1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Limit Theory

Vlákno v 'Indie hry' založil Tubusus 29. ledna 2015.

  1. Tubusus

    Tubusus Registered

    Offline
    Registrován:
    27. listopadu 2011
    Obyvatelé Staré kolonie věřili, že všechna omezení - fyzická, technologická, dokonce i kosmologická - se dají překonat pomocí mysli. "Ty jsi své jediné omezení," říkali. Bylo to nerealistické, snad dokonce dětinské. Ale fungovalo to.
    Tato takzvaná teorie limit vzkvétala v myslích lidí. Idealismus poháněl ohromující pokrok. Nereálné snahy se měnily v konkrétní realitu. Fantastické sny napájely průlomy ve všech oborech. Teorie limit převládla a vynesla civilizaci z povrchu jedné planety do nejvzdálenějších koutů vesmíru.



    Ty jsi součástí této velké linie idealistů. Ty, jako tví předkové, jsi zbaven všech omezení. Ty, stejně jako tví předkové, vidíš využitelný potenciál ve všem okolo sebe. Ty, jako tví předkové, jsi limitní teoretik a budeš vytesávat svůj vlastní příběh v tomto zářivém vesmíru.

    - relativně přesný, avšak zdaleka ne tak působivý překlad textu z oficiálních stránek.



    Tuhle hru sleduju už celkem dlouho, až nedávno mě ale napadlo, že tady na fóru o ní nic není a že by to chtělo napravit. :)
    Limit Theory je vesmírná open-world RPG/simulační hra vyvíjená již více než 2 roky jednočlenným týmem Joshe Parnella. Asi nejlepší shrnutí, co vlastně hra bude obsahovat, je přímo na oficiálních stránkách Limit Theory. Pro ty, co hůře ovládají angličtinu, jsem si dovolil toto shrnutí přeložit:
    Nekonečný, otevřený svět
    Každý vesmír vygenerovaný enginem Limit Theory má nekonečný počet hvězdných soustav k průzkumu. Jakkoli daleko vás vaše cesty zanesou, nikdy nenarazíte na hranici vesmíru. Opravdu, nikdy nemůžete vyčerpat možnosti tohoto vesmíru.

    Vše je procedurální
    Veškerý obsah, který naplňuje každý vesmír, je generován počítačem s použitím techniky známé jako procedurální generování obsahu. To znamená, že při příštím spuštění hry, nejen že vesmír bude odlišný, ale také všechny věci v něm, včetně frakcí, zboží, zbraní, lodí, možností pro mise, stanic, planet, AI pilotů, a tak dále. Každý vesmír je naprosto unikátní zážitek bez konce.

    Velkorozměrové bitvy
    Utkejte se v epických bitvách mezi mohutnými flotilami se stovkami lodí. Zaujměte strany a připojte se k boji, nebo vydělejte dost bohatství, abyste si mohli koupit a velet vlastní flotile a rozdrtit své protivníky.

    Dynamická ekonomie
    Nenajdete zde stálé ceny. Ekonomika Limit Theory je dynamicky řízena nabídkou a poptávkou. Kromě toho události, které se vyskytují ve vesmíru - nájezdy, blokády, převzetí frakcemi, a tak dále - můžou změnit celou dynamiku ekonomiky regionu. Vaše akce nejsou výjimkou. Jak se stáváte vlivnějšími, můžete zjistit, že vaše operace mají významný dopad na okolní systémy.

    Pohlcující těžba
    Aktivně vyhledávejte rudy v polích asteroidů, pak je fyzicky vytěžte pomocí zbraně nebo, ještě lépe, specializovaných těžebních paprsků. I když může být nutné skenováním zjistit přesný obsah asteroidu, na rudy bohaté asteroidy lze spatřit z dálky.
    (Poznámka překladatele: Mám pocit, že to poslední už není tak úplně pravda, asteroidy vypadají dost podobně nezávisle na obsahu rud.)

    Interakce s planetami
    Přistaňte na planetách a navštivte rozličné lokace. Hledejte nejlepší nabídky nebo zajímavá zaměstnání v obchodních střediscích, nebo navštivte továrny, prodejce lodí, velitelství frakcí, doly a podobně. Se správnými známostmi můžete dokonce být zasvěceni do tajných, méně legálních míst planety. Systém interakce s planetami dělá z každé planety malé dobrodružství samo o sobě.

    Živý vesmír
    Nejste středem vesmíru Limit Theory. AI hráči také žijí své životy a v průběhu vaší cesty vesmírem uvidíte pády frakcí, obsazení planet, vedení válek, uzavírání dohod a tak dále. Nevyhnutelně mnohokrát zkřížíte cestu s NPC postavami snažícími se kout svůj život ve vesmíru - k lepšímu nebo k horšímu.

    Vlastnitelné flotily, stanice a planetární budovy
    Nejen, že si můžete koupit více než jednu loď, ale můžete také rozšířit své operace a zahrnout libovolný počet vlastních vesmírných stanic a budov na povrchu planet. Hra není u konce jen proto, že jste získali nejlepší loď a zbraně... daleko od toho.

    (Uf... tak tohle mi dalo i s pomocí strýčka Googla Překladače docela zabrat. Anglicky sice jakž takž umí, česky ale už tolik ne :sour:)

    Sluší se podotknout, že video výše je z počátku kickstarterové kampaně - tedy přes dva roky staré. Od té doby se Limit Theory dost změnila, a to jak po herní, tak po technologické stránce.
    (Technologicky: Většina hry je nyní ve formě skriptů v jazyku LTSL (Limt Theory Scripting Language), který Josh vytvořil pro zrychlení vývoje - Josh Parnell vytváří specializované testovací platformy (testbeds), které umožňují rychle zdokonalovat různé součásti hry (Něco se mi nelíbí? Přepíšu pár řádek kódu a zmáčknu F5. Během zlomku sekundy se hra reloadne a já vidím výsledek. Pořád to není ono? Opakuju. A opakuju. A...). LTSL také umožňuje snadnou modovatelnost. A díky procedurálnímu generování prakticky všeho obsahu má celá hra jen pár megabytů a dokáže se načíst - alespoň na Joshově počítači - během necelé sekundy. A to nemluvím o tom, že místo aby si vybral některý z existujících enginů, jak je zvykem, naprogramoval si od základu vlastní...:confused:)

    Do nedávna Josh dělal denní devlogy (ty si můžete přečíst zde, pokud chcete, a hlavně pokud máte čas pročítat příspěvky o průměrném počtu řádků kolem čísla 10 až 20, postované téměř každý den, po dva roky vývoje hry :)) a měsíční (kromě posledních dvou, ty byly spíše dvouměsíční) development update videa, které najdete zde a které silně doporučuji pěkně popořadě shlédnout.
    Právě kvůli zpoždění posledních dvou videí (třemi slovy: Josh je perfekcionista) Josh počátkem ledna najel na nový systém zvaný RTB - Road To Beta - denní devlogy na fóru byly nahrazeny týdenními kickstarterovými updaty a příležitostnými (a zatím neexistujícími) kratšími videi popisujícími nejvýznamnější novinky. Jak z názvu vyplývá, smyslem RTB by mělo být připravit hru (která je momentálně ve fázi alfa) pro vstup do bety.

    Odkazy:
    Oficiální stránky hry: http://ltheory.com/
    Stránka na Kickstarteru: https://www.kickstarter.com/projects/joshparnell/limit-theory-an-infinite-procedural-space-game
    Fórum projektu: http://forums.ltheory.com/
    Youtube kanál: https://www.youtube.com/channel/UC4mchQbkE7ssZYXIgaY4PHg
     
    • Líbí Líbí x 3
  2.  
  3. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    Sleduji také vývoj od kampaně na Kickstarteru. Moc se na to těším, škoda jen, že to nebude mít žádný multiplayer
     
    • Informativní Informativní x 1

Sdílej tuto stránku