1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Guild Wars 2: HoT

Vlákno v 'Mimo téma' založil Tarasicodissa 24. ledna 2015.

  1. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Tento víkend se všem fanouškům série Guild Wars vryje do paměti, neboť už za pár hodin proběhne velké oznámení ohledně nově registrované obchodní značky Arenanetu (Guild Wars 2: Heart of Thorns). Obecně se předpokládá, že půjde o expansion pack s novým příběhem, mapami, rasou, profesí, atd., detaily budou sděleny na PAX South v 10:30 tamního času (17:30 SEČ) a odvysílány k nám živě.
    Tato velká akce je doprovázena nevídanou slevou na základní hru Guild Wars 2 (-75%), kterou bych vám chtěl tímto doporučit. :) (Oficiální stránka: https://www.guildwars2.com/en/)
    Pokud jsou MMO hry váš šálek kávy, nenajdete nikde tolik zábavy, jako právě v GW2. :) Řada lidí z Majncraft komunity tam má svůj účet (máme tady na fóru i postarší topic a konverzaci) a čas od času podnikáme společné akce. Pokud by vás tato hra zaujala, rádi vás přijmeme mezi sebe. Neváhejte se podívat na trailer nebo nějaké recenze, protože ideální čas pro koupi této hry bude právě teď o víkendu. ;)
    S případnými dotazy se na mě neváhejte obrátit, eventuálně můžete kontaktovat i @Sognus-e.
     
    • Informativní Informativní x 3
    • Líbí Líbí x 2
  2.  
  3. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Brzy tomu bude půl roku od doby, kdy Anet vydal první expansion GW2: HoT, takže jsem se rozhodl udělat malou recenzi a shrnutí novinek, které mnohým z vás připomenou, že tato hra stále běží (a je stále super!) a potenciálně navnadí nové tváře, aby se k nám přidali. :) Připomínám, že pořád existuje možnost založit si free účet a prozkoumávat hru dle libosti, nebo si ji můžete rovnou koupit. Základní hra se k Heart of Thorns podává zcela zdarma, stačí si tedy koupit poslední expansion a získáte tak přístup ke všem zákoutím hry bez omezení.
    Co všechno obsahuje Guild Wars 2: Heart of Thorns?

    1) Nový příběh
    Příběh zavede vaši postavu do srdce Maguumy, což je džungle, kde se nachází nedávno probuzený drak Mordremoth ohrožující náš svět. Příběh vyústí velkolepou bitvou mezi vámi a tímto mocným nepřítelem. Detaily nebudu prozrazovat, nerad bych případnému zájemci o hru zkazil překvapení. ;) Co se rozsahu týče, příběh je relativně krátký, je ovšem mnohem lépe zpracovaný a emoce postav jsou realističtější a uvěřitelnější.

    2) (4) Nové mapy
    Pokud nepočítáme Guild Halls a přepracované WvW borderlands, s rozšířením jsme získali 4 nové PvE mapy. Oproti základní hře se to může zdát, jako slabota (ta jich má cca 30), ovšem součástí nových map je i koncept "layerů", což je možnost prozkoumávat mapu na různých výškových úrovních. To jde ruku v ruce s novou možností používat kluzák (glider) a z vyvýšených míst pak doplachtit do dálky. Každá mapa má pak ještě tzv. "meta event", což je řetězec úkolů, které se opakují v dvouhodinovém cyklu a jsou zakončeny několika paralelními souboji, pro které se hráči musí rozdělit na menší skupinky. Úspěšné zvládnutí meta eventu odmění každého hráče, který se na něm aktivně podílel (při neúspěchu dostanou hráči menší odměnu jako cenu útěchy). Obecně se dá říct, že pro meta eventy je potřeba určitá míra koordinace, kterou většinou zajišťují commandeři (hráči se speciálním tagem), ale zároveň nejsou nijak zvlášť obtížné, takže je zvládne kdokoliv bez speciální přípravy.

    3) Nová classa: Revenant
    Revenant je profese využívající těžkou zbroj a její specialitou je vyvolávání legend (významné osobnosti z minulosti světa Guild Wars). Každá legenda, kterou hráč používá, má přímý dopad na to, jak může svého revenanta ovládat. Některé jsou tematicky specializované jako defenzivní, jiné agresivní, jiné fungují jako podpora ostatních hráčů (healing,...). Kromě toho ještě revenant využívá energii, což je zásobník, který se pasivně naplňuje a při souboji je využíván k vyvolávání schopností - hráč tedy musí schopnosti vyvolávat uvážlivě, aby nespotřeboval veškerou energii hned na začátku souboje.

    4) Elitní specializace
    Každá profese hry získává navíc "elitní specializaci", která od základu mění fungování classy (a umožňuje využívat úplně novou zbraň, která byla oné profesi doposud nedostupná). Odemknutí elitní specializace je komplikovanější než odemykání standardních specializací a vyžaduje, aby je hráč měl odemknuty všechny, aby vůbec mohl začít. Zato jeho postava ovšem získá na síle, elitní specializace se totiž zpravidla považují jako "upgrade" základní profese. V budoucnosti budou přibývat a hráči tak budou mít na výběr, prozatím většina lidí využívá jen onu jednu elitní specializaci.

    5) Fractals of the Mists
    S HoT se změnil způsob, jak fractály fungují. Doposud byl maximální level FotM 50, přičemž každý level se skládal ze 4 náhodně vybraných map. Nyní mají FotM levely od 1 do 100 a každý level má jednu pevně danou mapu. Obecně platí, že vyšší level znamená těžší nepřátele a komplikovanější mechaniky. Odměny z FotM byly přepracovány a jsou celkově vyšší. Kromě standardních modrých skinů na zbraně teď můžou hráči získávat vzácné zlaté skiny.

    6) Raidy
    Raidy jsou speciální mapy designované pro desetičlenné skupiny lidí sestávající ze 3 bossů. Obtížnost byla nastavená tak, aby je mohly dokončit pouze elitní skupiny, které se velice dobře připraví a jsou obeznámeny s chováním daných bossů. Každý boss má nastaven tzv. "enrage timer", což je čas vymezený pro jeho zabití. Po uplynutí tohoto času je sice stále možné bosse zabít, ovšem jeho útoky mají 500% sílu, což většinou znamená, že nikdo nepřežije déle než několik sekund. Momentálně jsou ve hře 2 raid křídla (každé má 3 bosse) a další budou vydávány průběžně.

    7) Mastery systém
    Ruku v ruce se všemi výše zmíněnými prvky hry jde i mastery systém. Ten umožňuje odemykat nejrůznější schopnosti vázané na účet, mezi kterými je mimo jiné plachtění, automatické sbírání lootu, schopnost porozumět řeči obyvatel džungle Maguuma nebo odemknutí možnosti získání nových legendárních zbraní. Spolu s nově přibývajícími částmi hry se objevují i nové masteries a tento systém tedy najde využití i v budoucnu po vydání dalších updatů.

    8) Mnoho, mnoho dalšího...
    Co jsem zmínil, jsou pouze hlavní prvky expansionu Heart of Thorns. Ve hře se toho změnilo mnohem víc, například nový precursor hunt, kompletní overhaul WvW a PvP, drobné změny odměn a některých ekonomických záležitostí, nové možnosti v UI, guild hally a fungování guild celkově, atd...
    Ani jsem nezmínil živé updaty, které od vydání HoT vyšly a přinesly hotfixy, úpravu balance hry nebo dočasné festivaly (například nyní jako součást april fools day běží ve hře event s oldschool hrou "super adventure box").

    Celkový dojem z expansionu je takový, že namísto kvantity se tentokrát vývojáři soustředili na kvalitu. Časově vám možná hraní HoT nevydá na tolik hodin, kolik byste čekali, ovšem zpracování je dokonalé a storytelling se významně zlepšil. Nelze v žádném případě opomenout to, že kromě obsahu, který je již nyní součástí hry, budou také v průběhu vycházet střípky příběhu a nové úkoly v rámci "living worldu", což jsou živé updaty vydávané zdarma (během normálního provozu vychází co dva týdny). Pokud máte rádi MMO, Guild Wars 2 je rozhodně to nejlepší, co může trh nabídnout (aspoň podle mě :p).

    Vzal jsem to poměrně stručně, takže v případě jakýchkoliv dotazů se na mě neváhejte obrátit. Zároveň můžete použít YT jako solidní zdroj materiálu, od vydání se tam objevila spousta recenzí, záznamů ze hry, návodů a pokusů o světové rekordy (jak už bývá u MMO zvykem, hráči spolu soutěží o "world first" u těžších výzev jako raidy).
    Pokud byste se rozhodli hru vyzkoušet (ať už free účet nebo plnou verzi) a rádi byste, aby vás někdo provedl, není problém se dohodnout. Spoustu z nás najdete ve hře dennodenně a máme k dispozici i několik TS serverů. S naší pomocí se z nováčka stane schopný hráč připravený na jakoukoliv výzvu během pár dnů. ;) Stačí se jen ozvat. Tady na fóru máme velkou společnou konverzaci, můžete napsat sem do vlákna nebo se ozvat rovnou ve hře. :)
     
    Poslední úprava: 12. dubna 2016
    • Líbí Líbí x 2
    • Informativní Informativní x 1
  4. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Nedávno na mě na YT vyskočilo pár videí, které mě dost zaujaly, protože jsem díky nim pochopil problémy, které hráči občas mívají. Řada lidí (nejen z tohoto fóra) se krátce objevila ve hře, hráli pár dnů a pak se po nich zem slehla. Nikdo nebyl úplně schopen formulovat svoje problémy (dělali dost zmatený dojem), ale díky těmto dvěma videím jsem do toho konečně pronikl.
    GW2 doesn't suck?
    The Social Experiment
    Klíčovým problémem se zdá být to, že hráči nevědí co ve hře dělat. Nejsem si jist odkud tato mentalita pramení, ale evidentně je většina lidí z ostatních her zvyklá na to, že vám hra řekne "jdi pět set metrů tímto směrem, zabij 10 vlků a z jejich kůže si udělej lehkou zbroj". Guild Wars 2 funguje úplně jinak. Namísto toho, aby vám hra dala pevný úkol, který musíte splnit a nepustila vás dál, dokud tak neučiníte, objevíte se ve světě plném možností a děláte si, co se vám zlíbí. Tak trochu bych to v tomto ohledu připodobnil k minecraftu. Sami si vytyčíte cíl a ten se snažíte splnit. A rozhodně si nemyslete, že Guild Wars 2 má takových potenciálních cílů nedostatek - sám jsem ve hře strávil (opravdu strávil, AFK nepočítám) 3700 hodin a stále jsem nedosáhl ani zlomku toho, co bych chtěl v budoucnosti získat.

    Pokud tedy hledáte hru dělanou pro pětileté děti, Guild Wars 2 vám opravdu nedoporučím. Hra vás nebude vodit za ručičku a ukazovat vám prstem na místo, kam máte dojít, dá vám pouze nástroje jak postoupit dál a zlepšovat svojí postavu. Postupem času, hlavně kvůli přívalu nových hráčů se hra stala mnohem jednodušší a její součástí je nyní i řada tutoriálů (zejména na začátku hry), ale stále se nic nezměnilo na tom, že hráči jednají víceméně samostatně a hra je tedy zaměřená spíše na vyzrálejší a kompetitivní publikum (+ přirozeně také nabízí prvky kooperace).
    Protože Majn komunita (narozdíl od ostatních minecraft komunit ;)) je plná vyzrálých, schopných a samostatně uvažujících hráčů, věřím, že by mohla řada z vás najít v této hře zalíbení. Co se týče zpracování, gameplaye, příběhu, herní rovnováhy a možností vedlejších aktivit, Guild Wars 2 jasně dominuje ve svém žánru a překonává konkurenci na všech frontách.
    Pokud jste jedni z těch hráčů, kteří už po pár minutách hry nevěděli co dělat, neváhejte se na mě obrátit (zde na fóru nebo ingame v GW2). Rád vás provedu začátky hry, ukážu vám tu neuvěřitelnou škálu aktivit, ze kterých si můžete vybírat a naučím co naučit mohu. Mějte ale na paměti, že ve finále bude na vás rozhodnout se, co vlastně chcete a co od hry očekáváte. Na YT, wiki, redditu, případně fóru se dá najít tutoriál na všechno. Každé zákoutí hry je poměrně dobře zmapováno. Ale kam se vydat, to je vaše volba. Preferujete kooperaci a PvE? Nebo kompetici a PvP? To všechno a ještě mnohem víc vám GW2 nabídne.

    Je chyba na straně vývojářů?
    Za jiných okolností bych možná tuto možnost zvažoval, ale v případě GW2 bych odpověděl naprosto jednoznačně ne. Každý z nás byl v jednu chvíli nováčkem a za tu dlouhou dobu, co GW2 hraju, jsem viděl desítky lidí, jak se vlastní pílí transformovali z nováčka na zkušeného hráče, který se přihlašuje denně a skvěle ovládá většinu aspektů hry. Takže i naprostý začátečník zcela jistě do hry proniknout může, jenom musí mít vůli.

    Jak jsem začátky překonal já?
    V prvé řadě je dobré mít motivaci proč ve hře zůstat a aktivně se přihlašovat. Pro mě to bylo mít někoho, s kým hrát. A většinu lidí, se kterými pravidelně hraju, jsem našel právě zde na Majn fóru. Vědomí toho, že váš kamarád aktivně hraje a překonává jednu bodovou hranici za druhou vás dost dobře motivuje k tomu, abyste na sobě taky pracovali a nezůstávali pozadu. Také mi pomohlo sledovat YT videa ostatních hráčů. Jako nováček jsem přirozeně netušil, co všechno hra nabízí (odtud může pramenit ten dojem, že ve hře není co dělat), ale sledování denní rutiny zkušenějších hráčů mi všechny tyto záhady odkrylo.

    Ve výsledku bych tedy rád smazal veškeré obavy - naprosto kdokoliv může snadno do hry proniknout. Pokud má vůli. Nejsou potřeba žádné speciální schopnosti, ani není třeba si nechat užírat drahocenný čas. Spousta lidí si vede dobře i když se přihlašují třeba jen jednou/dvakrát týdně. Dost pomáhá, když hraje společně s někým zkušeným - můžete sledovat, co všechno dělá a snažit se ho napodobit. Jakmile získáte dostatek zkušeností sami, už si můžete snadno vytyčit vlastní cíle a najít způsob, jak jich dosáhnout.
     
    Poslední úprava: 23. května 2016
    • Líbí Líbí x 2
  5. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Protože už jsem se vypořádal s většinou bossů v raidu (8/9), přišel čas, abych se tu s vámi podělil o svoje dojmy a potenciálně navnadil nějaké zájemce, aby si hru koupili - raidy jakožto součást rozšíření HoT nejsou přístupné free účtům a musíte tedy hru vlastnit.

    Co jsou raidy v GW2? Jsou velice podobné raidům v ostatních hrách. Jedná se o relativně lineární mapy, kde je potřeba plnit specifické úkoly a na závěr porazit bosse. Pochopitelně to není nic jednoduchého, už od samotného začátku byly raidy dělány pro elitní hardcore hráče a vyžadují solidní přípravu. Všechny souboje jsou věrné tradici aktivního combatu v GW2 - namísto sledování HP baru přátel a nepřátel a nesmyslné spamování nahodilých skillů, jako je tomu u jiných MMO (*ehm*... WoW... *ehm*), bude zde klíčem k úspěchu sledovat bojiště samotné, vyhýbat se smrtelným útokům, pečlivě dbát na vaší pozici vůči nepříteli a rychle reagovat na vzniklé okolnosti (například se svižně dostavit na určité místo).

    Dále by se hodilo podotknout, že zatímco v jiných hrách musíte strávit roky grindováním levelu/gearu, abyste se do takového raidu mohli dostat, v GW2 nic takového není (což je důvod proč lákám nováčky, aby si přišli raidy zkusit). Zde není žádný problém, aby i méně aktivní hráč během týdnu/dvou získal maximální level a nejlepší výbavu (nebo aspoň takovou, která má k nejlepší hodně blízko). Filozofie hry spočívá v tom, že každý hráč si může snadno a rychle vyzkoušet kteroukoliv část hry, nic není uzamčeno za stovkami hodin bezmyšlenkovitého grindu.

    GW2 raidy tedy nabízejí jednoduchý a spravedlivý systém, který odmění schopné a přizpůsobivé hráče. Není vůbec těžké se do nich dostat, aktivnímu hráči bohatě postačí týden přípravy. Samozřejmě to ale neznamená, že jsou raidy snadné -> i pro mnoho veteránů jsou raidy výzva a málokdo je úspěšně dokončí, protože jsou potřeba pohotové reakce a schopnost předvídat.

    Tady je ukázkové video od jednoho z nejlepších českých hráčů - Hintkei: (jedná se o první wing raidu forsaken thicket - spirit vale)

    Z videa se může zdát, že se nejedná o nic extrémně obtížného, ale mějte na paměti, že toto je výsledek několikaměsíční přípravy elitní guildy, kde se sešli nejlepší hráči z celého světa. ;) Co jim trvalo něco málo přes 20 minut, zabere průměrnému hráči mnoho hodin a opakovaných pokusů. Navíc tato guilda používá relativně riskantní a náročné strategie (např. takzvaný "no updraft" gorseval), které obyčejní hráči nejsou fyzicky schopni provést.

    Až najdu víc času, tak se podělím i o raid lore. Tým devů, který raidy připravuje, odvedl sakra dobrou práci nejen z hlediska mechanik a designu, ale také zajímavého příběhu.

    Pokud vás myšlenka raidů zaujala a chtěli byste se s nimi porvat, neváhejte mi napsat a na cokoliv se zeptat. Já i @Sognus aktivně hledáme nové hráče a rádi jim vypomůžeme v začátku, všechno vysvětlíme a ukážeme co hra nabízí. GW2 má poměrně velkou českou komunitu, ale hráčů není nikdy dost a mít dalšího parťáka na raidy se vždycky hodí. ;)
     
    • Líbí Líbí x 1
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Zábavné Zábavné x 1
  6. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Důležitý PSA pro všechny majitele GW2 účtu (platí i pro free účty!):
    Jak jsem varoval v konverzaci, LWS3 (living world season 3) se nenávratně blíží. Pokud vše poběží podle plánu, první epizoda by měla vyjít dnes večer. Přestože k jejímu hraní potřebujete expansion Heart of Thorns, již dnes se budete moct i s free účtem lognout do hry a epizodu si zadarmo "odemknout", takže pokud byste se v budoucnu rozhodli hru koupit, bude už na vás tato epizoda čekat. V opačném případě byste si ji museli dokoupit extra za reálný cash nebo desítkami hodin ingame grindu. Na odemknutí bude dost času (další epizoda má vyjít za cca 2-3 měsíce), ale dlouhé váhání by se mohlo vymstít. Jedná se o maximálně 1 minutu vašeho času, která vám potenciálně může ušetřit spoustu námahy a bědování v budoucnu.

    Dále je možné až do zítřka koupit GW2: Heart of Thorns za poloviční cenu z oficiálních stránek: https://www.guildwars2.com/en/
    Krátké zhodnocení této nabídky je možné najít na kanále woodenpotatoes. O expansionu samotném jsem toho výše napovídal víc než dost, takže už pouze nabídnu potenciálním zájemcům, kteří váhají s koupí, že jim s radostí odpovím na všechny otázky. Dále budete pravděpodobně moci mně a Sognuse snadno zastihnout dnes večer a celý zítřek na TS (nejspíš ts.mrkva.eu:9994), protože se budeme naplno věnovat nejnovější epizodě living worldu.
     
  7. Sognus

    Sognus TechniForger

    Online
    Registrován:
    14. června 2012
    Guild Wars 2: Heart of Thorns lze opět koupit za poloviční cenu (do 22.11) z oficiálních stránek hry. Zároveň bych rád opět připomenul, že základní hru lze hrát zadarmo.

    Jsem si jist, že na internetu můžete nalézt bezpočet různých recenzní, které Vám hru přiblíží, nebudu se tomu v tomto textu věnovat. Pokud by jste rádi dostali informace z první ruky (ode mě či @Tarasicodissa), stále platí, že Vás jsme schopni a ochotni hrou provést a případně odpovědět na všechny otázky (Co se tedy týče mě - studuji, nemám tolik času, ale víkendy bych měl mít volné, případně bychom se domluvili zde na fóru v PM)

    Nakonec bych rád připomněl, že GW2 využívá epizodického obsahu. To znamená, že je obsah pravidelně vydáván po nějakém čase (záleží na velikosti epizody). Proto, aby si člověk mohl zahrát daný příběh nejen, že potřebuje právě expanzi Heart of Thorns, ale epizodu si musí odemknout v době kdy je aktivní. Kdo si neodemkl první epizodu má již nyní smůlu, ale stále lze odemknout 2. epizodu (možnost skončí 21.11) a 21.11 lze odemknout 3. epizodu. Epizodu však může odemknout každý, nehledě na to, jestli expanzi vlastní nebo ne. Vyplatí se to tak pro ty, jež by se v budoucnu chtěli do hry ponořit.

    Doufám, že se někdy uvidíme ve hře.
     
    • Líbí Líbí x 2
  8. Tarasicodissa

    Tarasicodissa Fyzikátor

    Offline
    Registrován:
    01. července 2012
    Dnes jsem objevil naprosto fascinující a dokonale propracované video, které detailně popisuje události, které mohli hráči zažít v rámci living world season 1. Od sezóny 2 dále funguje ve hře systém story journalu, který umožňuje hráčům znovu si zahrát a prožít události z minulosti gw2, takže mají k dispozici příběh kompletní. Bohužel tato skutečnost se nevztahuje na první sezónu (ta tvoří předěl mezi personal story z původní hry a sezónou 2), protože v té době story journal neexistoval a Arenanet uvolňovat všechny živé updaty pouze po krátkou dobu (cca 2-4 týdny).
    Pro hráče, kteří propásli možnost zahrát si living world season 1 (mezi které částečně patřím i já), přidal Arenanet do hry krátkou cinematickou ukázku, která jim má osvětlit, co se v té době odehrálo. "Krátká" bohužel ani zdaleka nevystihuje její podstatu, protože události v řádu několika měsíců shrne v méně než minutě. Hráče tak ponechává zcela zmateného a neinformovaného.
    Co Arenanet ledabyle odbyl, komunita napravila. Kolaborace mnoha slavných osobností gw2 a pracovitých hráčů přinesla své ovoce v podobě následujícího videa, které skutečně dokonale informuje každého hráče o událostech první sezóny. Pokud se tedy zajímáte o bohatý příběh gw2, ale neměli jste možnost prožít LWS1 z první ruky, přeju příjemnou podívanou. :)


    //edit 27.3.: změna adresy videa protože autor měl nevysvětlitelnou potřebu ho stáhnout a později zas reuploadnout
     
    Poslední úprava: 27. března 2017
    • Líbí Líbí x 1
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  9. Sognus

    Sognus TechniForger

    Online
    Registrován:
    14. června 2012
    Guild Wars 2: Heart of Thorns je opět ve slevě (50%). Opět připomínám těm, kteří přemýšlí o tom, že by se v budoucnu do hry ponořili, že by bylo záhodno přihlásit se do hry a nechat si odemknout si Living Story S3E4, případně lze momentálně ještě odemknout S3E3 (nezáleží na tom zda platíte či jste Free To Play hráč).

    Opět připomínám, že hra je F2P, až bude po zkouškovém platí vše, co bylo řečeno v předchozích příspěvcích. @Tarasicodissa a já Vám můžeme v začátcích pomoci. A pokud ve hře zůstanete, můžete hrát s námi.

     
    • Líbí Líbí x 3

Sdílej tuto stránku