1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Jak vidíte budoucnost Majncraftu?

Vlákno v 'Diskuze' založil Plenca 09. ledna 2016.

  1. Plenca

    Plenca Registered

    Offline
    Registrován:
    05. srpna 2012
    Již to bude zhruba okolo čtyř měsíců, co jsme se dočkali dlouho slibované nové mapy Novus. Mělo se jednat o znovuzrození legendy a návratu bývalé slávy jednoho úžasného českého serveru. Stará garda a několik posledních věrných věřilo, či doufalo, že se vrátí staré časy a vše bude jako dřív. Nyní po jistém časovém úseku by možná mohl nastat čas na zhodnocení.


    Na server jsem přišel v čase zlatého věku minecraftu. Hra byla stále ještě mladicí a každý chtěl objevit výzvy a taje, které v sobě skrývala. Tím největším tajem, byl masový multiplayer takřka bez jakýchkoliv limitů. Žádné mmorpg s předem daným příběhem, krajinou, atd. Ale svět, jež sami hráči vybudovali, a kde jen tito hráči rozhodovali o jeho finální podobě. Byl to takový druhý svět v říši čísel a nul, kde si člověk mohl naprostou náhodou najít skvělé kamarády, s kterými je v kontaktu doposud. Neexistovali limity a každý si našel své místo. Milovníci mas, rušné město či dědinu a samotáři se uhnízdili ve svých projektech v pustinách. Čas od času se konaly eventy či setkání hráčů, kde si vzájemně hodnotili svá díla. Byl to takový malý ráj v počítači, jenže nic netrvá věčně a začaly přicházet šedé mraky.
    Tím jak přibývaly různé implementace a sekvence aktualizací se urychlila začaly se objevovat zpoždění aktualizací a otravné chyby. V raných érách, v samém zárodku tohoto problému si nikdo těžkou hlavu nedělal. Předtím se problémy vždy odstranily, vyřešily a svět se vrátil do původních kolejí. Zárodek však začal růst. Přibyly problémy, jež vyvrcholily zrušením některých doplňků, tak například zmizelo vězení a slavný gulag. Celkově jsem začal pociťovat, že chuť tam v oblacích prchá a už není taková jaká bývala, když jsem přišel. Jak doba plynula, slunce svítilo stále méně a stíny se prodlužovaly. Města, osady i krajiny začínaly pozvolna pustnout. Důsledek této zdlouhavé choroby pamatujeme všichni. Narazit na rozsáhlých oblastech na živou duši byla svátost. S masovým úbytkem obyvatelstva se zhroutil obchod. V závěrečné fázi Eternie bylo naprosto nemožné některé suroviny na trhu sehnat. Obchody se vyprázdnily a obchodníci vymřeli. Časem se zapomnělo na ona setkávání, turnaje a evnťácké taškařice. Vyjímkou byly pouze dostihy a to jen kvůli několika členům, kteří to nevzdali.
    Tato krize vyvrcholila očekávanou informací, že se přestěhujeme na Novus. Do světa nových zítřků plných naděje, hojnosti a prosperity.
    Nyní uplynulo krásných pár měsíců a já jsem zmaten. Dívám se na Novus nebo na Eternii? Vidím ráj nebo zapomnění? Přátelé, zdá se jen mě, že Majncraft pomalu umárá?


    Jsem vcelku zvědavý na vaše názory a hypotézy. Sám nějaké mám, nicméně by mě první zajímal názor váš, pokud to tedy ještě vůbec někdo bude číst. :D
    • Líbí Líbí x 19
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 1
  2. Laranto

    Laranto Lrrr

    Offline
    Registrován:
    15. listopadu 2012
    Svůj příspěvek jsem chtěl původně poslat do vlákna zde. Pak přišel Plenca a předběhl mě.

    Novus sice máme už přes 4 měsíce, což je fajn, ovšem celkový stav serveru se mi zdá obdobný jako před jeho spuštěním. Proč mám pocit že na je pořád ještě spuštěna skeleton verze s minimem pluginů, o které psal Nepster?

    Například ekonomika. Je sice nahozen skvělý plugin na finance, který umí třeba historii transakcí, což je věc, o které jsem si na Eternii nechával jen zdát. Ale stejně tak si teď můžeme nechat jenom zdát například o chestshopech. O nějakém zdroji, který by do ekonomiky finance přiváděl (dřevní měna, votifier) ani nemluvě.

    Co třeba nový web, který se chystal. Mluvilo se o tom, že se spustí spolu s Novusem. To nějak úplně vyšumělo do ztracena. Pořád si stojím za tím, co jsem psal tuším předloni na podzim, tedy že kdyby Majncraft měl aktivní web, s dobře odvedeným SEO, tak že by se mohl dostat ve vyhledávačích mnohem výše než je (teďko je zcela k nenalezení), čímž by se mohlo dařit lákat nové hráče. Nevěřím tomu, že by celý problém s přílivem nových hráčů stál na tom, že opadla popularita hry. I na českém trhujsou dnes servery které mají ve špičce stovky až tisíce hráčů. Jo, většinou to jsou minihry, ale jsou i survival servery, které na tom jsou s popularitou několikanásobnělépe než Majn dnes.
    Poznámka: v posledních dnech sice často vidíme hlášku o novém hráči, ale mám za to že to většinou jsou lidé co už na Majnu hráli a v poslední době si na něj vzpoměli

    A třeba Skyblock? Podle toho co vím, mu jeho spuštění brání v podstatě jen jedna drobnost. A to už snad delší dobu. Co brání v tom ho dodělat?

    Přijde mi, že se často něco slíbilo, všichni na to byli hrozně natěšení, jenže se čekalo příliš dlouho. Tak dlouho, že byl dostatek času si to přehnaně zidealizovat. No a po spuštění, přišel očekávatelný boom. Všichni rychle zjistili že to není do puntíku takové, jak si to vysnili což ústilo v to, že jak rychle s hraním začali, tak i rychle skončili.

    Ale není to jen o tom, dodělat co na serveru chybí. Je to o tom, skutečně začít na serveru něco dělat. Od různých lidí například slýchám že jim chybí metro. Proč se tedy nezvednete a to metro si nevystavíte? Nikdo jiný to za vás neudělá. Zmínil jsem třeba web. Zrovna ten, je ale místem kde může pomoci, tím že třeba něco napíše, opravdu kdokoli. Možná čekáte s tím že začnete něco aktivně dělat až uvidíte, že se server plný a zase aktivní. Ale když sami nepřijdete, tak nikdy aktivní nebude.

    Myslím si, že naprostá většina věcí, co jsem zde vypsal, je jen otázkou času a především odhodlání se serverem něco udělat. Neberte si můj příspěvek tak, že chci něco kritizovat. Možná, vám ani současný stav nepřipadá tak špatný, jako přijde mě. Já mám jenom strach, že Majn umírá. A že hodina kdy server spadne, a už ho nikdo nenahodí, protože to nemá smysl, když tam už přece dávno, vůbec nikdo nehraje se zcela jistě blíží.
    Přijde mi že takhle skončil Technicraft, tak, že si toho zpočátku nikdo ani nevšimnul...
    • Souhlasím Souhlasím x 9
    • Líbí Líbí x 8
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  3. TooSexyForCS

    TooSexyForCS Oddělení likvidace turbodemence

    Offline
    Registrován:
    27. února 2011
    Co k tomu dodat. Souhlasím. Umírá to. Ani pak nemám chuť hrát, protoože je těžký sehnat lidi na pomoc, s kým se bavit, komu ukázat výsledky práce...
    • Souhlasím Souhlasím x 6
  4. scor78

    scor78 Registered

    Offline
    Registrován:
    18. března 2012
    Já naopak jsem přesvědčený o tom, že Minecraft už má svoje "slavné" období dávno za sebou. Staří hráči odešli a nové už MC tolik nepřitahuje.

    Píšeš o serverech natřískaných hráči až po půdu...
    1) Se servery to podle mne je jak s hospodama u nás ve městě. Jakmile se v blízkosti otevře nová hospoda, tak stará má úbytek hostů a chvíli přežívá jen na štamgastech a nakonec velmi často se zavře, aby na jejím místě časem vyrostla zas zcela nová hospoda.
    2) Kolik z těch serverů je tzv. Premium?
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Zábavné Zábavné x 1
  5. Vergis

    Vergis Celebrita

    Offline
    Registrován:
    21. prosince 2010
    Tak trochu jsme to čekali, ale jsem rád, že jsme se nakonec alespoň k tomu pokusu o restart dokopali. I těch pár prvních měsíců bylo moc fajn.

    Holt je to tak, Minecraft jako celek už je za zenitem. Starší hráči se jím přesytili už před pár lety a teď hrají hlavně děcka, která k němu přichází nově. A vzhledem k tomu, že na ně server necílíme, to vypadá takhle - jen málo jich dospěje do stádia, kdy by jim vyhovoval náš styl hry.

    Co se týče stavu Majnu, tam je to všechno o (ne)aktivitě různých členů modtýmu. Vytváření pluginů je extrémně pracné, a asi nebyla vůle, aby je dotyční dotáhli do konce. Pokud jde o web, tam podle mého názoru zbývají už spíš jen menší úpravy, ale CJ to vzdal, protože to téma do wordpressu je strašně těžce upravitelné a skoro ho to zničilo. No a dwi má své starosti a zájmy a je celkem pochopitelné, že netráví nad Majnem tolik času, co dřív. Nikomu ze zúčastněných to nemám za zlé, sám to mám podobně - priority se v životě mění a člověka zaměstnávají nové věci.

    Nemyslím si, že by konkrétně web až tolik pomohl - lidi si k nám cestu najdou, ale jen hrozně málo jich vydrží déle než pár dní. Sám to vidím na Majnově, kde většina domů je opuštěná a celkem dost jich bouráme, protože ani nejsou dostavěné. Problém je podle mě spíš ve stavu komunity jako celku, kdy jádro postupně odpadá a zbývající členy toho váže čím dál méně.

    Takže co s tím? Můžete nám pomoct. Jakoukoli iniciativu uvítáme - pokud si věříte, že byste byli schopní něco s těmi pluginy nebo webem dělat, klidně se nabídněte. A hlavně hrajte dál, choďte na eventy a pomáhejte nováčkům, jsou naše jediná naděje do budoucna. :)
    • Líbí Líbí x 6
  6. Wexom

    Wexom Registered

    Offline
    Registrován:
    31. prosince 2011
    Ohledně těch pluginů bych se rád pozastavil. Řekněme, že co se chestoshopů například týče, tak ty na aktuální verzi serveru už jako plugin existují a jediné co by u nich bylo třeba je nahodit je na server a upravit config. Co se týče iniciativy psaní pluginů pro server, od toho mě dost odrazuje několik věcí. Řekněme, že mám fajn nápad na server plugin, popřípadě bych rád dodělal/udělal nějaký plugin, který by se mohl hodit popř. bylo v plánu ho na serveru mít. Kdo mi k tomu dá přístup a je tu ta možnost? Další věc je, že v případě, že by se jednalo o nový plugin, tak by se určitě musel schválit vedením. Jak toto ale provést když jsou hlavní představitelé mimo? Co když bych chtěl ve svém pluginu využívat databázi? Mám možnost získat k ní nějaký přístup? Dále řekněme, že bych rád na serveru sám a ochotně třeba chtěl nastavit konfiguraci nějakého pluginu, např. výše zmíněného chestshopu, aby se mohl začít používat, popřípadě k němu chtěl udělat např český překlad pro českou komunitu... Přijde mi, že pro vývoj pluginů pro server Majncraft je tu prostě malý prostor a málo informací a další problém je neaktivita těch, který mají přístup k serveru, aby poté dělali nějaké edity. :-/

    PS: @Vergis chápu, že ty jsi zrovna jeden z těch, který k mnoha z mnou zmíněných věcí přístup nemáš. ;-)
    • Souhlasím Souhlasím x 8
    • Líbí Líbí x 1
  7. Wexom

    Wexom Registered

    Offline
    Registrován:
    31. prosince 2011
    A abych se k tomuto vyjádřil z pohledu hráče a ne vývojáře. Na Novus jsem se těšil a dlouhé odklady a neinformovanost komunity ohledně nové mapy mě rozčilovali, ale což. Když už se tu konečně nová mapa objevila, byl jsem nadšený a s odhodláním jsem rozjel plán s WeRo, který měl vypadat jako Lektvaria na Eternii. Vše vypadalo fajn, a začali jsme stavět s spoluhráčem sídlo naší společnosti. Věděli jsme, že to bude náročné, protože na každé patro podzemních laboratoří padne zhruba 1600 bloků quartzu a co si budeme povídat, není to úplně nejideálnější věc na těžení. Kámen úrazu bylo puštění i na začátku podzimu. Přišli povinnosti, hodně studia a času bylo stále méně a my se stále marně snažili sehnat (nakopat) quartz. Zde byl největší kámen úrazu, že na serveru i po několika měsících nebyl umístěn plugin na chestshop, který bychom využili nejenom na nakoupení quartzu, což by ušetřilo čas, který bychom potom mohli věnovat výstavbě, ale také plugin nezbytný k tomu provozovat pobočky, kde se budou prodávat lektvary hráčům. Po zhruba dvouměsíčním hraním, kdy jediná podstatnější změna na serveru, kterou jsem zaregistroval bylo zakázání spawneggů na spawnery a jejich přeměnění na jiné moby, jsme to s kamarádem vzdali jak z hlediska shánění quartzu , tak toho, že jsme věděli, že se chestshopů a možnosti obchodovat jen tak nedočkáme a tento stav přetrvává stále. (Jsem velkým zastánce obchodování pomocí chestshopů a odpůrce webaukce ;-) )

    Toto vlákno budu nadále sledovat a jsem zvědavý, co za další příspěvky se tu objeví.
    • Souhlasím Souhlasím x 12
    • Líbí Líbí x 1
  8. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    V tomhle problém nevidím. Udělat plugin a otestovat funkčnost není přeci nijak podmíněné přístupem na server, kde se plugin bude používat, ne? Neměli jsme plugin na peníze, @Welfare93 se na to vrhnul a udělal ho. Testoval u sebe a když už byl víceméně funkční a použitelný, tak jsem ho nahodil na Novus. Vše samozřejmně záleží na situaci a není problém přístupy do nějaké tabulky dodat, pokud by bylo třeba.
    • Informativní Informativní x 1
  9. NepsterCZ

    NepsterCZ Moderátor

    Offline
    Registrován:
    16. března 2011
    No tak já se taky vyjádřím. Jako hráč, jako člen mod teamu a jako někdo kdo tu hraje už skoro 5 let.

    1)

    Myslím si že základní důvod proč je Majn takhle opuštěn je to, že skutečně není kdo by na něm hrál. Pojďme si to rozdělit

    Máme populaci všech hráčů MC na celém světě. Tu ořízneme jen na ČR a SR. Poté si vememe v potaz že MC je dnes již dostupný na konzolích, mobilech a jiných zařízeních (které mnoho lidí preferuje před PC). A vyjde nám nějaká skupinka X která má jistý počet lidí. Takže máme skupinku X která mluví česky a chce hrát MC na PC. Pak musíme tuto skupinku oříznout o ty co chtějí hrát Minihry, mít VIP a různé výhodý, pay2win etc... a vyjde nám skupinka lidí co by mohla hrát na Majnu. Dle mého názoru, už prostě není pro Majncraft ta část trhu na kterou jsme zaměřeni.

    Dříve bylo MC něco divného, nového, neslýchaného. I dospělí lidé se šli podívat jak se staví, jak je to nekonečné etc.

    Posun o 5 let do budoucnosti a stačí se podívat na trh a zjistíme proč tihle lidé už tu nejsou. Procedurální generace světa je dnes již běžná věc. Stavění pomocí bloků etc dělají dnes už některé hry lépe a zjistíme že dospělý/vyspělý hráč (taký na který my jsme zaměřeni) už defakto do MC nepřichází. To je dle mého názoru hlavní důvod proč nemáme nové hráče.

    2)

    Opravdu nevím proč si všichni mysleli že se lidé vrátí na novou mapu. Lidé vždy říkájí že něco chtějí, ale ve skutečnosti absolutně netuší.

    Spousta lidí volala že chtějí novou mapu, nevadí jim že tam nebudou fičury ze staré, že chtějí znovu poznávat nový svět a ukazovali na servery s wipem, které se restartovali (většina je dnes již mrtvá). Jak se ukázalo, lidé nevěděli co chtějí, a pár týdnu po nové mapě už už chtěli ty staré věci o kterých ale věděli že "po pádu bukkitu" nebude tak lekhé implementovat.

    3)

    Vyhoření a nechuť je hlavní důvod proč jsem se já, a veřím že i spousta ostatních hráčů nevrátila. Absolutně chápu jak se cejtí Roset, když plánuje a zařizuje sraz a půlka lidí jí tam pak nepřijde.

    Přesně takhle se cejtím já. Na začátku května jsem defakto složil tým co nám udělal novou mapu. Na mapě se hodně paracovalo, přes celé prázdniny, ale jediné co si z toho pamatuju jsou nadávky na mojí osobu, urážky, jak se flákáme, jak nám to jde pomalu a ano, máte pravdu bylo to minorita, vokální minorita, ale to je přesně to co já si z toho pamatuju. A už tehdá sem měl zárodek nechuti se vrátit na Majn, hlavní díky toxické komunitě.

    Poslední kapkou asi bylo, když mi bylo naznačeno že urážky na mojí osobu jsou přijatelné a nebudou nijak trestány, ba dokonce se bude aktivně zastáváno lidí co mě, osobně nadávali.

    Ale nechci tu mít celý odstavec o tom jak je NepsterCZ butthurt že na něj byl někdo zlej, to není to o čem tu chci psát. Celá tahle mentalita "buď uděláte XX nebo odejdeme" etc, si na mě prostě vybrala daň. Jak se ukázalo, lidi nevědí co chtějí, a pokud to dostanou, tak budou chtít přesně to co měli předtím, a tak dále.

    Myslím si že je spousta super lidí v naší komunitě, stejně jako si myslím že je spousta špatných lidí v naší komunitě, faktem ale zůstává že jakákoliv změna mapy, whatnot, nevrátí lidi co o MC prostě nemají zájem. A to si myslím je většina starých lidí co už na Majnu nehrajou.

    Já už poslední půl/rok mám z Majnu hlavně komunitu, bandu super lidí se kterejma se rád potkám a dokážeme se bavit bez toho aby jsme řešili MC, lidi si vytvořili vlastní partičky, přátelstvý, atd, to je to co já jsem si z Majnu poslední čas vzal, né to že všichni hrajeme teď najednou na jednom MC serveru.

    4)

    Momentálně je na Majnu 14 lidí, což je dle mého názoru velice dobrý výsledek na to že Minecraft už upadá, a my míříme na velice malou část možného obecenstva. Nenašel sem žádný jiný survival server který by měl taký počet hráčů jako my. Zázračné itemy, VIP, Minihry, Pay2Win jsou jediné servery které májí více.

    Já osobně se radši na serveru potkám s 14ti fajn hráčema jak s 80ti děckama.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Takže tak, tohle je můj "take" na tuhle celou věc. Myslím že nikdo kdo skutečně viděl Majn pro to co je, neočekával že nová mapa vzbudí zájem o jinak mrtvou hru. Ať se to lidem může líbít/nelíbit jak chce, Minecraft sám o sobě je už na ústupu a spousta jiných her dělá to, proč do Minecraftu (a i Majncraft) přicházelo tolik nových lidí, lépe.

    Já osobně si nemyslím že by náhlé spuštění Skyblocku nebo jiných miniher nějak Majn probudilo, ale také nemám nic proti tomu aby se to zkusilo, občas do hry chodím a pokud někdo potřebuje pomoc tak rád pomůžu.

    Takže tak, děkuji těm co si udělali čas a přečetli si tento "názor", pravděpodobně, plný chyb a překlepů a doufám že budeme pokračovat jako super komunita (možná i s trochu mrtvým Minecraft serverem) dále.
    • Líbí Líbí x 12
    • Souhlasím Souhlasím x 9
  10. Fisa1

    Fisa1 Moderátor

    Offline
    Registrován:
    24. října 2013
    Trošku se přidám - na Majnu sice prakticky nehraju, věnoval jsem se dosti TechniCraftu - (pro "novější" : technická verze vanilla MC jež běželo vedle Majnu) , ale jakožto mod TC i normální hráč jednoznačně souhlasím s @NepsterCZ, ačkoliv se nebudu tolik rozepisovat protože už není co, popsal to výborně (a já na spisování moc nejsem a teď jsem se vrátil po celým dni unaven z Prahy ale nedá mi to).

    Ve zkratkách:
    Jednak je MC už poněkud postarší hra, co si budeme povídat, kolik má dnes nových hráčů? Co si pamatuju, kdysi hrál kde kdo, noví lidé přibývali každou sekundou, byla to nová, neokoukaná hra, dneska je už spousta lidí "vyhořelá", není jim pořádně co nového nabídnout (ano, jsou aktualizace, ale těch pár nových věcí vs celá nová hra...), a CZ komunita není tak velká jako EN . I takoví Space Engineers kteří hrají skoro na tentýž systém "výstavby" - umisťování či ničení bloků, na tom nejsou tak jako před půl rokem.

    Nová mapa funguje vždy jen dočasně, než se okouká a zjistí se že vlastně až tolik toho nového není. Bohužel, další aspekt nové mapy je čas přechodu mezi starou a novou - a jsme zase u lidí - spousta hráčů přestane hrát při čekání na očekávané spuštění, buď začnou hrát jinde, nebo prostě s MC skončí.

    Takže, ikdyby se spustil uplně nový server, i s kdejakýma vymoženostma, graf bude stejný, strmý nárůst na pár dní/týdnů, a pak postupné pomalejší či rychlejší opadávání. Tady je asi potřeba smířit se s tím že každý server, každá mapa, má svojí životnost, bohužel, o moc lepší jak teď už to asi nebude. Jak již bylo řečeno, 14 lidí, teď, po takové době co Majncraft a celkově MC běží, rozhodně nevidím jako špatný výsledek, ba naopak, už dávno tu mohla být prázdná stránka se zrušeným fórem a tento topic ani nemusel vzniknout. Myslím si že každý z nás který tu hraje pár let má aspoň na co vzpomínat, na ty stovky, někdy i tisíce hodin zábavy, nervů, vzestupů i pádů které jej potkaly ať na Majncraftu či TechniCraftu :)

    PS: @NepsterCZ k bodu 3 - buď v klidu, to slyšel skoro každý z nás, "kdy už to bude, to se celou dobu flákáte, jde vám to pomalu, já bych to udělal lépe" ačkoliv tomu člověk věnuje i několik hodin denně... takže v tom rozhodně nejsi sám .)

    PPS: ač to může působit že lépe nebude, stále optimisticky doufám že bude (a že ještě pořádně opráším červený nick ) :)
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 1
  11. utheraptor

    utheraptor Midnight Wanderer

    Offline
    Registrován:
    06. dubna 2012
    Hra je mrtvá, server zemřel s ní. Bylo to fajn, ale prostě už je to pryč.
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Líbí Líbí x 1
  12. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    @utheraptor

    MC není mrtvé, jen se výrazně změnil styl hraní. Řekl bych, že Majn má celkem vysokou účast, co to stíhám sledovat. Na to, jaký typ serveru to je.

    --------

    NepsterCZ udělal (bod č. 1) velmi dobrý výčet, výsek. Já k tomu přidávám:

    - Premium ... ve smyslu porovnávejte se s premium servery, které prošly NepsterCZ sítem

    - whitelist ... sednou a hrát. Ještě se někde á la "registrovat" (edit: rozuměj mino hru, mino ingame), když jinde lze sednou a hrát (resp. vše vyřídit ingame)

    - pravidla a ingame ochrany ... sednou a prostudovat pravidla, kterými se hráč musí aktivně řídit (+nutnost ptát na IRC či volat mody pro nejasnosti), namísto aby valnou většinu (nejlépe všechna) pravidla (tomu uzpůsobená) ochránily ingame sw pluginy a prostě nedovolily dané věci dělat ... když jinde se tolik snažit (rozuměj "hlídat sám sebe") nemusí

    - úmyslná neintuitivnost ... hráč musí přemýšlet, server nikoho nevede za ručičku (např. lobby, kdy na reálný vstup musí odejít do jiné budovy na porty, nesvítí to před očima, pokud se nezměnilo, ...)

    Pro jistotu, pro možné budoucí komentáře ad hominem /mnozí mne tu nerozdýchávají/: Neříkám, že je to chyba či že jste špatní /ani jinými mými příspěvky, byť nemusí jít pod vousy/. Jde jen o výčet, který limituje výsek těch, kteří jsou ochotni. Rozšíření NepsterCZ.

    ------

    Z tohoto pohledu máte obrovskou návštěvnost, která je, za daných omezení, velké vítězství. Berte to tak. Radujte se z toho. V době, kdy je většina hráčů (už i vč. MC) zvyklá, že už se nemusí nijak aktivně snažit, učit či hlídat a vše tak nějak projde (max. sem tam prohraje), je to pro majn nevídané a unikátní postavení na herní scéně.
    • Líbí Líbí x 6
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Zábavné Zábavné x 1
    • Informativní Informativní x 1
  13. Scarecrow_CZ

    Scarecrow_CZ Registered

    Offline
    Registrován:
    02. října 2013
    Mně osobně chybí čas i motivace k tomu se k minecraftu "dokopat" (ano vím, zní to tak trochu nuceně...). Čas od času chytím obrovskou inspiraci a hned bych začal stavět, jen mě u toho často nemá co udržet. Hraju třeba týden a pak do toho něco vletí a já zas na měsíc přestanu. Přitom mám spoustu dobrých nápadů a chtěl bych svojí práci dokončit. Mně osobně se nejlépe hraje s někým, ať už je to jakákoli hra. Pomůže mi to lépe se u hry bavit v první řadě, ale také mít pocit určité zodpovědnosti - nejen za sebe, ale i za svého spoluhráče, a tak mi to déle vydrží... Ale k Minecraftu obecně to v současné době už nikoho netáhne. Lidé nechtějí hrát hru, jejíž vývoj už v podstatě umřel...

    Jen si vezměte jak dlouho uběhlo od posledního updatu... verze 1.8 vyšla 2. září 2015. To jsou 4 měsíce! MC hraju od Bety 1.6 a pamatuju jak updaty vycházely snad každý měsíc a vždy v nich bylo něco nového, něco, na co jsem se těšil. Teď? Teď je to: nové jídlo, nové dveře, nový model postavy... apod. - věci, které už toho do hry moc nepřináší. Pamatuju si boom když přišly pistony... Nic takového už tu není (možná vyjma nového typu dungeonu, ale to je asi tak všechno...). Nemyslím si, že chyba je v Majncraftu, ale myslím, že se stala chyba někde nahoře, v Minecraftu. Nevím jestli už prostě nevědí co mají přidávat, nebo vážně nechápu... Existuje tolik modů, které by se daly přidat do základní hry (poslední tak udělali koně) a to je si myslím cesta kterou by mohli Minecraft zase nakopnout.

    Vždycky jsem si myslel, že Minecraft bude nerealistická, antifyzikální bláznivá hra, hlavně o stavění. A taky taková vždycky byla. Jen do té doby, co se vedení rozhodlo z ní udělat adventuru. Myslím, že to dělají špatně. Minecraft není žádný survival challenge, nemá žádný combat system ani nikdy nebyl navržen jako RPG... Má pro takové směry potenciál, to ano, přes modování se dá udělat spousta zajímavých věcí, ale podle mě to co šlo Minecraftu vždy nejlépe bylo vytvoření fantastického virtuálního světa, který byl odlišný než u jakýchkoli jiných her a možnost stavět v něm absolutně cokoli. Osobně nesouhlasím se snahou vývojářů co nejvíce tuto hru přiblížit realitě, myslím si, že ta nereálnost jí slušela víc...

    Takže se vlastně dostávám k tomu, že se hrou vlastně ani sám nejsem spokojený a nesouhlasím s tím, jak hra v současnosti vypadá, kam jí vývojáři dovedli. Radši si zahraju starou dobrou betu a nebo si vygeneruju bláznivé létající ostrovy, než abych se kochal neutišenou a jednotvárnou (i když podle vývojářů reálnou) krajinou... To je prostě můj názor na hru jako takovou.

    Tak byl to spíše nostalgicky-kritický pohled na hru, než příspěvek k věci, ale věřím, že to s tím aspoň trochu souvisí. :) Nemůžu říct, že Minecraft v současné podobě je špatná hra, pořád dává asi největší svobodu v tom co dělat ze všech her, které znám, jen to podle mého málo podněcuje a neví, jak si udržet hráče. Takže můj problém není se ke hře vrátit ale u ní vydržet. A tím se vracíme zase n a začátek diskuze, takže vlastně jako bych nic neřekl... :D Pokračujte v debatě.
    • Líbí Líbí x 7
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  14. kody_p

    kody_p Registered

    Offline
    Registrován:
    01. března 2011
    Zdravim... jsem tu na servru novej, takze muj prispevek mozna muzete brat i jako nahled novacka, kterej si proste shodou okolnosti vybral zrovna Novus. Na druhou stranku, parit jsem zacal uz Betu a stejne jak zminoval Scarecrow, v ty dobe slo hlavne o uzivani si novych veci, kdyz vychazeli pravidelny updaty. Ale zase neverim, ze to byl ten hlavni tahoun. Osobne me obcas spis stvalo si generovat stale nove svety, abych mohl novinek vyuzit (jil, biomy) a veskerej postup a stavby opustit. Kdyz se clovek ohledl, a pak videl kolik casu uz nad tim vsim stravil a ze by musel znovu... no neni to moc motivujici.
    Takze z meho pohledu by v tomto bode bylo vyhovujici co nejdele zustat na jednou servru, a kdyby pripadne nebyl prostor, snad by se dal i svet zvetsit... ale to je asi spise otazka technickeho razu, nejsem si moc jistej jak velikost sveta souvisi s narocnosti na serv a pod... A navic to bych odbihal az moc do budoucnosti.
    Kazdopadne abych zminil naky konkretni body misto ty omacky kecu okolo! :)
    - V prve rade, berte to prosim jen jako konstruktivni kritiku! Ocenuji vse, co bylo doposud cleny Majncraft tymu vytvoreno!!! Klobouk dolu a budu jedine rad, pokad bych se mohl do Majncraft komunity zaclenit.
    1) Rozhodne by chtelo Majncraft vice zviditelnit. Ja osobne jsem tedy celou dobu (a stale obcas i behem tech let, kdy jsem nehral) vase stranky sledoval. Ale na konci prosince, kdy jsem se rozhodl si znovu zahrat (a tentokrat multak, protoze drive jsem hral prevazne jen single) jsem si nebyl jistej, zda vas servr jeste vubec bezi nebo ne. Priklad muze byt Facebook. Ne, nejsem moc velky zastance techto stranek, ale bohuzel v dnesni dobe na to nektery lidi daj. A muzu byt jak velky odpurce chci, ale i na me trochu zapusobil fakt, ze je zde posledni prispevek z konce srpna, kdy byl Novus spusten. Omlouvam se, ale pul roku bezi novy svet a ani jeden koment? Uprimne me to jeste vice nahlodalo v rozhodovani, zda je serv jeste funkci. A pritom celkem velkej potencial – pres 11 tisic lidi. Mozna by stacilo tam obcas jen prihodit info o nakym evetu, napr. ohnostroj, Velka cena ted v sobotu (jen 5-6 lidi prislo?).
    2) White list uz tu byl zminen v souvislosti s jednoduchosti a lenosti nekterych lidi. Ja jsem tedy pro, aby si lidi pravidla museli precist. Urcite je dobry timhle filtrovat idioty, ktery by si na par minut vyzkouseli serv, znicili nekomu nekolikadenni praci, a pak by zas odesli. Ban v tuhle chvili zbytecnej... Ale kdyby bylo mozny pridat toleranci +- jedna, dve otazky, mozna by to par lidem usetrilo namahu, kterou nevynalozi a jdou jinam. Neco ve smyslu – tuhle jednu otazku mate spatne, je to takhle. Ja osobne jsem cetl pravidla nekolikrat, protoze jsem chtel u vas opravdu hrat, ale povedlo se az po desitkach pokusu. Fakt, ze uz jsem si tim prosel pred 5-ti lety a tudiz jsem na white listu celou dobu byl je spise ro zasmani. :) Muzete namitnou, ze na IRC jsou ochotny lidi pomoci... ale to zas znamena nekam uploadnout printscreeny, pro nektery lidi zjistit co je IRC (don’t judge me! :)), proste naky veci navic. A to hlavne u neceho, u ceho vlastne nevim zda funguje, protoze tezko vidim nakou aktivitu.
    3) Zprehledneni stranek – prestoze hraju naky 2 tydny celkem aktivne, poradne vlastne ani nevim, zda zmineny veci jsou vazne zacleneny do hry, nebo jsou to informace o predchozim svete / servru. Mena spojena se drevem, je to aktualni, nebo ne? Stranky na ktery se dostanu pri nejakych odkazech na Majncraft server.majncraft.cz/ - info ze srpna... pravdepodobne jeste starej svet. (opet me nahlodalo, zda to jeste funguje, nebo ne). Cela wiki.majncraft.cz mi prijde zastarala se spoustou odkazu na stary svet – eventy, projekty, organizace... uprimne ani dodneska nevim, zda fungujou ty vesmirny projekty, nebo uz jsou uzavreny -> musel bych vynalozit cas na zjisteni, co jsou nove zpravy a co uz zrusene veci. Metro...
    Pokud byl vytvoren novy svet, kde nektere veci nejsou aktualni, chtelo by to vyrazneji odlisit. Proste separatni vlakno.
    4) Zamereni na “endgame” – opet ukradena myslenka od Scarecrowa. Jak primet hrace se vratit. Ja si v tuhle chvili stavim statek... pak je v planu napojeni na CNC... a co pak? Je neco, co se tu da dal delat? Co bylo na starem svete, co udrzovalo hrace? Je mi jasny, ze nejake ty eventy jsou casove narocne. Ale byli vubec naky od spusteni servru? Pokud ano, opet, chtelo by o nich lepe informovat. Minecaching je napriklad uzasny napad, ktery asi jentak nekde nemaj. A pritom zrovna tento bod asi nejni ani moc narocny – vytvari ho sami hraci. A verim ze je spousta lidi, co se radi pochlubi svymy vytvory, tak proc tam nekam nehodit kesku? A zaroven urcite existujou i lidi, co by tohle mohlo bavit (kdyz uz mam postavenej ten barak a nevim co dal...). Ale po pul roce existuje jenom jedna! Na foru jsem se docetl, ze uz pri spusteni nektery lidi zadali o povoleni na kesku... Je skoda, ze k jejich povoleni nedoslo, rad bych se nekam cilene podival, nez se chvili poflakoval nahodne po par vesnicich, az by me to prestalo bavit...

    Takze shrnuti – jeste jednou, konstruktivni kritika! Chapu ze je cilem mit uzavrenou komunitu. Ale cim mene lidi, tim mene casu a tim mene projektu, eventu -> tim horsi udrzeni stavajicich hracu. Zacarovany kruh plny prazdnych budov a napul rozdelanych projektu.
    Bylo zmineno, ze nejvice hracu je na nakych servrech s minihrama. Nevim tedy moc o co jde, ale jde to urcite nahradit eventama. A par lidi, co uvidi peknou mapu to pritahnout muze.

    A v neposledni rade asi zlepsit tu prehlednost a viditelnost! Vyrazneji odlisit co se tyka noveho sveta a co je minulosti... V opacnem pripade to nahrava te domence, ze tady uz to vse zkoncilo, nic noveho se nedeje a Novus je uz pul roku hned po spusteni mrtvy. :(
    • Souhlasím Souhlasím x 8
    • Děkuji! Děkuji! x 2
    • Informativní Informativní x 2
  15. Scarecrow_CZ

    Scarecrow_CZ Registered

    Offline
    Registrován:
    02. října 2013
    Myslím, že serveru by hodně pomohl nějaký pravidelný event. Podle mého názoru by to lidi mohlo přitáhnout a mohli by přijít. Jen si vezměte kolik přišlo na novoroční ohňostroj. A minimálně ještě týden potom na serveru bylo poměrně dost lidí.

    Napadlo mě třeba pořádat nějakou PVP akci (pro ty, kteří rádi vyhrávají). Stačila by třeba obyčejná gladiátorská aréna nebo něco podobného, kde by se třeba jednou za měsíc konal turnaj. Nebo mě napadla halloweenská akce, třeba hon na upíry (s invisibility potiony pro upíry a tak dále...)

    Nebo třeba speedbuild soutěže: byli by vybráni 2 nebo více soutěžících ti by dostali stavební plochu, časový limit (třeba 20-30 minut) a stavební materiál, se kterým by museli na stavbu vyjít. Poté by proběhlo veřejné hlasování, buď ve hře nebo na fóru, kde by byl vyhlášen vítěz soutěže (po zásluze odměněn :) ).

    Napadá mě spoustu dalších - parkour eventy, spleef, koulovačka, závody (koně, lodi, běh...), mohlo by jít třeba o horskou dráhu, kdyby se někdo odhodlal postavit a zprovoznit... Stačila by jedna aréna na každou akci a eventy by se mohly opakovat.

    Myslím, že takto by se k serveru mohlo pár lidí vrátit a třeba by přišli s vlastními nápady na eventy nebo veřejné projekty. Může to fungovat, taky nemusí, ale myslím si, že by stálo za to to zkusit. Protože pokud budeme diskutovat nad tím, jak je to teď špatné, nikam se nedostaneme. Pojďme se do toho prostě pustit a pak... pak se uvidí! :)
    • Líbí Líbí x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  16. Vergis

    Vergis Celebrita

    Offline
    Registrován:
    21. prosince 2010
    Eventy může zorganizovat kdokoli, moderátoři mu určitě vždycky ochotně pomůžou. Nejsem si jistý, jak dobré je dělat je úplně pravidelně (na spleef ligu chodilo čím dál míň lidí), dělat je občas a střídat je podle mě ideální.

    Každopádně pokud byste se někdy nějaké organizace někdo chtěl chopit, jen do toho.
    • Líbí Líbí x 1
  17. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Offline
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Jak vidím budoucnost Majnu? Koncept Minecraftu byl vyčerpán. Pokud se komunita nepřeorientuje na něco jiného, je Majncraft odsouzen k pomalému umírání. Použiji špatné přirovnání.

    Majn je jako město, které vyrostlo kolem zdroje vody v poušti. Bouřlivě se rozvíjelo a vzkvétalo, ale nyní z něj lidé odcházejí. Proč? Zdroj vody vysychá. Určité malé množství lidí ještě uživí po dlouhý čas, ale na slavné časy již může zapomenout.
    • Souhlasím Souhlasím x 9
    • Kreativní příspěvek Kreativní příspěvek x 5
  18. Webess

    Webess Nightmare

    Offline
    Registrován:
    15. března 2013
    Vaše príspevky som len prebehol, lebo je toho veľa, no myslím si, že budúcnosť serveru nie je dobrá. Myslím, že to zo začiatku dosť pochovali (a ešte stále pochovávajú) lagy, ktoré začínajú už pri druhej desiatke hráčov na servery. To som postrehol napr. pri ohňostroji, kde bolo online niečo medzi 20-30 hráčov. A to nie sú ojedinelé lagy. Tie lagy sa ťahajú od spustenia Novusu a musíte mi potvrdiť, že to dosť uberá z herného zážitku a odstrašuje to ľudí. Nie raz som prišiel, že si idem zahrať a po 5 minútach som radšej odišiel, lebo sa to nedalo hrať. Potom som bol znechutený, že som neprišiel najbližších pár dní.
    • Informativní Informativní x 3
    • Líbí Líbí x 1
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  19. Vergis

    Vergis Celebrita

    Offline
    Registrován:
    21. prosince 2010
    Lagy samozřejmě nejsou dobré, ale rozhodně to není hlavní faktor. V dobách největší slávy kolem začátku Eternie, když jsme ještě jeli na virtuálním hostingu z Francie, hráli lidi i přes několikasekundový lag s vracením bloků. Prostě už tu není to nadšení.

    Já osobně jsem lagy v poslední době nezaznamenal, ale zkusíme s tím něco udělat.
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  20. Zefram_Cochrane

    Zefram_Cochrane VIP

    Offline
    Registrován:
    18. ledna 2012
    Pamatuju si, jak při kopání Kráteru na předchozí mapě se každá kostka musela brát třikrát, prostě to patřilo ke hře :D Asi to bude v něčem jiném..

    Minecraft je stajně nadčasový jako lego, neměli by přicházet stále noví hráči všeho věku? Je problém v Minecraftu nebo v Majncraftu?

    Pro maximální herní zážitek (a tedy i pro dobro majnu) by se mělo co nejvíc odehrávat ingame a co nejmíň jinde. Třeba ona kontroverzní webaukce - její provedení je super, ale vůbec rozhodnutí o jejím vzniku považuju za největší omyl v dějinách majnu. Co je lepší, klikat na webu, a nebo cestovat za ostatními hráči ve hře, prohlížet si jejich stavby, ve kterých mají chestshopy, a stavět vlastní?
    • Souhlasím Souhlasím x 16
    • Líbí Líbí x 7
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 3

Sdílej tuto stránku