1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Informace TechniCraft a budoucnost

Vlákno v 'Informace' založil Sognus 10. listopadu 2017.

  1. Sognus

    Sognus TechniForger

    Offline
    Registrován:
    14. června 2012

    Přidávám zde věci, které se v komunitě objevili jako možné návrhy toho, jak budeme v rámci komunity postupovat. Rád bych upozornil, že se jedná o návrh. Pokud zde není Váš návrh, máte návrh nový, či se Vám některý z návrhů nelíbí a chtěli byste ho změnit, pošlete nový příspěvek do tohoto vlákna. Po nějakém čase se o jednotlivých návrzích bude hlasovat.

    Poslední úprava: 15. listopadu 2017 v 12:35
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  2. Tyrael888

    Tyrael888 Registered

    Offline
    Registrován:
    20. září 2015
    Takže skúsim sa k téme vyjadriť medzi prvými.
    Ako bolo už na Discorde spomínané veľa hráčov sa prikláňalo k hotovým modpackom ktoré odtestovalo už mnoho ľudí po svete. Má to výhodu vo viacerých veciach.
    1. modpack je hotový a netreba strácať čas jeho testovaním
    2. veľké chyby boli už dávno vychytané najme u tých starších na MC 1.7.
    3. hotové balíky sa dajú relatívne rýchlo meniť

    Ďalej bolo spomínané že by viacerý chceli nejaký skyblock a z hotových modpackov je celkom veľký výber. Skúsim ich tu trochu rozobrať aby ty ktorí ich nepoznajú mali prehľad pri nejakom budúcom rozhodovaní.
    1. Agrarian Skies 2 - MC. 1.7.10
    Tento modpack poznajú asi mnohý. Je to jeden s tých menej obtiažnych modpackov. Postup v hre je riadený quest bookom ktorí vás zo začiatku vedie za ruku aby ste sa na vašom ostrove nestratili v tom čo máte spraviť skôr. Neskôr slúži skôr na zábavu pri odomykaní nových a nových úloh ktoré sú stále viac a viac zložitejšie
    2. Sky Factory 3 - MC. 1.10
    Modpack je podobný tomu predchádzajúcemu ale je bez quest booku ktorí je nahradený archivment bookom. Je trochu zložitejší ako agrarian nakoľko sa músite na začiatku spoľahnúť len sám na seba nakoľko vám žiadna knižka nepomôže s postupom. Archivment book je len pre vás a pre vaše dosiahnute ciele ktoré si v hre vyberiete splniť.
    3. Projekt ozone 2 - MC. 1.7.10
    Jeden z mojich obľúbených skyblock modpackov. Ako u Agrarian skies 2 vás hrou vedie quest book no mod pack je omnoho zložitejší. Pridané sú ďalšie módy ako Erebus, EE2, magic crops, Draconic evolutions, RFtools, Galacticraft, Avaritia a mnoho iných. Questy vás postupne vedú až do konca hry ktorej zavŕšením sú veci z avaritie teda infinity nastroje o ktoré sa márne pokúšame na súčasnom serveri :)
    4. FTB Infinity Evolved Skyblock MC. 1.7.10
    Tento modpack je môj najobľúbenejší a zjavne by asi vydržal najdlhšie. Podľa môjho názoru je tento balík od FTB takou rozlúčkou z MC 1.7.10. Modpack bol vytvorený za účelom pripomenutia si týchto módov z ktorých mnohé sa v nových verziách MC veľmi zmenili alebo sa nedostali vôbec.
    Balík patrí k tým najnáročnejším skyblockom aké boli kedy vytvorené a je to naozaj výzva aj pre tých najskúsenejších, nakoľko je nutná dokonalá znalosť všetkých módov v balíku pre úspešne vytvorenie end game vecí. Dokonca je nutné poznať aj niektoré skryté bugy ktoré sú skôr vlastnosťou niektorých itemov ako ich chybou. Osobne som za túto variantu ako jeden z najaktívnejších hráčov a dokážem komukoľvek poradiť z postupom až k úspešnému koncu :)
    Takže to boli asi najznámejšie skyblock modpacky ktoré existujú ostatné sa od nich odvíjajú a ponúkajú viacmenej rovnaké módy možno len rozdielné questy.

    To boli skyblocky ak mi do konca týždňa vyjde čas skúsim spraviť podobný zoznam aj pre survival modpacky ktoré taktiež dokážu každého hráča preveriť.
    • Líbí Líbí x 1
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  3. TahakCZ

    TahakCZ Registered

    Offline
    Registrován:
    28. února 2013
    Tak teda zkusím také přihodit nějaký ten názor.

    Částečně musím uznat že modpacky které tady vyjmenoval Tyrael mě docela lákají, ale popravdě 1.7.10 je už poměrně stará verze Minecraft a tím bude za chvilku i 1.10.

    Co z toho vyplývá? Naskýtá se hned několik možností.

    1. Zvolit Sky Factory 3 (1.10.2)

    Tento modpack aktuálně hraji na svém privátním serveru a i když uznám, že začátek je poměrně zdlouhavý, což beru jako plus, ve finále je možná docela otravný na poměry jak rychle se dá postupovat když se dostanete k prvním kytičkám/minerům/dimenzím - o tom více dále.
    Co jsem zkusil ve své verzi bylo přidat několik modů, které nemají žádný, nebo minimální dopad na začátek hry:
    Mekanism: Nemá vliv na začátek hry, protože nemáte jakýkoliv přístup k Osmiu, a i v pozdější fázi hry je potřeba přidat ho alespoň do Void Ore Mineru nebo mít povolené Dimenze kde by se dal vygenerovat (k tomu jsem se popravdě nedostal). V pozdější fázi hry se pomocí tohoto modu dají alespoň rychle předělávat orečka nebo vyrábět energie.
    Thermal Expansion, Dynamics: Klasické důvody jako trubky, přístroje a to že tenhle mod je už tak něak klasikou ve většině technických balíčků (předpokládám že nebyl přidán protože vyšel když už bylo Sky Factory sestaveno) - nemá vliv na začátek hry - ze začátku nejde získat Tin.
    Avatiria, Refined for Avatiria: Tento mod jsem musel přidat na základě zkušeností z aktuálního serveru, aneb hurá lategame a přebytečné suroviny/energie.

    Co se tohoto modpacku týče, jsem si jist že je tu hromada modů, které by se dali vyházet, aby se balíček trochu odlehčil, a které jsou docela přebytečné. Zároveň bych měl obavy o provoz serveru, protože jeden z modu Ex Nihilio, který přidává barely, která jsou nutné k začátku hry, brutálně (na MC poměry) zvedá datový tok pokud je člověk v jejich přítomnosti.

    16 barelů, který mě produkovali Soul Sand - v kombinaci s EIO trubakamy + pár barelů okolo na různé věci pro automatizaci zvedlo datový tok z 200kb -> 1,5-2Mb/s s tím, že ani nic nedělali.

    Dále jak psal Tyrael ten to mod nemá žádný quest book. Což znamená že mod vás na začátek donutí použít pár modů, které by jste možná nikdy nepoužili, ale dále je to ten samý technický mod jako hrajeme vždy.

    2. Zvolit Age of Engineering (1.10.2)
    To je mod, který se odehrává v klasickém prostředí na zemi a obsahuje pěkně dělaný Quest line a obtížné recepty, které donutí nejdenoho hráče se zamyslet na řešením i při lategamu.
    Obtížnost receptů hráče donutí využívat téměř, ne-li všechny mody v packu a dá se říct že má i konec -> vycraftit Creative Vending Machine.

    Věřim že i bez přítomnosti Avatiria a podobných, je tento modpack dostatečně obtížný a donutí několik skupinek hráčů spolupracovat k úspěšnému konci, který je docela daleko.

    3. Vybrat/Počkat/Vytvořit libovolný 1.12.2* modpack

    Aktuálně existuje už několik 1.12.2 modpacků. Nejsme si úplně jist, které to jsou a co je v nich za mody, ale jistě by nebylo od věci zkusit něco nového.

    To že tato verze Minecraftu je poměrně nová může být výhoda i nevýhoda v jednom.
    - Několik modů ještě doposud nebylo převedeno (EnderIO - konečně na něm pracují)
    - Nevýhodou je, že bude samozřejmě obsahovat bugy
    - Nutné častější aktualizace
    + Tyto bugy po nahlášení autorům mohou být odstraněny v následujících verzích (narozdíl od 1.7.10, 1.10.2 nebo u některých modů dokonce 1.11)
    + Je velice pravděpodobné že většina z nás ještě 1.12.x nehrála, a proto bychom mohlu zkoušet nové mody a nové itemy, postupy, funkce modů na které jsme zvyklí

    * nejaktuálnější verze 1.12.2 - do budoucna se verze třeba ještě změní, nebo nedej bože Mojang zase dožene modery i hráče k šílenství a vypustí na svět 1.13 (doufám že to ještě chvilku potrvá)

    Shrnutí:
    Jako finální shrnutí bych chtěl uvést to, že toho je můj názor a jsem si vědom, že né všichni s nim musí souhlasit (vim že je tady dost milovníků 1.7.10), ale konec konců proto tu vedeme tuto diskuzi.
  4. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    Ahoj lidi,
    nebudu se dlouho rozepisovat - nemám to rád a nemám na to čas. :D

    Osobně se přikláním k vytvoření nového modpacku pro 1.12.x

    Pokud by se zvolil SkyBlock tak bych byl pro Project Ozone 2

    Vím, že většina lidí hraje ve skupinkách a já jsem vždy na půl cesty. Rád spolupracuji s ostatníma, ale taky mám rád solo party. Přidám jednu malou otázku. Má cenu dávat dohromady resourcepack? (Byl by to Spahx PureBDcraft)
  5. CrazyFist

    CrazyFist Registered

    Offline
    Registrován:
    22. srpna 2012
    Taky bych třeba byl rád i ve skupině, ale zároveň nehraju nijak pravidelně, dostanu se k tomu třeba dvakrát týdně. Takže bych preferoval něco solo kompatibilního - chci být u všeho toho vývoje.

    Další možnost by byla najít do party něho kdo to má podobně :)

    Sent from my MI 6 using Tapatalk
  6. Sognus

    Sognus TechniForger

    Offline
    Registrován:
    14. června 2012
    Velikost hráčských skupin:
    Existence větších skupin byla vždy problémem - ten problém však ublížil hlavně těm větším skupinám. Myslím si, že vždy bude existovat skupina, která si veškerý obsah projde rychlostí světla a pak nebude mít k dispozici žádný obsah. Tato skutečnost mě vždy tak trochu mrzela, vždyť TCF2 bylo doposud koncipováno tak, aby poskytlo co nejvíce možného obsahu (vzhledem k výkonostním omezením) a vydrželo relativně dlouho.

    Velice často jsem přemýšlel o omezení velikosti hráčských skupin. Výsledek mého přemýšlení byl však vždy stejný. Pokud bych se k něčemu takovému uchýlil, prakticky bych zradil koncept TCF2 tak, jak byl zamýšlen (co nejvíce obsahu s co nejvíce nastaveními zamýšlenými autory - default a neomezování přirozeného postupu - tj. neblokování předmětů, nerfování součástí módů (tj. nevznikaly nerfy hratelnostní - vždy se věci blokovali kvůli přístupu)). To samozřejmě znamená, že jsem proti umělému omezování velikosti hráčských skupin.

    Životnost modpacků:
    Co se týče délky životnosti samotného serveru: Určitě nebudeme moci zavést nějaký pevnou životnost (např. server s tímto modpackem poběží 3 měsíce a pak konec, smůla). Samotná životnost by měla plynout z relativního množství obsahu poskytovaného daným modpackem. Z minulých zkušeností vím, že není úplně ideální při startu nového modpacku otevřeně mluvit o nějakém datu jeho ukončení, tato informace většinou způsobí to, že všichni jednoduše přestanou hrát - na druhou stranu si ale myslím, že byste měli mít právo danou informaci vědět. I tak bych ale rád podotkl, že připravovat server pro 2-4 hráče není časově efektivní.

    Osobní požadavky na příští modpack:
    Nejprve bych rád upozornil, že se jedná o něco, co bych já osobně rád na serveru viděl, byl bych rád, aby si nikdo nemyslel, že následující text je nějak směrodatný - jedná se pouze o můj osobní příspěvek do diskuze.

    Na discordu již proběhla nějaká menší diskuze o tom, jaký modpack bychom měli pro další verzi TCF2 (2.2) použít. Osobně mě nejvíce zaujalo využití nějakého modpacku sestaveného pro hraní typu Skyblock. Rád bych, aby daný modpack obsahoval HQM (nebo nějaký jiný způsob, který hráči dá jasně najevo, jak postupovat). Daný modpack by měl nejlépe implicitně podporovat hraní více hráčů nebo minimálně dovolit jednoduchý způsob, který dovolí hraní více různých skupin/jednotlivců na stejném serveru. Osobně bych byl spíše proto, abychom vybrali modpack těžší, ideálně takový se slušným endgame.

    Co se verze hry samotné týče, osobně mi nevadí, zda by výsledný modpack byl na verzi 1.7.10, 1.10.2 či jiné (existuje?), důležité je, aby poskytoval dostatek obsahu, který člověk může lépe projít za pomocí úkolů a neobsahoval příliš mnoho chyb, nestabilit, možných exploitů a byl relativně vybalancovaný.

    Starší verze hry:
    Pozoruji, že se zde hojně opakuje názor na to, že verze hry 1.7.10 je již stará a u 1.10.2 nebude dlouho trvat a bude stará i tato verze. Co se týče 1.7.10, období této verze lze s klidem nazvat zlatým obdobím. Bohužel toto období bylo pro mnoho modifikací obdobím posledním, či se dané modifikace s dalšími verzemi značně změnili. Dokážu si představit důvody pro výběr modpacku z této verze.

    Co se týče verze aktuální - nejsem si úplně jist, zda aktuální verze je nám momentálně schopná nabídnout dostatečné množství obsahu. Pokud bychom se nakonec z nejnovější verze rozhodli sestavit nový modpack, museli bychom si být jistí, že se bude jednat o verzi, která bude nadále podporovaná a že se po několika buildech autoři jednoduše nerozhodnou přesunout se případně na verzi, která přijde jako následující - tím bychom jednoduše přišli o výhodu opravy chyb od autora.

    ---------------------------------------
    Samozřejmě nápadů a myšlenek mám více, jen se ale podívejte v kolik hodin zase píši. Pro teď psaní zanechám a trochu doufám v nějaké reakce - každopádně jak jsem říkal na začátku, diskuzi budu dále monitorovat, k čemu budu mít názor či připomínku, k tomu se vyjádřím a případně odpovím všechny otázky.
    • Líbí Líbí x 1
  7. Tyrael888

    Tyrael888 Registered

    Offline
    Registrován:
    20. září 2015
    tak sa rýchlo vyjadrím kým pôjdem zasa niečo robiť. Tie 4 spomenuté modpacky hráčov nejakým spôsobom vedú to sa u skladaného balíka nedá bez náročnej práce nijak dosiahnuť. Čo sa tíka životnosti tak hlávnou príčinou toho že hráči vyčerpajú obsah je aj v tom že nie každý sa venuje všetkým módom v hre. za seba môžem povedať že som vyskúšal všetký módy ktoré sú v súčasnom balíku len kvôli infinity ingotom až na včielky a stromy o ktoré sa mi stará niekto iný. Ale je veľa hráčov ktorý tieto módy nepoznajú a proste ich ignorujú z môjho pozorovania hráčov ktorý na serveri hrali sa napríklad Thaumcraftu aktívne venoval krem mňa 1 hráč, Blod magic poloaktívne 1 hráč, witchery 2 hráči, IC 1 a pol hráča a tak ďalej. Preto odporúčam Expert skyblock (FTB Infinity Evolved Skyblock)ktorí hráčov preverí a zároveň ich nenásilne núti venovať sa všetkým módom. aby sa dostali k end game itemom. A tým sa dostávame k verzii MC. Mnohý hráći spomínali že 1.7 je staré zabudnuté a tak podobne ale ako som písal už aj na discorde kedisy a Sognus to tu pripomenul 1.7 ponúkali maximum vyladeného obsahu. zatiaľ čo nové verzie módov sú nedorobené a veľké množstvo blokov v hre stále chýba ten kto sa venoval všetkým módom na TF 1.10 vie že v pár prípadoch pri bloku ktorí sa nedal craftit svietilo že ešte nieje plne implementovaný. Tento problém je aj na 1.12 kde dokonca polovica módov ešte ani nieje spravená. Takže súhlasím zo Sognusom 1.7 je momentalne best.
  8. ProIcoP

    ProIcoP Registered

    Offline
    Registrován:
    22. října 2017
    Tak já se taky vyjádřím. Já jsem na tomto serveru moc (vůbec, nešel mi spustit modpack) nehrál ale myslím že nejlepší by bylo udělelat formulář a ať rozhodně komunita co chce a na jak dlouho to chce hrát.
  9. Bindik

    Bindik Registered

    Offline
    Registrován:
    30. září 2012
    Hral som na original technicrafte za cias GregTechu. Prihlasil som sa aj na minuly technicraft kde ste ma prijali, bohuzial hned mi do toho naskakalo vela veci a nemal som moznost hrat.

    Ak tu putuje otazka aky modpack, alebo co by mala byt buducnost technicraftu tak za mna je to nieco s GregTechom, ci uz v Lite prevedeni tak uz v kompletnom. Mody ako EnderIO, Thermal exp. su fajne ale velmi jednoduche na craftenie, a efektivnejsie ako stroje napr z IC. Gregtech bol v tomto uzasny aspon za cias ftb ultimatu kedy solar panely boli early, mid game skoro nedostupne lebo pozadovali neskutocne vela surovin a medzicraftenia, ale to na tomto modpacku bolo najlepsie. Tazky craft, vela surovin, vela casu. GregTech bol v tom case najviac hatovanym modom ale pre mna to bol mod ktory vas donutil ten mod hrat viac ako tyzden dva :)

    tl;dr ak nieco do buducnosti co ma dlho vydrzat, tak urcite nieco s gregtechom popr quest bookom aby bol ciel? :)
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  10. $kill

    $kill Registered

    Offline
    Registrován:
    26. července 2014
    GregTech proboha jen to ne :D... s quest knížečkou souhlasim.

    Co se týče modpacku. Příjde mi docela zbytečné stavět neustále vlastní modpacky, hlavně když to většinou dělal jeden člověk, který si tam dal víceméně co chtěl a nedal co nechtěl. Když už vlastní modpack tak nějak s komunitou. Je jasné že postavit nějakým slušným demokratickým způsobem modpack nemusí být jak již říkal Sognus zrovna funkční, nicméně si myslím že za zkoušku by to stát mohlo. Každopádně tak či tak je imo lepší nějaký pre-built pack který je ověřený a funguje. Myslím že by taky nebylo od věci ty pre-built packy nějak trošku doupravit nedestruktivními způsoby - přidání pár modů etc. Nebrání, se packům které mě budou nutit prolezt všechny mody. Každopádně mi umělé prodlužování stylem GregTech příjde nefunkční.. akorát jsem potom nas**** když zjistím že jsem socka a nemám ani na jeden solar panel :D
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Zábavné Zábavné x 1
  11. Sognus

    Sognus TechniForger

    Offline
    Registrován:
    14. června 2012
    @Bindik:
    Co se týče Grega, nejedná se o moc kvalitní mód. Autor upřednostňuje implementaci náhodných featur namísto toho, aby z modifikace udělal nějaký funkční a hratelný celek. To se samozřejmě týká pouze nejnovější verze. Například 1.6.4 verze Grega už sice trošku drhla, ale co si pamatuji, byla vcelku hratelná. Podle mě nejlepší verze Grega byla na verzi 1.5 a se současným přístupem autora tato verze nejlepší zůstane. V případě chuti na nějaké retro je velice možné vyhrabat nějaké modpacky na starších verzích hry či si dohledat nějaké modifikace, ze kterých bude jednoduché je sestavit.

    @ProlcoP:
    Přímé hlasování je něco, co dle mého názoru nikdy nebude fungovat. Tedy, u výběru modpacku by s tím takový problém nebyl, zde dává smysl podvolit se majoritě. S délkou serveru by však byl problém větší, existuje skupinka lidí, kteří si ani všechen obsah neprojdou, dostanou se ve hře do určitého stavu a pak už je nikdo nikdy neuvidí. Server musí uspokojit tyto lidi, ale zároveň musí dát dostatek času hráčům, kteří na hru nemají tolik času či pouze jen preferují samostatné hraní. Životnost serveru tak musí být kompromisem mezi těmito dvěmi základními skupinami - a to je dle mého názoru něco, na čem se nikdy pořádně nedohodneme - vždy totiž bude někdo zklamán.
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  12. Bindik

    Bindik Registered

    Offline
    Registrován:
    30. září 2012
    GC* ani zvysne mody som nejako moc nesledoval, ak je GC dnes hruza tak nemozem argumentovat, s tym ze GC bol najlepsi za cias FTB Infinity tak to suhlasim, vtedy som ho aj okusil, zaroven som si ho aj zalubil.

    Co som touto myslienkou myslel bolo najst casovo narocny, pack/mod. Nieco co spomali tempo hry.

    Edit Sognus: *Předpokládám, že GC znamená Galacticraft. Prosím o nepoužívání zkratek, první věc, která mě pod touto zkratkou napadla, byl Garbage collector.
    Poslední úprava moderátorem: 14. listopadu 2017 v 23:28
  13. Sognus

    Sognus TechniForger

    Offline
    Registrován:
    14. června 2012
    Zdravím,

    přidávám seznam věcí, které byli zmíněny do původního příspěvku. Pokud něco chybí, či je něco jinak, stačí odpovědět příspěvkem do toho vlákna.
  14. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    GT modpack nepřipadá v úvahu. Slabá optimalizace, miliardy itemů (z nichž 99% nemá žádný využití), polovina featur chybí. Namísto toho pojedeme hardcore/expert mode nějakého jiného modpacku, kde byly autorem vytvořeny recepty v podobném duchu, jako GT, akorát funkční a bez zbytečností, které žerou paměť.
    Skyblock je velice dobrý nápad, protože nám dává mnohem větší kontrolu nad bloky a itemy ve světě. Každý si postaví vlastní základu s tím nejnutnějším zařízením a nebude se muset loadovat všechno.
    Verze minecraftu bude pravděpodobně 1.7.10. Novější verze přidávají většinou neužitečné blbosti a horší optimalizaci, na 1.7 máme prakticky všechno, co potřebujeme.

    Summa summarum mi to vychází na nějaký Project Ozone 2 nebo FTB infinity evolved skyblock, s expertní verzí receptů. V budoucnu můžeme zkusit třeba 1.10 skyblock nebo naopak retro modpacky.
  15. Tyrael888

    Tyrael888 Registered

    Offline
    Registrován:
    20. září 2015
    za jednu alebo druhu možnosť som sa s tichou dušičkou modlil :D

    // pozn. Sognus: Předpokládám, že to znamená výběr Project Ozone 2 nebo Expert Skyblock

    ///yep :)
    Poslední úprava: 16. listopadu 2017 v 13:30

Sdílej tuto stránku