1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Diskuze - Dřevní měna - „adminshop“ - nový plugin

Vlákno v 'Diskuze' založil Mawky 01. června 2014.

  1. Mawky

    Mawky Frajer

    Offline
    Registrován:
    04. srpna 2012
    /// Navazuje na http://forum.majncraft.cz/threads/drevni-mena-adminshop-novy-plugin.8389/

    @_CJ_ Díky za odvedenou práci, pěkné vyřešení problému s velkododavateli, ale přesto se musím zeptat, jestli víš jak dopadla v 90. letech kupónová privatizace, protože mi jí tohle řešení neskutečně připomíná, tak jen čekám, kdy se tu najde nějaký "Dřevěný" či Kellner :-D
     
    Poslední úprava moderátorem: 02. června 2014
    • Zábavné Zábavné x 4
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
  2.  
  3. ErrorCZ

    ErrorCZ Registered

    Offline
    Registrován:
    01. prosince 2011
    To by mě zajímalo, jak by to tady fungovalo? Možná je už pozdě, ale nějak mě to nenapadá.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  4. Mawky

    Mawky Frajer

    Offline
    Registrován:
    04. srpna 2012
    No našel bys lidi, které prodej a nákup dřeva v adminshopu nezajímá (aka obchodování s akciemi většinu Čechů v 90. letech) a koupil bys jejich limit, tj. "Zaplatím ti xxx liber za to, že v adminshopu prodáš moje dřevo." Samozřejmě je potřeba promyslet tu částku vzhledem k objemu prodavanému dřevu (desítky/stovky/tisíce stacků), investice do zpracování dřeva (sekery, enchant) a v neposlední řadě požadavek na zisk. Pokud máš přístup do treefarmy a pár volných večerů, tak se dostáváme na zajímavý business
     
    Poslední úprava: 02. června 2014
  5. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    @Mawky

    Mno, když jsem minule viděl grafy (možná ještě někde k nalezení), kolik peněz se do oběhu dostalo z výkupu dřeva, kolik z hlasování a kolik z darování příchozím hráčům, tak bych se nebál ohledně globálního pohybu kurzu měny. Pokud se pamatuji, byla to jen malá část.

    A "zisk" pro takového hráče? Je to dřevní měna a její hodnota (původně) měla být dána pracností na vyrubání. Pravda, přišla sice zjednodušení (enchant, ...), ale ta neměla až takový vliv. Rozhodně ne řádově. Přinejlepším násobně, ale spíše méně. Takže zisk by měl přesně odpovídat ceně a době, za jakou by mince získal jinými prostředky - pokud neodpovídá, tak je to IMHO "chybnou" cenou jiného způsobu.
     
    • Zábavné Zábavné x 1
  6. Mawky

    Mawky Frajer

    Offline
    Registrován:
    04. srpna 2012
    Samozřejmě je možné, že v tomhle případě nevidím nějakou skrytou souvislost, která by z businessu udělala "neúspěšný podnikatelký plán" (další perla z devadesátých let). V tom případě doporučuji před založením Harwoodského fondu využít vzorce pro bod zvratu (Break Even point) Q = FN / (p-b), podle kterého by se měl dát dopočítat od jakého objemu dřeva by se to začlo vyplácet. Q je ten objem, FN fixní náklady, p cena za kus a q variabilní náklady na kus
     
    • Informativní Informativní x 1
  7. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Přiznám se, že absolutně nechápu, co máš na mysli. Nějak Ti tam chybí to naprosto nejdůležitější, co na MC tvoří cenu ... a to je čas (zde hlavně čas na vyrubání dřeva).

    Fixní náklady jsou farma - v ideálním případě by měly být úplně nulové a mělo by být dost free farem pro ty, kdo mají zájem získat mince rubáním dřeva. Variabilní jsou náklady na krumpáč a jeho enchantment (ale i to se dá přepočítat na čas - dobu než získáš iron + XP). Ale kde tam máš čas? Nějak chybí.

    Původní idea - přestože zde na majnu už je odklon - je totiž založena na času, který je třeba vynaložit, na jednotku mince.

    Idea byla založena na (prakticky) neomezeném světě /dost místa pro rubání/ - což myslím na majnu stále platí. Takže. Buď se můžeš sebrat jít rubat diamanty (hurá na hřebínky horizontálních štol). A to Ti bude nějakou dobu trvat (a bude nějak rizikové - i když relativně málo, tak nějak ano). Nebo můžeš jít rubat dřevo. A pak můžeš měnit věci za diamanty (obdobně, jak tomu bylo při barterovém obchodě na majnu, před wipe před zavedením iConomy). Nebo měnit věci za dřevo (a to pak na diamanty, pokud bys chtěl mít jako jednotku dia). Nebo můžeš jít rubat železo. Nebo i jen písek v nekonečné pískovně ... a přesto ten písek něco stojí. Stál i před iConomu (pokud si vzpomínám bylo to v řádech kusů dia na jednotky stacků písku - ne desítky stacků, možná řádka v bedně či tak nějak).

    Dřevní měna iConomy je i nadále barterový obchod, jen tou jednotkou není obvyklejší dia, ale dřevo. Obvyklejší bývá dia, pokud to musíš uchovávat v truhlách, přenášet, ...

    Dřevo, coby barterový ekvivalent (a jeho svázání s měnou) je OK při větším počtu lidí. Stále bývá někdo, kdo dřevo potřebuje - takže to není hodnota vycucaná z prstu. Má stále svou reálnou hodnotu, i kdyby se vypnula celá iConomy (jen by bylo třeba hoodně beden ... pak už je výhodnější dia)

    U menšího počtu lidí je příjemnější dia, obvykle pro kurz 100:1 či 50:1 (dle vzácnosti, která je zde mnohem více ovlivněna verzemi - jak počty nalezišť, tak třeba fortune). Nevýhoda u dia je, že se průměr (reálná cena) projeví až při větších objemech dia - pro menší objemy hraje roli náhoda. Výhoda je, přece jen, vzácnost dia - obzvláště při menším počtu lidí ... ta (vzácnost z počátku) ale může být nebezpečná a později moc hýbat kurzem.

    Tady na majnu je to trochu jinak, protože velké objemy mincí se do oběhu dostávají pomocí darů - hlasování a první přihlášení (a možná i dary za soutěže - to nevím). A taká jsou obrovské objemy mincí ve spících kontech (pokud jsem dobře pochopil). Nicméně, dřevo (čas na vyrubání, po započtení ostatních nákladů) asi má být i nadále "pevným bodem". Jen se s tím (asi) občas musí hýbat a vyrovnávat úlety dané dary na jedné straně a odlivem spících kont na straně druhé.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  8. Mawky

    Mawky Frajer

    Offline
    Registrován:
    04. srpna 2012
    Rozhodně s tebou souhlasím jak v příspěvku tak ve spoileru. Ten "čas" je myslím vyjádřen jednak v FN - kolik jsem ochoten zaplatit za transakci, řekněme 100 liber a také v osekání "zisku". Cena logu v adminshopu je 1 libra. VN na kus jsem si spočítal (možná naivně vůči výdrži seker, možná naivně vůči ceně, na aukci už jsem hodně krát koupil dia sekeru s unbreak pro někoho jako zmetek za 250 liber) jako sekera za 500, která mi je schopná pokácet 1000 logů, čili VN/ks 0,5 liber. Tím pádem se v Q dostávám na číslo 200. To by znamenalo, že okamžik, ve kterém se dostanu do peněz je 200+ prodaných logů via prostředníka. Můj zisk je tedy od 200 logů 0,5 libry na log. A teď záleží na každém z nás, jak si cení svého času (berme ho jako náklad), který bychom odečetli od těch 0,5 liber na logu.

    V mé původní myšlence jsem ale "ziskem" myslel nejen skutečné peníze (prodal jsem logy za 1024 liber a všechno jde mě do kapsy), ale hlavně stav, kdy můžu prodávat nad limit. (prodal jsem logy za 10 240 liber a do kapsy mi jde čistých jen 6000).

    Určitě by se i našly další "háčky", kvůli kterým by se to zdálo méně a méně výnosné, ale zase tu nechci dělat offtopic jako blázen. I když, co si budeme povídat, toho offu už je tu mraky a čekám každou chvíli smazání

    EDIT:

    Jinak dnes mi dia sekera za 199 liber (unbIII,effIII) pokácela 5892 logů břízy. Variabilní náklady tak nebudou 0,5 libry, ani 0,1 libry ale pouhých 0,034 libry
     
    Poslední úprava: 14. června 2014
  9. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    Offtopic vam asi presunu do diskuze :) tu sem spis cekal nejak pripominky/hlaseni problemu a tak primo k veci.

    Jinak limity se samozrejme daji obejit...vsechno jde obejit (kdyz dostanu perma muzu si koupit novej ucet -> obesel jsem permaban hurraaaaa, ale de**l zustanu porad ;) ) Kdyby to nekdo zacal obchazet vic nez je zdravo tak se na to jiste prijde a pak bych premyslel bud o shopbanu vsech zucastnenych v te akci (ano tu neni demokracie..je mi jedno ze v tom je vicemene nevinne) popripade se plugin odenda a vypne a bude po ptakach.
     
    • Líbí Líbí x 3
  10. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Offtopic to rozhodně není, protože se to přímo týká omezení (dříve) nekonečného výkupu a pevného svázání. A teď hledáme, kde to může mít díry, kterým se vyvarovat.

    A už začínám tušit Tvé úvahy a asi i tuším, proč jsem mimo. Já totiž stále vycházím z předpokladu pevného svázání měny a logu a tedy i volného výkupu i prodeje logů. Zdejší omezení (na počet na člověka) beru spíše jen tak bokem, jako nutnost místní regulace, způsobené jinými vlivy odlivu a přílivu mincí. Ty naopak na plugin nasazuješ strohý ekonomický přístup (a pak vyznívá nesmyslně, pochopitelně, protože je tak trochu nelogický) a myslíš si, že toto strojové FUP je konečné.

    Vypadá to, že nejdůležitější asi nebude jak se co dá obejít a kdy bude výhodné, ale proč se celá ta šaškárna (s prominutím) dělala a proč se nevykupuje volně. Důvody, které jsem já, na dálku, vypozoroval zde raději nebudu uvádět, protože by se opět zaběhlo do kontroverzí (jako v minulém vláknu) a sklouzlo by do flame mezi řízenou ekonomikou a volnou. Soustřeďme se na cíl.

    Cíl, pokud správně chápu, je jen a pouze znepříjemnění způsobu získání volné výměny mince za log, na osobu. Ne, že by to nešlo obejít (celkem jednoduše pro menší objemy, sofistikovaněji pro větší). Ale cílem je opruz, který plugin přidává. Že se i nadále výkupy musí hlídat (a "potrestat" lidi chtějí aplikovat výměnu 1:1 neomezeně a ve velkém), ale bude toho hlídání a banování měně (pro moderátory). Takový cíl by IMHO mohlo fugnovat. Neb i v reálném světě je vidět, že obdobně stavěné věci fungují, demotivují.

    Jen, mně osobně, hodně vadí že ve smlouvě (pravidlech) není předem uvedeno, že zde aplikované strojové FUP je jen pomocné

    A že pokud jej (pravidly) nezakázaným, způsobem využiji (třeba skupinově), stejně to bude ze strany provozovatele /jako dříve/ chápáno jako podušení.

    Tedy, že dané FUP je de-facto tajné a o případném "porušení" se bude rozhodovat jen na základě subjektivních hodnocení a okamžité nálady zástupců provozovatele - pravidlem zahrnuté po ono "na každého něco máme" že co není zakázáno, tak i tak může být důvodem jednostranného omezení smlouvy.


    EDIT:
    HEHEHE
    Tak to vypadá, že i jen zmínky o FUP (byť nevyslovené přímo, až teď na konci mnou), jdou modům proti srsti a zase se maže jak o závod.
    Že já blbec se tu o něco snažím. Zbytečné jako vždy. Turbodemeci na mazatele.
    EDIT2: _ CJ_ má obrovské plus a vypadá to, že s majnem se dějí věci k lepšímu. Díky že vlákno bylo odděleno a ne smazáno. Přesuňte mi to tam také, prosím, pokud jde.
     
    Poslední úprava: 02. června 2014
  11. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    To je sice pekne, ale chestshop nema moznost volneho vykupu. Musis tam mit jakejsi virtualni ucet admina...a tomu proste prachy dojdou a pak je nekdo musi doplnit -> to se nestalo -> FUP bylo pro vsechny nehlede na to kdo si co koupil.

    Ano pohled na drevni menu se trochu zmenil. Nema bych jako moznost volne ziskat penize za nadelanou praci, ale spis pomoci do zacatku a do tezkych casu. Jinak zruseni (pauza) v moznosti prodeje a vykupu dreva mela velmi blahej vliv na celkovej obchod se drevem na server spolus tim ze jeste pribyly dalsi druhy dreva. Par lidi se zbalivo zavislosti a zacalo vice stavet nez nahanet nesmyslnou statistiku v /money top ......

    K FUP - omezeni jdou psana u prodejniho mista. Je tam psano "Nakup bez omezeni. Prodej omezen /drevni info" kdyz das ten prikaz objevi se ti limit. Je to jen pomocny plugin, v pravidlech nemame nic o virtualni mene a jejim uplatneni, takze tu varis z vody.

    Limit je zavedeny jako zneprijemneni, to je pravda, ale druha moznost byla nemit adminshop vubec. Jak uz sem psal obejit to pujde vzdy. Kdo chce cestu si najde a muzu se stavet na hlavu. Pokud budou problemy s aktualnim limitem lze upravit. Bez pluginu byli pri prodavani velkych objemu biti vsichni, coz je zrejme podle tebe lepsi reseni.

    Celkove k pravidlum - vim ze mas problem s chapanim normalnich omezeni ktera musi pochopi 10ti lete deti, ktere k nam chodi hrat (resp jejich rodice kteri jim treba pomuzou s testem a reknou co muzou a co ne), ale proste na sepsani zakonu a trestniho prava a dalsich veci... na to nemame pravniky a hlavne by to nikdo necetl. Derave to bude vzdy, az budu mit nekdy 20 let volneho casu tak specialne pro tebe to sepisu :) (omlouvam se za trochu utocnej podtext, ale nekdy jsou tve poznamky prehnane, bezucelne a uplne mimo moznosti.

    Cil pluginu - "Cíl, pokud správně chápu, je jen a pouze znepříjemnění způsobu získání volné výměny mince za log, na osobu." - Muj cil byl vytvorit fungujici plugin a osahat si praci s bukkitem a javou. Pokud se plugin kuli fnukajicim lidem kterym bude vadit FUP vypne, tak se s tim srovnam. Oni se budou muset srovnat s tim ze zadny admin shop uz mit nebudou :) Ja sem svuj cil splnil (ofc na tom pluginu se da udelat jeste spousta prace, ale zaklad funguje a to je dulezite).
     
  12. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Klídek, pohoda. ;-)
    Útočně zním, jen pokud je to psáno a představíš si to jako suché strohé odmrrskané říkání. Pokud jako přátelské pošťuchování že vše není jen růžové, tak to hned vypadá jinak. ... Ale vím, že psaně zním suše.

    Pokud si chceš zkoušet pluginy, které by bylo možno nasadit na majn (třeba by prošlo), tak Ti klidně mohu dát další námět. Něco, proti "monopolu" daném místem.

    Existují věci, které ze své povahy výrazně zvýhodňují určitá místa na mapě. Nemám to rád, jsou-li to věci dané nějak nepřirozeně. Vnější admin zásahem. Ale někdy to jinak nejde. Jako třeba pískovna, spolu se zákazem těžby písku jinde. Či (asi) aukční body. Případně umělé obchodní centrum. A podobně. ... Jejich blízkost je výhodou, ale ne všichni mají možnost se usadit poblíž a zbytek mapy skomírá.


    Napadl mne omezený teleportační plugin, ale tak, aby co nejvíce zachoval vanilla styl. Ideálně pro více světů, pokud dané monopolní věci umístíš do samostatného prázdného (skyblock) světa.

    ----------------------------

    Umožnit portaci z místa kolem home (tam, kde má člověk jeho vlastní spawn - postel, ...) na shromaždiště. A zpět domů. Důležité je, že by fungoval pouze v blízkém okolí home a blízkém okolí shromaždiště.

    Globální (monopolní) věci (pískovna, clayovna, láva pro skyblock systémy, aukce ...) pak (administrátorsky) vybudovat na shromaždišti.

    Něco jako "/xhome" "/xspawn" či by stačil i jen jediný "/xport".
    Nebo, pro tabulkově orientované, tabulka s určitým nápisem nad postelí a na shromaždišti.
    Nebo potrál-like, portál (z nějakého konkrétního materiálu) postaven poblíž postele (home) a na shromaždišti. A jeho projití aktivuje.
    - po projití to hráče portne z domu na shromaždiště anebo ze shromaždiště domů

    - nemá-li hráč home (zničená postel, ...), použije se globální spawn

    - Inventář nedotčen (zůstává)

    - Je-li shromaždiště na jiném světě, nenapomáhá ani portaci po světě. Je-li na stejném světě, je to zjednodušení oproti vanilla - pokud chce hráč domů, stačí mu dojet na shromaždiště a portnout se. Na druhou stranu by mohlo pomoci osídlit i vzdálenější a nová místa kde ještě není metro a přesto hráči nepřijdou o písek.

    - Metro stále potřeba, užívané, pokud chce hráč jinam než jen žít doma či shromaždišti.

    - Opakuji, jinde než doma či shromaždišti nefunguje. Žádné /xhome když padá ze skyblock mu nepomůže. Či z dolu.

    - Neřeší nastavení home (či postele), jen využije aktuální hodnotu (je-li to technicky možné, viz níže).

    Nevýhody, oproti klasice:

    - Případné zneužívání třeba pro cesty ze shromaždiště do dolu. Pokud by hráč přesouval home (postel) po dolu, proti tomu by mohlo pomoci časové omezení nastavení portu či podobně ... ale je otázka, zda by v reálu vůbec bylo zneužíváno (tak výhodné to není, člověk přijde o home). A pokud si udělá dlouhodobý trvalý home v dole, no, proč ne.

    - Umožní okamžité setkání dvou hráčů z různých konců světa, na shromaždišti, jsou-li před tím oba doma. To někdy může být i chtěné, byť ne vanilla like.

    Technické problémy:

    - Nejsem si jist, zda lze zjistit home hráče, obzvláště je-li používán i jiný portační plugin (pro multiverse, adminy, ...). Možná by musel být využit jiný mechanismus (rclick na postel max. 1*za týden nastaví /přesune/ domácí port na toto místo, ...)
     
    • Líbí Líbí x 1
  13. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    Navrh dobry :) Technicky proveditelny.. jen by se muselo promyslet to shromazdiste (pokud by bylo ve stejnem svete bylo by to zneuzivane na port na nej a pak odchod k nekomu protoze je to bliz nez z konce mapy... ) Home zaridis vlastnim prikazem v pluginu...vyuzivani postele - rekneme zadam prikaz /xxsetmymagichome a kliknu na postel...a pak uz je jedno esi ji tam mam... zmena toho mista by byla casove omezena (a treba aji penezne :) at je vic srandy... jednou za mesic bys to mohl mit zadarmo) ... jako napad to je pekny... pluginy by nebyl tak tezko jako postaveni toho mista na majnu :D promyslet to a naplanovat :)


    Kazdopadne kdysi sem narazil na defakto plugin TreeSprit -> jde o takovou minihru kde si vyberes typ stromu a po prvnim zasazeni se od toho tveho kmene nesmis vzdalit (bud te to portuje zpet nebo te to zacne zabijet) takze proste musis zit u sveho stromu, tahat za sebou vetve a koreny :) Celkem se mi to libilo, byla to naka starsi verze portnuta na 1.6.4 tak to nebylo uplne dokonale. Tak sem premyslel ze nejaka takova hra na oziveni by byla fajn na majnu (aktualne tam jsou nake dve bitevni areny s pluginem na to ktere nikdo nepouziva -> nutnost sehnat dost lidi. Tohle by mohlo byt v separtnim svete (kuli bordelu) a mel bys treba jeden zivot, mohl bys stavet nehlede na ostatni a cil by byl mit nejvetsi strom. Ale to zase neni poutave na dlouho no :) ten kdo ma vic casu by vedl a celkove a nebylo by to tak zabavne asi.
     
    • Zábavné Zábavné x 1
  14. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Dobrý nápad nejen pro Majn!
     
  15. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Ještě technická k offtopic nápadu teleportů, bylo-li by umístění na jiném světě. Stále by měla být zachována možnost získat věci i v normálním světě. Pokud to jde. Např. zachovat i stávající pískovnu (v případe majnu) i pokud by už nebyla tak využívána. Nebo (asi) aukční body.

    Sám jen s největší opatrností používám pluginy, které nevratně mění hru tak, že by bez nich přestala být hra prakticky funkční. Člověk nikdy neví, zda (a jak rychle) bude rozšíření funkční v dalších verzích či jak se stylem změní sám MC. A to i v případě bukkit pluginů.

    Tedy, používat princip ... plugin odstraňuje (některé) monopolní věci, fajn, ale mít ty původně monopolní i nadále jako zálohu, pro nadále funkční svět.

    Někdy duplicita nejde (např. prodejní místa, kde si hráči vytváří vlastní obchodní buňky - a to nemluvím jen o majnu, ale i jiných, třeba i skyblock systémech). Ale kde to jde, tak zachovat. plus, připravit se na minimalizaci ztrát při selhání - např. administrátorsky jednoduchou pomoc, třeba dočasnou volnou portaci (jiným pluginem) pro prodejce pro vyzvednutí věcí a podobně.
     
    • Informativní Informativní x 1
  16. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    Weltar má pravdu, že v pravidlech, ani v CJZD není o novém pluginu a jeho případném zneužívání žádná zmínka. Tudíž nováčci nebudou vědět, že když někomu zaplatí ať prodá zbytek jejich dřeva, dopouští se porušení pravidel. Odvolávat se v tomto případě na heslo "neznalost neomlouvá", by bylo minimálně morálně nesprávné.

    P.S. Chtěl bych podotknout, že když budete říkat rovnou "Sup", místo "velkoprodejci" atd, vůbec se mě to nedotkne :D
     
    • Zábavné Zábavné x 6
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  17. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Možná konečně přišel čas, kdy se bude se dřevem obchodovat mezi hráči, nikoliv hráč-adminshop. Pokud vím, vždycky existovaly nějaké výkupny a prodejny dřeva, které se nějak vešly do hranic nastavených manuálně adminshopem. Zafixovat takto cenu nějakého zboží je velice nepřirozené a pravděpodobně se toleruje jen kvůli oněm "nováčkům", kteří potřebují mít nějakou jistotu, ale nemělo by sloužit "zubům" :D k regulérnímu vydělávání.
    Nezapomínejte tedy prosím na to, že dřevo můžete prodávat jiným hráčům a skupovat je od nich. Cena by měla být výsledkem poptávky (a nabídky) hráčů a jejich schopnosti dané zboží spotřebovat, nikoliv výsledkem nekonečně velké poptávky virtuálního účtu, který má k dispozici neomezené množství zdrojů.
    Pokud pochybujete, zda může fungovat zdravá dřevní ekonomika bez zásahu nějaké vyšší moci, odkážu vás na krátkou epizodu z nedávné historie, kdy dočasně nefungoval adminshop a Bedrych celkem úspěšně provozoval dřevní obchod s rovnovážnými cenami.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  18. Amunak

    Amunak Worldedit Trollmasta

    Offline
    Registrován:
    11. února 2011
    To je pravda, ale pořád platí "používej mozek". Ten limit je tam z nějakého důvodu (a to ví nejlíp hlavně ten prodávající). Takže nováček by dostal kázání, a ten, kdo se to přes něj snažil prodat, nějaký větší trest. Tím nechci říct, že někoho budeme peskovat za to, že prodá někomu pár kusů dřeva, kdo to pak hned otočí v adminshopu. Ale když to bude větší množství, které se prostě snaží obcházet ten limit, asi zakročíme.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  19. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    @Amunak
    Vím, co chceš říci. Ale právě to "používej mozek" je strašně nebezpečné. Sorry, vím že se opakuji a je to rýpání, ale tady na majnu jste si zvykli, že v ČR není jiný (ne-warez) server s takovým počtem lidí. A tak trochu považujete zvyky na majnu za "globální přece jasné" chování. Ale to je chyba. Protože majn obsáhne, i při své velikosti a době trvání /klobouk dolů, za obojí/, jen malou část hráčů MC z ČR-SK. Celosvětově nemluvě.

    Kvanta hráčů si šušní svůj single (často omodovaný). Další kvanta si hraje jen na malých serverech pospolu - třeba i jen otevření do LAN via hamachi - a to mluvím o kopueném MC - hamachi a LAN je pro laiky jednoduché a funkční /byť znalému se otáčí oči v sloup/.

    Další nezanedbatelná sorta hráčů se zaměřuje na PvP či creative či jinou interakci než survival. Viz např. HiveMC(mctimv), shotbow, mineplex, hypixel a podobné, které slouží jako kontejner (lobby) pro stovky miniher a jejich návštěvnost (v součtu, na lobby), online připojených, se pohybuje v tisícech lidí. Jo, tací hráči se i na survival podívají, ale zvyky má úplně jiné a survival nemá žádný standard (celosvětově), je to jiná pravidla co server - takže se není dle čeho chytit.

    Všichni tito hráči mají JINÉ návyky než je na majnu a pokud naopak k nim zajde hráč majnu a začne se chovat po jeho (a vyžadovat nějaký styl), tak ti méně slušní ho začnou urážet právě stylem "co nemyslíš, vždyť to se přece dělá takto, takto to tu dělají desítky tisíc hráčů, co to tu děláš za blbosti". Bez přehánění. Viděl jsem to na vlastních dětech, když se před pár lety "rozeběhly" do světa na jiné větší MC servery. Jen to dostaly řečeno mnohem sprostším způsobem (a většinou anglicky).

    Třeba takový typický příklad: když dwi začal s modovaným serverem (technicraft) a nasadil ochranu pozemku ale žádal styl chování z majnu (a navíc to zpočátku ani jasně nenapsal). Ovšem ve světe modů byl tehdy jiný zvyk. Například ten, že když už jsou mody na ochrany plochy pro hráče, tak je OK griefovat mimo ochranu (protože např. často není ani jasné, zda stavby jdou addon dungeony či vyrobené /pastnuté/ adminy a určené k rozebrání coby herní vylepšení a podobně). A naopak, vyžadovat ochranu Tvých staveb mimo Tvé území se chápalo jako neslušnost (zabíráš si více než na co máš nárok). ... Obě ty věci majn kontra to jiné chování jsou jasné, logické a "použít mozek" jde oběma směry, vždy jde JEN o místní zvyk.

    Takže, @Amunak, "použij mozek" a přestaň si myslet že majn je střed světa a že jeho zvyky a styl bude každý znát. Základním pravidlem je, že pokud chceš od jiných nějaké omezení, dáš to do pravidel. A pokud si myslíš, že by toho bylo moc v pravidlech a lidé se ztráceli a tak to musíš obcházet "zvyklostmi" a podobně, tak to spíše znamená, že Tvé požadavky jsou příliš překombinované a obtížně uchopitelné. Obvykle. A že chyba je ve vyžadování mnoha místních "přece-zvyklostí".[DOUBLEPOST=1401864221,1401860828][/DOUBLEPOST]A (jako samostatný post) jiný pohled, přímo k věci.
    Už s náznaky od 90 let (MUD) a později dovedeno k dokonalosti (typicky WoW) platí, v reálu, ale obzvláště v mutiplayer herním světě, že častokrát jedinec neznamená nic, důležitá je spolupráce. Troufám si tvrdit, že v současném herním multiplayer světě je mnohem častější než být sám za sebe.

    Takže, hráči co "použijí mozek" a budou se chovat dle valně většinového stylu, když uvidí nějaké omezení na osobu ale ne na skupinu, tak zajásají. Protože to znamená, že vidí věc která podporuje spolupráci a souhru více hráčů. Dokonce vlastním pluginem. Joj.

    Pokud sem tací hráči (běžní, běžnější než zvyklostmi majňáci) přijdou a začnou se chovat skvěle, proskupinově, spolupracovat a prodávat jako skupina, tak pokud za to později budou i jen peskováni, tak si pomyslí něco neslušného o zdejších modech.

    Když to bude zakázáno v pravidlech, noo, to už je jiná ... ale i tak to brát s rezervou. Protože ten proskupinový styl je ve hrách strašně silný a hráči ho (celkem oprávněně) očekávají. Ze zvyklosti. Pokud máte něco jiného - ok, pohoda (jo, chyba, nečetl pravidla). Ale chycení za prvotní prohřešky bych spíše dal jako upozornění, že tady máte nějakou specialitku. Cokoli jiného je arogance.

    P.S.: Ano, vím, je (bude?) to v pravidlech a klidně si můžete dovolit být arogantní (mírně až hodně), pokud to hráč dělá jinak (tedy tak, jak je většinově zvykem). Ale to nic nemění na věci, jde o zdejší specialitku, strojově neošetřenou a to na ní byl udělán dokonce vlastní plugin. Já vím že strojově ošetřit nejde. OK. Pohoda. Ale právě proto bych její prohřešky bral velmi slabě - třeba pro nováčky a první takový výskyt bych přišel spíše s omluvou (a ne hubováním), že toto není (obvyklá) proskupinová záležitost, byť tak vypadá, ale že strojově více omezit nelze, tak je to omezeno jen v pravidlech.
     
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 2
    • Líbí Líbí x 1
    • Facepalm Facepalm x 1
  20. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    Já si myslím, že úkolovat ostatní spoluhráče prodejem dřeva a brát si od nich z vytěžených peněz desátek je pěkná dřina.

    Když už si s tím dá někdo takovou práci, tak si ty peníze určitě zaslouží.

    Když už nenarazí na člověka, který by supům propral peníze zadarmo, tak dostane nějaký úplatek (enchantovanou sekeru, cokoliv..) a tím pádem to je defakto pracovní příležitost či výměnný obchod :)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 4
    • Líbí Líbí x 3
    • Zábavné Zábavné x 2
  21. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    :-D :-D :-D
    dwi, takto mi sebrat vítr z plachet a udělat z toho opak, pro-skupinovou věc
    :-D :-D :-D
    boduješ, dobrý

    P.S.: Dobré, bez ironie. Takto daleko jsem to nedomyslel ani já. Možná, že to opravdu "pohne" s určitým stylem obchodu. To mi nenapadlo.
     

Sdílej tuto stránku