1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Doprava Lodní doprava

Vlákno v 'Stavby a projekty' založil Scarecrow_CZ 30. srpna 2015.

?

Přijde vám organizace lodní dopravy na serveru důležitá?

  1. Ano, je to dobrý nápad!

    Hlasy: 40
    60,6%
  2. Nevím, jestli bude mít dost využití...

    Hlasy: 23
    34,8%
  3. Ne, ať si každý postaví vlastní loďku a pluje si kam se mu zachce!

    Hlasy: 6
    9,1%
Je možné hlasovat pro více možností.
  1. Scarecrow_CZ

    Scarecrow_CZ Registered

    Offline
    Registrován:
    02. října 2013
    Zdravím! :)
    Při čekání na spuštění nové mapy a opětovném projíždění prvních vypuštěných snímků jsem přišel na poměrně zajímavý nápad. Moře stále zaujímají značnou část mapy a přišla mi škoda jejich potenciál nějak nevyužít. A když jsem se důkladně podíval na moře, která se na novém světě nachází, zjistil jsem, že jsou poměrně zajímavě umístěná a šikovně propojená... Toho by se dalo využít k "organizované lodní dopravě". Tímto pojmem myslím logické napojení pozemních cest k přístavům, ze kterých by se dalo snadno doplout k dalšímu přístavu. Pobřeží by takto bylo lemováno několika přístavy, od kterých by poté vedly cesty k projektům na odlehlejších oblastech mapy. V přístavech by bylo možné si zdarma zapůjčit loďku na cestu k dalšímu přístavu, kde by byla loď vrácena. Použití lodí je podle mě ekonomičtější a bezpečnější než chodit po pevnině (neutrácíte jídlo za sprint, neohrožují vás v noci monstra...) a je to i rychlejší, protože vás nebrzdí žádné překážky. A pokud by se podařilo nějak logicky napojit pozemní cesty, mohlo by toto uspořádání sloužit jako alternativní způsob dopravy k nethermetru, které bude potřebovat nějaký ten čas na stavbu, propojení a organizaci. Takže do začátku, by to mohl být poměrně efektivní způsob přepravy. :) Vím, existují i rychlejší metody cestování (např. právě zmíněné nethermetro), ale pokud by na Novu měl existovat nějaký ten "klasický způsob" dopravy, jakým na staré mapě byly cesty, myslím, že by nebylo špatné moře takto využít.

    P.S. Pro lepší představu připojuji mapku pro lepší představu... :) Až přijde dynmapa, můžu připojit i zvýraznění na dynmapě, prozatím je tu toto...
    Novus map.jpg
     
    • Líbí Líbí x 8
  2.  
  3. Vergis

    Vergis Celebrita

    Offline
    Registrován:
    21. prosince 2010
    Lodní dopravu jsme kdysi na serveru měli (stará stará mapa) a bylo to fajn. Přístavy byly automatizované, aby se loďky nerozbíjely. Dělal na tom myslím @Termiter.
    Lodě v současném stavu nejsou moc použitelné k většímu cestování (zvlášť při nižším TPS), ale verze 1.9 by s nimi snad měla něco udělat.

    Pokud se loďky opraví, rád bych pro ně udělal i závodní trať, o jakou jsme se pokoušeli u Kráteru.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Líbí Líbí x 2
  4. Tutifus

    Tutifus Vault Dweller

    Offline
    Registrován:
    19. dubna 2011
    Když jsem cestoval k Mesa Biomu, tak jsem používal loďku a dost jsem se divil, jak daleko i z jednoho oceanu do druhého skrze řeku jsem se dostal... rozhodně +1
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Informativní Informativní x 1
  5. Amunak

    Amunak Worldedit Trollmasta

    Offline
    Registrován:
    11. února 2011
    Moc by se mi líbilo, kdyby se tu objevila nějaká podobná iniciativa jako dříve - pár přístavů, možná nějak stylizované navigační bójky a tak. Největší moře by ve vhodných místech šlo propojit možná i delšími kanály. Nebo by šlo nějak pěkně udělat trasy dobře navazující na cesty mezi přístavy u jednotlivých moří. Principielně jsem tedy pro, akorát asi cokoliv většího než malý přístav by bylo potřeba schvalovat zvlášť.
     
    • Líbí Líbí x 2
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  6. 96johny

    96johny ByteMaster

    Offline
    Registrován:
    10. června 2011
    Nu což, hodím sem link na úplně původní téma ze staré mapy: http://forum.majncraft.cz/threads/vodni-cesty.1242/
    Řekl bych, že tam je docela dost vymyšleno a některé postupy by se určitě daly používat i tady. Co si pamatuji, že bylo za problém, tak něco s doky. Ten první design fungoval až do nějakého updatu, kdy Mojang klasicky zase něco rozbil...
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Děkuji! Děkuji! x 2
  7. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Značení cest a přístavů bylo funkční a myslím i pěkné.
    Jo a doky, to bylo moje. Udělat takovou konstrukci, která je jednoduchá a funkční na serveru s občasnými lagy je docela kumšt. :)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 4
    • Líbí Líbí x 2
  8. Apophis_CZ

    Apophis_CZ Registered

    Offline
    Registrován:
    20. dubna 2014
    Napadlo mě že by se dala udělat podzemní vodní doprava pro spojení různých částí mapy a mohla by se napojit i na normální lodní dopravu. Připadá mi to jako zajímavá alternativa dopravy vlakové. Akorát by to bylo asi časově náročné.
     
    • Líbí Líbí x 1
    • Informativní Informativní x 1
  9. Testeuros

    Testeuros Registered

    Offline
    Registrován:
    12. února 2012
    Nápad jako takový není špatný, ovšem musím tvrdit, že lodní doprava by neměla patřit mezi ten způsob transportu, kde by se měla preferovat funkčnost namísto elegance, ba právě naopak lodní doprava si o vyhlídkové trasy na povrchu přímo říká! Ano, utrpěla by tím rychlost cestování, ale řekněme si na rovinu, pokud někdo chce cestovat co nejrychleji, použije nether, čímž by se smysl takovýchto podzemních kanálů zcela vytratil. O tom, jak obtížný proces by bylo takovéto kanály vykopat, radši pomlčím. Inu, když už lodičky, tak i s krásným výhledem na okolí či moře.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Líbí Líbí x 1
  10. alesekmoravec

    alesekmoravec Registered

    Offline
    Registrován:
    15. dubna 2013
    Koukal jsem se na dynmapě na severní řečiště od spawnu a udělal jsem takový plánek. Aby jste mne chápali, veškeré úpravy by proběhly s plným souhlasem okolních obyvatel, převážně měst.

    Zakroužkované části jsou oblasti s lehkými úpravami- odházet pár nánosů písku či hlíny. Vyznačené čáry jsou pak trasy uměle vytvořené. Pak by záleželo zda by jsme chtěli aby trasy byly přirozené či nikoliv. Mít někde takový Panamský průplav by nemuselo být vůbec špatné. Co se týče jednoho z propojení ZDE, naskýtá se nám možnost využít trhlinu jako koryto.

    [​IMG]
    Berte to jen jako návrh, určitě bych ho zde prodiskutoval. V opravu lodí v 1.9 silně doufám, loďky jsou moc pěkné na vyhlídkové plavby.
     
    • Líbí Líbí x 5
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  11. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Podzemní lodní doprava má smysl ve zvláštních případech. Například kdysi v New Vegas byl natažený tunel k centrální přestupní stanici, takže se dalo snadno přestoupit na místní metro, nebo povrchovou železnici.

    Na našem ostrově plánuji přístav, který bude v kaverně pod vesnicí. Přístup do něj bude ze čtyř světových stran jeskyněmi.

    Vlastní cesty se můžou připravovat už teď. Překážky se dají překonat například vodními mosty, krátkými tunely, případně se dají dělat krásná zdymadla a vodní výtahy. Důležité je, aby vodní cesty zapadly do krajiny, aby byly její součástí.

    Značení cest bylo dělané tak, že jste jeli přímo na malý majáček, a jakmile se za ním objevil další, změnili jste směr na něj, atd. Směr k následujícímu cestovnímu bodu/majáčku ukazovala červená louče. Tím se dala naplánovat navigace optimální stopou.

    Bude potřeba se shodnout na těchto konstrukcích:
    • značka pro kotviště/přístav.
    • značka cesty na kterou se navigujete (majáček)
    • rozcestník/ukazatel
    Původní materiál byla bílá, červená a modrá vlna a červené louče.

    Nejdříve bychom se měli dohodnout na tom značení. Mrkněte na původní starý příspěvek. Můžeme vzít tohle staré a osvědčené značení, nebo navrhněte nové.
     
  12. Mortimer_Mort

    Mortimer_Mort Registered

    Offline
    Registrován:
    20. února 2013
    Pěkné. Jsem rozhodně pro vytvoření. Osobně mě cestování lodí baví a nějaké problémy s loďkami se mě zatím příliš nedotkly (no, komu v reálu občas neujela loď, že? ;))

    Jelikož se nemalá část zamýšlených úprav přímo dotýká zájmové oblasti NSA (Novusové Středověké Aliance) dovolím si pár poznámek a využiju k tomu Aleškovu mapu:
    soQjVVZ.jpg
    1. Zde jsem plánoval postavit několik malých rybářských domků + Bedno-obchod s jídlem a potřebami pro cestovatele + malou noclehárnu a půjčovnu lodí
    1.png

    2. - 3. Na řece je mnohem více míst na úpravu terénu a prohloubení. Ona i hloubka 1, či šířka 3 dost brzdí.
    3.png
    4. V těchto místech by se dalo směle využít puklin a jeskynních systémů. Je jich tu dost.
    4.png
    5. Zde je koryto připravené, jen prohloubit. Pár lopat, krumpáčů ...
    5.png
    6. Zde jsem zásadně proti prorážení kanálu. V prvé řadě je tu malé vododílo:
    6.png
    V řadě druhé je to úplně zbytečné. O pár kostek severněji jsou řeky těsně u sebe a most by tu vypadal i hezky:
    6A.png
    a spojení Spawnového moře a severní vody Chladnéh oceánu je přímější:
    VKC.jpg
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Líbí Líbí x 2
  13. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Zaujala mne poznámka, že hloubka 1 brzdí. V jakých případech se tak stává? Je to kvůli možným lagům, že by se loď propadla a rozbila o dno?
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  14. Mortimer_Mort

    Mortimer_Mort Registered

    Offline
    Registrován:
    20. února 2013
    Já bych se příliš nepřikláněl k cestování "od bóje k bóji". Je to sice pohodlné, ale ztrácí to kouzlo námořní navigace. I na staré mapě jsem hodně jezdil lodí a bylo zábavné putovat od jednoho známého bodu ke druhému, občas si splést cestu a nadávat si jak ožralý námořník, že jsem zabil celou kostkonoc hledáním správného ústí správné řeky.
    Nejsem proti bójkové navigaci v okolí přístavů a proti navedení námořníka na správnou cestu, ale zasekání moří, řek a jezer bójemi mi nepřijde hezké.
    Vzhledem k různým stavebním stylům, okolo kterých mnohé říční cesty vedou, si nemyslím, že najdeme rozumné označení. Pokud bude přístaviště malé, mohlo by se jeho označení stát dominantou.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  15. Mortimer_Mort

    Mortimer_Mort Registered

    Offline
    Registrován:
    20. února 2013
    Přesně. Samozřejmě, že pokud budou loďky opravené, již to hrozit nebude, ale zatím mi hloubka 1 činila mírné starosti. Nu, ale když lodní doprava, tak lodní doprava ;) To chce alespoň dvě kostky, ať nejezdíme po dně.:nailbiting:
     
  16. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Zasekávání moří bójkami se nemusí líbit každému. A co nasadit ukazatele hlavně do ústí řek a přístavů? Směr podél pobřeží a řekou by byl jasný, směr na moře by ukazoval v pravém úhlu. Tím směrem by se na další pevnině nebo ostrově nacházel další ukazatel. Kdo se nechce ztratit, bude jezdit pravoúhle. Kdo se vyzná, vezme to kratší cestou šejdrem. :)

    Značení přístavišť modrou kotvou na bílém podkladu na staré mapě fungovalo. Je to hezky vidět z dálky. Navíc se staví vedle přístaviště, kde obvykle toho moc není. Pokud by s tím měl někdo problém, jistě se to vyřeší nějakou rozumnou místní úpravou.

    Minimální dvoukostková hloubka jako standard mi přijde rozumná. Jen je potřeba zajistit, aby bloky vody byly i pod hladinou, aby nedocházelo k topení. Ale možná se to už v této verzi opravilo, kdysi jsem o tom něco četl. Doplňují se už automaticky bloky vody pod hladinou? Můžete to někdo ověřit, prosím?
     
  17. Vergis

    Vergis Celebrita

    Offline
    Registrován:
    21. prosince 2010
    V Majnově už dávno _CJ_ udělal dva průplavy, které propojují okolní řeky. Pokud by se vám chtělo, můžete ještě udělat cestu jižně kolem spawnu, stačí udělat dva mosty a trochu prohloubit kus koryta. A až vymyslíte design přístavu, máme tam na něj připravené místo.
     
    • Líbí Líbí x 1
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  18. alesekmoravec

    alesekmoravec Registered

    Offline
    Registrován:
    15. dubna 2013
    Jsem moc rád že jsem zde nastartoval diskuzi. Jak jsem psal, všechno jsem dělal pouze pomocí dynmapy, za bližší informace ohledně míst děkuji. Ta mapka představuje hrubý návrh míst kde bych to viděl na nějaké úprav- každé místo je potřeba prozkoumat a promyslet. Prázdná koryta jsou celkem běžná, tam ani promýšlet nic nemusíme- vezmeme lopaty, krumpáče a za chvíli ji hotovo.

    Ten návrh týkající se rybářských chatek se mi líbí- vůbec by nebylo od věci podobné chatky občas u řeky postavit. Nejlépe i s půjčovnou prutů a malým políčkem pro ty, kteří jsou líní rybařit. Majáky a značení přístavu bych klidně ponechal ze staré mapy. Je to jednoduché na stavbu a jasně viditelné. S doky je to složitější, počkal bych na ten překopaný kód lodí- známe Mojang a jejich zákony fyziky.

    K hloubce řečišť- minimální hloubku 2 kostičky bych zachoval všude a vůbec bych se nebál toky prohloubit ještě více. Během cestování na lodi se mi občas při lagu stalo že jsem se potopil až 8 kostiček pod vodu.

    Celkově bych se nepouštěl do vážných akcí a během čekání na 1.9 promýšlel jen propojení jednotlivých řek, sháněl souhlasy starostů a blízkých usedlíků míst kde by probíhaly úpravy.
     
  19. Termiter

    Termiter Modelátor

    Offline
    Registrován:
    10. dubna 2011
    Tak bohužel, voda se pod hladinou automaticky nedoplňuje. Teď jsem si to zkusil. Když se bude dělat kanál hlubší jednoho bloku, bude obtížné vodu dolů doplnit. Co s tím? Snad jedině vykopat koryto do dvou bloků hloubky, pak ho překrýt hlínou, vylít vodu na dno, a pak postupně lepit druhou vrstvu na spodek té hlíny. Pak hlínu odhrabat.
     
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
    • Informativní Informativní x 1
  20. Mortimer_Mort

    Mortimer_Mort Registered

    Offline
    Registrován:
    20. února 2013
    Je to tak. Mám vyzkoušeno z Eternie, kde jsem upravoval dno oceánu. Jak se udělá díra pod, je tam ráj pro vodníky. Ale pár správně umístěných kbelíků to řeší. Podobné to bude i s těmi vodními cestami.

    Jojo, krásné téma díky @Scarecrow_CZ a dobrá nakopávačka, díky @alesekmoravec.
    Také bych klidně kopal hlouběji. Mě se prostě líbí, když má řeka pořádné koryto. Možná bych ale místy nechal brody pro těch pár freeriderů, aby je koně nevyhazovali ze sedel. :cool:
    Ještě mě napadá: Jak se stavíte k hliněným dnům řek? Nebylo by hezčí udělat dna více písková, případně přidat občas nějaký kámen?
    Ty chatičky hned zkusím v Creativu.


    Jo, tohle zní rozumě. Teda, škoda, že tu nemáme třeba něco jako archimedes ships. Představa, že pluji okolo Yorku, Polí gravitace, nebo jiného skvostu na pobřeží v galeoně ...:cool:
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  21. Mortimer_Mort

    Mortimer_Mort Registered

    Offline
    Registrován:
    20. února 2013
    Tak mě napadlo ... co využít bannerů? Mohlo by to vypadat třeba takhle:

    2015-09-30_22.48.05.png 2015-09-30_22.48.52.png
    Ukazatele by pak vypadaly třeba takto:
    2015-09-30_23.02.33.png
    Banner by se craftil docela složitě, ale to nás asi nezastaví:
    banner.jpg
     
    • Líbí Líbí x 15

Sdílej tuto stránku