1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

[Diskuze] Peníze nové mapy

Vlákno v 'Diskuze' založil Petrsup 06. května 2015.

  1. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    Ahoj všichni, s budoucím příchodem nové mapy bude částečně uzavřena jedna kapitola naší ekonomické historie – minulá mapa byla první, kde jsme od začátku až do konce měli k dispozici herní peníze. Momentálně tedy nemůžeme udělat nic lepšího, než se podívat co bylo dobře, co špatně a co zlepšit! ;)

    Hned na začátek pár statistických údajů:
    (Info. z 31. 3. 2015. Zn. „~“ označuje „asi“.)
    V oběhu je: ~10 280 922 £, to je ~1713 £ na hráče.
    Prvních jedenáct nejbohatších má: ~2 372 000 £ (~24% oběhu)
    Prvních čtyřicet nejbohatších má: ~4 128 827 £ (~42% oběhu)
    Zbývá ~6 152 095 £, to je ~1025 £ na ostatní hráče.

    Jako první si nejspíš všimnete toho, že jen 40 hráčů má rovnou ~42% oběhu. A já osobně jsem si naprosto jistý, že dalších 100 jich bude mít naprostou většinu.
    Za největší problém současné ekonomiky si tedy dovolím označit Hromadění peněz.

    Asi si říkáte, proč o tom zrovna já mluvím – položme si otázku, proč vlastně lidé hromadí peníze?
    S nadsázkou můžu říct, že se jedná o jakousi „soutěž“. Ale důvodem rozhodně není nic jako arogance, sebestřednost, nebo podobné věci, ale něco mnohem jednoduššího – naše vlastní evoluce. :bookworm:
    Shromažďování všeobecně uznávané věci jako nástroj moci, vlivu, pohodlí je velmi úspěšná strategie přežití ve světě silných proti slabším (mluvím o reálném světě).
    Nehledě na to, že peníze jsou u nás skvělá komodita, která se dá pohodlně VLASTNIT. Peníze se tak přidávají do věcí, které lidem přirozeně indikují bohatství – dia, domy, projekty + číslo na účtu.
    Je tedy logické, že se lidský mozek chová tak, že peníze vyhodnotí nejen jako prostředek existence a vydobytí moci, ale také jako nezbytnou součást „outfitu“.
    V tuto chvíli je tedy doufám jasné, že hromadění peněz není ani tak otázka osobního rozhodnutí, jako spíš možnosti ho dosáhnout, jelikož je součástí naší přirozenosti. Hromadění peněz je věc každého z nás! Jakékoliv násilné bránění tomuto faktu by muselo jít proti veškerým věcem, které symbolizují svobodu. Jak jsem už nejednou prohlásil – to čeho si zde nejvíce vážím je uznání naší svéprávnosti v rozhodování o stavu našeho konta. Majncraft má kapitalistickou společnost a to nikdo nepopře. S hromaděním peněz jako takovým se tedy rozhodně nic dělat nedá.

    Dávám tedy novou otázku – Jak jeho důsledky mírnit?
    Vzhledem k finanční situaci většiny hráčů je jasné, že to je skutečně potřeba.
    Napadli mě dva jednoduché a nenásilné způsoby. Oba se týkají peněz a jejich efektivita závisí na správné kombinaci. (Žádný ovšem není vysloveně geniální.)

    1. Zvýšení hodnoty peněz
    Když zvýšíme hodnotu našich liber, docílíme toho, že když už bude někdo někde platit, tak se přesune více než na staré mapě. Jedná se o podpoření hodnoty oběhu. Dá se tak udělat snížením zvýšením cen dřeva a patřičným informováním hráčů. (Mohla by se zvýšit tak 2x)
    2. Zvýšení počtu peněz v oběhu
    Čím více peněz v oběhu, tím více zbude i na ty, kteří se nehrnou do podnikání. Při prvním přihlášení do hry by hráči jen dostali více peněz. (zase asi 2x)

    Možná by vás napadlo, že by bylo lepší zvýšit hodnotu libry, co to pude, a pak snížit objem oběhu na minimum, aby se minimalizovalo hromadění. K tomu můžu říct jen tohle – hromadění by se sice minimalizovalo, ale na ostatní by pak myslím nezůstalo vůbec nic.
    Na závěr bych tedy chtěl říct, že sem tohle dávám, jelikož doufám, že dojde k uskuteční obou těchto částečných řešení.

    To je tedy vše co k tomu mohu říci. Pokud mě ještě něco napadne – s čímž nepočítám – napíšu.
    Každopádně by mě zajímalo, jestli někoho jiného nenapadlo něco pádného, co k tématu říci?
    Za každý lepší nápad, nebo názor budu rád, ale prosím žádný velký flame! Díky. :)

    Váš Petrsup
     
    Poslední úprava: 08. května 2015
    • Líbí x 6
    • Kreativní příspěvek x 3
    • WTF x 2
    • Souhlasím x 1
    • Informativní x 1
  2.  
  3. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    Proc lidi v realu hromadi penize? Sestri si na neco draheho, maji rezervy na horsi casy, proste jen spori do budoucna... penize ukadaji do sperku, cennych papiru atd atd. To ze se toci dalsi naprosto jina halda penez mezi firmama atd to je vec jina. Navic my na serveru nemame inflaci, nemame daně, pojisteni, nikdo nedostava socialni podporu (teda krome "porodneho" kdy na zacatku dostanes par stovek)... Pokud lidi dostanou na zacatku 1000 a nic s tim nedelaji tak je celkem logicke ze vetsinova cast hracu ma jen a pouze tu tisicovku zatimco 10-100 nejaktivnejsich lidi ma zbytek ;)

    To co navrhujes je defakto nejaka dan nebo inflace. Realne by bylo zavedeni dane kdyby se to dalo nastavit jak u prodeje tak u prevodu penez (vzhledem k tomu ze s aukci se z uplneho pocatku nepocita tak ale i tam by nejaka musela byt) a to treba 1libra nebo 1% z castky... Dle me to ma cenu resit az kdyz ty penize k necemu realne budou (napr dat nejakou spesl vec kterou jde ziskat jen za penize a ne vymennym obchodem). Jakekoliv danne a inflace povede k podporeni barteroveho trhu a na penize ti chytrejsi lide budou kaslat.

    A jesli ti vadi ze si nekdo honi triko tim, ze si nasetri a vydela a pracne vyobchoduje milion a ostatni budou chudi - tak to funguje v realnem svete :) Kdyz to nebudou herni penize tak to bude pocet diamantu, zlata, mrkvi, koni, kraliku.... ;)

    TL;DR - drevni aukce (jesli jeste funguje ten muj plugin) muze do obehu pridavat penize v omezene mire a vicemene nenasilne. Osobne bych radsi videl inflaci - kus dreva stal 1Ł tedka by stal 10Ł tzn vsechno by se posunulo a neprodaval by se cobble za 0.1Ł :D
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  4. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    @_CJ_, mám pocit že jsi nepochopil o čem mluvím. Nepsal jsem nic o daních. Je mi úplně jedno, že si "někdo" hromadí peníze. O příčinách hromadění peněz sice mluvím z pohledu reálného světa, ale jeho samotná existence v něm mě nezajímá.
    Aspoň jsme tím narazili na daně, takže:
    #danějsoublbost :D

    @Petrsup sory no nechal sem se unest :D - _CJ_
     
    Poslední úprava moderátorem: 06. května 2015
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  5. TheZoonder

    TheZoonder Registered

    Offline
    Registrován:
    13. února 2013
    No, tak tedy... Proč chceme peníze si dle mne mohl tak nějak přeskočit. A mohl si to tak trošku zkrátit. A co se týče tvých teorií, tak tě moc nechápu. A chtěl bych tě poprosit o nějaké dovysvětlení.

    Nevím jestli to přijde jenom mě, ale když přeci zvýšíš hodnotu měny, tak snížíš její potřebný objem na nákup X dia. Můžeš si pořídit dia za reálné euro a nebo za reálných 27 Českých Korun. Podle mne prostě nejde uměle zvýšit hodnotu měny a zároveň zvýšit objem kolující v obchodech. A už vůbec nevím, proč to mělo způsobit levné dřevo na trhu? Když bude levné, super, nakoupím si ho třeba více. Ale stejně prostě narazíš na bod, kdy ti člověk nebude schraňovat veškeré své jmění ve dřevě. To je dle mne slepá ulička.

    A tady taky moc nepobírám. Když zvýšíš počet liber v oběhu, tak se na tvé statistice skoro nic nezmění. Vynásobíš počet liber, které máš na kontě, ale prvních X hráčů bude mít stále X procent.

    A CJ mne tedy předběhl, ale já jsem taky pro inflaci. Aukce je plná itemů za 0,365 L. Což je dle mne naprosto nepřehledné. Nastavil bych prostě k jedné surovině pevnou cenu. Ať už by to bylo dřevo nebo dia. A lidi by si potom jen přepočítali cenu jiných itemů vzhledem k časové náročnosti k jejich získání.

    /Je super, že se mnou nesouhlasíš, ale já bych radši viděl nějaké vysvětlení...
     
    Poslední úprava: 06. května 2015
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  6. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    @TheZoonder
    1. Dobře, možná jsem měl počítat s tím, že někdo netuší jak souvisí libry s dřevem... Na začátku byla potřeba, aby libry měli nějakou fixní hodnotu u itemu, jehož cena ovlivní všechny ostatní. Tím itemem bylo dřevo, jelikož bez dřeva nic neuděláš. Snížením ceny dřeva se teda zvýší hodnota liber. Jestli ti to pořád není jasné, podívej se sem:
    http://forum.majncraft.cz/threads/navrh-drevni-mena.1619/

    2. "Když zvýšíš počet liber v oběhu, tak se na tvé statistice skoro nic nezmění. Vynásobíš počet liber, které máš na kontě, ale prvních X hráčů bude mít stále X procent." :astronaut:
    Je to tak jak čteš - více liber pro všechny, tedy i ty, kteří jich mnoho nemají, i ty kteří jich mají mnoho.

    Jenom, prosím, zkuste nad tím lidi trochu přemýšlet, nebo hledat, než odpovíte.

    /Edit pro Zoondra - nesouhlasím se zaváděním fixních cen pro jiné věci, než dřevo a tak nějak i s celým obsahem.
     
    Poslední úprava: 08. května 2015
    • Líbí Líbí x 1
  7. TheZoonder

    TheZoonder Registered

    Offline
    Registrován:
    13. února 2013
    Mě je jasné, proč je měna vázaná zrovna na dřevo.
    Ale vysvětli mi jediný důvod, proč by se měla hodnota libry v tomhle případě zvýšit? Co by se stalo, kdyby se nyní na Majnu snížila hodnota dřeva na polovinu? Nikdo to dřevo nebude těžit (natož prodávat), všichni ho budou pouze kupovat a cenovou politikou všech ostatních itemů to dle mne vůbec nehne. Takže hodnota libry zůstane stejná, hodnota ostatních itemů se o moc nezmění, protože je prostě dlouhodobě zažitá a jen to zruinuje jakýkoliv obchod (prodej) dřeva. Nebo v tom vidíš jiný scénář?
     
  8. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    Chápu dobře, že "snížení cen dřeva" znamená že bude za stack 32£ místo 64£? Pak by bylo v oběhu ale 2x méně peněz...


    Co mi uniká?
     
    • Souhlasím Souhlasím x 11
    • Zábavné Zábavné x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  9. funnel66

    funnel66 Bagr

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    Zdá se mi že hledáš problém tam kde není.

    Navíc čeho docílíš tím že zvýšíš hodnotu peněz a zároveň přivedeš do oběhu více peněz? Tím se akorát obě operace anulují. Mimo to nějaká hodnota peněz ti je úplně k ničemu pokud nemáš jiný oběh s jinou měnou.

    Já si spíš myslím že problém není v systému, ale v samotné psychice lidí. Já osobně jsem měl jednu chvíli okolo 130k liber, ovšem mi nebylo líto je vynaložit na různé odměny, platil jsem velice štědře těm kdo mi přišli pomoct a různě finančně vypomáhal projektům, které se mi líbili. A finance ve hře jsem si držel na hodnotě kdy mám trochu v rezervě abych mohl případně koupit to co potřebuju.

    A nic proti, ale přijde mi úsměvné jak tu: "Kážeš vodu, piješ(pil jsi) víno"...
     
    • Souhlasím Souhlasím x 4
    • Líbí Líbí x 2
  10. roset

    roset VIP

    Offline
    Registrován:
    23. července 2012
    Souhlasím s funnelem v tom, že problém nejsou peníze, jejich hodnota nebo počet v oběhu. Problém je právě oběh. Plno lidí jenom syslí a nic neutrácí. A za jakým účelem? Většina prostě jenom pro ten pocit, že mají víc než ostatní, jak v původním příspěvku psal petrsup. Ale! Ačkoliv petrsup píše o tom, že je hrdý na svobodu, kterou majn přináší, tak bez jejího omezení se nikdy nedosáhne zlepšení situace. Dejte tomu pár měsíců a budem tam, kde jsme byli. Víte, co je to pyramida světového bohatství? To je uplně přesně obraz majnovské ekonomiky v reálu. Takže místo zamyšlení nad tím, jak bychom vylepšili ekonomiku tady, se můžete dobře tak zamyslet nad vyřešením problémů ekonomiky světa.

    Když chci prodávat, měl bych taky něco kupovat. Ekonomika ve světě funguje na tomhle principu. Vypěstuji obilí, prodám ho, ale zároveň kupuju ostatní suroviny pro svoje živobití, palivo do traktoru, žrádlo pro psa atd. Jenom maličký zlomek lidí dokáže žít tak, aby si nic nemusel koupit od okolí (nebo směnit) a navíc k tomu prodával za pro něj v tu chvíli neužitečné papírky. A v tom je na majnu problém. My můžeme získávat věci zadarmo, prodat je a zároveň nepotřebujeme nic nazpět, jelikož k "životu" stačí pár kusů melounu. Neplatíme poplatky za elektřinu a vodu. A to vede k hromadění peněz, neexistuje potřeba jejich útraty, neexistují daně.

    Asi to bude možná znít trochu blbě, ale já osobně bych byla právě pro omezení té slavné svobody a umělé ohraničení maximálního bohatství, kterého je možné na majnu dosáhnout, a nebo pro zavedení daní. Tím se odstraní přehnané hromadění, donutí to lidi k obchodu, ale bohužel zároveň i k případné neúčasti na obchodování. Ale upřímně, chcem aby hráči jenom hromadili? Ani zvýšením hodnoty peněz ani opakem se ve svobodné ekonomice hromadění prostě nezabrání. Ta obrazná pyramida se objeví zase.

    Je mi jasný, že si vysloužím pěknou řádku nesouhlasím, ale chtěla jsem taky přidat svůj názor, ať už je vám přijde jakkoliv zcestný.
     
    • Líbí Líbí x 5
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 2
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  11. funnel66

    funnel66 Bagr

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    To je vcelku zajímavý nápad, řekněme že by byla hranice daná na 100k, tím by se vlastně docílilo toho aby bohatí hráči začali více utrácet, jinak by jim peníze mizeli do éteru. Ovšem by asi nebylo těžké tento systém "ochcávat" tím, že si peníze "uloží" ke kamarádovi nebo na sekundární, ne-li třetí účet ...
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  12. roset

    roset VIP

    Offline
    Registrován:
    23. července 2012
    To sice ano, protože kdo chce psa bít, hůl si najde, nebo-li kdo chce systém ochcat, způsob si vymyslí. Ale na druhou stranu, kolik z nás tu má tak moc "vychcaného" kamaráda? A když si koupíš další účet jen pro hromadění, tak můžeš nahromadit 200k, 300k, a pak tě to kupování za reálný koruny možná přestane bavit taky.

    Edit: A zapomněla jsem dodat, že v obou případech pořád dochází k tomu pozitivnímu efektu, k rozložení bohatství na více hráčů.
     
  13. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    Zadne omezovani nebude. Uz z principu je to hloupost, eventy jako loterie by okamzite ztratili smysl (ano tam sem si vydelal pres 200k tak vim o cem mluvim :D). Navic to podle me neni technicky mozne (tedy pokud neprepisete plugin a nebudete ho aktualizovat).

    Ad velke hromady penez. K velke sume jsem prisel jako slepej k houslim, vyhral sem loterii. K vseobecnemu prekvapeni sem penize nezacal rozhazovat, prispel sem par lidem zcela dobrovolne na jejich soukrome projekty ktere se mi libily a nikde o nich nebyla ani zminka. Nebylo to moc, ale smyslem nebylo rozhazet penize mezi lidi kteri si pak treba nic nekoupi ale podporit je v praci aby videli, ze ji nekdo ocenuje a libi se mu. Kdybych vsechno rozhazel hned tak uz dalsim nemuzu prispet a to by byla skoda. Navic diky tomu jsem mohl drzet kasu nad vykupnou pisku v psikovne aniz by me to udelalo caru pres rozpocet.

    Omezeni maximalni mozne castky by vedlo k tomu ze ten kdo bude prodavat si napriklad rychle vydela a pak zrusi obchod a tim i prilezitost tocit penize. Penize si necha a 100k zmizi z obehu a zmizi i moznost neco si koupit. Dle me je to dvousecne a nikomu by to neprospelo. To ze 10% lidi ma 90% penez je myslim realita a zda se mi hloupe to nejak omezovat. Ti co maji malo maji porad moznost prodavat drevo zcela bez potreby ciziho zasahu a taky maji moznost zacit pracovat a nabizet sluzby a zbozi a vydelat si taky ;)

    Ad @roset nesohlasim ti nedam, napad neni spatny, ale dle me neni potreba nejak zasahovat. Navic by to bylo dvojsecne...vyresite rozlozeni penez ale zabijete eventy a nejake vetsi obchodovani, penize by ztratily hodnotu a misto nich by se proste davaly diamanty (nadsazka: to uz zrovna muzeme penize zrusit uplne :) ).
     
  14. roset

    roset VIP

    Offline
    Registrován:
    23. července 2012
    V tom případě není nutné nic řešit a prostě nechat ekonomiku nové mapy tak, jak je teď :)
    Já jsem pouze nabízela řešení, jelikož mi přišlo tohle vlákno jako prostor k návrhům odstranění problému 1:9.
     
    • Líbí Líbí x 1
  15. NepsterCZ

    NepsterCZ Moderátor

    Offline
    Registrován:
    16. března 2011
    Imho je maximální hranice peněz úplně zbytečná až nelogická. Dejme tomu že dřevo stojí jako na staré mapě 64 liber za 64 kusů. A já jsem tedy nějaký boháč co má 99 tisíc a chci prodat diamanty které jsem vytěžil. A teď jsou dva/tři efekty

    Efekt 1, Diamanty neprodám/vůbec nenatěžím protože vím že budu mít kulové
    Důsledek: Méně surovin v oběhu

    Efekt 2, Diamanty prodám mimo trh výměnou
    Důsledek: Těch prvních X nejaktivnějších obchodníků půjde proti proudu a bude provozovat výměný obchod a budou tedy brzdit ekonomiku, protože bude lepší mít [diamanty] jak [libru] protože nikdy nevíš jestli nebudeš potřebovat to a nebo to

    Efekt 3, TOP nejbohatších lidí si nebude shovávat majetek v librác ale v itemech.
    Důsledek: Na jednu stranu bude trh stimulován, ale na druhou stranu bude vytvářet vlny, když onen [top10 nejbohatsi] bude potřebovat prodat XX dia na svůj novej projekt. Tak to udělá pod cenou, aby ty peníze měl co nejdříve a tím bude škodit trhu dlouhodobě.

    IMHO se tu řeší poměrně nepodstatnej a nevyřešitelnej problém kterej bude v naší ingame ekonomice do té dobry než se najde řešení v IRL.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
  16. roset

    roset VIP

    Offline
    Registrován:
    23. července 2012
    Když se podívám na ty tři efekty, které popisuješ, vidím ve všech pořád ten prvotní problém, syslení a neexistence nutnosti výdajů. Díváš se na to moc ohraničeně. Problém současné ekonomiky je špatné jádro. Když máš blbě navržené jádro, tak ti ani optimalizace nepomůže. Jediným řešením je návrh nového jádra, založeném na tom, co je ve opravdu potřeba. Jenže toho se ve skutečnosti, to tvoje IRL, nikdy nedočkáme.
     
  17. NepsterCZ

    NepsterCZ Moderátor

    Offline
    Registrován:
    16. března 2011
    Tak nějaké nové jádro navrhni. Já osobně si nedokážu představit systém který by fungoval tak jak by jsi asi chtěla, ale pokud máš nějaký návrh tak šup sem s ním :)
     
    • Líbí Líbí x 1
  18. roset

    roset VIP

    Offline
    Registrován:
    23. července 2012
    Ono takové navržení není práce pro jednoho člověka. Pokud chceš docílit vyrovnaného (!) Parethova optima a dokonalé konkurence, musí to být uvnitř celku, který je řízený a kontrolovaný a existuje vyrovnaná poptávka i nabídka. A toho prostě na majnu jen tak v jednom nedosáhneš ;) Už asi zabředávám moc do teorie. Tohle je věc pro odborníky. Máme tu nějakého vyštudovaného ekonoma? :D Ještě by mě mohl setřít Utheraptor matematik.

    Kdybych stavěla na tom prvotním návrhu omezení maximálního bohatsvtí, asi by muselo dojít k ustálení cen, ať už přirozeně nebo zásahem. Odbouralo by to prodej nad/pod cenou, vždycky víš, na čem jseš.
    Zároveň by v oběhu neměl být nepoměr peněz a hráčů. Moc málo peněz - hráči nemají chuť se jich vzdát, vše je drahé. Hodně peněz, opak, ztrácí hodnotu, všichni si nahrabou a nikdo nic nekoupí.

    Když chceš stavět velký projekt, našetříš, utratíš, uskladníš. Možná to bude trvat trochu dýl, ale k tomu co potřebuješ, se nakonec dostaneš. Navíc to skoro s žádným projektem není tak, že všechny potřebné věci koupíš naráz. Výměnný obchod stranou ekonomiky byl a bude. Ale ekonomiku samotnou nebrzdí. Brzdil by ji pouze ve chvíli, kdy se z obchodu odvádí daň, jako je tomu v případě obchodů na černo IRL.

    Je to jenom koncept, rozhodně to má své mouchy a tvoje názory nejsou nediskutovatelné. Opravdu netuším, kam dál by to vedlo, jestli ke stagnaci nebo rozkvětu. Je to taková menší utopie, tohle ve světě nikde jako příklad nenajdeš, už jenom proto, že dokonalá konkurence se nikdy nikomu nepovedla. Chtěla bych taky číst návrh někoho dalšího, protože jsem chtěla diskutovat a hledat nové, lepší, než obhajovat staré :) (jen mi v tom _CJ_ udělal trochu čáru)
     
    • Líbí Líbí x 3
    • Zábavné Zábavné x 1
  19. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    Jak psal @dwi, že snížením ceny drěva se sníží hodnota liber - teď jsem to uviděl a jo, je to pravda. Napsal jsem to špatně, mělo to být naopak, promiňte :D

    S tím musí nesouhlasit. Není důležité, kolik peněz je, vždy budou mít hodnotu, jelikož vždy budou chudí, pro které bude každá libra dobrá.
    A ještě ke všemu - čím více peněz, tím více se utrácí. Problémem ekonomiky sice je hromadění peněz, ale abych byl upřímný, než jsem dosáhl aktuálního stavu konta, tak jím prošlo snad milion liber. (Věřte nevěřte, je to pravda.)

    // jinak jsem moc rád, že se tu děje něco zajímavého :)
     
    • Facepalm Facepalm x 3
    • WTF WTF x 1
  20. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    tl;dr;
    Jak to teď vůbec vypadá na majnu? Jsou (ještě) peníze potřeba?
    -----------------------------------
    Pokud vím, tenkrát to vzniklo proto, že každý chtěl iConomy a "prachy". Ve stylu, hurááá, už máme i prachy na MC a když už nám to odmítal dodat Mojang, tak máme chytré udělátko z bukkitu.

    I mé děti (a i v rámci okruhu známých), na domácím serveru, chtěly. Když už se ten plugin rozjel /sjednotilo se to nakonec přirozenou cestou na tomto a klonech/, měl celkem stabilní API, a získal podporu ostatních pluginů. No tak, přece majn ho musí mít také, není to žádné zaostalé ořezávátko, ne?

    A pak mi připadá, že začal úpadek. Časem se zjistilo, že už i na tak nevyváženém Millenaire se ta cena peněz "zvrhne". Úplně ujetě to pak vykrystalizovalo na warez serverech.

    A slušné, obvykle online, servery, se mi zdá, od toho začaly ustupovat a omezovat. Pokud něco, tak zůstávalo něco ve smyslu jejich "coins", jejich "XP", využitelné pro prémiové věci. Pro zvýhodnění platících zákazníků (někde jen symbolicky - pet, ... - jinde přímo zvýhodnění herní /zbraně/).

    ------

    Proto má úvodní otázka, v jaké stavu, stylu chování, se nyní nachází lidé na majnu? Jsou zde iConomy peníze stále ještě třeba? Chcete je?
     
    • Líbí Líbí x 1
  21. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    Jestli jsou peníze vůbec potřeba? Dobrá otázka.
    Dle mého názoru potřeba jsou, jelikož se jedná o prostředek všeobecně uznávané odměny a směnného předmětu.
    Bez peněz nebudeme mít web aukci.
    Bez peněz si (například) začínající hráč, co vlastní jen kus kůže a dřeva nebude moci zaplatit výpomoc s výkopem pro stavbu projektu, jelikož ta výpomoc bude určitě chtít zaplatit něčím, co nemá.
    Je pravda, že peníze vytváří ve společnosti příklady extrémního bohatství, ale na druhou stranu vytváří stabilní prostředí obchodu pro všechny hráče. Směnný obchod - předmět za předmět - je slabší v tom, že neumožňuje možnost účasti všem hráčům, jelikož někteří hold nemají ten předmět, který je vyžadován.
    Peníze jsou vynálezem, který vedl lidstvo k vytvoření všech velkolepých civilizací.
    Ano, jsou potřeba.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3

Sdílej tuto stránku