1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Diskuze k organizaci dopravy v Netheru

Vlákno v 'Metro a doprava' založil Pompeius 24. srpna 2015.

  1. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    • Rozhodně je dle mě dobrý nápad zase zmapovat cesty a křižovatky a zanést je do jedné vrstvy na dynmapě.
    • Krom toho rozdělení na kvadranty není úplně k zahození, člověk by i bez dyn přibližně věděl kde je (třeba když se ztratí).
    • Další věc jsou cedulky, umožnující orientaci a nejjednodušší cestu na pískovnu. (Popřípadě okruh))
    • Ještě mne napadla jedna věc. Postavit "okruh" kolem středu mapy a 4-8 zastávek (možná i 12), ze kterých by vedla trať na pískovnu a byly by zde přivedeny cesty z vně "Okruhu". Asi bych to viděl ve tvaru osmistěnu.
    Podle mě tohle jsou praktické věci které by mohli dopravu zjednodušit bez pomocí pluginů.
    Pka je možnost minimapy pro každého individuálně. ;)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  2. HAwky

    HAwky Bacon devourer

    Offline
    Registrován:
    20. května 2011
    Trošku OT

    Jak Monetic mluví o pískovně, nebavili jsme se kdysi, jestli by nebylo lepší decentralizovanou mapu? Chápu, Spawn bude vždy nějaký střed, ale nebylo by vše naplácané na jednom místě. (Podporuje to cestování)

    //Pompeius: decentralizovaná mapa neni
    ///Hawky: škoda, mohlo to být zajímavé

    ...
    Okružní Linka je celkem dobrý nápad, v mnoha městech (Londýn, Moskva) to tak je. Je to závisí na rozložení projektů.
     
    Poslední úprava: 26. srpna 2015
    • Líbí Líbí x 2
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  3. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    O tom jsem nevěděl. Nicméně ten Okruh je furt reálný, řekl bych ještě reálnější, když nebude střed jako je pískovna.
     
    • Líbí Líbí x 2
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  4. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    Já osobně jsem za to (a byl jsem již dříve a ne sám, ale za boha prostě nemůžu najít vlákno, kam jsem to kdysi psal), aby se udělali čtyři páteřní linky vedoucí od Spawnu do všech světových stran a z nich dělali ty menší linky k jednotlivým městům a projektům. Cestování bude tak jednoduché a s minimem přestupů. (resp. přestup z páteřní linky na tu místní k cílovému městu třeba). Člověk bude vždycky vědět, kde je a zanášení do mapy bude jednoduché.

    E/ A místní linky by si mohl dělat každý sám, jediné, co by se muselo povolovat je napojení na tu páteřní, aby v tom nebyl za chvilku bordel.

    E2/ Ok, ty čtyři páteřní linky nemusí být přímky, ale nesmí se z toho stát nějakej chaos...

    E3/ Ok, tak si potom nestěžujte, že budete bloudit...:shifty:
     
    Poslední úprava: 05. září 2015
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 6
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Zábavné Zábavné x 2
    • Líbí Líbí x 1
  5. duvik

    duvik Registered

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2012
    Chci se zeptat k CNC, (tedy k tomu, čemu teď stavíte hlavní stanici)
    • jednotná je výška 110
    • metro (nepáteřní linka) i CNC v jednom? tj. nesmím dělat šikmé chodby?
    • Chodby mohou být designově podle nás, pokud bude dodržena výška?
    • musí se připojení na tuto síť schvalovat na fóru?
    Díky s pozdravem duvik
     
  6. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    1. výška 110 - ano
    2. metro i CNC v jednom? - jako jestli mají být ve stejné výšce? ano, mají
    3. šikmé chodby - pokud mermomocí chceš, tak můžeš, ale asi to nebude moc hezké, křížení budou podivná a vůbec :D
    4. vlastní vzhled chodeb - ano, nejlépe dodržet rozměr 3x3
    5. CNC ne
     
    • Informativní Informativní x 3
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  7. Yubeh

    Yubeh VIP

    Offline
    Registrován:
    13. ledna 2012
    Obavam sa, ze toto neni moc domyslene:
    - Sparovat portal z overworldu vo vyske 60-70 s portalom v netheri vo vyske 110 je takmer nemozne. Staci aby nejaky sused (vzdialeny v overworlde pokojne aj 300m) sparoval ten svoj v normalnej vyske 60-70 a mate smolu, jeho portal bude blizsie.
    - Mat portal vo vyske 60 a potom povinne vybehnut/zbehnut 50m schodami na uroven 110 kvoli CNC je blbost, ktora popiera zmysel CNC ako jednoduchej a rychlej dopravy, to je snad jasne.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Informativní Informativní x 2
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  8. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Kdysi jsem se párováním portálů zabýval jako prostředkem pro cestování na orbitální stanici. Selhalo to. :)

    Výška, na rozdíl od dalších dvou rozměrů, se v Netheru nenásobí osmi. V Netheru je třeba ten portál postavit na souřadnicích /8 přesně proti portálu v Overworldu, ale na výšce 110. 50 kostek v Netheru ve sféře kolem správných souřadnic (rozdíl výšky portálů) na výšce 60 (nebo kde ho máte v Overworldu) pak nesmí být cizí portál.

    Z tohoto důvodu si myslím, že CNC by spíše mělo vést středem Netheru, jak se živelně začalo stavět.

    Vrstvy nahoře nebo dole by měly být vyčleněné pro budoucí metro. Do té stanice už si každý dojde, přeci jen metro se obvykle používá pro delší vzdálenosti.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
  9. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    @Yubeh, máš pravdu, je to nedomyšlené. Přiznávám, že s ničím takovým jsem nepočítal a sám už jsem na problém narazil. Úroveň 110 byla vybrána, protože prakticky stejnou bezproblémově používá Nether Reloaded na Eternii.

    Řešení je posunout sousedův portál nahoru - bude to mít s výhodou, napojí se na jednotnou výšku. Nedokážů si představit, že bychom celou infrastrukturu zase posunovali dolů - páteřní linky metra bude ještě výš (a o tom jsem nerozhodl já).

    Jestli s tím někdo bude mít problém nebo bude chtít pomoci, tak se obraťte na mne.

    P.S.: Nechci svalovat vinu na ostatní, za CNC jsem (asi?) zodpovědný já, když jsem se ho víceméně ujal. Nicméně, zrovna umístění úplně nahoru se mi také moc nelíbí, ale v této věci jsem nebyl ve shodě s ostatními moderátory, kteří se k věci vyjádřili.
     
    • Líbí Líbí x 1
  10. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Vykopnul jsem provizorní přípojku do Kokoraki. Je to na východní větvi v místě 349, 7, 110. Odbočka je skrytá za obložením chodby, aby nehyzdila dojem - je to jen prostá chodba přímo rovně na sever až k našemu portálu.
     
    • Informativní Informativní x 1
  11. Wexom

    Wexom Registered

    Offline
    Registrován:
    31. prosince 2011
    Už je to několik týdnů co běží server a proto jsem se rozhodl tu rozvést debatu o NM, Příspěvek se týká páteřních linek, které budou zpravovat Moderátoři. Netýká se živelných linek ostatních hráčů.

    Malé shrnutí:
    podle toho co zde bylo zmíněno, tak NM má být umístěno ve výšce nad CNC. Páčky/něco jiného co rozsvěcí lampy v CNC jsou na y = 115. Omezení ze shora je bedrock na stropě netheru který jsem objevil nejníže na y = 123 (pokud někdo ví o nižším bedrocku nechť se vyjádří). To nám dává rozmezí 116 - 122 což je 7 bloků na stavění metra co se výšky týče.

    Mých pár návrhů:
    co se samotných tunelů týče, sám sem žádné návrhy na design nepřipravil to nechám na vás. Rozhodně bych zachoval nějaké rozdělení na kvadranty popřípadě označení páteřních linek dle barev podle vlny, aby měl na první pohled člověk představu kde zhruba se nachází. Tunely po schválení designu bych dělal stejné co se tvaru týče. Materiály bych nechal na jednotlivých stavitelích s tím, že by byla v designu vždy zakomponován pruh barvy linky. Výstavbu stanic bych nechal na majitelích projektů kudy páteřní linka povede pokud samozřejmě budou mít zájem. Přestup z NM na CNC je velký problém co se týče označení. Cedulky bývají často nepřehledné. Jeden nápad je z jedné strany portálu vycházet na CNC a druhým na schody které vedou k NM. (Nejsem si jist, zda je to u všech projektů proveditelné)

    Organizace: (kudy vést páteřní linky)
    Toto je pouze v rukou moderátorů. Určitě zde bude potřeba zakreslování do mapy a schvalování. Za mě osobně se mi více líbí myšlenka několika (4+) páteřních linek než jenom 4, které povedou světovými směry. Myšlence jedné kruhové linky která by byla v určité vzdálenosti od Spawnu a propojovala vzdálenější projekty bych se nebránil.

    Závěr:
    Budu rád, když se tu sami dále vyjádříte se svými názory/nápady, popř. dodáte návrh designu tunelu ať je z čeho vybírat. Pokud jste to dočetli s trpělivostí až do konce, děkuji Vám! :)
     
    • Líbí Líbí x 6
  12. alesekmoravec

    alesekmoravec Registered

    Offline
    Registrován:
    15. dubna 2013
    Kruhová linka by nebyla vůbec špatná, něco jako mají v Moskvě.
    [​IMG]
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 2
    • Informativní Informativní x 2
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  13. Webess

    Webess Badmin

    Offline
    Registrován:
    15. března 2013
    Ahoj! Rozhodol som sa, že si vystaviam vlastnú chodbu k CNC, aby som to mal bližšie k spawnu. Na screenoch v prílohe si môžete pozrieť ako vyzerá.

    Chodba je zložená z jednoduchých materiálov - farebný clay, quartz, nether brick, dark oak a sea lanthern. Okrem toho sa v jednej časti steny chodby nachádza ľadovka, pre urýchlenie cesty peši. Miesto okolo portálu vypĺňajú tie isté materiály ako chodbu a nachádza sa tu vstup do voľného netheru, dve "parkovacie" miesta pre kone a dve nether wart farmy. Chodba je ľahko upraviteľná a rozšíriteľná o metro.

    Ale to nie je to čo som chcel riešiť. Chcel by som poprosiť o povolenie, aby som mohol upravil chodbu (a minimálnu časť ďalšej) do tohto štýlu pre urýchlenie pohybu po pekle. Okrem toho sú tie chodby nepekné, viď. posledné dva screeny v prílohe. Časť cesty, ktorú chcem upraviť je zvýraznená (zelenou farbou) na mape, ktorá je taktiež v prílohe. Okrem toho prikladám aj odkaz na dynmapu. Samozrejme, každá chodba bude mať inú farbu clayu na podlahe.

    Poprosil by som o vyjadrenie aj @reibl, keďže chodba prechádza priamo cez jeho portál.

    (PS: Neskôr by som chcel upraviť aj časť CNC od spawnu, k vyznačenej trase. Ale o tom inokedy.)
     

    Přiložené soubory:

    • Souhlasím Souhlasím x 1
  14. Webess

    Webess Badmin

    Offline
    Registrován:
    15. března 2013
    Takže @Pompeius mi úpravu povolil in-game a uvedená časť CNC bola upravená. Rád by som preto požiadal o povolenie úpravy CNC od spawnu po York @Nojp (nová zelená línia, viď. screen).

    Úpravy sa (viac, či menej) týkajú: @cvpotkan0088, @Thoris42, @Ace4Rimmer a @_Galaxion_.

    //Nojp: Souhlasím, nemám s tím problém.
     

    Přiložené soubory:

    • Souhlasím Souhlasím x 5
  15. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Jenom to prosím hoši řádně označujte, aby nám nevznikl dopravní guláš. :D
     
  16. Webess

    Webess Badmin

    Offline
    Registrován:
    15. března 2013
    Samozrejme, ide mi hlavne o to, aby sa dalo jednoduchšie dostať z jedného miesta na druhé, pretože som si nevedel zapamätať okolo koho vedie cesta ku mne. Teraz to bude jednoduchšie, napr.: Zo spawnu pôjdeš na koniec zelenej, tam odbočíš doprava na červenú, prejdeš za jeden portál a po ľavej strane budeš mať žltú. Na konci žltej je môj portál. Easy. Neskôr by som možno prerobil aj viac chodieb. Všetko bude záležať od toho, ako ma to bude baviť a či bude materiál. Prípadne by som si pre to založil vlastnú tému, kde budem písať informácie.


    Inak začali sme robiť CNC od Yorku po spawn, pomáha mi @PrazskyHovado za čo mu ďakujem. Inak pridal som vylepšenie: názvy na ceduľkách značím farbou podľa toho, na ktorej chodbe sa nachádza.
     
    • Líbí Líbí x 1
  17. Webess

    Webess Badmin

    Offline
    Registrován:
    15. března 2013
    Hotovo. Hore uvedená časť CNC je upravená. S vaším povolením by som rád pokračoval v upravovaní ďalších chodieb CNC, ktoré naväzujú na už upravené chodby. Aktuálne ma veľmi baví upravovať tieto chodby a robiť tak niečo pre server, keďže nemám nápady, čo by som staval. Ak dostanem toto povolenie vytvorím si vlastné vlákno, kde rozpíšem komplet všetky informácie a budem v ňom informovať o aktuálnych úpravách. Nižšie by som si dovolil napísať niečo o systéme označovania miest.

    Systém označovania miest - SOM
    Ústredným bodom CNC je spawn. Chodba musí byť na spawne dobre označená, aby hráč ihneď vedel kam má ísť. Preto som upravil vstup do chodby tak, že som nad glowstone pridal farebný clay (príloha 1). Po vstúpení do chodby je hneď vidno smerovacie ceduľky, na ktorých sú napísané názvy projektov, ktoré sa na tejto chodbe nachádzajú (príloha 2). Sú usporiadané podľa vzdialenosti a označené farbou, na ktorej chodbe sa nachádzajú, takže hneď viete, kde máte odbočiť. (Na týchto ceduľkách nie sú označené "prepojovacie" chodby z jednej časti CNC do druhej.) Aby boli chodby prehľadné a nebolo každých pár blokov niekoľko ceduliek označujúcich, kde sa kto nachádza zvolil som jednoduchšiu možnosť. Pri každej zastávke a križovatke sa nachádza ceduľka (jedna na každý smer), na ktorej sa nachádzajú tri najbližšie stanice (príloha 3, 4, 5). Výnimkou je akurát smer spawn, kde je vždy na prvej pozícií označený Spawn.

    Ak máte nejaké otázky rád na ne odpoviem a teším sa na prípadné povolenie na úpravu ďalších liniek CNC. Ďakujem
     

    Přiložené soubory:

    • ncnc1.png
      ncnc1.png
      File size:
      737,2 KB
      Zhlédnutí:
      32
    • ncnc2.png
      ncnc2.png
      File size:
      313,5 KB
      Zhlédnutí:
      30
    • ncnc3.png
      ncnc3.png
      File size:
      146,1 KB
      Zhlédnutí:
      28
    • ncnc4.png
      ncnc4.png
      File size:
      158 KB
      Zhlédnutí:
      27
    • ncnc5.png
      ncnc5.png
      File size:
      375,2 KB
      Zhlédnutí:
      27
    • Líbí Líbí x 7
  18. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Skvělá práce, díky. :)
     
    • Děkuji! Děkuji! x 1

Sdílej tuto stránku