1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Návrh Cyklus den/noc

Vlákno v 'Diskuze' založil TheZoonder 28. března 2021.

?

Souhlasíte s prodloužením dne a noci?

Tato anketa bude 27. dubna 2021 v 16:35 uzavřena.
  1. Ano, souhlasím.

  2. Ne, nesouhlasím.

  3. Nevadilo by mi to

Results are only viewable after voting.
  1. TheZoonder

    TheZoonder Registered

    Offline
    Registrován:
    13. února 2013
    [​IMG]
    Zdravím Vás přátelé Majncraftu,

    dokud jsem se jen poflakoval v osvětlených tunelech, tak mne den i noc v Minecraftu nechávali ledově chladným.

    Nyní když se ovšem já a další věnujeme projektu Ještědu, kde se pohybujeme venku na neosvětleném povrchu, tak nám frekvence nocí slušně řečeno ztrpčuje život.

    Aktuální cyklus má 20 minut z čehož 10 min je den, 7 min je noc a zbytek je západ a rozbřesk.
    V praxi to znamená, že má člověk 12 minut na stavbu než ho začnou otravovat monstra a poté ca 7 minut afkuje někde zastavěn nebo v posteli. Netrápí mne to z důvodu, že by člověk nějak často umíral, ale hlavně protože se s monstry i v nejlepším brnění nedá soustředit na práci.

    Tímto bych chtěl začít diskuzi o tom, jestli by bylo možné den i noc prodloužit.
    Nemuselo by to být nic fancy, bohatě by stačilo jen celý cyklus prodloužit na 40 min.
    Dne i noci by bylo stále stejně, jen by člověk nemusel běhat z baráku do baráku jako magor.

    Zaroveň by mne zajímal výpočet počtu lidí, co musí spát pro přeskočení noci.
    Když tu člověk staví ve večerních hodinách a je tu již málo hráčů (řekněme 5-6), tak to stále vyžaduje 2+ hráče.
    Což Vám můžu narovinu říct, že když jsou 3 z nich afk v nějaké své trapce a poslední kilometr od postele, tak vám s tím nijak nepomohou.

    Suprová by byla nějaká mechanika, že když někdo v posteli leží delší dobu, tak bude stačit jeden.
    Na serveru je 5 hráčů. Jsou potřeba 2 na přeskočení noci.
    Já sám si lehnu do postele a ležím v ní 2-3 min. Nikdo se nepřidá, ale i tak se přeskočí 14 min noc.

    Takže místo nějaké projektové práce člověk hlavně čeká a čeká.

    Předem díky za další připomínky, nápady a reakce, jak ze strany moderátorů, tak i řadových hráčů.
     
    Poslední úprava: 28. března 2021
    • Líbí Líbí x 4
  2.  
  3. LynSis

    LynSis Moderátor

    Offline
    Registrován:
    30. srpna 2014
    30% hráčů

    EDIT: AFK lidi to počítá též... než je to kickne
     
    Poslední úprava: 28. března 2021
    • Informativní Informativní x 2
  4. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Offline
    Registrován:
    16. června 2012
    Snížení potřebného procenta lidí na přespání noci (ať už na nižší procenta, nebo na 1 hráče s nějakou další podmínkou), by podle mě nebyl dobrý nápad. Ve hře už teď jsou některé aktivity, které vyžadují noc (líhnutí želviček, zabíjení mobů bez stavění farem, některé kešky), a i když si člověk v chatu požádá, aby lidi zrovna jednu noc nespali, skoro vždy se najde alespoň jeden ignorant.

    Prodloužení denního cyklu by mně osobně moc nevadilo. Na druhou stranu zase v takové špičce, kdy se většinou jen složitě domluví dost lidí na přespání noci, by to mohlo znamenat dlouhé doby, kdy by část lidí neměla co dělat. Nevím, jestli by je to spíš začlo nudit a odešli by třeba ze hry, nebo jestli by je to donutilo najít si nějakou produktivní činnost i v bezpečí domova.

    Technicky by navíc prodloužení dne nemuselo být složité, jde to i bez pluginů jen za pomoci command blocků. Bohužel se pak (aspoň u mého pokusu) obloha lehce ale viditelně seká.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  5. Tompy

    Tompy Registered

    Offline
    Registrován:
    23. prosince 2019
    Řešení tvého problému bez změny hry pro všechny by mohly být beacony s resistance/regenerací (klidně půjčím beacony i železo), osvětlení povrchu, lepší armor a zbraně, popř. pro lepší viditelnost bez night vision si můžeš přenastavit gammu třeba na 1000 v txt souboru se settingy v minecraft složce. Většina z nás už tu určitě mnohokrát stavěla venku v noci a zas takový problém to není. Přece jen se tu snažíme zachovávat vanillu, tohle by do toho podle mého byl celkem znatelný zásah.
     
    • Informativní Informativní x 1
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  6. TheZoonder

    TheZoonder Registered

    Offline
    Registrován:
    13. února 2013
    Jak jsem již psal v původním příspěvku:
    Netrápí mne to z důvodu, že by člověk nějak často umíral, ale hlavně protože se s monstry i v nejlepším brnění nedá soustředit na práci.
    Střelba od skeletonů i bouchnutí creepera mne netrápí, kvůli tomu jednomu srdíčku, co mi to veme.
    V dnešní absurdní době netherite armoru s max. protection a mending seš proti běžnejm mobům skoro nesmrtelnej.
    Pracovat v noci mne nebaví, protože tě šťouchají, odhazují a pouze otravují.

    Ok, tak tedy nápad se změnou spaní asi rovnou scrapnem.

    Pokud jsou však ve hře aktivity, které vyžadují noc, tak prodloužení dne i noci by pro ně bylo vhodné taktéž.
    A želvičky budeš moct množit celých 14 minut místo 7.

    Obecně jsem žil v domnění, že za dob Eternie a možná i Novusu na delší den a noc plugin byl.

    Já jsem dnes čekal minimálně desetkrát než přejde noc. A můžu ti říct, že koukat na Drive to Survive po 5 min úsecích je pěkná bída.

    A jak jsem psal i výše, ten čas pokud nemáš v noci co na práci se pro tebe nijak nezmění.
    Naopak by si mohl dělat něco 15 min doma v baráku a poté 20 min něco venku na světle.
    Čistě teoreticky ztratíš taky polovinu času přesunem, protože se nebudeš muset přesouvat tak často.

    A delší noc by aspoň hráče přiměla používat více postel.
     
    Poslední úprava: 28. března 2021
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  7. Huhac

    Huhac Registered

    Online
    Registrován:
    06. listopadu 2020
    Podle mě by největší problém (kdyby se to zavedlo) byl pro nové hráče, kteří si hledají obydlí, když by zrovna byla noc;).
    20 minut čekat v díře, až to přejde (pokud se nepůjdou ostatní lidi vyspat) moc zábava není, a mohlo by je to odradit.
    To neřeší problém s Moby, kteří tě tam pořád budou otravovat.
    Vyřešit by to mohlo jedině osvětlení na povrchu (je to tam napsáno, reaguju na všechny ostatní věci).
    Ale osvětlení povrchu se nemusí hodit do každé oblasti.

    PS: @TheZoonder to myslím jednou psal v herním chatu (že by se to tam úplně nehodilo).
     
  8. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Do teď jsem si myslel, že mobové tu jsou od toho, aby otravovali.

    Nebo, co by asi podle tebe měli dělat? Stavět neumějí, pěstovat plodiny taky ne. Čekat v trapce? Jak jako?
    Podle mne otravují, protože to je jejich účel. K čemu by byly meče, luky a šípy, tridenty a motičky?
    A co se týče ehm. klidu na práci - od toho tu je creative...

    A to mám pocit, žes tu nezažil fantomy. Těch je mi děsně líto.
    Bohužel, slaboši ve vedení serveru je zrušili.

    Trable nových hráčů? Že musejí čekat v díře? Snad jen tu první noc. Mimochodem, dá se tu utíkat aji plavat.
    Koukam, že místo WL by se měl zavést jiný vstupní test:
    V overu do hodiny ze Spawnu na okraj mapy, v netheru aspoň kilometr bez zabití. (Bez vybavení.)
     
    • Líbí Líbí x 3
  9. Plenca

    Plenca VIP

    Offline
    Registrován:
    05. srpna 2012
    Toto je téma, kde nejspíše nedojdeme jednotné shody, neboť trápí převážně jen malou skupinu hráčů, krajináře a stavitele piplálisty. Farmáře, trapkáře, obchodníky a čistokrevné survialisty nynější nastavení prakticky neomezuje.
    Na začátku hry jsou pro všechny hráče noci výzvou a riziko smrti spojené se ztrátou ještě vzácných předmětů, je jistou formou zábavy. V pozdější fázi hry však se zlepšující se výbavou výzva mizí a přicházi ona zmiňovaná otravnost. Tu nyní rozvedu.

    Farmáři a trapkáři = obchodníci, případně mecenáši těch, co ještě ony super předměty nemají. Tito hráči hrají v osvětlených zabezpečených bázích (často podzemních), kam na ně příšery nemohou. Zde afkují, zdokonalují a rozšiřují své "továrny na nekonečno".

    Čistokrevní survialisti, to jsou ti co si postaví domeček, hrají tzv. na pohodu a dle původní myšlenky samotné hry. Svá sídla mají osvětlená tak, aby se jim tam mobky nespamovaly. Pokud mají nějaké venkovní usedlosti, tak ty mívají též řádně osvětlena/zahradbena, neb cílem je bezpečnost v noci.

    Krajináři a stavitelé. To je skupina hráčů, co hraje takový creative v survialu. Cílem jejich hraní není to, aby jejich dílo chrlilo itemy, či bylo dokonale bzepečné. Cílem je, aby to vypadalo a to i v noci! Součástí tohoto stylu hraní je masivní přepracovávání krajiny a její zaplnění promyšlenou stavbou často nesourodých staveb a stavbiček. Takový hráč je věčně někde venku, proměřuje, plánuje, ladí, upravuje a předělává stokrát předělané, neboť cílem je "dokonalost". Ona míra dokonalosti je průběžně hodnocena, to vylučuje nasazení nějakých masivních bezpečnostních anti mob systémů, ala louka plná loučí. Když padne noc, tak takový hráč pocítí frustraci, kterou popsal Zoonder a hraje se mu v noci těžce.
    Já to řeším armádou psů, ale není to dokonalé. Psi překáží, ignorují creapery, havěť koušou až po té, co kousne ona do vás. Proto se obvykle snažím spát, ale ne vždy to vyjde. Je totiž nutné dostat do postele ty, co tam nemusí a tudíž se nepodaří noc přeskočit vždy, když by se to hodilo. Pak nastává onen běh domů při smrákání, afkování do rána a nově běh na staveniště. Následuje dumání, kde jsem vlastně stavební práce přerušil a jak vhodně navázat, najednou je poledne.

    Osobně mě více než ta otravnost vadí ten promarněný čas, který pro mě většina nocí znamená. Noc je příliš dlouhá na to, abych jen poskakoval v bezpečí skladu a příliš krátká na to, aby mělo smysl si během ní pustit kousek seriálu. Proto za mě, by prodloužení celého cyklu nebylo vůbec na škodu. Ostatní skupiny hráčů, co hrají jiný styl než krajinář/stavitel, to prakticky neovlivní.
    Neovlivní to ani nové hráče, stráví sice 2x tak dlouho v hliněné díře v zemi, ale zase budou mít 2x tolik času se na noc připravit, či doputovat do místa svého budoucího domova.
    Delší cyklus je zkrátka WIN-WIN situace. :)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 6
    • Líbí Líbí x 1
    • Informativní Informativní x 1
  10. $kill

    $kill Traktor

    Offline
    Registrován:
    26. července 2014
    Ja myslim ze by in-game cas mel byt synchronizovany s realnym casem.
     
    • Líbí Líbí x 7
    • Zábavné Zábavné x 6
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  11. Sognus

    Sognus TechniForger

    Offline
    Registrován:
    14. června 2012
    To snad ne. To chceš abychom měli jenom noc?
     
    • Zábavné Zábavné x 4
    • Líbí Líbí x 1
  12. Dzafi A.D.

    Dzafi A.D. Registered

    Offline
    Registrován:
    01. února 2011
    Ve čtvrtek jsem byl ve hře nepřímo požádán abych se kromě hlasování proti tomuto nesmyslnému návrhu i vyjádřil.

    Pamatuji zde na serveru verzi beta 1.3, kdy byly postele přidány do hry a už v té době budily v komunitě kontroverzi, jedni je vítali, druzí opovrhovali že to kazí hru takovou jaké do tá doby byla s nedílnou součástí přežít noc. Je mi úsměvné že po téměř dekádě se řeší stejné téma.

    Před časem to bylo vypnutí phantomů (bez nich už nejde splnit 2 pokroky) navzdory jasnému vyjádření moderátora zde na fóru, že se nic vypínat nebude. Teď se nestačím divit, tomuto postupujícímu teroru, že je zde snaha o mnohem větší vyřazení noci a jejího nebezpečí ze hry (divím se že zde ještě nepadl další nesmyslný návrh změnit obtížnost na peaceful). Myšlenka že bych měl 40minut čekat na noc a pak ji pár stavitelů skipne vyspáním se, protože chtějí stavět ještě dalších 40 minut je šílenost.

    Osobně ve hře potřebuji den stejně tak jako noc, někdy jdu spát, někdy ne, ale časté opakované přeskočení noci hrstkou ostatních hráčů na úkor většiny mě někdy omezuje. Přeskakování noci omezuje spoustu herních vlastností.
    Hrajeme na vanilla like serveru, proto si myslím že by tato funkčnost měla být bez co nejmenšího zásahu, aby hra byla vyvážená tak, jak je zamýšlená. Navrhuji plugin měnící nutný počet hráčů k přeskočí noci zcela vypnout, tak aby bylo vždy zapotřebí 100% "spáčů". Také chápu že jsou lidi kteří jsou idle, mimo dosah postele, či lhostejní, ale také jsou tu na opačné straně ti, kteří jdou v noci na lov a nemají jinou možnost než se podřídit 20-30% spáčům.

    Případnou alternativou ještě navrhuji pro vyváženost přidat do hry nějaký plugin který postele promění v plážová lehátka, aby stejným mechanismem (stejný nutný počet hráčů) šel přeskočit také den, a možnosti byly vyvážené. :D

    Dzafi
     
    Poslední úprava: 06. dubna 2021 v 12:45
    • Líbí Líbí x 6
    • Zábavné Zábavné x 3
  13. Fatall

    Fatall Registered

    Offline
    Registrován:
    18. března 2021
    Myslím si, že by server měl zůstat co nejvíce vanilla. Třeba některé custom recepty a custom dropy, shopy, ty jsou potřeba na získání některých itemů, bez dalšího drancování světa a nebo už se nedají získat. Nebo obnova endu, bez re-generace celého ostrova (jen obsidiánové sloupy), to taky beru jako změnu, která kdyby tu nebyla, tak by zničila farmy a stavby v endu.

    Ale tohle natahování dne a zkracování noci, nemá na "vanilla serveru" co dělat. Každý snad stavěl v noci a ví jak to může být otravné. Ale je to součástí hry a já za sebe (určitě nejsem sám) to beru jako výzvu, na kterou se musím připravit (osvětlit, lepší armor, udělat si oplocení).
     
    • Souhlasím Souhlasím x 6
    • Líbí Líbí x 2
  14. TheZoonder

    TheZoonder Registered

    Offline
    Registrován:
    13. února 2013
    Chtěl bych se tedy tímto omluvit hráči Dzafi a Klevik za to, že jsem narušil jejich složitou životní pouť -pro ně evidentně strastiplnou- otázkou:
    „Ahoj, můžu se zeptat proč si hlasoval nesouhlasím?“

    Zároveň bych chtěl oboum poděkovat za výstižnou odpověd, kde mi jeden odpověděl: „Nesouhlasím a nepovažuji za podstatné se k tomu vyjadřovat“ a druhý pro jistotu pouze a jasně „Ano.“

    Dalších už jsem se neptal, na to jsem neměl sílu.

    Také jsou tu stále jedinci, co nepochopili původní návrh. Můj návrh byl udělat 20 min den a ca 14 min noc.
    O požadavcích, že chceme 40 min, 1h nebo snad nekonečný den a 5 min noc tu opravdu nikdo, nikde nemluvil. A ve výsledku by si měl v daném časovém úseku stejné množství dne i noci jako nyní.

    Dále nevím jak to fungovalo v dobách Bety 1.3, ale jsem si vcelku jist, že tady byl od jakživa NORMAL, nikoliv HARD. A cyklus den/noc byl prodloužen minimálně na eternii také, protože poskakující slunce si já vybavuji už někde od updatu 1.8.1.

    Spawn rate na hard obtížnost bude určitě vyšší nehledě na fakt, že počet mobů bude zcela jistě nějakým způsobem omezen a pokud se nemůžou hostile mobs naspawnovat okolo všech hráčů rovnoměrně, kvůli minovým polím z torchí (např. zde, zde, zde, zde, zde, zde atd.), tak se spawnují u hráčů kde můžou.
    Při pohledu na noční dynmapu je to evidentně problém, který řeší mnoho dalších.

    Také se tu často objevuje argument, že to přeci není vanilla.
    Možná to pro Vás bude překvapení, ale asi by jste si měli pustit singleplayer, aby jste poznali, co je vanilla.
    Ať už to jsou custom recepty na itemy. Pískovna a jílovna, která se nám sama doplňuje. Regen endu a určitě hroma dalších.

    Dříve dokonce web-aukce nebo funkční letadla či vzducholodě.
    A ptám se Vás, co to opravdu zažili, když jste čekali na odlet letadla nebo obchodovali s ironem v novém exploreru 6. Řekli jste si někdy, že to přeci není vanilla a mělo by se to zrušit? Asi ne, co?
    V singleplayer vanilla Minecraftu vám zombie rozbije dveře do baráku. Creeper zniční polovinu domku. Nedá se koupit dia krumpáč ani mending knížka za 1 dia. A rozdíl poznáte i u drobností jako při prvním průchodu nether portálem...

    Jedním z hlavních důvodů, proč jsem toto vlákno založil bylo, protože již nejsem ani flákač ani student (na distanční výuce). A pokud dostanu opravdu chuť na hraní Minecraftu a najdu si ve svém harmonogramu mezi časem s rodinou, procházkou se psem a staráním se o barák 3 hodinky na hraní, tak chci hrát to, co mne baví.

    Možná to tu někoho opět překvapí, ale ve hře Minecraft mne baví stavět. A pokud mám být ještě konkrétnější, tak mne baví stavět venku, nikoliv v jeskyni. Baví mne domečky, vesnice, krajinky, kopce apod. A stepování nebo afkování uvnitř boudy, protože je ve hře noc do toho nepatří a ty mé 3h zbytečně rozmělňuje.

    Nastínil jsem řešení, které jsme tu již v historii měli. Řešení, které z mého pohledu nikoho o nic nepřipraví a pouze nám zapáleným stavitelům dá větší svobodu v tom, co děláme rádi.

    Aktuálně Vás tedy žádám: Hlasujte dle toho, za čím si opravdu stojíte. Až se nasbírá rozumný počet hlasů nebo se anketa uzavře tak to můžeme vyhodnotit a pokud bude většina pro jako to je nyní, pojďme to alespoň zkusit.

    Pojďmě to zkusit třeba na jeden až dva týdny. Poté to můžeme opět přehodnotit. Třeba zjistíme, že nám to nevyhovuje nebo naopak nyní skeptiční jedinci vyhodnotí tento pokus jako prosperující.

    Z.

    TLDR:
    Nedělejte z toho vědu, můžeme to přeci vyzkoušet a případně vrátit.
     
    • Líbí Líbí x 7
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  15. $kill

    $kill Traktor

    Offline
    Registrován:
    26. července 2014
    Ja si teda myslim ze se to jenom lagovalo :D
     
    • Zábavné Zábavné x 6
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  16. Tompy

    Tompy Registered

    Offline
    Registrován:
    23. prosince 2019
    U osvětlování jednoho z těch polí co jsi tu linknul, ploše cca 280x280, tak 2x větší než to na čem pracujete vy, jsem strávil asi 2-3h. Opravdu to není tolik práce. Upřímně, bylo by to nejlepší řešení tvého problému. To už by ses vůbec nemusel zajímat o čas dne, a stavět nonstop.
    Tohle by opravdu byl v poměru s tím co tu je velice zásadní zásah do vanilly. Já jsem v SP strávil o mnoho víc času než jsem kdy hrál MP. Pískovna a Jílovna slouží jen k ochraně přírody, net rozdíl mezi SP a Majncraftem je tu jen v tom, že po nakopání písku není obří díra v náhodné poušti. Stejně tak s jílovnou. Custom recepty jsou tu výhradně buď na urychlení craftování bez nějakého speciálního zvýhodnění, nebo na získání itemů co mají limitovaný výskyt - tím se nahrazuje chybějící nekonečný svět z tradičního minecraftu. BTW, afaik, zombie tu pořád rozmlátí i dveře chráněné LWC.

    Hlavně moc nechápu jaký problém by tohle vyřešilo. Jak už tu bylo uvedeno celkový čas dne a noci by nebyl ovlivněný, a pokud máš elytru a rakety, doletět na ještěd z kteréhokoliv místa té krajiny na které pracujete nemůže trvat víc než 5-10s.

    Stejně jako tebe, taky mě v Minecraftu baví nejvíc stavět. A je taky důvod, proč se cítím líp z odvedené práce při stavění v survivalu než z toho v creative. Survival se sebou nese jisté výzvy se kterými je potřeba se poprat a překonat je. A zvlášť v tomhle případě je to výzva sotva obtížná.

    Zároveň nevím proč je tvoje reakce na ty příspěvky tady tak negativní a řekl bych až pasivně agresivní. Většina lidí s tebou souhlasí.
     
    • Líbí Líbí x 7
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  17. Ninja_CZE

    Ninja_CZE Registered

    Offline
    Registrován:
    06. března 2020
    Já bych byl za 20m den a 10m noc :)
     
    Poslední úprava: 08. dubna 2021 v 10:11
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
    • Zábavné Zábavné x 1

Sdílej tuto stránku