Tethys 2.0

Máme tu nový rok a rád bych vás informoval o velkém updatu na našem serveru Tethys, na kterém se bude pracovat nejspíš po celý rok. Tento update přinese mnoho změn a novinky budou přicházet postupně.

Asi největší změnou bude úplně nový spawn. Spawn se bude nacházet na nově vygenerované části mapy v horách a bude pravděpodobně inspirován Mayskou civilizací. Na úpravě terénu se už začalo pracovat, můžete sledovat na dynmapě.
Aktuální spawn nefunguje ideálně, nedokáže si hráče získat spíš je to odradí. Je příliš velký a když už se konečně dostanou pryč narazí na promenádu… Dalším faktem je, že je do nováčků cpáno příliš velké množství informací jen co se připojí, které buďto radši ignorují a nebo po chvilce zapomenou. Proto bude implementován systém připomínek a budou také nové příkazy: “/příkazy” a “/pravidla” (a možná “/CJDZ”).

Kromě toho se chystá úplně nové CNC (Centrální Nether Cesty), Nové tunely budou mít soulsand, ledovku i koleje v jedné vrstvě, průchod bude tak mnohem příjemnější. Nové tunely nahradí staré aby se co nejlépe navazovalo na staré odbočky.

Další velkou změnou bude konec Promenády tak jak ji známe. Zkusili jsme nový koncept co sice možná dobře vypadá na mapě ale když někdo něco shání, zjistí že je to jen nepřehledný chaos. Proto bude nová Promenáda pravděpodobně na podobný způsob jako bylo na Novusu.

Schválně je vše plánované na jinou lokalitu aby se nemusela demolovat současnost. Mapa je velká a málo kdo na ni staví, tak ať na mapě máme alespoň něco. :slight_smile:

Věřím, že tyto změny přinesou větší počet hráčů a více zábavy pro všechny hráče.
Cesta je dlouhá a může se ještě ledacos změnit, proto je to v sekci diskuse, co si o tom myslíte? máte taky nějaké nápady/připomínky? perte to sem! :slight_smile:
Těším se na vaše reakce a doufám, že se vám tyto změny budou líbit.

EDIT: Ještě bych rád dodal, že všechno bude stavěno samozřejmě v survivalu, bez cheatů, budu proto rád za každou pomoc.

8 Likes

Je to pěkný nápad, ale už od Eternie je ověřené, že více zábavy pro hráče by přenesla možnost podílet se na takové akci.

Super info! Kdyby bylo potřeba stavební materiál tak můžu dodat.

Ahoj Jardo, Ahoj všichni.
Abych se k tomu také vyjádřil a rozpoutal jakousi diskuzi o tomto nápadu, tak bych řekl hned několik bodů jaký bych tomu měl já připomínky.
V první řadě bych reagoval na tyto budoucí změny co budou podle Jardovo slov.
Nový Spawn bych také uvítal, sice musím říct že se mi líbí a asi bych neměnil, nicméně jak píše Jarda, je příliš velký a rozsáhlý a i já po nějaké době hraní nemám celý Spawn prolezlý… Tedy si myslím že tato změna není na škodu, ovšem… Určitě bych zachoval průvodní cestu, já jsem pro takový přísnější filtr hráčů kteří chtějí hrát čistej Vanilla Minecraft! Tento filtr funguje víc než báječně a odežene takový lidi, co na to buď to nemají náladu to číst, nebo prostě to neuposlechnou a stejně na to doplatí. Tím chci říct, že osobně nestrpím takový typy, co příjdou, kouknout, něco málo třeba nakopou a už tímhle zabírají stavební prostor na mapě aniž by se už nějak někdo z nich ukázal na serveru.
když už nový Spawn, tak to promyslet tak, aby tenhle filtr nováčků bych efektivní a příjmu jen takový lidi, co mají tendenci opravdu něco budovat. On i tento filtr příjme takový lidi, co jsou rozumnější…
Taky bych nový Spawn navrhl tak, aby nebyla jiná cesta z něho, než právě taková, která ukáže cestu cedulkami a návody jak se na serveru rozehrát a být seznámen s místními pravidly a zvyky.
Určitě bych taky zapojil do hry další pastičky na takový co chtějí krást a ničit cizí majetek či volnou přírodu a to rovnou právě taky na tom zmíněném Spawnu. Teda zlodějka by mohla být ve vícero případech obohacena většími poklady a varovnými cedulkami. Taky bych udělal místa, kde by to lákalo dotyčného si zkrátit cestu ze Spawnu, právě tím že by ubořil blok/y a tím opět se prohřešil porušení pravidel či jiného kodexu.
V hlavě toho mám okolo tohoto víc a klidně bych si svými sedl na Discordu a pokecal s vámi o této problematice :slight_smile: .Povídám tu jak nějaký všehoználek, ale pravdou je že si rád dupnu když chci hrát někde kde chci aby to mělo úroveň a řád… Snad mi budou čtenáři rozumět.

Co se týče metra, tedy CNC… Já to tedy nějak pochopil, to bude udělaná jakási čistka Netheru a budou místo původních cestiček navržené nové ? Kdyžtak se rozpovídej.

Co se týče Promenády, tak naprosto souhlasím. Tam je to nepřehledné a jak jsem psal výše, tak do dnes jsem neměl tu čest projít všechno co se tam nachází. Nehledě na to, že je tam tolik entit že pro slabší počítače je to vytěžující a opět to umí odradit. Chtělo by to udělat přehlednější a více kontrolované. Taky bych udělal jakýsi seznam třeba tady na Foru co se tam nachází. Ale určitě souhlasím, jen do toho! :slight_smile:

No a tedy, co bude s tou starou, když na ní už nebude brát zřetel že to byl původní Spawn, tržnice a podobně ? Bude tam furt nějaká “hlavní” cesta pro pokračování, či jak?

Co bych tedy ještě chtěl doplnit, což bude spíš offtopic, tak to že bych na vašem místě prolítl mapku a pročistil nic neříkající stavby co spíš hyzdí přírodu, ale to je jen taková můj typ jak bych opět zkrášlil mapu.

Snad jsem to napsal smysluplně a když bude dál obsah nějak diskutabilní, tak nemám problém se zapojit. Tímto i já děkuji za dobrý nápady k inovaci serveru a snad se vše povede podle plánu! Takže předem děkuji za odpovědi s pozdravem Marek1CZE.

Ahoj,
už se nám pomalu blíží konec roku a rád bych zde vypsal jak jsme na tom. Psal jsem, že se na tom bude pracovat nejspíš po celý rok, prodloužil bych to ale spíše na dva roky. :smiley: Bohužel nemám tolik času a když už jsem nějaký měl tak prostě nebyla vždy nálada. Nicméně stihli jsme spoustu věcí:

V první řadě bych rád zmínil nové CNC. To nakonec nebude nahrazovat staré ale pouze se napojí. Bylo by příliš časově náročné napojovat na nové CNC všechny současné hráčské portály, včetně ledovky. Nové CNC je již plně postavené a rozkládá se pouze na části nového rozšíření mapy. Nové CNC používá i jiné barvy: sever - zelená, jih - světle šedá, východ - fialová a západ má sdílenou barvu se starou východní CNC, tedy cyan (viz dynmap).
Ještě bych vás informoval o novém značení. Už nebude milion hologramů, do kterých ani hráči nemůžou zapisovat ale jsou zde lecterny s knihou, kam se hráči můžou zapsat (Knihy ještě nejsou hotové na 100%, na první straně bude obsah, s click eventy na jednotlivý stránky. Bude se to dělit na projekty, města, sídla, farmy,…). Dále máme nové značené vzdálenosti od spawnu. Každých 100 bloků jsou v tunelu bannery. Například “V01” = východ: 100 bloků od spawnu, nebo “S10” = sever: 1000 bloků od spawnu.


Dále velmi očekávaný nový Spawn, ten jsem se rozhodl připravit bokem na neveřejném serveru a pak následně bude postaven na Tethysu, pomocí módu Litematica. Zatím není finální verze hotová, ale abych nějak odpověděl na komentář od @Marek1CZE tak hráč se spawne na vrchu chrámu a postupně bude sestupovat dolu. Kolem cesty dolu bude mít možnost zjistit jak to na serveru chodí… pravidla, důležité informace,… a ano, bude jen jedna cesta. Jakmile hráč vyleze z chrámu tak tam bude takový “testování” nějaká forma Provokatérky, První farma,… no a až tím vším projde může začít hrát. Nether portal nebude nějak vzdálený, jako je to teď, že hráči vyhladoví než se k němu dostanou.

Promenáda no s ní to ještě není tak jisté, určitě vznikne nové obchodní centrum, kousek před novým Spawnem ale jak bude vypadat to ještě nemám promyšlené. Stará promenáda ale klidně může a nejspíš i bude fungovat dál máme dva nové systémy jak se v tom chaosu vyznat. První z nich je označení obchodníků na dynmapě. A ještě máme pro hledání konkrétních nabídek vyhledávání na exception.cz/obchody/.

Slíbil jsem příkaz /CJDZ nebo nějaký systém na informování hráčů o aktuálních pravidel, receptů, novinek,… Momentálně mám hotový pouze /recepty, což vám otevře GUI, kde máte vyobrazené všechny aktuální recepty. Nicméně v budoucnu to chci rozšířit na vícero věcí než jen recepty, zahrnout do toho celé CJDZ (Co Je Dobré Znát).

Aktuálně nejvíce pracuji na projektu “Christmas Land”, kam bych chtěl zaměřit letošní Majncraft Vánoce. “Vánoční ostrov” na aktuální Promenádě zůstane tak, jak je a Vánoční event bude na Christmas Landu, zda to tedy stihnu dokončit.


No to už by bylo asi prozatím všechno vývoj serveru můžete sledovat na Changelogu. V blízké době se můžete těšit na update 1.20.4, nejspíš do Vánoc bude vše připravené. (Možná vám už zpřístupníme crafter ale nechci nic slibovat :slight_smile:)

Na závěr bych chtěl ještě poděkovat @klevik5 a @emanie za podporu a pomoc s výstavbou.

3 Likes