1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Cesta z Města - Novus

Vlákno v 'Metro a doprava' založil Bedrych 07. září 2015.

  1. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Ano, průchod Cesty městem je moje noční můra. Proto se snažím, aby cesta vedla okolo, což ale časem zanikne rozšířením města... .
    Právě teď je tento problém v Majnově: jak projít městem na druhou (třetí) stranu a najít správnou cestu dál? Zasahovat majitelům města do stylu "hlavní třídy" nelze a obchvat není často reálný a praktický.
    Napadá mě snad jenom tunel Blanka :D.

    Jestli někoho napadne, jak lépe řešit Cestu přes město, tak sem s tím.
     
  2. Welfare93

    Welfare93 Modder/Mod

    Offline
    Registrován:
    05. listopadu 2012
    Co se týká viditelnosti tak by šla cesta z města vyznačovat na dynmapě. (Hlavní úseky)
    Klidně to udělám pokud by byl zájem.

    Co se značením ve městě? Podle mě je to dost individuální. U nás to řešíme tak že cesta z města vypadá až na krátký úsek pod barákem (Protože by stonebrick zem vypadala divně u stonebrick zdi) stejně a cesty k stájím,atd děláme v jiném stylu.
    [​IMG]
     
    Poslední úprava: 08. září 2015
    • Líbí Líbí x 2
  3. rikuhahl

    rikuhahl Fanatický dříč

    Offline
    Registrován:
    09. července 2012
    Jediný problém vidím v poušti, kde se prostě pískové okraje udělat nedají (teda dají, ale nikdo je nevidí :) ). Proto v tomto biomu dělám okraje ze stoneslabů. Ovšem ve všech jiných biomech bych viděl jako primární stonebrick+písek kombinaci (aspoň na hlavních trasách).

    //Pompeius: a nejdou dělat ze sandstonu?
    //rikuhahl: samozřejmě, že jdou, ale je to 4x dražší na materiál a výsledek je velmi podobný; použití sandstonu v poušti je ovšem stejně nereálné a nepraktické jako použití písku :)
    //Pompeius: když použiješ slaby, tak to tak drahé není :p
     
    Poslední úprava moderátorem: 08. září 2015
    • Líbí Líbí x 1
  4. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    Rozhodne sem pro nakou czm :) asi u prehrady by mohla vest po hrazi :) tedka sem v chorvatsku takze na pak to nejak proberem :)
     
    • Líbí Líbí x 1
  5. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    Musím se tázat zdali to je nutné dodržet? Již jsem započal stavbu podle původního návrhu, ale to bylo ještě před tímto návrhem. Ptám se mám-li pokračovat ve stavbě podle původního plánu nebo dle obrázku uskutečnit tu oranžovou část vpravo či obě.
    Oranžová je podél vody.
    Žlutá - eventuelní spoj.
    Sv. modrá - křižovatky.
    Červená - vystavěná část.
    [​IMG]
     
  6. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Určitě není, stav si, jak uznáš za vhodné. :D To byl spíš jen takový komentář na okraj.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  7. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    My jsme se o tom bavili se sputniky a já si nebyl jist. pokračuji podle původního návrhu.
     
  8. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Snažit se kopírovat krajinu je super, podél řek je taky fajn, ale nic se nemá přehánět: ta oranžová zákruta 180 stupňů by cestovatele přiváděna k šílenství :D.
    Osobně si dávám jen velmi hrubý plán, defakto jen směr a pak jedu podle terénu v přírodě. Je to vlastně samo o sobě dobrá zábava. Jeď jak uznáš za vhodné.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  9. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    Optimisticky vzato už mám 1/4 hotovou.
     
    • Zábavné Zábavné x 1
  10. _Galaxion_

    _Galaxion_ Registered

    Offline
    Registrován:
    22. července 2014
    Rád bych se zeptal, jak by to bylo s napojením do "mé" džungle. (I když to zní dost egoisticky.)
    Mám tam naplánovaných pár projektů, ale myslím, že klasický styl CzM by se do džungle moc nehodil, rád bych se domluvil na nějakém podobném systému cest, avšak s jiným designem (dejme tomu mix. coarsed dirt, dirt a podzolu, jakožto vyšlapaná cesta.)
    Můj návrh:
    2015-09-10_14.40.32.png
    PS: Ovce není součástí návrhu.

    Mapa cesty:
    CzMVesmérenů.jpg
    Modré části jsou mosty.
    Zelená čára je cesta samotná.
     
    • Líbí Líbí x 6
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  11. rejnock

    rejnock zlá paryba

    Offline
    Registrován:
    17. dubna 2011
    Ja si toho driv nevsiml ale koukam na tu cestu a mam pripominku..
    Je ti jasne ze tebou planovana cesta vene skrz muj ranc plus pozemek sousedniho hrace ? :D Ja tam uz nejaky ten den buduju mosty a tunely s malou pesinou smerem k Majnovu. Nebranim se vubec tomu pokud tama povede nejaka hlavni trasa. klidne vytycim a nachystam tu trasu pro vybudovani. Ale soucasna linka vede primo pres muj ranch. Presneji pres moje slepice a ohradou s konikama :) Most uz tam stoji takze se to da vest trochu mimo, ale rad bych aby se s tim pocitalo ze se mozna trochu jeste rozsirim v budoucnu.
     
    • Informativní Informativní x 1
  12. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    Jo to jsem již zmiňoval v jiném vlákně kde jsem začal o těch cestách, že se to odbočí k tobě a později se řeklo až k Trochtomordovi. Pokud vytyčíš kudy to kolem tebe má vest ta cesta budu jen rád, aspoň to nebude moc složité. Kdyžtak mi napiš ve hře.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  13. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Mapa je velmi hrubá :cool: a jak říkám: načrtnu směr a pak stavím dle okolí a okolností. Pokud bych měl narazit na nějakou zástavbu, tak se domluvím na nejlepším řešení - napojení na styl stavby, obchvat atd.

    Rozhodně se neboj, že tam vtrhnu a překopu Ti kurník :D.
     
  14. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Tohle se mi samozřejmě líbí - paráda!
    Jen nešetři směrovkama a dobrým popisem na každé křižovatce.
     
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  15. Thashis

    Thashis Registered

    Offline
    Registrován:
    06. února 2012
    Zdravím.

    Nedávno jsem na serveru zahlédl menší debatu o povrchové železnici. Mě se od jakživa vláčky líbili a tím pádem bych chtěl navrhnout, zda by se do projektu cesta z města nemůže zahrout i tato "železnice z města" ? myslím že pohled na hezkou krajinu, kterou nám zde ručně namaloval pradávný bůh, by z želznice vypadal úchvatně.

    A zde je můj návrh na zpracování železnice. (Tentokrát vážně stručný)

    Byly by tři sektory železnice.
    První by mohl být čistě dopravní. Pro přepravu hráčů.
    Druhý by se mohl využívat k nákladní dopravně mezi městy a měli by vlastní nádraží. (pokud by to město umožnilo)
    Třetí by byl čistě vyhlídkový, s tím že by to byl jen určitý okruh řekněme kolem grand canyonu nebo clayové skály.

    Dále bych se chtěl opět zeptat na kdysi používaný plugin traincarts, který umožňoval zapojovat vozíky do vláčků.

    Toto je jen návrh, pokud se to sem nehodí tak se omlouvám ale s cestou z měst to má určitě co dočinění.

    S pozdarvem


    Thashis

    Edit: oprava odkazu. Děkuji Vexom
     
    Poslední úprava: 11. září 2015
    • Líbí Líbí x 6
  16. Wexom

    Wexom Registered

    Offline
    Registrován:
    31. prosince 2011
    Když už sem dáváš odkaz na TrainCart, tak dávej aspoň na správnou verzi pro náš server.... zde dodávám odkaz.
     
  17. Kempik

    Kempik Registered

    Offline
    Registrován:
    13. února 2011
    Zdravím, chci se zeptat na prodloužení cesty od Kráteru + - k GC. Cesta nebude vyloženě přímá ale logicky se povede dle terénu, asi nemusím vyznačovat kudy přesně... Vzhled zanechám již daný. Cestu zakončím kousek před CG.
    [​IMG]
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  18. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Jinak dnes (v sobotu večer) jsem s pomocí Royala úplně dokončil "Cestu z Města - D2" od Spawnu do budoucího Krátera.
    Bylo to víc náročné než jsem očekával, padlo odhadem 2-3 dvoubedny kamení, cca dvě dvoubedny písku a mnoho stacků uhlí na pochodně.
    Foto z noční mapy ani nemusím obkreslovat, je vidět jak cesta vede. Doporučuji si jí projít, na některých úsecích jde krásnou krajinou, přes řeky, záliv, rokle, lesy a planiny... .
    CzMKrater.jpg
     
    • Líbí Líbí x 5
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  19. _CJ_

    _CJ_ while(true); ♾

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2011
    Ja bych chtel poprosit jesli by se mohlo zavest i pravidlo nestaveni cesty blok nad terenem...resp jedna strana muze sedet dobre a druha strana cesty byt nad nejakym srazem. Viz http://map.majncraft.cz/?worldname=novus&mapname=surface&zoom=8&x=230&y=64&z=-4 tvori to pak dojem ze cesta nevede terenem a nerespektuje raz krajiny a spis naopak je proste postavena na krajine nad terenem. Vim ze to da vic prace postavit tu cestu tak aby nevycnivala, ale imho to za to stoji :)

    K zatackam - Krome klasicke 45° cesty jde delat jeste mirnejsi sikme cesticky (stridat 4bloky a 3 bloky) pripadne vymodelovat nejakou tu zatacku "zakulacenou" (viz cesta k majnovu) :) Hlavne pokud to nekomu vede kolem baraku a chce to tam mit pekne tak by to mohlo pomoci.

    Jesli chces, @Bedrych, pomoc tak se muzu pridat jako nejaky ten spravce/radce CzM

    Ad tunely - nezapomente na kone! hlavne kdyz delate tunel se stoupanim tak to muze byt osidne.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
  20. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    1. Blok nad terénem: většinou se snažím mít cestu zapuštěnou, tj. že kopu hlínu, ale přiznávám pár menších úseků, kde se mi to nechtělo spustit níž a po chvilce zas nahoru. Každopádně máš pravdu a mělo by to být minimálně doporučení, ne-li pravidlo.
    2. Extra zatáčky: chce to trochu zkušenosti, jelikož se setkávám s mnoha staviteli, kteří nedají dobře ani tu základní 45. stupňovou... . Přesto je občas fajn to zatočit trochu jinak, aby cesta nebyla fádní = ještě tu "svou" ke kráteru projdu a doladím, ať slouží i jako vzor.
    3. Tunely: osobně je dělám 3x3 vnitřního prostoru (Kratší jsou široké 5 bloků) a pokud možno nikdy s převýšením. Tunel se musí dobře naplánovat a klidně dát za ním most, nebo schody (ne klasické ze schodo-bloků, nýbrž po půlblocích).
    4. Vítej správče a díky :cool:.
    EDIT: update pravidel.
     
    • Líbí Líbí x 4

Sdílej tuto stránku