1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Nová mapa

Vlákno v 'Informace' založil pragos 07. září 2018.

  1. pragos

    pragos Moderátor

    Offline
    Registrován:
    12. října 2013
    [​IMG]

    Ahoj,

    všichni jste si asi všimli, že v poslední době docela často padá server. Je to tím, že hardware, na kterém server běží je přes 7 let starý, což je na normální desktop opravdu hodně, zvlášť pokud běží nepřetržitě.
    A nejspíš všichni víte, že se plánovalo rozšířit stávající mapu (Novus). To se ovšem konat nebude, vzhledem k verzi 1.13+, kdy se objevily nové mořské biomy, se mapa nedá reálně (a jednoduše) rozšířit.

    Proto přicházíme s následujícím plánem:

    Vznikne Nová mapa, která bude běžet zároveň s Novusem, tak jako dříve Novus s Eternií.
    Tudíž si budete moci vybrat, kde si chcete zahrát.

    Jsou to 3 roky od spuštění Novusu, bohužel byla tato mapa vygenerována pomocí custom generátoru, což je ovšem nyní problém, protože při rozšiřování způsobuje problémy a pokud bychom ji chtěli rozšířit, tak by se musela tvořit speciálním náročným procesem (viz výše) a i přesto bychom nezískali nové (mořské) biomy.

    Základní informace:
    • Mapa bude velká 10.000 x 10.000 bloků, u středu mapy bude spawn.
    • Po mapě budou různé dungeony a storytime bude proložený questy, které budou mít centrálu na spawnu a budou vytvořené pomocí NPC.
    • Promenáda jako obchodní centrum (jak ho známe z Novusu), bude ve formě městečka jako obchodní čtvrť kousek od spawnu.
    • Organizace Netheru bude jednoduchá, pomocí základního kříže do všech světových stran z centra netheru.
    • Vesmír bude i nadále napojen jen na Novus.

    Pár věcí, s kterými nám můžete pomoci:
    1. Jméno pro novou mapu.
    2. Měna
      - je potřeba se rozhodnout, jestli chceme serverovou měnou nebo serverové platidlo (diamanty).
    3. Téma
      - Chtěli byste nějaké téma spawnu, nebo ho vytvořit neutrální, aby nijak výrazně neinklinoval k určitému (specifickému) stylu
      - Závislost questů na daném tématu.
    To, že Nová mapa vznikne a spustí se, je již dáno a nic se na tom nezmění!
     
    • Líbí Líbí x 15
    • Informativní Informativní x 4
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 2
  2.  
  3. Lemafor

    Lemafor Registered

    Offline
    Registrován:
    03. ledna 2018
    Já jsem nepochopil ten úvod, kde se píše o starém hardwaru a hned ve třetí větě se přechází na téma nové mapy pro 1.13.x. Znamená to, že s novou mapou bude nový hardware?
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  4. ondraprokes

    ondraprokes Registered

    Offline
    Registrován:
    10. listopadu 2011
    Jestli chcete support na novější HW, tak klidně peněžně přispěju znovu. Co se týče jména mapy, napadá mě Aquarius, Mundus, Majnland, nebo Aqus.

    Co se týče měny, tak bych znovu pokračoval se serverovou měnou, diamanty mají více nevýhod a dají se taky oblafnout.

    Ohledně spawnu, udělal bych ho ve stylu takovém, aby sedělo do začátku příběhových questů.
     
  5. funnel66

    funnel66 Bagr

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    • Starý hardware se vztahuje vůči pádům serveru.
    • Nová mapa se vztahuje vůči nemožnosti/vysoké náročnosti rozšíření Novusu s verzí 1.13+.
    Téma ohledně problému HW je aktuálně v řešení. Ohledně technické podpory to bude v gesci @LynSis a @$kill.
    In-game to budou mít na starost následující: @pragos, @Webess, @Eazy a (@funnel66).
     
  6. funnel66

    funnel66 Bagr

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    Ohledně financí je zatím příliš brzo mluvit, zatím hledáme řešení. Případně dáme vědět a děkujeme za nabídku :)

    Díky za návrhy a připomínky.
     
    • Líbí Líbí x 1
  7. Lemafor

    Lemafor Registered

    Offline
    Registrován:
    03. ledna 2018
    Ad 1) Líbí se mi návrhy Aquarius i Mundus. Ale možná později také něco navrhnu. Například "Tertium" (třetí svět po Eternii a Novu).
    Ad 2) Preferoval bych serverovou měnu.
    Ad 3) Když bude městečko, tak bych byl pro něco POSTstředověkého. Mně se nelíbí ta pochmurná a fádní kombinace šedé (kamení, kámen, kamenné cihly) a hnědé (dřevo, prkna). Rád bych něco živějšího - pískovec, terakota (tam už samozřejmě nějaké šedé a hnědé prvky být mohou). Jestli to bude něco moderního (křemen, beton, sklo), tak mi to také vadit nebude.
     
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  8. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Hm, to je výzva. Kde na to vzít čas? No, nějak to budu muset udělat.

    Herní peníze bych nechal tak jak jsou, jen bych je udělal mnohem hůře dostupné. Dřevní měna zatím vždy vedla k naprosté devalvaci. Na tohle bych raději založil nové vlákno.

    Jako název světa navrhuji Tethys.

    Spawn bych volil co nejjednodušší. Něco jako návrat ke kořenům. Pamatujete na starou pískovnu ve tvaru přírodní díry, která se pravidelně zasypávala? Obchodní centrum by bylo pěkné přestěhovat nad zem. Úplně vidím náměstí s kašnou, kolem stánky se zeleninou. V okolních domech s podloubím větší obchody. Takže téma spíše středověké, nebo postapokaliptickoznovustředověké.

    S příběhy rád pomůžu, v podstatě se jedná o kešky mysterky, které nekončí keškou. Už jsem těch příběhových pár udělal. Už jste navštívili Zemi Nitwitů? :c)

    Ohledně serveru, nevím, kolik peněz je v banku. Něco stojí připojení, elektřina, náhradní díly, ... V tomhle důvěřuji Dwimu, že to spravuje jako řádný hospodář. Pokud by bylo třeba koupit nový server, složíme se na něj.
     
    • Líbí Líbí x 1
  9. Tyrael888

    Tyrael888 VIP

    Offline
    Registrován:
    20. září 2015
    1. Liones
    2. Ja som za tie diamanty a emeraldy ako platidlo bola by to výtaná zmena oproti ekonomikým pluginom samozrejme že by to bolo aj trochu náročnejšie na fungovanie
    na spawn by sa umiestnilo niekoľko custom villager shopov kde by hráći mohli predávať svoje produkty nieco ako bola drevna mena aby získali nejaké peiaze a tiež by sa mohla zriadiť zmenáreň emeraldy-dia. Odporučil by som shopkeeper pluginy vďaka ktorému sa da veľmi rýchlo editovať každý shop by si mohli aj hráči jednoducho vytvorit svoje shopy a predávať alebo kupovať materiál od iných. peňaženku by si nosil každý sám napríklad v enderchestke
    Shopkeeper plugin je závyslí na villager spawn eggoch takže by sa dal kontrolovať počet shopov na hráča bohuźiaľ pri zruśení shopu hráč prichádza o vajce

    3. Téma spawnu je dosť zložitá vec každý ma iný vkus a každemu sa páči niečo iné.
    Pri debatách na discorde som navrhol Medieval spawn s tým že by sa postupne rozvíjal. Pri samotnom spustení servera by vyzeral ako vylepšená villager dedinka proste niekoľko základných jednoduchých stavieb na niektorých miestach drevené hradby doplnené o drevene strážne veže.
    Vylepšovanie mesta by bolo spojené napríklad s plnením questov. Napríklad treba dodať dve bedne cobble na postavenie majáku. Alebo 10 dvojbedni stonebrickov na velepšenie hradieb atd. prikladam par evolučných screenov ktore som na požiadanie vytvoril. všetko sú to len ilustračné stavby narýchlo postavené výsledný vzhľad sa bude líšiť od typu stavby a umiestnenia.
    2018-09-07_11.34.26.jpg 2018-09-07_11.51.46.jpg 2018-09-07_12.14.45.jpg 2018-09-07_12.14.51.jpg
    Na samotnom vylepšovaní sa môžu pordieľať samotný hráči či už plnením daného questu alebo samotnotu stavbou podľa predom schválenej predlohy.
    Nové stavby by vznikali časom podľa potreby.
     
  10. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Ten (kvazi)středověk tu rezonuje. :)
     
  11. Plenca

    Plenca VIP

    Offline
    Registrován:
    05. srpna 2012
    S ekonomokou je to vždy složité. Je vlastně jedno jaké bude platidlo. Záleží spíše na hráčích zda chtějí obchodovat. Obchodování v minecraftu je spíše sociální aspekt než výrazný hmotný zisk. Káždý totiž může dříve či později všeho dosáhnout svépomocí. Fungovalo by to vlastně jen tehdy, kdyby si hráči rozdělili řemesla a orientovali se na určitou skupinku zboží. Tu by prodávali jiným a zároveň nakupovali ten sortiment, jež by sami vyrábět nesměli. Tento koncept je však dost svazující, nesvobodný a jsem přesvědčen že většinouvými hráči nepřijatelný. Nicméně by se mohla utvořit skupina hráčů, jakýsi cech obchodníků-řemeslníků, jež by dobrovolně tento model hráli. Obchod by pak mohl získat jiný rozměr a hráči by byli motivováni k hraní. Je to jen hrubý nápad a věřím, že takových nápadů ještě bude hodně.

    Spawn bych udělal co nejjednoduší. Žádné monstrum jako máme teď. Měl by hráče přivítat, sdělit mu vešekeré důležité informace a vypustit do světa. Téma je vlastně volné.
     
    • Líbí Líbí x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  12. ondraprokes

    ondraprokes Registered

    Offline
    Registrován:
    10. listopadu 2011
    Já bych taky bral nějakou odrůdu středověkého stylu. Hodně lidí ho má rádo a je relativně lehký na suroviny a komplexitu.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  13. marquecz

    marquecz Registered

    Offline
    Registrován:
    02. ledna 2013
    Jenom pro upřesnění, bude Novus updatován na 1.13 také (byť bez nových biomů), nebo bude nějak zakonzervovaný na 1.12.1?

    Co se týče diskusních otázek:

    1) Líbilo by se mi třeba něco jako Akvárie, aby to mělo ten latinský punc jako Eternie a Novus, ale zároveň aby to znělo trochu počteštěle, abychom se o mapě mohli dobře bavit česky. :D

    2) Asi bych nevymýšlel nové věci a zůstal u formátu serverové měny. Pokud by došlo na fyzická platidla, líbilo by se mi spíš zlato, než diamant. Na rozdíl od diamantů nemá tolik využití (snad s výjimkou power railů) a dá se dělit (bloky, ingoty, nuggety). Na druhou stranu nění tak vzácné jako diamanty nebo emeraldy. U emeraldů zase nevím, jestli nejsou vzácné až moc.

    3) Jsem velký fanoušek stávajícícho spawnu a asi bych uvítal i na budoucí mapě takový ten čistý, lehce futuristický styl. Ostatně i na Eternii byl spawn podobný v té věži ve Federaci. Promenáda ve stylu městečka je super nápad. Možná by bylo dobré i více zapracovat na příběhu mapy, který na Novusu moc propracovaný nebyl. Jak jsme se na novou mapu dostali, proč, co tam máme dělat apod.
     
    • Líbí Líbí x 1
  14. Proicop

    Proicop Registered

    Offline
    Registrován:
    22. října 2017
    Nebylo by elegantnější udělat nějaké hlasování ohledně názvu nového světa, měny a tématu? Když to sem každý bude psát tak to bude nepřehledné..
    Btw jsem pro měnu v podobě itemů (nebude se muset řešit žádný plugin) a jména co jsou spojena s 1.13 update mi přijdou blbá :D
    EDIT: na itemy (jako měna) se dá mnohem elegantněji napojit redstone!
     
    Poslední úprava: 07. září 2018
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 1
  15. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    @ProIcoP Tak nechť sem nejdříve každý napíše svůj návrh, pak se může udělat hlasování, ne? :D
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  16. Proicop

    Proicop Registered

    Offline
    Registrován:
    22. října 2017
    o měně se může hlasovat už teď jinak počkat můžem.
     
  17. funnel66

    funnel66 Bagr

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    1) Názvy
    Díky za návrhy.

    2) Měna
    I po interní debatě se spíše přikláníme k formě creditů/liber/pesos.
    S tím že by se peníze z dřevní měny dali získat pouze do omezeného limitu (např. na každěho hráče 10.000 creditů). A pro potlačení úbytku peněz (případně k lehkému navýšení) využít odměny za hlasování/questy.

    3) Téma
    Spawn se bude nejspíše ladit lehce neutrálně, ovšem forma bude jiná než nyní! Spawn bude určen pouze pro "spawnování", další sekce nynějšího spawnu budou umístěny v blízkosti nebo i možná někde dál.
     
    • Líbí Líbí x 4
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  18. OgbeniMio

    OgbeniMio Registered

    Offline
    Registrován:
    16. května 2016
    Ahoj,
    já bych měl jen poznámku ke stylu „obchodního“ města poblíž spawnu. Již někde v předchozích debatách byl názor, že by město mělo být stavěno tak aby bylo stále osídleno, tak jako nyní Majnov. A rozhodně je to dobrý nápad, protože i přesto že by nový spawn a město bylo menší než na Novusu, tak bez dalšího využití bude spíše jen opět zabírat místo. Z tohoto důvodu nesouhlasím se středověkým stylem, jelikož ne každému tento styl sedí, a spíše bych se přikláněl k něčemu neutrálnějšímu, jako je například radnice v Majnově, nebo celé město Forks. Jsou to styly, kde nebude na škodu nějaká starší dřevo/vlno/cobble budova, ale také se zde využije něco futuristického ve stylu TH (samozřejmě budou muset být nějaká pravidla a čtvrti, aby tyto dva styly nestály přímo vedle sebe).
     
    • Děkuji! Děkuji! x 2
    • Líbí Líbí x 1
  19. SKARIJJ

    SKARIJJ коммунистом!

    Offline
    Registrován:
    27. února 2011
    Co udělat spawn jako město kde budou cesty a velké budovy?
    Přecijen obchody a farmy musí mít nějaké místo.
    Hráči můžou přiložit ruku k dílu, stačí jen někdo kdo se o to bude starat.
    Insirace:
    https://minecraft.net/nb-no/article/welcome-broville
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
  20. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Verze 1.13 je dost specifická, mapa by to asi měla vzít na vědomí.
    Co jeden velký oceán se spoustou ostrovů a souostroví?
    Spawn může být ostrov uprostřed nebo na mořském dně, kde by, jako už tradičně, ztroskotala mateřská loď.

    Spawn by měl být mnohem skomnější než ten Novusový, rozhodně by jeho stavba neměla být půl roku trvající "minihrou" pro mody. Ideální by bylo, kdyby se na jeho postavení (nebo jeho zázemí) mohli podílet všichni.

    Téma - hledání skrytých "pokladů", unikátní předměty (aka turistické známky) rozhodně ano.
    Cokoli, co nemohlo být na Eternii a není na Novusu.

    Je možné, že mapa verze 1.13 rychle přestane být zajímavá, dočkáme-li se verze 1.14 :) Je tedy vhodné počítat s tím, že mapa 1.13 bude jen "dočasná".
     
    • Líbí Líbí x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  21. Metames

    Metames Registered

    Offline
    Registrován:
    23. října 2017
    Já bych udělál něco ve stylu jak psal Lohakar aby byl spawn mnohem jednodušší než na Novusu a mohl se nacházet na mořském dně. Mohla by to být například stroskotaná loď nebo nějaká kopule a pod ním spawn. Měnu bych nechal stejnou jaká je, ale udělal bych jí hůře dostupnější. Jméno mapy by mohlo být Tertium jak psal Lemafor. Jelikož 1.13 je Aqua update tak bych více preferoval na mapě ocenány a ostrovy.
     

Sdílej tuto stránku