1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

[Půjčujem si Velení] Svět Zuspozbuzong, pevnost Rashshamdal, "Dieconsufed"

Vlákno v 'Diskuze' založil Pulec 30. července 2012.

  1. Pulec

    Pulec Administrátor

    Offline
    Registrován:
    17. října 2010
    Jelikož se nepovedla pevnost ve světě Camade Alino, bylo tedy nejjistější vytvořit nový svět, a tak vzniknul Zuspozbuzong.
    Po pečlivém prozkoumání světa přes Legends Viewer jsem našel ideální místo na Kontinentu "of Crushing" mezi Elfy, Trpaslíky a Lidmi, kteří měli nedaleko několika menších společných sídel s elfy. Několik Elfských civilizací bylo už desítky let ve válce s Lidskou civilizací na vzdáleném poloostrově, ale tři Trpasličí civilizace poblíž zvoleného místa už války s elfy dávno skončily.

    Zobrazení přehledu s největším počtem smrtí v bitvě.

    legendsviewer3_total_deaths.png

    Některé války sice trvaly sto let, ale už byl 50 let klid, teď spíš byly návaly útoků od Goblinů.
    Místo výpravy bylo víceméně jisté, zbývalo se rozhodnout z jaké Trspasličí civilizace se výprava vydá.
    Nejpočetnější civilizace s 24 tisíci trpaslíky byly "The Syrups of Responsibility" vpravo před poloostrovem goblinů.

    legendsviewer1.png

    Osídlovaly hory na které útočilo velké množství různých obřích bestií, a taky uctívalí obřího netopýra Ninga, tvrdí podivíni.

    Zobrazení s přehledem nejvíce útoku bestií.

    legendsviewer2_beast_attack.png

    Trpaslíci z "The Calm Quake" osídlovali většinu hor u kterých jsme se chtěli začít novou pevnost.
    Jejich název a Trpasličí Královny bylo vše co bylo potřeba vědět.
    Ideální místo pro výpravu se ukázalo že je dějištěm této bitvy mezi lidmy a elfy.

    legendsviewer4_embark_battle.png


    A takhle přibližně vypadá lokace přes IsoWorld, je těžké určit kde přesně mapa ve Dwarf Fortress je.

    isoworld.png

    A takhle vypadali jednotlivé biomy na mapě.

    embark_biome1.png
    embark_biome2.png
    embark_biome3.png

    Vše bylo připravené, vlastnosti trpaslíků byly rozděleny podle knížky Getting Started with Dwarf Fortress, včetně "cheatu" na čtyřicet dřevených barelů. Pevnost Rashshamdal byla připravena!

    Po jednom roce pevnost vypadá jak vidíte na obrázcích, 20 trpaslíků ve dvouch vlnách, jedna návštěva trpasličí karavany. Dva pokusy koboldích zlodějů o otravování a jeden artefakt čistě z kůže. Co bude dál?

    0_F2_Gate.png

    Vlez do pevnosti téměř úplně v levém dolním rohu mapy, několik pater nad hranicí řeky.
    Statečná legendární švadleně postavila velký kovový most a hned za jeho hranicí jsou amatérsky vyrobené zbraňové pasti z ozubených kol a špičatých koulí.
    Za nimi je devět klecových pastí, což by mělo postačit pro menší útok zbytku goblinů.
    A mezi nimi jsou dva strážní psi, bohužel obyčejní a nevycvičení, ale několik trenérů v pevnosti je.
    Pak už je zde jenom místo pro obchodníky na vyložení zboží, schodiště pro sklad dřeva a jedno z hlavních schodiští pevnosti.

    1_S_F1_Pasture.png

    To žluté vpravo je písek vyžraný zdejší zvěří, trpaslící právě v tuto chvíli všechny přemísťují na pastvinu níže.
    Ty čtyřy žluté "klády" jsou včelí úly, nastavené aby je nikdo něchodil vybírat, později by se hodilo postavit další úly a tyto plné znovu rozdělit.
    Velké jezírko na kopci je jedna ze tří zón pro rybaření.

    2_S_F2_Forest_n_Fishing.png

    Zamrzlé jezírka jsou dvě zbylé zóny pro rybaření a blíže k pevnosti je hlavní lokace pro kácení stromů.
    Díváte se na prostor před pevností.

    3_F3_Workshops_Farms.png

    První patro pod vchodem. Nahoře vidíte prostor pod mostem s jedíním výstupem směrem ven.
    Po levé straně místnosti jsou čtyři pole, většina z nich pěstuje houby "plump helmets", některé občas "dimple cups" a pár sezón i "sweet pods" a "cave wheat".
    Dlouhý pás barelů slouží pro semínka a ta mezera mezi skladišti a poly je sloup z černého písku.

    Kámen uprostřed je garbage dump pro kameny, které blokovali důležítá skladiště níže v pevnosti.

    Dlouhá řada kamenů je skladiště pouze pro zdejší často se vyskutující "mudstone". Nahoře vedle skladiště je "Mason's Workshop".
    Vpravo od něho je velké skladišě pro nábytek kromě barelů a kamených hrnců, ty se přemísťují níže do pevnosti k palírně, ty co se tam ale nevejdou zůstávají zde.
    Dole u schodiště vedoucí ke skladišti pro hotové zboží jsou dvoje "Craftdwarf's Workshops", kolem jednoho je malé skladiště na kosti.
    Vpravo je "Mechanic Workshop" a to zelené v rohu je skladiště na škeble a krunýře a podobné věci, zatím to žádný Trpaslík nevyužil.

    Nahoře vpravo je velké skladiště na dřevo, hned vedle něho je "Carpenter's Workshop" a ty dva čtverečky s tím červeným jsou "Wood Furnaces".

    4_Gems_Leather_Goods.png

    Patro níže, dole je zmiňované skladiště na hotové zboží, nad ním je skladiště pro nezpracované i ořezané drahokamy. Trpaslík nad ním je zpracovává ve svém "Jeweler's Workshop".
    Vlevo je "Leathworks Works" a horní sloupec je skladiště pro leather (kůži) a pod ním je skladiště pro cloth (látku).


    5_Animals.png

    Patro pro zvířata, nahoře je malá místnost pro slepice s čtyřma krabicema pro snášení a mají podle knížky vytvořenou pastvinu, čtyři slepice a jeden kohout, vejce jim podle všeho nikdo nebere, ale je jich tam pořád stejně, něco je špatně.
    Vpravo od schodů je skladiště pro zvířata, takže pro prázdné i plné klece.
    A dole je "Kennels" pro trenéry zvířat.

    6_Main_Floor.png

    A tady je srdce pevnosti. Začneme dole vlevo u prvního hlavního schodište, tam vede cesta nahoru.
    To s tím červeným políčkem je "Smelter", pro zpracování rudy, kolem něho je skladiště na kovové rudy, Trpaslíci zatím narazili jen na limonit.
    Nad ním je skladiště pro ingoty a uhlí, v prostřed skladiště to s kovadlinou je "Metalsmith's Forge". Zkušený kovář brnění vyrobil snad celou kovovou sadu pro tři trpaslíky, brnění je uložena nahoře vlevo.
    Vpravo dole to s těma dvěma koši (dvě X v hnědém políčku) je skladiště na zbraně, nad ním je skladiště na munici a vpravo od toho je "Fishery" aby rybáři rychle stihly ryby a kraby vykuchat, než se zkazí.

    Místnost hned vedle je "Butcher's a Tanner's Shop", to když přinese lovec mrtvolu tak ji tam řezník hned vykuchá a pak dojde koželuh a kůži vedle zpracuje.
    Jsou za dveřmi, aby se ta nemilá vůně nevalila po pevnosti. Dveře naproti nim jsou jedny ze dvouch ubytoven, tato byla postavena jako druhá, taky že má celou levou stěnu z písečného jílu, ta bude snad sloužit pro další imigranty jako přechodné ubytování.
    Prázdná mistnost nad nimi je čerstvá, možná by se hodila pro vojáky?
    A další místnost nad nimi s žlutou truhlou je ložnice pro mladou noblesa, která pečlivě počítá zásoby pevnosti, jak tam sedí ten sud o stolu tak ona je pod ním, zástává velice důležitou pozici.
    Pod ním je další noblesa manager, pouze o dva roky staší, která rozkřikuje co mají, kteří trpaslící dělat, tedy podle toho co jí nařídíte že chcete. A jak se patří tak i ona má ložnici s truhlou.

    Ta páka s off slouží pro zvednutí mostu, musí být blízko většiny trpaslíků aby při případném nebezpečí mohl být most rychle zvednut.
    A pod ním už je ta druhá hezčí ubytovna, ovšem postavená jako první.
    Nahoře pak vidíte chodby které je možné ještě trochu prodloužit, ale už i tak je toto patro příliš rozlezlé.
    Místnost s postelí a malou prázdnou místností je pravděpodobně prostor pro starostu.

    Největší místnost s osmi stoly je hlavní setkávací místnost, ale setkávají se zde stejnak hlavně kočky se štěnaty a trpaslící na dovolené (On Break).
    Vlevo v rohu je pak zmiňovaná palírna, srdce pevnosti! A schody vedou blíže ke skladišti na pití. Vpravo je pak kuchyň a schody vedoucí blíže k skladišti na jídlo.

    Vpravo dole jsou druhé hlavní schody.

    7_Food.png

    Jelikož ty první narazily na povodní proud, jak je zde vidět vlevo, jeho prokopání by vedlo k velice zajímavým událostem, ne však pro 20 obyvatel pevnosti, ani pro ty nefungující slepice.
    Vpravo je zmiňované skladiště na jídlo a pití. To více zaplňené je to s pitím. Pět kamených hrnců u zdi je skladiště pro palírníka, když jeden ubyde, hned nějaký podržhrnec běží nahoru pro další.
    Následuje hlavní schodiště níže do neznámých hlubin, kam se žádný trpaslík ještě neodvážil.
     
    • Líbí Líbí x 1
  2.  
  3. Pulec

    Pulec Administrátor

    Offline
    Registrován:
    17. října 2010
    8_Dwarf_Therapist.png

    A tady je seznam všech obyvatel se vším co umí i neumí a co mají povolené dělat a nedělat.
    Každý trpaslík má přezdívku, obsahuje jeho jméno a pak povolání v kterým je dobrý ale hra ho označuje pouze v tom v čem je nejlepší.

    Prvních sedm statečných mělo rozdělené schopnosti podle knížky, všichni jsou užiteční.
    • Doams The Mason je Miner chlapsiko, který je ale také zkušený kameník (Mason), a nějakým způsobem se připletl na pole a myslím, že jsem ho zahlédl hlavně sklízet, asi ho to hodně baví, když to dělá i když to má zakázané.
    • Fath The Cook je Trpaslice co se umí motat v kuchyni i na poli.
    • Kubuk The Leader je velitelka expedice, umí všelicos, ale ostatní ji nechávají dělat hlavně mechaničku. Je to rebelka co rádá pomáhá ostatním, i kdyby ji to mělo přetrhnout.
    • Likot The Carpenter je jediný pořádný truhlář co udělal snad všechny postele v pevnosti, a umí kácet stromy ze všech nejrychleji.
    • Odom The FishGather je podivný trpaslík, kterého všechny kočky milují, běhají za ním tři dospělé kočky a snad všechny jejich koťata, kam přijde tak tam je od všelijakých brouků a myší čisto. Je to hlavně sběrač plodů, ale umí i krávu či koně zabít (i tu kočku by zvládl), jen to v téhle pevnosti nikdy nedělal. Chytat ryby umí a očistit taky, ale vykuchat je neumí. Zvířata ale cvičit umí, i když to taky v téhle pevnosti nikdy nedělal, ale třeba si s těma kočkama udělá cirkus. Jelikož se pořád flákal, tak musel jít kácet stromy a jednou se zdejší lovkyni povedlo ulovit jezevce, tak mu kdosi přikázat, že ho musí stáhnout z kůže. Co to bylo ale za blbce nikdo neví, chudák Oddom je z toho nešťastný, naštěstí zatím nikoho dalšího z kůže stahoval nemusel, ale na ty kočky jednou dojde...
    • Sakzul ChlastMaker je Farmářka s nejdůležitějším povoláním v pevnosti, dělá všem chlast! A jinak nic jinýho neumí, ani nemusí.
    • Tekkud The Stonecrafter, je téměř legendární Minerka co ráda kutí všelijaké blbiny z kamene, které pak všichni velice ochotně kupují, důležitá to trpaslice.
    Někdy v létě doběhly z nedaleké pevnosti dva páry trpaslíků.
    • Mladý pouhý osmáctiletý včelař Dumed MaMedRad, který to umí s včelama a s voskem, i nabarvit by něco uměl, jen to po něm nikdo zatím nechtěl a tak se pořád motá na poli.
    • Jeho dvacitelá manželka Ustuth Farmarka se s ním taky motá na poli a prý umí dělat mýdla a zpracovávat cosi z kytek, nějaký blb po ní chtěl ať de makat k peci na tavení rud, jasně že se jí nechce!
    • O něco starší je zkušený řezník Zaneg WeaponSmith, který neměl co řezat tak šel dřevo pálit, z něho rudu tavit a z ní rudu kovat, jedině on je ten správný drsňák. A prý rád dělá sýry a cosi s kytkama by dělal, ale nebude!
    • Jeho družka Kogan Rybarka je výborná trenéřka zvířat, ale žádné netrénuje, stromy kácí a ryby loví!
    Těchto 11 trpaslíků makalo a makalo nosilo a nosilo ale měli se dobře. Pak ale na podzim naběhla skupina devítí trpaslíků a dotáhla bejka i krávu a nějaký jehně a jedna noblesa si dotáhla i kozu.
    • Mezi nimi byl sto a třicetileý Alath Zbrojíř, který je dobře zaměstnán v kování brnění pro zatím neexistující armádu. Prý by rád cosi barvil, kytky zbíral a ovce stříhal, ale nemá na to vůbec čas.
    • Jeho žena Fath Svadlena je legendární autorka kamených blbin, a že nám ty blbiny dělají takové bohatsví tak mohla postavit velký železný most, nikdo jiný nechtěl. Říká že umí výborně tkát a vyšívat, ale nikdo zatím nevěděl jak ji udělat prostor pro výrobu dalšího drahého zboží. Mimo jiné ráda trénuje zvířata a baví ji se o ně starat a mýdlo dělat.
    • Goden Managerka si myslela, že umí trochu truhlařinu ale raději ji zavřeli do kanclu aby mohla příkazy vyřvávat, prý že jí to moc sluší, tak asi proto.
    • Id Swordsdwarf se svojí manželkou Tekkud Lucistnica jsou jediní co umí zacházet se zbraněmi. Id je vynikájíce výrobce popílku na hnojení polí, fármářům se ale zatím dobře daří, tak jeho schopností nebylo třeba. Dobře to umí s mečem a štítem tak je jistě, že rozkuchat nějaké zvíře trochu umí. A asi má rád mlýny a krávy, páč s tím má taky nějaké zkušenosti. Jeho schopnosti byly hned otestovány když se u vchodu pevnosti objevil hnusák kobold co chtěl něco ukradnout, hned se za ním pustil ale ten prťavej hnusák měl náskok a utek z mapy ven, koboldi mají v hlavě tak vymydleno, že kuchají malý koťata, ještě že to kotě nikdo neznal a tak nikdo netrchulil. Pak se tam objevil ještě jeden drzoun a ten taky utek. A ti parchanti byli tak drzí, že se tam ke konci zimy objevily zase, to už ale zjistili že jsou u vchodu psi a přes ty by neprolezli ani náhodou.
    • Jeho manželka je drsná lovkyně co umí i něco nabarvit sýr udělat a hlavně chlast vypálit! Co ale umí s kůží to je legenda. To se takhle jednou v zimě tiše pohybovala po lese a snažila se cosi ulovit, z kuše střílela a ne a ne se trefit, bodejť v takový zimě, tak ji řekli ať na to kašle, že stejnák všici mají pupky plný od bašt od kuchty Fath. A jí se nějak nechtělo, chvíli to vypadalo že uteče někam do divočiny, ale pak se rozběhla do pevnosti ale s nikým se nebavila, divná nálada ji popadla. Bylo jisté že ji MiniMinerka musí urychlěně postavit prostor pro machrování s kůžema. Jakmile se tak stalo rozběhla se tam a naštěstí nedávno pevnost navštívila karavana trpaslíků tak je řeznický kovář ukecal ať nám za blbiny nechají kupu masa, kůže a dalších možná potřebných věcí. Tak popadla kůži z uloveného jezevce, supa a nějaké perličky a za pár dní vytvořila legendární artefakt - flétnu z jezevce! Teď je to nejštaštnější trpaslice v pevnosti.
    • Likot Doktor v pevnosti hlavně zpracovává drahokamy, prý ale umí kosti rovnat a zranění ošetřovat, naštěstí to zatím na nikom nezkoušel.
    • Lorbam MiniMine to trochu umí se svým ocelovým krumpáčem, jinak ale běhá po venku a chytá ryby, ale jinak to velice dobře umí s kůžema.
    • Udib Rekorderka prý cosi umí s drahokama, ale je stejnak celý den zavřená v kanclu a přebírá barel za barelem a počítá kolik čeho je.
    • Vakob Farmar je vynikájící výrobce sýrů, jen zatím nikdo nikoho nepodojil tak se zatím nepředvedl, tak maká na poli.
    Pro lepší představu jak to v pevnosti vypadá je možno použít visualizér Stonesense
    StoneSense_1_venek.jpg
    StoneSense_2_vlez.png
    StoneSense_3_work_farm.png
    StoneSense_4_gem_leather.png
    StoneSense_5_animals.png
    StoneSense_6_srdce.png
    StoneSense_7_food.png
    StoneSense_8_vsechno.png
    --------------------------------------------------------------------------------------------------​
    Svět Zuspozbuzong, Pevnost Rashamdal, "Dieconfused"
    Rok, 252, rok po založení pevnosti​
    Sreenshot s nastevením z Lazy Newb packu​
    LNP_setting.png
    Rok druhý už je zabraný, pokud by jste měli zájem zapojit se do pevnosti, přijdtě na IRC na server efnet do místnosti #dfcz.​
     
  4. sefator

    sefator Registered

    Offline
    Registrován:
    20. července 2012
    Tak další rok proběhl vcelku klidně. Pokud za klidně považujete únosy dětí, zblázněné trpaslíky a nerovný souboj s Fire Impem v srdci industriálního komplexu, pak byl celý rok v podstatě klidný.

    Novinky:
    - vykopání šachty až k magmatu, založení průmyslu na zpracování kovů
    - základy military, squad hammerdwarfů a squad marksdwarfů
    - rozšíření kurníku, první várka kuřat
    - plné sklady stříbra, uhlí a výrobků z olova
    - Vampire v pevnosti!
    - Další dorf začal v zimě mysterious construction, výsledek bude na jaře :)
    - Zazděný vchod do podzemních jeskyní

    Save: http://disk.jabbim.cz/sef@njs.netlab.cz/region1-spr-253.7z
     
  5. Sauge

    Sauge Demon

    Offline
    Registrován:
    07. března 2011
    temer cely rok probehl v klidu, stavely se nove ubytovny, trenovala se armada atd.
    pak prisel podzim....a prvni goblini oblehani s tim ovsem vycvicena armada zkoncovala velmi rychle ovsem v tom vsem nejak nezbyl cas udelat studnu nebo jinou bezpecnou zasobarnu vody....


    a pak prisla zima...........nejako bylo prehlednuto :)D) ze dochazi alkohol.....to by nebyl takovej problem nebejt toho ze veskera voda byla zamrznuta.....takze docela velka cast populace umrela zizni a pomalu zacinala tantrum spirala ale pak prisla druha siege s tou nastesti nakonec jeste zvladli posledni 4 vojaci zatocit ale pak uz prislo jaro a je tedy na nekom dalsim aby se pokusil tuto pevnost zachranit.

    Save(az se uploadne): https://dl.dropbox.com/u/22785141/region1-spr-253-spr-254.7z
     
  6. sefator

    sefator Registered

    Offline
    Registrován:
    20. července 2012
    Tak tedy po pul roce zpatky na miste cinu. Situace po mem prichodu nebyla dobra. Padesat trpasliku mrtvych, zbytek posadky nestastny z bolestne ztraty a vycerpani. Zivot v pevnosti se pomalu zastavoval. S nekolika poslednimi trpasliky pri smyslech jsme zacali vynaset padle na hromadu pred pevnost. Nu, nebyl to pekny pohled. Slo to dost ztuha, protoze hlavni most byl znicen a jedina cesta vedla uzkou servisni chodbou k rece, pres pulku mapy. Trvalo nam dva mesice nez jsem si toho vsimnul a zadal stavbu noveho mostu a vykopani kratsi docasne trasy.
    po vynoseni mrtvol ven jsme se vrhli na rozsirovani hrbitova. Dvacet rakvi proste nebylo dost. Generalni uklid skoncil asi po pul roce, kdyz jsme pohrbili posledniho tragicky zesnuleho trpaslika.
    Mezitim nas samozrejme navstivilo par skretich chmataku a konci leta i titan,sminoha prisera odnekud z pekla. Predchozi spravce zanechal v pevnosti torzo armady. Zmatecne rozkazy predchozich velitelu byly zruseny, do proridlych rad obrancu pevnosti byli zrekrutovani novi vojaci. Zanedlouho si nas prisera nasla a zacal nelitostny boj. Tyden busily kladiva cety zelenacu do pancire titana az jej nakonec udolali. Pevnost byla zachranena!
    Potom uz nas cekaly jen svetle zitrky a budovani novych prostor pro opet rostouci a prosperujici pevnost. Pribylo nekolik artefaktu, cela pevnost prostla rekonstrukci zdi a podlah a na konci podzimu uz vsichni na utrapy minuleho roku zapomneli. Povyseni puvodni vedouci vypravy do slechtickeho stavu bylo jen tresnickou na dorte jinak veskrze uspesneho roku.

    TL;DR;
    pevnost zachranena
    rozsireny pece/kovarny
    vybudovana cesta na sever
    vojsko doplneno
    cela pevnost zrekonstruovana, do zdi i do podlah vyryty epicke obrazy beznych veci ze zivota pevnosti

    Save: https://dl.dropbox.com/u/5120086/region1-spr-254-spr-255.7z
     
    • Děkuji! Děkuji! x 1

Sdílej tuto stránku