1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Creative svět na Majnu

Vlákno v 'Informace' založil Vergis 13. února 2013.

  1. Swoop

    Swoop Registered

    Offline
    Registrován:
    31. října 2012
    Pravda, o parametrech a hw serveru, na kterém Majncraft jede nevím nic. Běžná praxe ale je, že cena hostování se odvíjí od výkonových nároků, tj, čím více slotů (uživatelů) a aktivních "světů", tím vyšší nároky na HW a logicky i na finance. Pokud je to tady jinak a vyšší nároky na HW neznamenají vyšší sazbu za server (například jde o výkonově naddimenzovaný stroj), nemám proti Creative serveru námitky.

    Podle mé logiky bychom měli obojí, jen komunity jednotlivých světů by hradily náklady na ten svět, kde hrají a o který mají zájem. Nicméně jak jsem uvedl výše:
    Tak je zbytečné se o tom dohadovat. ;)

    Neznám HW sestavu serveru, ale co není, může - čistě hypoteticky - po spuštění dalšího "světa" a přilákání dalších uživatelů nastat. To už se ale bavíme o teoretických možnostech a ztrácíme čas. ;)
     
  2. dwi

    dwi God

    Offline
    Registrován:
    19. prosince 2010
    Server je náš vlastní stroj.
    • i7-2600K
    • 32GB ram
    • 120GB SSD
    • 2,5TB disky na data
    • Větráků ve skříni jak nasráno, že by to odfouklo nejednu kočku, takže OC je možný
     
    • Zábavné Zábavné x 15
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  3. Swoop

    Swoop Registered

    Offline
    Registrován:
    31. října 2012
    Díky, tím je to myslím jasné a creative mi nevadí ;)
     
    • Líbí Líbí x 1
  4. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Sám na takové stavby moc nemám (už jsem i odzkoušel), ale moc rád bych měl možnost se na takový svět podívat. A věřím, že se zde nejde mnoho lidí, kteří dokáží dělat pěkné stavby a že takový server by se zde uživil

    ---------------------

    Pár praktických:

    - Zkušenosti s multiverse mixem creative a survival, pro více lidí (nedomácí), máme mírně horší. Občas zklame oddělení inventářů (typicky s novou verzí MV či modu, který pro oddělení inventářů použijete). Občas kousnutí jednoho světa kousne všechno na MV. Úplná jistota je samostatný (sdílený) server pro creative (asi tak, jako je teď samostatný technicraft). Ostatně i oddělená dynmap má něco do sebe - ve výsledku i pohodlnější pro správu, přestože duplicitní.

    - Vyplatí se mít WE, ale ve WE omezení. Pokud si vzpomínám, je možno tam nastavit horní limit počtu změn na jednu akci.... Není to dokonalé, neohlídá to vždy, ale často ano. Ukliknout a přehlédnout to (do nekonečna, dálky) se může každý. I mistr tesař. Je to taková příjemná pojistka. I za cenu, že pro některé operace je nutné uzpůsobit tomu limitu styl práce s WE.

    - Vyplatí se mít (přímo vyžadovat) uživatelské ochrany (residence, WG, ...). A to i u "prověřených" osob - pochopitelně neomezené (velikostně) - s tím, že si to hráči definují sami. Byť, opět, někter0 věci neodchytí (tuším že WE mnoho z nich projde). Ale opět, je to příjemná pojistka, že omylem kolegovi nekopnu do baráku, nepoliji mu to tam vodou či lávou a podobně. ... Celkem dobrý přístup je, mít defaultně zakázáno cokoli dělat. A až když si udělám svojí resku (WG, towny ...), tak tam mohu upravovat. A případně si mohu přidat lidi s právy, vč. možnosti přidělit právu přidávat práva pro další lidi - pro větší projekty nutné.

    Pokud bude jako mutiverse:

    - Povolit hráči možnost změnit si gamemode (mezi creative/survival) ... toto dává větší smysl u multiverse, kdy creative slouží hlavně pro testy staveb na survival. Nicméně pokud to vyjde "zdarma", možná bych nechal tuto možnost i u samostatného serveru.

    - Možnost /tpworld se zachováním souřadnic na daných světech (jsou na to mody) ... Tedy, commandline warp mezi survival světy (jako jeden celek, overworld/netrer/end) a creative světem. ... Není větší otravy, než nutnost běhat někam od/k portálu, když si chci i jen odskočit na creative.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Informativní Informativní x 2
    • Líbí Líbí x 1
  5. Pulec

    Pulec Administrátor

    Offline
    Registrován:
    17. října 2010
    Šmárja to se teda rozjela nemalá diskuze, tak budu postupně kritizovat.
    Když už se někdo bude dělat s "testem" či ukázkovým projektem tak i kdyby třeba nedělal detaily na tom projektu, tak nevím jak se tomu dotyčnému bude chtít dělat znova v survivalu. Netuším jak nadšený bude konkrétní stavitel, takový obří stavitel jako většina zdejších zdaleka nejsem, tak bude možná rád, že si to může postavit znova a opravit nějaké chyby na které přišel v creativu. To už z vlastní zkušenosti vím, že se toho na první pokus bez nějaké přípravy dá hodně pokazit.

    Takže jsem tedy pro creative svět. Ale doufám, že to bude ideální poměr 50 na 50 lidí jako vergis a bigfootcz, kteří chtějí stavět v creativu s nekonečno surovinami a stejně tolik lidí co chtějí stavět jako doposud s všema těma srandama kolem získávání surovin.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  6. ToKro

    ToKro Registered

    Offline
    Registrován:
    03. června 2011
    Taky bych byl pro. Sice bych asi nic nestavěl, protože nejsem moc na megastavby, ale rozhodně bych si to tam rád prohlížel ;). Nebo třeba s něčím pomohl.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  7. Swoop

    Swoop Registered

    Offline
    Registrován:
    31. října 2012
    IMHO na testování stačí singleplayer s creativem.. Výhodu multiplayeru vidím spíš ve spolupráci více hráčů, kteří můžou budovat něco společně bez omezení surovin a zdržování se těžbou. Jen si nějak neumím představit, že někdo vybuduje nějakou opravdu opravdu velkou stavbu a pak bude mít chuť ji kostku po kostce duplikovat v survivalu :yuck: .. ale proti gustu..
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  8. Tutifus

    Tutifus Vault Dweller

    Offline
    Registrován:
    19. dubna 2011
    Nápad se mi líbí, sice v poslední době jsem se zažral do TC, nicméně občas bych se tam asi přišel vyblbnout. Občas mám chuť si jen tak něco postavit, takovou bokovku, rychlovku, ale v singlu mě to moc nebere.

    Spíše jsem pro to, aby to bylo oddělené od Majncraftu, důvody více méně již vyřkl Weltar, takže bych se jen po něm opakoval. Sice to nemám z vlastní zkušenosti, ale jsou to věci, které člověka prostě musí napadnout, že se to stát může. (Třeba ten problém s inventářem).

    Co se týká WE, tak je pravda, že s WE jde práce od ruky, ale riziko spojené s "přetížením" serveru špatným příkazem je podle mě moc vysoké proto, aby to měl každý. Možná tak nějaké kosmetické věci jako //fixwater a podobně bych dal do základu (těm, co mají povolené stavět), ale složitější funkce pokud, tak jen ověřenému jedinci, který ví, co si s WE může a co nemůže dovolit + ještě omezit max. rozsah změn (taková pojistka)... Každopádně bych vybíral hodně pečlivě, kdo ano a kdo ne. Spíše by to bylo privilegium jen pro minimum lidí, pokud vůbec. Já osobně bych WE na creative serveru používal asi fakt jen na //fixwater, případně krátké úseky duplikoval pomocí //stack.

    Stojí za zamyšlení, jestli nechat server bez rozdělení "zón", nebo některé "zóny" určit (podobně jako vesmír, přesto trochu jinak než na kvadranty. Osobně bych udělal zónu pro dočasné návrhy (například pro Majn), které by tu stály jen dočasně. Jednalo by se o zónu, kterou by mohli využívat starostové měst, kam by mohli odkazovat lidi, aby ukázali, co chtějí v jejich městě postavit a podobně. Tato zóna by byla nejvíce spjata s Majncraftem jako takovým. Nemusela by být moc velká, ale muselo by se hlídat, aby staré stavby byly bořeny (třeba regen), aby se místo nevyčerpalo. Stačila by podmínka, že každý ke svému dílu dá cedulku s názvem, o co se jedná a datem, kdy místo uvolní (max. bych určil pár dní). Po uplynutí této doby, pokud by stavba stála, tak by se strhla. Tuto zónu bych "Vystavěl" do čtverce v kterém by byly různě velké "parcely" pro různé návrhy. Sice se mi to příčí, ale hodí se parafrázovat na původní návrh "Excel City" xD

    Druhou zónou by pak byla zóna volného stavění. Nic více, nic méně

    Třetí zónou by byla zóna v které by se stavby jen schvalovaly přes fórum a pokud by to šlo, tak by práva upravovat bloky v této zóně měli jen ti, jež zde mají schválený projekt.

    Tyto zóny by měly mít jedno společné. Po vstupu do takové zóny, by se hráči měla napsat automatická zpráva, do jaké zóny přišel a jestli má práva k úpravám v dané oblasti.

    K tomu taky patří rozdělování práv hráčům pro creative.

    Zóna pro návrhy by byla volná pro stavění všem ale v automatickém textu při vstupu do této zóny by se objevil text, že se jedná pouze o místa pro dočasné stavby.
    Volná zóna by byla určená ověřeným hráčům, jež ukáží své kvality ze survivalu, či se za ně někdo zaručí.
    V schvalovací zóně by stavět mohli jen hráči se schváleným projektem. Pro tyto hráče (jako jediné) by pak mohlo být možné povolit v omezené míře WE. Ale museli by s ním umět, viz. výše. Spíše se jedná pro projekty skupiny osob. (jako FyreUK)

    Tohle je moje představa, jak by takový creative server mohl vypadat. Co se týká generátoru, nemám šajnu, ale v creativu není problém si krajinu dotvářet. Sice to chce určitou dávku kreativity, fantazie a umu, ale o tom MC je. Asi bych byl pro klasický, možná s jednou úpravou. Trochu méně moří a oceánů.
     
    • Líbí Líbí x 4
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  9. matej773

    matej773 Registered

    Offline
    Registrován:
    17. června 2012
    Hmm..
    Pro Creative svet jsem pro vsemi deseti, bylo by to skvele.
    Jenom doporucuju okouknout plugin CreativeControl, nastavuje omezeni jako pouzivani SpawnEggu, pokladani vody, lavy, atd., podle mne super plugin na neco takoveho.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  10. Tomasopik

    Tomasopik Registered

    Offline
    Registrován:
    20. listopadu 2011
    S creative světem nemám problém, sám jsem línej jak p...., takže něco natěžit je občas docela boj:) Spíš bych se bál toho, že by se v budoucnu všechny velký projekty přesunuly na creative svět a na survival Majnu už by nic pořádnýho nevyrostlo (tim nechci říct, že menší projekty jsou špatný, sám nejsem žádnej megaloman). Možná se mýlím, ale pochybuju že by na survivalu vyrostl třeba takovej Shardizard nebo podobný projekty takový třídy, kdyby byla předtím možnost jít stavět na creative svět.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 2
  11. Tutifus

    Tutifus Vault Dweller

    Offline
    Registrován:
    19. dubna 2011
    Tomasopik určitě se najdou lidi, co i v survivalu budou i nadále stavět velké projekty... wow efekt, že to bylo postavený poctivě v survivalu a pocit zadostiučinění po té době strávené získáváním materiálu a stavění a bourání pomocných konstrukcí a podobně, to za to stojí... ale občas je projekt až moc megalomanský na to, aby bylo reálné ho v survivalu kloudně postavit, nebo se občas někdo chce odreagovat a postavit si něco "jen tak"

    osobně creative beru spíš jako odreagování, než že bych hrál a stavěl čistě jen v creativu... nedovedu si představit, že bych MC hrál tak dlouho, kdyby survivalu nebylo...
     
    • Souhlasím Souhlasím x 5
    • Líbí Líbí x 1
  12. utheraptor

    utheraptor Midnight Wanderer

    Offline
    Registrován:
    06. dubna 2012
    Some people just want to see the world burn.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Zábavné Zábavné x 2
  13. Yubeh

    Yubeh VIP

    Offline
    Registrován:
    13. ledna 2012

    Na toto nevidim dovod. Ak spravne chapem zamer, creative nema byt "testovaci" server, kam si hrac na par minut odskoci neco vyskusat, ale primarne plnohodnotny moderovany svet pre vacsie projekty na sposob fyreUK, westerosu, voxelu... (tym samozrejme netvrdim, ze nemoze plnit aj vedlajsiu "testovaciu" funkciu na vyhradenej casti mapy...).
    Prepojit taky svet so survivalom inak ako cez portal by podla mna bezdovodne rozbilo ten vanilla feeling v survivali.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 4
  14. Zefram_Cochrane

    Zefram_Cochrane VIP

    Offline
    Registrován:
    18. ledna 2012
    Majncraft to určitě proslaví, vzniknou stavby, co by jinak nevznikly a dost lidí se na tom vyžije. Na druhou stranu to bude na úkor survival světa Majnu, alespoň částečně, o tom nemůže být pochyb. Ale nic není černobílé a myslím, že klady převažují nad zápory :)

    Zdá se mi ale nelogické lepit to jako multiverse na ostatní světy. Stejně se mezi survivalem a creativem nebude dát nic přenášet a ani společný chat by neměl žádný herní význam. Než se nějakým prapodivným způsobem portovat sem a tam, to je podle mě lepší mít úplně samostatný creative server a v případě zájmu se na něj jednoduše přihlásit.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 10
    • Líbí Líbí x 2
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  15. juzzek

    juzzek Moderátor

    Offline
    Registrován:
    24. ledna 2011
    Pokud to mašina utáhne (jako že ano) a hlavně se bude chtít dwi-mu starat o další svět, tak proč to nepodpořit. Já jsem sice podobně jako _CJ_ zaměřen spíše na survival, ale je věc každého hráče jestli se pustí do shánění matroše v survivalu, nebo tady dostane tu možnost postavit velký projekt v creativu a přikloní se k ní.
    Rozhodně souhlasím s Vergisem, že stavět v creativu by bylo dovoleno jen vyvoleným, nebo po pečlivém výběru navržených projektů. Ostatní hráči by měli možnost jen pozorovat stavby.
    Pokud by to, co se týče hráčů (stavitelé - diváci) takto bylo, tak by i práce moderátorům mohla být usnadněna, ale to se samozřejmě ukáže až v případném provozu.

    Ps: Jsem rozhodně proti /tp mezi světy. Creativ by měl být jako samostatný server (majncraft - technicraft - creativcraft) :)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Líbí Líbí x 1
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1
  16. weltar

    weltar Registered

    Offline
    Registrován:
    01. listopadu 2011
    Ano, také jsem to tak pochopil. Že to má být samostatný, oddělený, svět. To testování by bylo spíše výjimečné (důvody už tu řeklo pár jiných lidí a souhlasím s nimi).

    Ale právě proto, že to má být logicky oddělený svět -z našich zkušeností s více světy- doporučuji možnost odskoku rovnou.

    Jinak nám to časem, celkem oprávněně, vyčítali hráči hard světa (hard jsme měli bez /spawn/home), že je povinností portálu "trestáme". Že je to prakticky nutilo být buď na survivalu, nebo na creative (resp. u nás i creative či ne-hard světech, s /home/spawn). A že jinak těmi častými "procházkami" (občas i smrtí) ztrácí čas a konkurenceschopnost oproti hráčům, co jsou jinak v hard stále.

    A proč že mají mít nevýhody, když je creative jiný svět (co s hard survival nemá vůbec nic společného), který by mohl být klidně i na jiném serveru a pak by s tím potíž nebyla.

    EDIT: Jedno z celkem trefných přirovnání přirovnání, které v tu chvíli padlo, bylo, že je to stejný nesmysl, jako bychom hráče před logoutem nutili, aby se vrátili na spawn, pokud si po odchodu chtějí zahrát MC na serveru u někoho jiného. Že to je úplně stejně nelogické, jako povinnost chodit k portálu, když chtějí na jiný svět, ale u nás.
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  17. Brokarek

    Brokarek Registered

    Offline
    Registrován:
    14. října 2011
    Chudák kočka... Jinak jsem se o něco takovýho pokoušel za starých dob na warezu, a pokud bude DŮRAZNĚ spravován, řekl bych že by se tam mohl objevit nejeden velkolepý projekt typu obřího megaměsta (ano, originalita sama, ale i tak :))
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  18. Geretenk

    Geretenk Registered

    Offline
    Registrován:
    27. ledna 2011
    Hmmm začíná z toho být celkem dlouhosáhlá diskuze, takže se taky zapojím :D.
    (Ještě než úplně začnu, tak bych rád upozornil, že se mohu s někým stotožňovat, ale závoreň mohu někomu odporovat, tudíž to berte jako další názor, nikoliv šanci offtopicovat. Děkuji)

    Tak tedy, jsem rozhodně pro. To, jestli tento creativ-server bude na způsob vesmíru, nebo zda to bude jako technicraft je mě zcela jedno. Tady hlavně záleží na Dwim a dalším zasvěceným, co pro ně bude lepší.
    Určitě to bude chtít nějaká omezení a to nejen tak, že bude omezený přístup pro někoho, ale i samotné nástroje jako je WE a další co zde byli jmenovány.
    Také bych rád rychle odbočil a vyjádřil se k Swoop. Přispíváš na projek Majncraft.cz, nikoliv server s.majncraft.cz, je to celkem zásadní rozdíl a podle tebe by tu potom neměl co dělat Technicraft ;-)
    Rozhodně bych se tam občasně zašel odreagovat, popřípadně, kdyby se stavělo něco na způsob už tolik zmiňovaného FireUK.

    Zatím asi všechno, je tu tolik textu, že se v tom už špatně orientuje a ve většině případů tu i souhlasím, takže tak...;)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 2
  19. Vergis

    Vergis Celebrita

    Offline
    Registrován:
    21. prosince 2010
    To řešení s dalším světem propojeným s Majnem má své výhody:
    • Global většinu času stejně neslouží jen pro herní záležitosti ze survivalu, řeší se tam všechno možné. Creative by mohl mít vlastní kanál (/c je ale zabrané...), ale asi nebude zdaleka tolik zalidněný, aby měl tak přeplněný chat, že by musel být úplně samostatný.
    • Dostane se na něj mnohem víc lidí, bude navštěvovanější.
    • Bude snadnější se dovolat moderátora v případě problému.
    • Komunita bude provázanější, nebude se rozdělovat jako v případě technicraftu, kdy s většinou lidí, kteří tam odešli, najednou nejsem vůbec v kontaktu.
    A těší mě zájem, vypadá to, že by to za to stálo, až se vychytají detaily. :)
     
    • Souhlasím Souhlasím x 6
  20. vmprima

    vmprima Registered

    Offline
    Registrován:
    07. srpna 2012
    vzhledem k tomu že to má být svět na "velký" projekty s creativem nevidím důvod proč by hráči cestovali pořád tam a zpátky. A jednou když budou potřebovat domů tak se prostě proběhnou z pískovny(copak je to tak daleko).
    Jak již z toho vyplývá jsem pro řešení jako má vesmír(z hlediska dopravy) a z hledisko rozdělení souhlasím s se zonama
     
    • Souhlasím Souhlasím x 1
    • Nesouhlasím Nesouhlasím x 1

Sdílej tuto stránku