1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Informace Kontroverzní téma - WIPE mapy pro lepší hratelnost?

Vlákno v 'Diskuze' založil TooSexyForCS 20. září 2014.

  1. TooSexyForCS

    TooSexyForCS Oddělení likvidace turbodemence

    Offline
    Registrován:
    27. února 2011
    WIPE V BRZKÉ DOBĚ NEBUDE! JEDNODUŠE TO NENÍ TECHNICKY MOŽNÉ (konec Bukkitu/Spigotu, dlouhý vývoj Sponge)
    -dwi

    Zdravím vás přátelé, kamarádi, a i ty lidi které vůbec neznám.

    Bod první, v rozporu s obecnou představou je Sexy stále naživu.

    Bod hlavní, chci položit kontroverzní otázku...baví vás hrát na současné mapě?

    Včera jsme tak seděli s pár lidma "staré gardy", dříve velmi aktivních hráčů, a řešili jsme, proč na server nechodí už tolik lidí a ti staří odešli. No rovnou říkám, že odpověď na tuto otázku vám nedám.

    Jakou myšlenku jsem si ale odnesl je, že mapa je prostě už příliš velká a některé oblasti jsou přeplácané vším možným. I když máme poměrně rychlou dopravu... nicméně ve výsledku máme mapu s tak děsivou hromadou nedokončených projektů (a zde si sypu popel na hlavu sám sobě!) od dále neaktivních lidí, pár krásnými projekty, a mezi tím vším jsou rozsypané desítky, spíše stovky domečků, budek a baráčků dlouho opušťených....

    Tak jsem si říkal, jestli by se nemělo začít debatovat o novém světě. Zda by to přitáhlo zase hráče na server, to zaručit nemůže nikdo. Další zvětšování mapy je podle mého názoru kontraproduktivní.

    Nebudu se této debaty dále účastnit. Chci vám jen předložit myšlenku....
     
    Poslední úprava moderátorem: 21. září 2014
    • Souhlasím x 34
    • Líbí x 4
    • Nesouhlasím x 4
    • Kreativní příspěvek x 3
    • Informativní x 1
  2.  
  3. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Já jsem pro wipe, současná mapa mi nemá příliš co nabídnout.
     
    • Souhlasím x 24
    • Informativní x 2
    • Líbí x 1
    • Nesouhlasím x 1
    • Zábavné x 1
  4. utheraptor

    utheraptor Midnight Wanderer

    Offline
    Registrován:
    06. dubna 2012
    Také jsem pro wipe, pokud se tedy současná mapa zachová jako nostalgická vzpomínka pro stažení. Nejspíš bych se po wipu zase vrátil na server a začal aktivně hrát, hlavním důvodem mé neaktivity zde byl právě "syndrom vyhoření" a fakt, že mapa už byla prostě příliš velká a (i přes 3xNM) mě nebavilo jezdit půl hodiny pro materiál na stavbu každé blbosti.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 20
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
    • Informativní Informativní x 1
  5. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Offline
    Registrován:
    16. června 2012
    Pořád mám k dodělání několik projektů, ale nová mapa by mi nevadila. Hrát budu pravděpodobně tak i tak.
    Staré hráče nová mapa zpět pravděpodobně nepřivede, protože většinou odešli kvůli tomu, že je už celé MC nebaví, nebo je někdo tady naštval.
    Přísun nových hráčů vypadá celkem stále. Většina z nich říká, že oceňují hlavně stavby, komunitu a fungující infrastrukturu, což může být ze začátku mapy i problém.
    Proti tomu zase jde nějaká touha po novém začátku a větších možnostech ovlivnění mapy.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 4
    • Líbí Líbí x 2
    • Informativní Informativní x 1
  6. _Galaxion_

    _Galaxion_ Registered

    Offline
    Registrován:
    22. července 2014
    Wipe není od věci, ale například já mám ještě rozestavěnou vesnici, a mrzelo by mě, kdyby prostě zmizela. Vsadím se, že spoustu lidí by to mohlo naštvat a sami by odešli, protože by ztratili něco rozdělaného, do čeho investovali mnoho.
    Na druhou stranu by bylo zajímavé, opět začínat. S nedostatkem materiálů. A podle mě by bylo opravdu zajímavé, kdyby se na Majncraft přesunulo něco podobného jako Státy na Technicraftu.
    Pro Wipe jsem, ale ne plnou vahou. Wipe už jsme probírali před začátkem UHC, a prakticky všichni, co tam byli byli proti. Lidem se hold nechce opouštět své projekty, které je stály mnoho času.
    (teď se na mě shrne celá hora facepalmů) Možná by nebylo od věci částečně "přitvrdit", či možná i zakázat výstavbu vlastních měst, pokud se nepletu, na staré mapě byly pouze čtyři hlavní města (Jižní město, poruba, stromová osada a New Vegas.) Mapa proto nebyla plná nedokončených vesniček. Třeba by nebylo zrovna nejnevhodnější, kdyby se na podmínky pro stavbu měst trochu přitvrdilo.
    Nejsem ani pro Wipe ani proti. ;-)
     
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Zábavné Zábavné x 2
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  7. FreeZeee

    FreeZeee Registered

    Offline
    Registrován:
    12. listopadu 2011
    Mám to stejně jako Uther, sic je pěkné, že máme pěkné stavby, jenže je to všechno tak roztahaný. I já mám rozestavěný projekt - TARDIS, ale i tak už mě to nebavilo, občas jsem si na Majn zašel odkopat pár kostiček a pár kostiček dodělat. Takhle bych mohl začít znovu, s lepším designem a s větší TARDIS.
    Já jsem pro Wipe (Přičemž by jsme se mohli dočkat mapy ke stáhnutí, pokud ne, tak aspoň staré co byla před touto :D)
     
    • Zábavné Zábavné x 1
    • Informativní Informativní x 1
  8. NepsterCZ

    NepsterCZ Moderátor

    Offline
    Registrován:
    16. března 2011
    Wipe ano, ale pouze Overworldu. Vesmíru ani Netheru bych se nedotkl.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 24
    • Zábavné Zábavné x 5
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  9. RoyalDonut

    RoyalDonut Moderátor

    Offline
    Registrován:
    08. dubna 2012
    možná více demolic v overu? některá města jsou aktivní dost, jiná mrtvá, ale zase některá je škoda bourat i když jsou mrtvá , a bylo by to hrozně práce
     
    • Souhlasím Souhlasím x 7
    • Líbí Líbí x 1
  10. SilveR_sk

    SilveR_sk Registered

    Offline
    Registrován:
    18. srpna 2013
    ja som za wipe, ale s možnosťou uskladniť si nejaké veci okrem inventára a enderchestky

    //ok, chápem, 8 x Nesouhlasím som pochopil -.- bol to iba návrh
     
    Poslední úprava: 20. září 2014
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 11
    • Líbí Líbí x 1
    • Facepalm Facepalm x 1
  11. Amunak

    Amunak Worldedit Trollmasta

    Offline
    Registrován:
    11. února 2011
    Tak on by šel udělat i kompromis. Nechat starou mapu, ale přidat novou. Technicky to není nic nemožného.

    Kdyby měl být wipe, mělo by se přemýšlet o tom, jak hru udělat pro hráče zajímavou, aby tu vydrželi déle. Udělat změny (třeba v ekonomice serveru), které by bez wipu přinesly problémy. Zamyslet se, jak do budoucna hráče donutit víc hrát a interagovat s ostatními. Jak udělat, aby si nemohl každý dovolit být naprosto samostatný - natěžit si sám všechny suroviny, postavit trapku, ... Nějaké zajimavé generování buomů a surovin by tomuhle mělo pomoct.

    Jak se zbavit takových věcí, jako je pískovna. Řeší problém s vytěžením pláží a pouští, ale je to nelegantní řešení a na mechanikách nic nepřidává, spíše ubírá.

    Jak vyřešit aukce a obchodování, aby lidi nemohli úplně snadno získávat všechny suroviny. Majncraft se vždycky snažil být hlavně o survivalu, o tom, že musíte nacestovat stovky bloků, abyste si od někoho něco koupili. Při tom se podíváte do jeho města, poblbnete, je to zábava. Dneska snad každý obchoduje přes aukci, anebo se schází na pískovně, a tím je ochuzen z objevování nových krajů.

    Jak lépe propagovat projekty, jako je MineCaching. Jak lidi dostat k prohlédnutí různých epických buildů. Jak nezrušit pvp, které je pořád zajímavou součástí Minecraftu, a přesto umožnit hráčům, co preferují klid, aby mohli nerušeně stavět.

    Ve výsledku to vede k tomu, že hráči Majncraft opouští, protože to je pro ně jen další tuctový Minecraft server. Jdou za lepším, ztajímavějším. Prakticky jediné, co to pak drží pohromadě, je komunita. Lidé co neodešli po delší době hraní a dosažení svých ingame cílů jsou tu dost možná hlavně proto, že tu mají kamarády. Mají tu s kým hrát a s kým se bavit. Ale je riziko, že i skupinky kamarádů se mohou oddělit a odejít. Takže to chce promyslet, jak pro příště "chytit" lidi tak, aby byli zainvestovaní do serveru a nechtěli odejít, protože by tím měli "co ztratit".

    Osobně bych rád viděl přinejmenším ručně vygenerovanou mapu. Aby alespoň biomy byly nějak zhruba rozvržené, a abychom měli vlastní generátor surovin, který reflektuje naše potřeby. Vanilla generátor je dělaný pro single player, a pro větší MP servery je naprosto nevhodný. Ostatně podle toho to pak vypadá na majnu: půlka hráčů vlastně hraje single player s tím, že obchodují s ostatními a vzájemně si prohlíží, co postavili. Mělo by v tom být něco víc, než jen to, "že se jim chce". Měli by mít skutečnou potřebu interagovat s ostatními. Jo a na kompletní wipe bych raději počkal na 1.8, ikdyž by to mohlo být dlouhé čekání, protože to přeci jen zase trochu víc mění generátor a přidává nové bloky, tak ať už je to "na čisto". Navíc je klidně možné, že je to poslední verze Minecraftu, která vyšla tak jak jí známe :)

    A jinak start TC2 potvrdil, že to nové hráče přivede a staré donutí vrátit se. Wipe v tomhle ohledu vždy pomůže. Důležité je, aby to ty hráče nepřestalo bavit v prvním týdnu hry.

    tl;dr: majncraft is ez a nepříliš unikátní, a proto to lidi relativně brzy omrzí
     
    • Souhlasím Souhlasím x 19
    • Líbí Líbí x 3
    • Informativní Informativní x 1
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  12. alesekmoravec

    alesekmoravec Registered

    Offline
    Registrován:
    15. dubna 2013
    Pro.
    Osobně jsem teď pár měsíců nebyl vůbec aktivní. Proč? Začalo to být už koridorové. Na mapě mám nahráno hromadu času, a už pro mě nebylo nic nového. Položil jsem si otázku: "Není to tím že mě už nebaví MC?"

    Ne. Založil jsem si 1.8 SP svět, a nahrál jsem mnoho hodin. Čili chci říct že wipe je rozhodně dobrý nápad, pokud se nepletu, přesně na konec roku 2014 se wipe prorokoval.

    Edit:
    Ty státy a spolupráce, to by byla naprosto luxusní a kulervoucí věc. :pompus:
     
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  13. _Galaxion_

    _Galaxion_ Registered

    Offline
    Registrován:
    22. července 2014
    Tu Interakci by mohly vyřešit ty státy, či něco podobného. Bylo by zajímavé sledovat, jak se utvářejí nějaké aliance a možná i nepřátelství. (nepřátelství v tom nejhorším případě) Jak mezi městy, tak mezi hráči a státy by tak byl posílen obchod. Dokážu si představit, že třeba nějaké moderní město obchoduje s nějakou "Mořskou Únií" s Prismarine bloky.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  14. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Offline
    Registrován:
    16. června 2012
    Daně. Chtělo by to daně odváděné za žití o samotě :D

    Rozhodně by to nechtělo mít najednou 2 mapy. Akorát by se to tu rozdělilo, většina lidí by přešla na novou mapu, aby nepracovali "zbytečně" a zbytek by pak akorát přišel "pozdě".
     
    • Souhlasím Souhlasím x 6
    • Zábavné Zábavné x 4
    • Líbí Líbí x 1
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  15. Amunak

    Amunak Worldedit Trollmasta

    Offline
    Registrován:
    11. února 2011
    Delší dobu teď hraju na serveru, kde je podle mě ideální balanc mezi "fakčním PVP" a "SMP". V praxi většina lidí v pohodě staví, ale zároveň i doslova řeší politiku - každé město si stanoví svá pravidla, nejsou žádní moderátoři, kteří by dohlíželi na griefování apod. Vše si řídí hráči, včetně chytání grieferů apod. Ten server na to má mechaniky a je okolo toho vybudovaný. Když někdo griefuje, můžeš ho zabít a uvěznit.

    Nemyslím si ale, že by to byla cesta, kterou by se měl nebo chtěl Majncraft vydat. Tady to přeci jen vždy bylo o stavění a kreativitě víc, než o čem jiném. Už pro TC3 jsem navrhoval, aby byly koncepčně alespoň dva odlišné světy: jeden klasický, stavební, kde by byl naprostý zákaz těžit (a suroviny by se v něm vůbec negenerovaly), a jeden čistě těžební, menší, který by pravidelně - třeba každý měsíc - prošel wipem a novým vygenerováním. Na takovém světě by bylo povolené pvp. Ale muselo by se to vyvážit tak, aby starší, dobře ozbrojení hráči neokrádali všechny ostatní. Lidé by logicky alespoň pro těžební svět vytvořily skupinky, které by proti sobě možná bojovali o kontrolu těch několika portálů do stavebního světa.

    Ale neprošlo mi to. Stále to vidím jako dobrý koncept, ale dobře ho promyslet a vyvážit by bylo velmi obtížné.

    Edit: Přednesl jsem několik různých ideí, s čím přesně nesouhlasíte? :p
     
    Poslední úprava: 20. září 2014
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  16. Tweety

    Tweety Registered

    Offline
    Registrován:
    01. února 2011
    Jsem pro, tvoření měst, předhánění se v projektech, vymýšlení už tak trochu ustupuje do pozadí, protože všechno máme.
    Většina se hlasováním u příspěvků vyjadřuje, že je nakloněna wipu.

    Na druhou stranu přejít se stejným zaběhnutým modelem ekonomiky na nový server se mi nezdá jako dobrý nápad. V tomhle ohledu bych bral nějakou novinku nebo změnu.
    Souhlasím se zachováním netheru, ničemu to nevadí a doprava bude alespoň rychlá hned od začátku a stavět metro znovu je nápad odporující logice.

    Hlavní otázka je, jestli wipe pomůže přílivu hráčů nebo začnou hrát i neaktivní hráči po nějakou slušnou dobu. Většina nových hráčů se rekrutuje z mladých hráčů (12-15) let, které si snadno rozeberou jiné servery. Navíc většina z nich považuje grief a kradení za potřebnou mechaniku hry. Vidím to na jednom rodinném příslušníkovi. Takové tu ale nechceme.

    Osobně MC nebudu už moc času věnovat. Není čas, reálný svět si žádá svoje. Hodně hráčů to má už stejně. Vyrekrutuje se dost nových mladých hráčů? hmmmmm?

    edit:
    chápu, otázka je 1) zbourat existující zastávky 2) zničit zastávky, celé metro a postavit ho znovu na stejném místě v jiném netheru

    nech pracovat logiku, věřím jí
     
    Poslední úprava: 20. září 2014
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Informativní Informativní x 1
  17. _Galaxion_

    _Galaxion_ Registered

    Offline
    Registrován:
    22. července 2014
    Nebude ale problém se zastávkami? Byly postaveny účelně pro tento svět, a tím pádem se budou muset "mazat" aby nedělaly bordel když bude nová mapa. Člověk by se tak mohl dostat portály někam daleko v novém světě.[DOUBLEPOST=1411215160,1411213640][/DOUBLEPOST]Tak mě napadá, Harami z toho asi nebude moc nadšený.. Vzhledem k tomu, že Galaktický senát ještě ani není dokončený.. :D
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Zábavné Zábavné x 1
  18. NepsterCZ

    NepsterCZ Moderátor

    Offline
    Registrován:
    16. března 2011
    U metra by se nechala jen centrální síť, zastávky a nápojky by se smazaly.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 6
    • Líbí Líbí x 2
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  19. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    Když si to tak pročítám, napadlo mě - co takhle začít nový svět hlavním městem?
    Vybudovat nějaké místo, kde bychom všichni nějak začali a pak se vrhli do okolí stavět další města a pozoruhodné projekty. Ovšem nebylo by to žádné "ať už ho máme za sebou" město! Navrhl jsem následující půdorys, který je sice jen velice orientační, ale myslím, že celkem použitelný:
    Bez názvu.png
    Uprostřed by bylo hlavní náměstí inspirované Václavským náměstím, ovšem ne zas tak dlouhé. V jeho čele by nebylo muzeum, ale radnice, ovšem stejně jako muzeum by měla stát na lehce vyvýšené straně náměstí. Kolem by byli velké domy, které by buď patřili jen jednomu hráči, nebo by se v nich nacházeli byty. Tyto domy by měli být vzorem krásy pro celou mapu. Na protějším čele náměstí by byla promenáda s Pískovnou. Na samotném náměstí by pak byli minimálně dva obelisky věnované vzpomínce na starou mapu. Vzadu za domy by pak byla zdobná fortifikace ve které by byli umístěny veřejné stáje (jakýsi parking) a nějaká PvP aréna, nebo spleef. Nad náměstím by se pak nacházelo místo pro mrakodrapy, jehož půdorys se mi moc nepovedl a asi by měl být úplně jiný. Periferie města se několika málo mrakodrapy velice oživí, a když se to povede, tak to bude moc hezké.
    Zbytek města pak bude tvořit jen předměstí kde budou hráči začínat. :)

    //Případného starostu bych udělal ve formě volené funkce v periodě. Jeho hlavní funkcí by bylo dohlédnout na kreativní rozvoj města, jakýsi "artdirector".
     
    • Líbí x 3
    • Zábavné x 3
    • Nesouhlasím x 2
    • Kreativní příspěvek x 2
    • Souhlasím x 1
  20. PIKIBI 1

    PIKIBI 1 Registered

    Offline
    Registrován:
    12. listopadu 2012
    Když jsem na toto vlákno narazil poprvé, moje první myšlenka byla: ne, rozhodně ne.
    Když nad tím ale tak přemýšlím, možná by to nebylo úplně od věci. Ale zase je pravda, že jsem právě postavili úplně nové metro, na kterém pracovalo velké množství lidí a byla by škoda ho ztratit(+spoustu dalších vylepšení, které neměly čas osvědčit se v praxi). Někdo ale může namítnout, že právě nové metro a další snahy o změnu (například úprava ekonomického systému) jsou signálem toho, že mapa už dávno překonala funkční období.

    Mě osobně by teda wipe nevadil, ale pokud se mapa zachová tak, jak je, problém s tím mít nebudu.
     
    Poslední úprava: 20. září 2014
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  21. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Offline
    Registrován:
    16. června 2012
    Zajímavý systém založený na feudalismu:

    Měšťan:
    • Bydlí v Modrém kraji, ve městě Lhota.
    • Odvádí část svých příjmů městu Lhota.
    "Statkář":
    • Bydlí v Modrém kraji, na propůjčené půdě od města Lhota.
    • Odvádí část svých příjmů městu Lhota.
    • Platí nájemné za půdu.
    Lhota:
    • Je řízena starostou a radou.
    • Vybírá peníze od obyvatel.
    • Část vybraných peněz odvádí Modrému kraji.
    • Zbytek peněz využívá podle voleb pro dobro města a okolí.
    • Dostává část peněz od Modrého kraje, pokud je tak rozhodnuto ve volbách.
    Modrý kraj:
    • Je řízen hejtmanem a radou.
    • Vybírá peníze od měst.
    • Vybrané peníze využívá podle voleb pro dobro kraje.
    Projekt:
    • Je-li určen pro výdělek, odvání část výdělku městu/kraji.
    • Je-li určen jako bydliště, odvádí peníze městu/kraji.
    • Dostává část peněz od města/kraje, pokud je tak rozhodnuto ve volbách.
    Neutrální oblast
    • Oblast, která neslouží k výdělku.
    • Nachází se zde spawn, pískovna, hlavní stanice metra, případně vzducholodě (?), apod.
    Vybírání peněz:
    • Z každého příjmu peněz (chestshop, převod peněz) by mohlo jít určité procento do umělého účtu města (?).
    • Za pronajmutí půdy by se platilo podle rozhodnutí města každý měsíc/2 měsíce. Tohle by bylo spíš o domluvě.
    Využití peněz:
    • Podle poměru hlasů.
    • Přihlásit se mohou projekty a města.
    Další změny:
    • Zrušení aukce (?).
    • Zrušení vzducholodí (?).
    • Uvádění počtu peněz ve statistikách (?).
    Výsledek:
    • Víc lidí ve městech.
    • Obchody přirozeně rozmístěny.
    • Větší složitost hry:
      • Lidé musí dobře vybírat kraj a město k usazení, protože se každý liší v počtu obyvatel (Čím víc obyvatel, tím míň místa k usazení, těžbě, atd.).
    • Víc hezkých projektů.
    • Víc cestování.
    • Potřeba větší komunikace mezi lidmi.
    • Víc práce pro moderátory.
    • Potřeba úpravy pluginů.
    • Možnost celkem hezké korupce. :vamp:
    • Potřeba větší komunikace mezi lidmi.
    Pravděpodobně je to šílenost, ale kdyby to uspělo, tak by to bylo zajímavé oživení serveru.
     
    Poslední úprava: 20. září 2014
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 8
    • Líbí Líbí x 4
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3
    • Zábavné Zábavné x 2

Sdílej tuto stránku