1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Doprava Pozemní železnice

Vlákno v 'Stavby a projekty' založil Charrles 05. března 2016.

  1. Charrles

    Charrles VIP

    Offline
    Registrován:
    08. ledna 2013
    .. Tak dnešní poslední dík patří fOrbymu, dodal chybějící quartz na dokončení tunelu, všem děkuji za pomoc.. :)
    • Líbí Líbí x 2
  2. Charrles

    Charrles VIP

    Offline
    Registrován:
    08. ledna 2013
    .. a je to.. tunel 03.jpg
    • Líbí Líbí x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  3. Charrles

    Charrles VIP

    Offline
    Registrován:
    08. ledna 2013
    Trasa Forks - Spawn hotová. Přikládám poslední 3 fotky z vyhlídkového letu :) dokončení trasy na Spawn 01.jpg dokončení trasy na Spawn 02.jpg dokončení trasy na Spawn 03.jpg
    • Líbí Líbí x 10
  4. Bylinkar_

    Bylinkar_ Registered

    Offline
    Registrován:
    11. dubna 2016
    Z mojí zkušenosti:
    S pomocí TrainCarts se da vybudovat plně automatické "linkové (jedna trať tam a zpět bez odboček) metro (či vlak, prostě vozíčkodráha) s několika vagonky a periodickým intervalem - jako klasické metro, v pravidelných rozestupech jezdí několika vozové soupravy. Při jízdě si to spawnuje chunky, takže to
    1) zůstává v oběhu i když je server například prázdný. V dotčených chuncích pak rostou rostliny a pod., jako by tam byl hráč.
    2) nezůstavají viset vozíčky na kolejích
    MÍNUS:
    Tato vlastnost nebyla (v době, kdy jsem to měl nasazené) bez chyb a když se někde vlivem unloadu chnuku vlak rozdělil, celý systém se rozsypal a po trati se potulovaly nebo stály různě vozíčky.


    S pomocí ByteCarts se dá vytvořit opravdu propracovaný systém metra, kdy je (při znalosti adresy cíle) možné dostat se nejkratší cestou z odkudkoli kamkoli. I spojovat vláčky se s tím dají, ale vzhledem k logice start-cíl (kdy v cíli většinou vozíček sudnáte z kolejí) jsem pro soupravy nenašel uplatnění. Co jsem však využíval hojně je možnost posílat si náklad z dolu automaticky do vyprazdňovací stanice domů a jeho automatický návrat zpět.
    MÍNUS:
    Tady jsem měl problém zejména s "updatorem", tedy vozíčkem, který očuchává stanice a programuje křižovatky. Občas prostě někam zmizel. Ten však je nutný jen při změně topografie (přidání stanice, uzlu). Za mínus se dá považovat i ošklivě vypadající a složité křížení tratí a náročnost na správce i uživatele (udržování systému stanic, uživatelé sami musí spolupracovat když chtějí stanici atd.). Pro použití v netheru pak při současné velikosti otisku overworldu v netheru něco tak komplexního jako ByteCarts nemá smysl.

    Oba pluginy umí nastavit i vyšší rychlost (a to o hodně), než je nejvyšší možná v singlu, čímž by se při stavbě v OverWorldu mohla smazat výhoda netheru. To ovšem poněkud odporuje Vanilla like zaměření serveru.

    EDIT: V teto souvislosti me napada opet halda moznosti, vyuzit bytecarts pro periodickou dopravu mezi velkymi mesty a zaroven pro individualni dopravu hracu odkudkoli kamkoli. Smysluplne to je ale pouze v Overworldu, ale vyrazne by se tim zmirnila preportalovanost netheru. Na kraji mapy by mohly byt portaly na prestup na dalkove cesty/linky ke kraji netheru. A ve vnitrni casti jen par portalu. Nether by ztratil dopravni smysl. No, to jsem se zas rozjel. Jdu si to zkusit vybudovat k sobe na server.
    Poslední úprava: 11. dubna 2016
    • Informativní Informativní x 3
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  5. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    Zdravím!
    Ačkoliv teď během zkoušek a testů nemám skoro žádný čas, už by toto období mělo končit a já budu mít konečně zase čas hrát :), chtěl bych si vzít na starost pozemní železnici tady u nás na jihovýchodě. Zatím mám hrubé návrhy, které ani moc nerespektují členitost krajiny, jen pro znázornění propojení jednotlivých měst a projektů. U Česca dole na louce mám již delší dobu v plánu vybudovat větší nádraží, oddělené pro civilní a průmyslové účely, přičemž vzhledem by vycházelo z Hlavního nádraží Praha a ta nezastřešená část by byla oddělena pro přepravu materiálů (a reálně by to bylo i funkčí, pod takovouto železnicí by vedla jediná žíla RS signálu a podle počtu sepnutí a následného rozkódování by se sepnuly pouze určené výhybky, avšak využití by bylo kvůli možnému přetížení jen na povolenku, avšak v plánu mám jen malý kousek, případně by tato železnice vedla pod zemí). Postup stavby by byl následující: hrubý návrh, oznámení všem, co se železnice týká (tedy těch, co by byli blíže 150ti bloků a těch, kde by eventuálně mohla být zastávka), poté by se na základě připomínek vyprojektovala detailnější mapa, kde by byly vyznačeny i mosty, tunely a osvětlené části a byly připojeny i vzhledy budov, osvětlení, železnice atd., a nakonec bych zažádal o oficiální souhlasy. Samozřejmě, kdo by chtěl, může se i na již vytvořenou síť napojit také a o danou přípojku by se staral sám. Tady je má hrubá představa, jak by to mohlo vypadat (vzhledem k projektům atd., jde mi jen o to, kdo všechno by mohl mít zájem se na železnici se připojit a kudy cca by vzhledem ke krajině mohla železnice vést)
    Černá jsou normální dvoukolejné železniční cesty, žlutá případné zastávky, zelená průmyslová oddělená železnice a oranžové malé čárky znázorňují oddělení železnice a puntíky naopak spojení - místa, kde by byla výhybka.
    Newnewnewnew.png
    Samozřejmě začnu u sebe a dále se budu postupně rozšiřovat. Uvítám jakoukoliv pomoc jak se stavěním, tak i s projektováním! :)
    • Líbí Líbí x 6
  6. sendys99

    sendys99 Registered

    Online
    Registrován:
    03. října 2013
    Zdravím!

    Pěkná myšlenka, jak to bude dostupné, rád bych si udělal přípojku na můj ostrůvek :)

    Viz zde:
    [​IMG]

    Pokud to bude možné, budu moc rád, pokud ne, nevadí :)

    Zatím díky, a hodně štěstí se stavbou :)
    • Informativní Informativní x 1
  7. KiriBro0o

    KiriBro0o Registered

    Offline
    Registrován:
    02. listopadu 2013
    Ahoj,
    pekne spracovaný nápad cv ^^ V každom prípade, Bourgneuf zatiaľ nechajme bez prípojky na trať. Momentálne som bez PC (asi aj dlho budem) a bolo by to aj z vyššie uvedeného dôvodu zbytočné :) Prajem však veľa šťastia so stavbou :)

    Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
    • Informativní Informativní x 1
  8. _Galaxion_

    _Galaxion_ Registered

    Offline
    Registrován:
    22. července 2014
    Zdravim. Osobně bych rád Vesméres z toho úplně vynechal. Veď to nějak okolo, aby to nebylo vidět, nechci mít fantasy hrad a vedle velkou železnici.
    A mimochodem, tam u Černobylu by podle všeho jednou mohla stát i Pripyat, tak by se to muselo nějak začlenit do toho města.
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Informativní Informativní x 1
  9. peripsen

    peripsen Registered

    Offline
    Registrován:
    15. června 2013
    souhlasím s galaxionem trat vedoucí pripjatí by nemusela být špatný nápad ! :artist:
    • Informativní Informativní x 1
  10. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    Díky za podněty! Přesně tohle potřebuji, abych se mohl posunout dál. Pokusím se o nějaký bližší návrh v této konkrétní oblasti.
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  11. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    Souhlas od Hromové Hory byl udělen, tak hurá do práce! Zatím probíhá výstavba nádraží u ČESCA, ale již brzy začnu stavět i cesty. Zde první oficiální plánek:
    Projekt 2-HrHo.png
    černá - tlustá - 4 kolejka, tenčí - 2 kolejka
    modrá - tunel
    žlutá - most
    oranžová - průmyslová trať
    šedá - případná zastávka, moderního designu

    Uvítám každou pomoc na projektu :)
    • Líbí Líbí x 4
  12. peripsen

    peripsen Registered

    Offline
    Registrován:
    15. června 2013
    pokud bude čas tak rád pomohu
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  13. Kaktusek_CZ

    Kaktusek_CZ Registered

    Offline
    Registrován:
    29. května 2014
    Ahoj jelikos jsem starosta hromove hory,tak bych se chtěl dotazat zda by to šlo nějak upravit protože zde byjsne chtěli udělat cestu pres tu vodu by mel vest most a měli by byt vedle i dráty napětí z chernobylu do hromove hory :)
    viz v plánech města :)
  14. Bylinkar_

    Bylinkar_ Registered

    Offline
    Registrován:
    11. dubna 2016
    Já přidám post technického charakteru. V poslední době jsem neměl příliš času, ale po tom, co jsem zjistil že na majncraftu probehlu update serveru na vertu 1.9.4, začal jesm se zase zabývat možnostmi "zefektivnění" povrchové železniční dopravy.
    Pluginy ByteCart a TrainCarts, které tu zmiňuji dříve, jsou, vypadá to, definitivně mrtvé. Dlouho neaktualizované, už ve verzi 1.8 fungovaly na dobré slovo a nevypadá to, že by někdo měl snahu jejich vývoj posunout směrem k současným verzím. O 1.10 ani nemluvím.
    Z koumal jsem, co by se dalo, jestli v tomto směru vůbec někdo něco vyvíjí. Pluginy jsou na všechno možné, jen železniční doprava, moje oblíbená, je dost zanedbávaná. Nakonce jsem narazil na čerstvě vyvíjený plugin Conductor. Je myslím ještě v dost testovací fázi, ale co jsem stačil otestovat jednoduchou funkcionalitu, tak funguje dobře.

    Jak to funguje - v mém jednoduchém testu:
    Setup - dvoukolejné tratě s dvěma křižovatkami a čtyřmi koncovými stanicemi.
    Nástupní stanici tvoří blok PoweredRail a několi tabulek destinací. Po kliknutí na tabulku se na koleji objeví vozík s názvem cílové stanice. Po nasednutí a rozjezdu je vozík dopraven do nadespané cílové stanice, pokud existuje.
    Výstupní stanici tvoří blok DetectorRail, po jehož dosažení vozík zmizí a cestující je vysazen.
    Další drobnosti jsou kolej, která likviduje prázdné vozíky, aby nezaneřádili trať a "výstupní" plocha, na kterou je hráč přemístěn po dosažení koncové stanice.
    Vozíky lze v konfiguraci nastavit tak, aby zabíjely vše, co jim vstoupí do cesty - včetně hráčů. Jinak je třeba ošetřit, aby se do trati takoví tvorové nedostali.
    Plugin nemá vlastní pohonný systém, je třeba používat klasické metody pohonu - powered rail atd. Neupravuje také vůbec fyziku, vyšší, než 200% rychlostí se dá jezdit pouze na rovných úsecích. V zatáčkách vyšší rychlosti vyhazují. Taktéž při změně stoupání, klesání. Úprava rychlosti se provádí opět přes speciální DetectorRail po trati. Tedy je možné nastavit maximální dosažitelnou rychlost. Na tuto rychlost se vozík musí dostat konvenčními metodami. Při hodnotě nižší, než je aktuální je okamžitě zpomalen.

    Přednosti pluginu jsou z mého pohledu:
    Možnost routingu - možnost dostat se z jakéhokoli místa sítě k cílové stanici nejkratší cestou.
    Regulace rychlosti - možnost cestovat vyšší než maximální defaultní rychlostí - užitečné při cestách na dlouhé vzdálenosti
    Likvidace prázdných vozíků - aby na trati nepřekážely opuštěné vozíky

    Jako nedostatky vidím:
    Chybějící antikolizní systém - nemá zabudovanou ochranu pro prevenci srážek na trati, dá se pořešit "externě" pro některé situace.
    Hráči nemohou používat vlastní vozíky - nebo je to přinejmenším obtížné, nemám to detailně vyzkoušeno.


    Netestoval jsem: detailní škálování rychlosti v jednotkách procent, pojmenování vlastních vozíků - jestli dojedou také do cílové stanice, provoz nákladních a jiných vozíků.

    Pokud byste měli zájem kouknout, jak to může fungovat, pošlete mi zprávu a pošlu vám přístup na můj testovací server. Běží teda v Dockeru s omezenými prostředky, takže to nejspíš bude vidět na výkonu, ale pro demonstraci nejspíš stačí.

    Železnici zdar.
    • Informativní Informativní x 3
  15. Osefal

    Osefal Registered

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    Měl bych zájem rozšířit železnici z Forksu ke Kráteru.
    Zeleznice_rozsireni.png
    Žlutá - zamýšlené prodloužení
    Modrá - možné prodloužení v budoucnosti a uzavření okruhu zpět do Pískovny

    Trasa by vedla z Forksu kolem WarrJane hráče @WarringSK, tato část je již postavená, jem by se musela dořešit vyhýbka ve Forksu, zatím je napevno nastavená z Forksu do Pískovny.
    Dále pak kolem Lodičkové dráhy od @_Eazy_, kolem dvou neaktivních staveb hráčů @Lucyje83 a @ThePlayerWhere a stavby od @majormajsner, končila by u trati, kterou si postavil @Faither15 ke svému sídlu.

    Tímto bych rád požádal o vyjádření hráčů, zda jim nevadí, že kolem povede trať.

    Pár technických informací:
    délka žluté trati je asi 2000 bloků
    2 kolejná trať, pro každý směr jedna
    4 mosty na trati
    3 tunely na trati
    20 staků železa
    9,5 staků zlata

    Závěrem bych ještě požádal o sponzoring a to hlavně zlata, momentálně vlastním asi pouze polovinu potřebného množství.

    ---------------------------------

    Aktualizace 2.1.2017

    Propojení Forksu s Kráterem železnicí je hotové a provozuschopné. Na trase jsou dvě zastávky, kde je k dispozici cca 4-5 vteřin na vystoupení, jinak se automaticky pokračuje dále.

    Rád bych poděkoval za materiální pomoc @_Eazy_mu, který výstavbu podpořil dvoubednou kolejí se standardním rozchodem a dvoubednu urychlovacích prvku. Dále pak @Charrlesovi, který věnoval údernou lopatu typu buldozer, na malý moment se zapojil při ražení posledního tunelu a asi jako první provedl drážní inspekci z 95% hotové trasy.

    Jelikož mě stavba zabavila, tak bych trasu propojil až do Pískovny, jak jsem se zmiňoval víše. Toto modré propojení prochází jen územím "nikoho" pouze kolem Stromvrší vybudovaného @Funnel66, proberu zda nebude trať překážkou, ale měla by vést mezi cestou z města a pobřežím, což je od cesty na opačné straně, než Stromvrší.

    Opět několik technických informací:
    délka modré trati je asi 2000 bloků
    2 kolejná trať, pro každý směr jedna
    1 most na trati
    2 tunely na trati, tentokráte však v daleké větší délce, odhadem 5-6x delší než na žluté části
    1 tuntel na spawn/ Pískovnu, tady bude pomoc módu potřeba
    20 staků železa
    9,5 staků zlata

    Materiálně bych měl být na výstavbu pokrytý.
    Poslední úprava: 02. ledna 2017
    • Líbí Líbí x 4
  16. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    Přidávám aktualizaci tratě, kterou stavím. Bohužel teď před Silvestrem pracuji pouze na ohňostroji, takže práce se zase rozjedou až na nový rok. Zde je plánek toho, co mám vystavěno a toho, co plánuji. Plánované cesty jsem jen tak načrtl, není to finální podoba, kterou musím ještě probrat s majiteli jednotlivých pozemků. Zatím to bylo jednoduché, jelikož trať na již vystavěných místech prochází jen několika velkými pozemky patřící jen pár lidem, takže domluva byla jednoduchá. S tím mostem jsem to jen tak hrubě navrhl, dělal bych ho až bych měl postavené vše ostatní.
    Bez názvu.png
    fddf.png
    S Majnovem jsem dohodnut, otázkou je, zda-li trať protáhnout až na Spawn jako další, nebo se napojit na tu, co v Majnově končí. Napadlo mě to, aby kdyby se plánovala ještě nějaká trať z Majnova jiným směrem, aby zde byla volná přípojka, ale asi to stejně hodím na to, co zde už je (v tom případě bych chtěl poprosit o přejmenování zastávek vypsaných na Spawnu).

    Přiložené soubory:

    • Líbí Líbí x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  17. Osefal

    Osefal Registered

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    Stavba železnice pokračuje, trasa Kráter - spawn je hotová do té míry, kde nezasahuje ochranné pásmo okolo spawnu. V něm je zatím pouze naznačen tunel kudy povede (1x2 bloky).
    Jelikož z technických důvodů je stavba na území spawnu obtížnější, v mezičase jsem navrhnul most, který překlene jednu úžinu. Několik pohledů z různých stran schématikou zasazený do krajiny.
    2017-01-18_15.31.03.png 2017-01-18_15.31.41.png 2017-01-18_15.32.50.png 2017-01-18_15.33.26.png
    Na most bude potřeba 14 staků quartzu a 1 stak bloků železa.
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 6
    • Líbí Líbí x 3
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  18. Osefal

    Osefal Registered

    Offline
    Registrován:
    24. března 2013
    Ohláška o dokončení výstavby železnice z Kráteru do Pískovny (spawn). Takže teď vede z trať z Pískovny do Kráteru a dále do Forksu. Forks již dříve propojil @Charrles přímo do Pískovny, takže tímto vznikl takový okruh. @RoyalDonut měl jednu připomínku na napojení na nádraží na Pískovně, konec tunelu (alespoň ta, jež je vidět z nádraží v Pískovně) není v "designu" Pískovny a to z nedostatku quartzu v mých zásobách. Našel-li by se nějaký dárce, je potřeba cca 10 staků tohoto materiálu.
    • Líbí Líbí x 2
  19. Toonu

    Toonu Registered

    Offline
    Registrován:
    30. prosince 2011
    Doporučuju dodat na spawn cedulky pro nováčky, že nádraží už je funkční. Většina co přijde pouze jde do netheru, který je pro nováčka i s cedulkama neznámý a spletitý, nebo nahoru k výletu ze spawnu, kde zase neví kam zamířit a stavět, Protože v okolí už je zastavěné. Takže návěst je na nádraží hned po portu ze spawnu by mohlo pomoct s jejich navigací na pozemky ve městech i do divočiny.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  20. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Můžeš prosím dát do prvního příspěvku aktuální mapu železnice?
    • Souhlasím Souhlasím x 2

Sdílej tuto stránku