek

    Jajinek VIP

    Offline
    Registrován:
    25. ledna 2015
    Na jihu žádná anomálie není, naopak je to krásná zasněžená krajina plná života a vesniček (mám je všechny projeté na koníkovi), a taky vlastně místo, kde bych takový projekt vyzkoušel ( a to tam jsou taky iglů, na jejich spodku jsou zombie vesničani + flašky na léčení). Anomálie je na severozápadě, kde poblíž těch dvou Jungle biomů naopak dlouho žádná vesnička není. A to mně přivádí na myšlenku, že sice máme v minecraftu Jungle a Swamp vesničany, ale nemají na celém serveru ani jednu vesničku, což považuju za extrémně palčivý problém. (Skoro přemýšlím, jestli má pro lidi vůbec smysl se přihlašovat na server, kde není jungle a swamp vesnička :D). Takže se tam určitě v rámci zkvalitnění serveru a zvýšení návštěvnosti dají vesničky dodat..

    A v mapě jedna vesnička chybí, protože jsem ji zamaskoval.. https://map.majncraft.cz/?worldname=world&mapname=surface&zoom=8&x=817&y=64&z=-2299 Tím nechci naznačit, že by "oprava vesničky" v mém podání vypadala zrovinka takhle, ale proč ne? Je zabezpečená a vesničanů je tam fůra, nebo do nedávna byla, měl bych ji zkontrolovat.

    Mapa je téměř prázdná, jsou místa, kde je osazenstva více, ale jsou místa, kde není téměř nic. Jako všechno je to hlavně o komunikaci. Čili místa na pozemní železnici je hodně.
     
    • Informativní Informativní x 1
  18. Plenca

    Plenca VIP

    Offline
    Registrován:
    05. srpna 2012
    Pokud vážně budete uvažovat o nějaké železnici, pak to bude železnice pro účely vyhlídkových jízd. Jistě ne pro rychlou dopravu, když máme alternativy. => žleznice určitě nedávat pod zem, nemají tam smysl
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
  19. Hiiron

    Hiiron Registered

    Offline
    Registrován:
    11. listopadu 2019
    Já osobně mám v plánu s tím svým (budoucím) "středověko/fantasy královstvím" a železnicí to, že budu předstírat, že prostě železnice ve středověku/fantasy existovala a nějak udělat středověce stylizované nádraží a samotnou trať. Takže si myslím, že není úplně nemožné si železnice ve středověku představit, ale rozhodně to bude chtít postavit hodně opatrně, aby to ten styl moc nenarušilo.
     
    • Líbí Líbí x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  20. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Online
    Registrován:
    16. června 2012
    Po dvou letech plánování jsem za zhruba dva dny práce dodělal napojení od mé chalupy na cestu ze Sudetské vesnice směrem na Spleef arénu. Cestou se proj(e)dete i tunelem a navíc, pokud vás během cesty překvapí noc, můžete na rozcestí i přespat u táboráku. Ještě bych rád v blízké době dodělal napojení na samotnou arénu a v horách vymyslel nějakou další cestu k bobové dráze :)

    Dál bych byl rád, kdyby se tato cesta někdy napojila třeba až ke spawnu, pravděpodobně v nějakém jednodušším a rychleji postavitelném stylu. Terén je tam celkem hornatý, takže i tak to zabere jistě dost času - kdokoliv se tedy už teď může klidně ujmout nějaké části této cesty :D

    Jinak mě ještě napadlo obnovit systém bójek pro námořní plavbu, jako to bylo na Eternii a částečně i Novusu, ale to možná už předbíhám :D
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 2

Sdílej tuto stránku