1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Co mi server dal a vzal

Vlákno v 'Diskuze' založil Illighair 23. června 2014.

  1. Illighair

    Illighair Registered

    Offline
    Registrován:
    18. května 2013
    Esej, úvaha, hatetopic, bezpointní tlachání a bůhví jak ještě k tomuto mému poslednímu vláknu a příspěvku zde bude nahlížet. Co mi vlastně tento server dal a vzal? Co pro mě vlastně tento server znamenal a v čem mě, možná bohužel, možná ale naopak bohudík, změnil? Je tu setsakramentské množství toho, o čem bych chtěl mluvit a nad čím bych se tu chtěl, pro některé z Vás vybrečet. Ovšem nebudu zmiňovat vše, protože byste se nedočetli konce. A budu. Na fórum jsem se přihlásil v půli května minulého roku a právě v této době jsem se začal o server zajímat naplno, a jak šel čas a nadšení stoupalo, donutilo mě to si nakonec originální Minecraft zakoupit a přihlásit se poprvé na známý a vyhlášený Majncraft. Když se nad tím zamyslím, tohle byl jeden z mnoha zásadních bodů, vlastně mého celého reálného života, protože tento server ve mně každopádně zanechal stopu a změnil na dlouhou dobu mé každodenní myšlení a plány do brzké budoucnosti.

    Pro některé hráče je už zkrátka Majncraft součást denního žití, přemýšlení a plánování. Narážím především na tu většinu hráčů, kteří mapu zpestřili nejedním městečkem, vesnicí nebo jakýmkoliv jiným projektem a trávili, nebo vlastně ještě tráví, až nezdravou většinu svého volného času. Mezi ty, kteří právě tento čas, který mohou trávit tento čas i jinými aktivitami jsem patřil i já. Poté, co jsem zjistil, že mě obecně Minecraft jako videohra baví, šlo to všechno velmi rychle. Minuty se setkávaly a tvořily hodiny, ty tvořily dny a takto jsme se dostali až k více jak měsíci stráveného u monitoru neustálým klikáním a tlacháním s ostatními hráči. Poznal jsem zde spoustu hráčů, seznámil se s historií serveru a dostal jsem se do kruhu dnes velmi známých a důležitých hráčů s obdobným myšlením, a když to tak řeknu – závislostí, které se tímto snažím vlastně i zbavit. Zažil jsem s nimi mnoho zábavných okamžiků, perné chvíle, tak i některé hádky, debaty, které dokázaly občas zajít až za hranici teorií o životě a smrti, ale především mi pomohly napsat část mého životního příběhu, kterou se taktéž tímto snažím uzavřít.

    Je tomu bezmála rok, co jsem se na server přihlásil. Po té euforii, kdy jsem na serveru začínal a postavil si první sídlo pro hranatou postavičku, se můj život ubral k počítači mnohem více, než kdy před tím a Majncraft se pro mě stal denním chlebem. Nebylo dne, kdy bych nepřemýšlel a nepolemizoval nad aktuálním děním na serveru a často se mi stávalo, že se mi před spaním jevili idey, jak by Majncraft buď mohl vypadat, vypadal, a v nejhorším, jak bude vypadat doopravdy další den, týden nebo snad měsíc. Poté, co jsem si zvykl na nepsané tradice, zvyky a obyčeje jsem se začínal některým věcem pochopitelně podivovat a opět to vedlo k nadměrným zásahům „hry“ do reálného života, kdy jsem se zase dostal do stavu přemýšlení o „hře“. Ano, chci se dopracovat k jakémusi epicentru toho, z čehož vlastně celá tato „myšlenka“ (Sám ani řádně nevím, jak toto správně nazvat) vznikla – ujasnit si, že hranice mezi reálným životem a životem druhým, tady v herní komunitě, je až nebezpečně tenká a že není problém, přestat na tuto hranici hledět. V poslední době jsem zažil v reálném životě dost horkých chvil a dostal jsem se právě až k situaci, kdy jsem si musel uvědomit, že se nemohu uzavřít do nereálného světa kostiček s lidmi, kteří už tak buď učinili, nebo k tomu snad nemají daleko. Musel jsem si uvědomit, že jsem se dostal do chvíle, kdy už je zkrátka čtyřmístná cifra ve statistikách herního času převeliké množství a dokopat se k tomu, že bych měl už zkrátka převrátit list. Opět jsem začal nalézat hranici mezi reálem a tímto druhým životem a postupně se drápat zpět právě na tu stranu, která je pro mě, každopádně stranou správnou. Když si teď tak pročítám již sepsaný text, všímám si, že se začínám opakovat a proto tento odstavec shrnu – Na Majncraftu si na bicí nezahraju, neposkládám zde kapelu, nenapíšu zde noty pro hudební nástroje ani svého psa zde nevyvenčím. Bylo toho moc.

    To jsme se už ale dostali do končin, kde o serveru jako takovém a tom, co mi dal a vzal, pořádně nemluvíme. Chtěl jsem zde veřejně a jmenovitě napsat, co mě na Majncraftu bavilo a líbilo se mi zde a naopak – co mě překvapovalo a často mi nad tím zůstával rozum stát. Vše jednotným stylem a jednou velikostí. Žádné malé ani velké písmo, stejně tak ani žádné písmo tučné, nebo kurzíva. Všechna slova by zde měla mít stejnou váhu.

    Po té, co jsem se na server vůbec poprvé přihlásil a „ošahal“ si jeho vlastnosti, a seznámil se s jeho tradicemi, jsem se prošel po světě. Poznal Archanděla, blízká města a povšiml si neaktivní ale i tak docela příjemné chatové osady Syčákov. Ovšem co s ní, když byla neaktivní a tak blízko Archandělovi – těžit se zde nedalo a zabydlet řádně taktéž ne. Prošel jsem si dynamickou mapu a z dálky poznal místa vzdálenější a svým způsobem exotická, až jsem našel tehdy rozestavěné město – Waneru. A její přilehlou poušť. Právě ona se stala mým prvním menším projektem, kde jsem si kladl za úkol postavit si svoji první přežívací základnu a připravit se na další projekty, které se mi tehdy honily hlavou. Jeden z nich, který byl uskutečněn jako první, bylo založení firmy, která měla zásobovat nether metro jídlem. Mluvím pochopitelně o Illifoodu a farmách, které byly vystavěny krátce poté, kdy mi farmy soukromé z mého sídla přestávaly stačit. Když byla část práce hotova a většina stanic byla obsloužena, měl jsem již tehdy spadeno na tu vesnici, vlastně chatovou osadu, které jsem si všiml při svém vůbec prvním příchodu na server – Syčákov. Opustil jsem ještě nedokončené Illifood farmy a po schválení návrhu na fóru jsem se pustil do velkých demolic a úprav blízkého okolí vesnice. Postupně přicházeli noví obyvatelé a přistavovali si zde pod povolením své vlastní krásné roubenky, chatky, chalupy a příbytky a co se pamatuju, tehdy jsem se seznámil s někým, kdo mě poté přijal do jakéhosi společenství, okruhu – MrNOIPa. Bavili jsme se spolu a později jsem se dostal k dalším přívržencům tohoto společenství – Utheraptorovi, Kusadlovi a Pauctovi. Právě oni mě seznámili s minulostí serveru a ukázali mi server ve všech světlech a různých úhlech pohledu, obeznámili mě s aktualitami, ke kterým se pro mě tehdy neznámým způsobem dostali a vysvětlili mi, že některé aspekty normální nováček neuvidí a nebudou ho zajímat. To byl zhruba ten zlom, kdy jsem se o tyto interní záležitosti začal zajímat a zkoušel se dostat k informacím, často úspěšně, které prostě neměli být viděny a to platí i doteď. Něco najdeme a objasníme sami, někde se náhodou něco prokecne nebo se jednoduše zeptáme. Zkrátka, kdo hledá, najde.

    Dost historie mého pobytu zde. Nejdůležitějším, ke kterému jsem se chtěl dostat, jsem se dostal. Chtěl jsem zde ke konci svého pobytu na serveru jmenovitě a svobodně říct, jak jsem se stavěl k důležitým bodům vývoje serveru a to už jen kvůli tomu, že to nikdo přímo neudělal, nebo se toho bál. Já už nemám co ztratit. Hodnoňte si jak chcete, myslete si, co chcete, je to čistě a zhola jen Vaše věc. Chci tu říct, co jsem každopádně uvítal, co mě udivilo a naopak co mě až nepříčetně nasralo. Začněme náhlým promotem tuším v půli října 2013, kdy určitě právoplatně zoranžověl Kusadlo a z šedé na červenou přeskočil Jmeno8. Tehdy mě rozhodnutí moderátorského týmu velmi zaskočilo, protože to až moc vypadalo tak, že nevybíráte ne podle toho, kdo se na tuto práci hodí, ale podle toho, koho chcete, aby si s vámi popovídal na moderátorském chatu. Je to drsné, ale tak to vypadalo. Nehledě na to, že se k nám poté dostaly některé Jmenovy citace a reakce na svůj promote, které prostě podle mého měřítka neodpovídali úrovni jeho postupu. Dalším aspektem pro můj názor byly průpovídky o tom, že vlastně vůbec neumí ovládat příkazy a to i po už trochu vzdálené době od jeho promotu. Než jsem se dočkal řešení svého modrequ, trvalo to prostě taky dlouho a i poté, co jsem Jmenovi v příkazu několikrát radil. Je mi úplně jedno, jestli jsem sám, komu to tak přišlo, protože jak jsem napsal, chci zde popsat můj úhel pohledu na věc.
     
    • Líbí x 11
    • Souhlasím x 8
    • Kreativní příspěvek x 5
    • Turbodemence - Naprosto nevhodný příspěvek x 4
    • Děkuji! x 3
    • Informativní x 2
    • Zábavné x 1
    • Facepalm x 1
  2.  
  3. Illighair

    Illighair Registered

    Offline
    Registrován:
    18. května 2013
    Další věcí, co mě štvala stejně tak, bylo často arogantní chování tehdejšího moderátora MedvedPoo. Některé jeho posty, většinou na profilech ostatních uživatelů a komentáře k postům byly dle mého názoru na jeho post zkrátka nevhodné, často přechytřelé, nepříjemné až arogantní a egoistické. Ve hře mi přišlo, že se pěkně chová jen k lidem, které nějakým způsobem zná a „má je rád“. Sám ale neříkám, že jsem často takové úšklebky neměl. Měl jsem je taktéž. Jak jsem ale řekl, moderátor by je z úst vypouštět neměl, ba naopak lidi, kteří toto chování chvílemi měli (včetně mě), klidnit, ne je podporovat. Zůstanu u moderátorského týmu, a dovolím si utrousit poznámku k _CJ_ - ovi. Ze CJe jsem měl relativní respekt, byl jedním z mých oblíbených moderátorů. Co mě ale občas zaskočilo, až naštvalo, bylo jeho občasné náladové chování, kdy bych ho přirovnal k tomu, co jsem popsal o několik málo řádků výše. Další věc k jednomu ze členů moderátorského týmu bude směřována k blurcakovi. S jeho „módováním“ jsem měl problém, a to protože jednoduše spočívalo v tom, že občas přišel na IRC, zprcal nás za blbosti typu lehce přisporstlé mluvy a stále vyhrožoval banem, ve hře se občas ukázal na pár minut a tím měl vyřízeno. Tak mi to přišlo, mluví ze mě osobní zkušenost. Poslední jmenovitá věc bude směřována k módům, kterých se to týká (Sami určitě vědí, koho myslím). Trochu mě mrzelo, že jste se nechali obtočit kolem Funnelova prstu, který pro mě často svojí prací, ačkoliv rozhodně marná nebyla, byl jednoduchým „análním alpinistou“ a dovolili mu věci, které jsou zkrátka nad rámec, pro jakéhokoliv hráče. Ano, narážím na jeho soukromé farmy pod Pískovnou a přístup do modskladu, který ačkoliv byl odůvodněn přestavbou pískovny, setrval. Škoda, že jsem byl v nesprávný čas na nesprávném místě a těchto detailů jsem si všimnul.

    Dostaňme se ale k pár technickým bodům mé „hejtové části“. Všichni víme, že Gulag má již delší dobu problém ve své nesprávné funkčnosti, kterouž je znemožněna práce potenciálním vězňům. Co mě trochu udivilo, bylo udělování banů za menší prohřešky (které, jak i moderátoři usoudili, na permanentní ban nebyli) do neurčita s odůvodněním typu „Až zprovozníme Gulag, odbanujeme tě a pak si můžeš trest odpracovat.“. Já mám ale prostý pocit, že na opravě Gulagu se zkrátka nepracovalo, a tak se bany rozrostly až do neblahých časových výšin, které dle mého už byli za hranicí optimálnosti. Jinak řečeno - Pokud Gulag pro povinné práce nefunguje, čekal bych, že dočasný ban nahradí tu práci v Gulagu, která splněna být nemůže. Přijde mi trochu nefér, že hříšníci museli být zabanováni do neurčita na to, aby teprve mohli odčinit své hříchy dalšími pracemi, a když chtěli svůj hřích odpracovat, museli čekat, aby jim to vůbec bylo umožněno. Zkrátka tedy - Proč nestačilo hříšníka potrestat jen tempbanem nebo vyřešit problém alternativně pomocí pobytu v Močálu?

    Ačkoliv jsem byl a doteď jsem přívržencem stavby Metra v Netheru – reloaded a všech věcí s ní spojených, tehdejší prezentace projektu, a to musíte uznat i vy, co metro máte na starosti, bohužel pro nás hráče, kteří o tomto plánování nevěděli, nebo jen něco zaslechli, byla opravdu menší kudlou do zad vůči PremyslOre. Zásadním problémem tohoto mega-projektu pro mě ten, že nám ohledně tohoto odvětví dopravy nikdo nedal na výběr a bylo nám čistě naservírováno to, co si nějaká skupinka dohodla. Celkově narážím na to, že na serveru v některých věcech prostě chybí názor normálních hráčů na to, co si někdo z vyšších a mocnějších vrstev usmyslel, což je pro mě docela důležitý detail a jsem si jist, že tenhle názor nezastávám sám. Ale zpět k metru. Ačkoliv se PremyslOre snažil, jeho aktivita k takové zodpovědnosti ale prostě nebyla dostatečná, stejně tak jeho vůdcovské velení. Krátce jsem na jedné z linek také pracoval a musím říct, že PremyslOre nebyl člověk hodný vedení takového projektu a s takovou jsem se rozhodl této práce zanechat. Zásadním problémem podle mého bylo, že Premyslovo Nové metro zkrátka nemělo řádný systém a bylo zmatečné. Tomu přispívalo i to, že jsme nebyli dostatečně informováni a žádný přesný topic o fungování metra nebyl (čímž Premyslův argument „Metro funguje“ trochu postrádal na efektu). To jsem se ale odvedl od původní myšlenky. Zkrátka chci doříct, že i přes počáteční neblahosti, metro funguje. Jsme informováni o průběhu, víme, jak má metro fungovat a jak ho používat a nakonec se nám zdá tato varianta metra více než vyhovující. Tím jsem se snad distancoval od mé „hejtové části“.

    Sám jsem si celou dobu, při psaní tohoto slohu říkal, že výše zmíněná negativa bych měl doplnit pozitivy. Ono ale, kdybych tu popisoval všechny plusové aspekty a poznatky, kterými server disponuje (a mává do ksichtu warezákům), nemyslím si, že by to mělo nějaký velký smysl a tak to krátce shrnu: Majncraft byl v podstatě jediným serverem, na kterém jsem aktivně hrál a za ten rok, i když to není tak dlouhá doba, je mojí povinností oznámit, že navzdory některým nedostatkům je tento server opravdu jeden z nejlepších a to především díky svému konceptu. Mějte mě za hajzla, mějte mě za kamaráda, teď už je to v podstatě jedno. Jak jsem již sáhodlouze zmiňoval, chci se odprostit od výroku „Musím dnes něco udělat na Majnu.“. Ne nemusím. Nikdy jsem nemusel. A už nechci. Proto, je mi už ve své podstatě jedno, jaké budou reakce na tento topic. Zda-li se smaže, nebo se částečně promaže, zda-li se lockne nebo zůstane nepozměněn. Tak či tak, jestliže se od něj nějaká debata rozvine, nemám už v plánu se jí účastnit, jen v případě, že na mě padne nějaká otázka, o které usoudím, že je opravdu důležitá. Děkuji Vám všem za krásně strávený rok, přeji Vám všem hodně štěstí do dalšího pobytu zde, pevné nervy a především a hlavně – nenechte na sebe kostičky tolik působit, život není u nich.

    Závěrem bych ještě rád doplnil, že nad svými projekty si přeji mít volnou ruku a pokud někdo bude mít zájem o jejich dobudování, abych si sám rozhodnul, zda-li to potenciální osobě povolím, nebo ne.

    TL;DR, Končím
     
    Poslední úprava: 23. června 2014
    • Líbí x 12
    • Souhlasím x 7
    • Kreativní příspěvek x 7
    • Zábavné x 3
    • Informativní x 3
    • Děkuji! x 1
    • Facepalm x 1
    • WTF x 1
    • Turbodemence - Naprosto nevhodný příspěvek x 1
  4. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    gl;hf
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 1
    • Zábavné Zábavné x 1
    • WTF WTF x 1
  5. fretka323

    fretka323 Registered

    Offline
    Registrován:
    16. března 2013
    Nechápu, že když někdo ze serveru odchází, musí zařídit, aby to všichni věděli.
    Jinak souhlasím s tebou například ohledně toho metra a toho, že "vyšší vrstvy" ten server prostě řídí.
    E// Souhlasil bych asi i s dalšíma věcma jako Gulag a nevím o čem se tam ještě psalo, jenže já prostě neměl sílu to celé přečíst :D

    //Pompeius: proč reaguješ na něco, co jsi nečetl?
     
    Poslední úprava moderátorem: 23. června 2014
    • Facepalm x 10
    • Souhlasím x 7
    • Zábavné x 5
    • Nesouhlasím x 1
    • Informativní x 1
    • Turbodemence - Naprosto nevhodný příspěvek x 1
  6. Petrsup

    Petrsup Orel

    Offline
    Registrován:
    24. dubna 2012
    Musím říct, že to máš celkem hezky napsané. Kritiky není nikdy dost a v mnoha věcech jsem se tam zhlédl.
    K těm moderátorům:
    Nevím o tom, že by Jméno8 někdy měl problémy s tím naučit se dělat móda, ale vím, že jakmile se to naučil, stal se z něj moc dobrý moderátor. Nad každým problémem se nejdříve zamyslel, než ho vyřešil a to je něco, co je podle mě cennější než správné používání pluginů.
    Naopak třeba Tominošík mě leckdy dováděl k šílenství. Myslím si, že je to nejhorší mód ze všech. Ne svým chováním, jen mám prostě pocit že mu to moc nemyslí... Jako dobrý příklad uvedu svůj dávný modreq, kdy jsem psal něco o tom, že nám v Ishtaru sněží na malou část kolosea, že to není moc hezké a jestli by se s tím nedalo něco dělat...
    Odpověděl: "v tajze má sněžit" :facepalm::banghead: Možná vám to nepřipadá zas tak hrozné. Jde o to, že ho nenapadlo se zamyslet nad tím, že chci aby tam sněžit přestalo, ne že se divím, proč tam sněží. :D
    Medvěda jsem zažil z té lepší stránky a ani jsem si neuvědomil, že by nějakou horší měl. A naštěstí jsem ji dosud nepoznal. Medvěd byl kamarád, za kterým jsem mohl zajít kdykoliv když někdo odcizil nejsvětější diablock na nejsvětějším obelisku v celé Zemi Králů, aby pachatele pořádně zabanoval. Další věc, které si na módech velice cením je přísnost a neoblomnost.

    Hodně štěstí Ille ;)
    Dodnes si pamatuji den, kdy jsi začal podnikat. Rozprodal jsi celé své zásoby za strašlivě nízké ceny a vydělal spoustu liber :pompus:
     
    • Zábavné Zábavné x 3
    • Líbí Líbí x 2
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  7. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Zatím jsem nedočetl druhý příspěvek, ale rád bych se vyjádřil k poznámce o promotu hráče Jmeno8 na moderátora. V tomto rozhodnutí jsem sehrál poměrně důležitou roli (i když ne tak důležitou, jak jsem si sám myslel ;)). Co "obyčejní" hráči neví, je to, že Jmeno8 byl už dávno předtím VIP, ale bylo to takové tajné VIP, schované šedou barvou. Dostal ho jako každý jiný - za svou práci na serveru, zapojování se do různých akcí, atd., ale protože nechtěl být až příliš na očích, bylo toto VIP pro ostatní maskováno nenápadnou šedou barvou.
    Kdysi jsem jen tak prohodil, že by z něj byl skvělý moderátor, protože k tomu má všechny charakterové předpoklady a celkově dělá dobrý dojem. Teprve pak jsem zjistil, že mu tato funkce byla už několikrát nabízena, obrovská část modstva se shodla na tom, že by byl vskutku vynikající posila, ale že to sám odmítl. A tak jsem ho začal s požehnáním ostatních modů přesvědčovat, až nakonec souhlasil a stal se oficiálně modem. Z očí obyčejných lidí to tedy může být vnímáno, jako obrovská a neopodstatnělá změna (šedá -> červená), ale pro nás ostatní, kteří se podílí na příslušných důležitých rozhodnutí, to byla změna minimální a spíše jen formálního charakteru.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Informativní Informativní x 3
    • Líbí Líbí x 2
  8. tominosik

    tominosik Moderátor

    Offline
    Registrován:
    15. dubna 2012
    Měj se kámo, někdy se přece jenom ukaž. :)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  9. Huee

    Huee Registered

    Offline
    Registrován:
    12. října 2011
    Podruhé pápá, uvidíme se zase za pár měsíců pod tvým příštím nickem ;-)
     
    • Zábavné Zábavné x 6
    • Informativní Informativní x 2
    • Líbí Líbí x 1
  10. Hegemon90

    Hegemon90 Šmajdalf

    Offline
    Registrován:
    24. ledna 2012
    Aby byli v obraze i ostatní, Hegemon90 se po celou dobu rovná Illighair .
     
    • Informativní Informativní x 5
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • WTF WTF x 1
  11. KubaCraftovsky

    KubaCraftovsky RIP IN PEACE

    Offline
    Registrován:
    16. června 2012
    [​IMG]

    Začínám se lehce ztrácet :D
     
    • Zábavné Zábavné x 13
    • Souhlasím Souhlasím x 11
  12. Huee

    Huee Registered

    Offline
    Registrován:
    12. října 2011
    Takže to hraní si na to, že tu jsi rok a všechno jsi poznával, problémy s mody atd., víceméně celý ty dva tl;dr posty, můžeme škrtnout?
     
    • Zábavné x 5
    • Souhlasím x 3
    • Informativní x 2
    • Líbí x 1
    • Nesouhlasím x 1
  13. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Přiznám se, že jsem z toho poněkud rozpačitý, protože jsem asi nepochopil, čeho Illighair/Hegemon tímto vláknem chce dosáhnout. Pokud to mělo být důstojné rozloučení se serverem, tak asi měl vynechat tu dle mého názoru dost ubohou báchorku o svých "začátcích" na serveru. Nicméně, využil svého práva na to slušně vyjádřit svůj názor, za což ho samozřejmě nemohu kritizovat. Občas mi ale při čtení neunikl dost zahořklý tón, jenž by některé nejen v textu zmíněné hráče mohl snadno svést k podrážděným reakcím či slovním výpadům. Doufám, že si myslím správně, že dosáhnout nějakého flamewaru či shitstormu nebylo cílem pisatele.

    Nerad bych, aby se vlákno zvrhlo v nějaké osobní útoky. Původně jsem se nechtěl vyjadřovat, ale když už tu @Huee nakousl onu malou nesrovnalost, tak vás mohu jenom požádat, abyste se vážili svá slova a navzájem na sebe neútočili.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 12
    • Líbí Líbí x 2
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  14. Akord

    Akord The Lost One

    Offline
    Registrován:
    02. března 2012
    A to jsem si myslel, ze muj odchod byl jeden z tech trapnejsich a plny patosu.
     
    • Zábavné Zábavné x 18
    • Líbí Líbí x 2

Sdílej tuto stránku