1. Nelíbí se ti reklamy? Zaregistruj se a přihlaš se na fóru!

Cesta z Města - Novus

Vlákno v 'Metro a doprava' založil Bedrych 07. září 2015.

  1. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    1) POPIS:
    • Smyslem projektu je propojit větší i menší projekty na celé Zeměkostce tak, aby byl i nováček schopný najít po povrchu cestu z města do jiného sídla.
    • Cesta nebude zasahovat příliš do rázu krajiny - snažíme se jí vést podél pobřeží a řek, když už jde do vnitrozemí, tak kopíruje krajinu. Při větší nerovnosti je menší tunel, nebo zářez.
    • Trasy budou vždy v souladu s krajinou i již zastavěnými pozemky = snaha se jim vyhnout v dostatečné vzdálenosti, ale spojující + případná domluva.
    • Na prvním místě je přání majitelů pozemků. Vyvlastňování jen dle platných pravidel serveru.
    • Správci Cesty z Města jsou: Bedrych a _CJ_ (zatím, rád přidám další vážné zájemce),

    2) PŘÍPOJKY:
    • Pokud se někdo chce přímo napojit na hlavní cestu, tak může sám a bez oznámení. Musí však dodržet styl přípojky v souladu s cestou a nijak jí nepřerušovat. Cesta k přípojce je dle přání každého hráče.

    3) ZNAČENÍ:
    • Na každé křižovatce musí být cedulky s označením kam cesta vede. Čím více jednoduchého značení, tím lépe.

    4) PLÁNOVÁNÍ A STAVBA:
    • Stavět cestu může kdokoli, kdo do tohoto vlákna předloží plánek a bude mu schválen správcem Cesty z Města.

    5) DESIGN CEST:
    1) 3x stonebrick vedle sebe
    2) 1x písek po krajnicích.
    3) Pochodeň po cca 8 blocích na obou stranách.
    4) Převýšení = schody z polovičních stonebrick.
    5) Zatáčky 4 bloky stonebrick vedle sebe, případně i 3 u mírnějších. Snažit se zatáčky dělat trochu realisticky, tj ne jen zatočit do pravého ůúhlu, nebo do 45 stupňů, ale zatáčet pozvolna: viz vzorová cesta D2 do Krátera.
    6) Cesta by měla být zapuštěná do země, to znamená nestavět blok nad zemí!
    7) Mosty dle situace a prostředí = poloviční stonebrick, stonebrick, pilíře po cca 8. blocích.
    8) Tunely: krátké stejné jako běžná cesta, delší nemusí mít po stranách písek (tj. jen 3 bloky široké). Tunely pokud možno bez převýšení a 3 bloky vysoké (koně).
    9) Mosty (a tunely) mohou být individuální podle blízkého projektu. Stejně tak je možné se tady domluvit i na dalších odlišnostech.

    2012-01-19_12.59.07.jpg 2012-01-21_01.11.44.jpg czmD2.jpg

    Předběžný a hrubý plánek první Cesty z Města:
    czm.jpg

    EDIT 13.9.2015:
    spawn rozcesti.jpg
    6) HOTOVÉ ČÁSTI:
    D1 - Od Spawnu do Majnova (provizorní, asi se ještě upraví).
    D2 - Od Spawnu ke Kráteru - hotovo
    D3 - Od Spawnu na jih.

    Přiložené soubory:

    Poslední úprava: 07. září 2015
    • Líbí Líbí x 16
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  2. MrGespant

    MrGespant Registered

    Offline
    Registrován:
    11. prosince 2011
    Ahoj, určitě bude zájem o napojení ThunderHillu. Asi prodloužení trasy od Bourgneuf
    • Líbí Líbí x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  3. rejnock

    rejnock zlá paryba

    Offline
    Registrován:
    17. dubna 2011
    Ja budu rebel ! Kdyz pripojku, tak dle paryby :D
    • Zábavné Zábavné x 3
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  4. _Eazy_

    _Eazy_ Moderátor

    Offline
    Registrován:
    31. května 2014
    Mám zájem o přípojku pro Ztracený ráj.
    [​IMG]
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  5. BublaCZ

    BublaCZ Registered

    Offline
    Registrován:
    01. srpna 2013
    Hlásím se k výstavbě cesty na sever do Forks a zverbuju k tomu i pár lidí z města.:)
    • Souhlasím Souhlasím x 3
  6. Welfare93

    Welfare93 Modder/Mod

    Offline
    Registrován:
    05. listopadu 2012
    [​IMG]
    S @spuntiky by jsme rádi prodloužili západojižní cestu. (Žlutě současná plánovaná, červená je rozšíření)
    Povede přes naší hospodu na mýtince s možností ustájení koní, přespání, jídla a veřejné farmy.

    Následně na křižovatce se rozdělí a západní povede k uccik + poweroffailing projektu. (Dále za tímto projektem jsou další dva)
    Východní cesta (zeleně) bych se ještě dohodl s @_CJ_ mezi těmito horami chce stavět přehradu tak jestli cesta povede po přehradě či pod ní.
    Poblíž křižovatky se současně bude nacházet XP farma (skeleton + zombie spawner)
    • Souhlasím Souhlasím x 3
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  7. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    Jak jsem psal v prvním vlákně, pokud budou chtít @spuntiky pomoc tak pomůžu. Ten most ode mne k vám určitě bude zítra stát. (Jako asi celá cesta do Majnova)

    Jediný problém bude zatím písek.
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  8. Testeuros

    Testeuros Registered

    Offline
    Registrován:
    12. února 2012
    Měl bych zájem vytvořit křižovatku poblíž Sowrtarského hradu a na ní navést cestu k Cesto Di Vimini (označeno modře), popřípadě i k mému plánovanému, prozatím blíže nespecifikovaného projektu (zelená barva), s přechodem do Taigy bych rád užil styl cesty, který působí v takovéto oblasti decentněji a který se dle mého názoru hodí k projektu/ům víc (štěrk ve spojení s hlínou a cobblestonem) :)

    [​IMG]

    Jinak měl bych k tomuto projektu i jeden návrh. Nedalo by se nějak (byť přibližně) označit na dynmapě cesty, jenž by k tomuto účelu sloužili? Věřím tomu, že by to mnohým mohlo pomoci v orientaci :)
    Poslední úprava: 07. září 2015
    • Líbí Líbí x 1
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  9. Pompeius

    Pompeius Ecthelion

    Online
    Registrován:
    14. listopadu 2011
    Testeuros, promin, ze ti do toho kecam, ale nechces to vest vic podel rek (podobne, jako to cervene navrhuje welfare o par prispevku vyse)? Z ciste nezainteresovaneho laickeho pohledu mi trasovani podel vodnich toku prijde prirozenejsi a lepe zapadajici do krajiny.
    Ale to jenom tak na okraj. :)

    Edit: psano z mobilu, nevim, proc to je tak divne formatovane :D

    //amunak: odformatovano
    Poslední úprava moderátorem: 08. září 2015
    • Souhlasím Souhlasím x 2
    • Děkuji! Děkuji! x 1
  10. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Děkuji za mnoho ohlasů a nabídek ke spolupráci.
    Tohle je opravdu veřejný projekt pro všechny a je naprosto super, jak se k tomu stavíte - díky!


    Pár postřehů a poznámek:
    • Ty biomy jsou nějaké větší, než na starém světě. Postavil jsem za celé dopoledne kus cesty ke Kráteru (20%) a jsem totálně bez surovin! Dvojbedna stonebricků fuč, asi tři stacks posledního uhlí fuč, dva inventáře písku fuč (natěžím na severní poušti, tak aby to nikdo nepoznal).
    • Při plánování dávejte pozor na délku trati, aby vás to potom nezaskočilo. Obvzláště pro zkušené z minula to může být překvapení a surovin je nyní pomálu... .
    • Chtělo by to Gulag... Není kámen...
    • Chtělo by to Psikovnu... Není písek...
    ps.: pokud dám k vašemu příspěvku "souhlasím" tak to berte jako ofiko posvěcení.
    Zatím ale z pochopitelných důvodů nemohu výrazně pomáhat se surovinami.
    • Informativní Informativní x 1
  11. Monetic

    Monetic Registered

    Offline
    Registrován:
    25. července 2011
    Přiznám to veřejně, stavím to jen z halfblocku, ušetří se s tím hodně materiálu. Pokud by byl problém tak napište.
    Jestli můžu místo sandstonu použít Birch Plank HB? Možná by se to na tu mojí cestu šiklo víc.
  12. utheraptor

    utheraptor Midnight Wanderer

    Offline
    Registrován:
    06. dubna 2012
    Také pomohu, podobně jako na staré mapě - York bude potřebovat přípojku tak či tak.
    • Líbí Líbí x 1
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  13. Potkan8

    Potkan8 Registered

    Offline
    Registrován:
    04. září 2013
    Též mohu pomoci, třeba jen materiálně. Do Yorku to můžete vzít cestou kolem Česca.
    • Líbí Líbí x 2
  14. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Halfblock nevadí, sám ho občas použiju... .
    Okraje jsou ale z obyč písku, není třeba dělat sandstone.
    Dřevo nevím, nevím... Na odbočkách ano, nicméně hlavní trasu bych z něj nedělal. Navíc z jedné dvojbedny nepostavíš ani kus cesty přes jeden biom... .
  15. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Možná by stálo za úvahu, zda nepřispůsobovat styl a materiál Cesty aktuálnímu biomu. My si s @LameCz ověřili, že kobl/stone v Mese je jako pěst na oko a schody tam děláme tedy z červeného pískovce. Nebo třeba zase v bažině by Cesta mohla být z čehokoli bílého ať už by to byl kvarz nebo bílý jíl atp.

    To je ale jen úvaha řečená nahlas, nerad bych, aby si zase nějaký zbrklý mladistvý mod nevzal do hlavy, že mu něco vnucuju ...
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  16. Welfare93

    Welfare93 Modder/Mod

    Offline
    Registrován:
    05. listopadu 2012
    Nad něčím takovým jsem taky přemýšlel. Ale pak bude zase problém rozlišit cestu z města od ostatních cest. A podle mě je třeba zachovat něco čím tuhle cestu odlišíš/snadno poznáš.

    + Když už tak podle mého názoru individuálně schvalovat ten vzhled, aby z toho nebylo "tohodle mám hodně z toho to udělám". (nemyšleno jako narážka, jen nadhozeno do debaty)
  17. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    Cestu by mohly definovat směrníky/značky. Když jsem před otevřením Novuse procházel JV Eternie, kde jsem vlastně nikdy nebyl, uviděl jsem v jednom městě žluté značky. je jedno, jak se tomu bude říkat - patníky, směrníky, značky, funkci - hlavně v hustší zástavbě a u četných křižovatek, to má dobrou.

    EDIT: A taky číselné značení (D5 -> Sibiř, D8 -> Okrajov, např.) je výborná věc pro lidi jako já, kteří věčně bloudí i v jednoduchém podzemí.
    • Líbí Líbí x 1
  18. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    O tomhle jsem přemýšlel opravdu hodně... Nicméně jde hlavně o praktičnost, rychlost a dostupnost stavění a aby cestu každý ihned poznal. Navíc si myslím, že třeba v bažině i lesích je tenhle styl perfektně viditelný, hlavně z dynmapy. O viditelnost jde především, nerad bych, aby cesta splívala příliš s okolím...
    Nakonec jsem vždy skončil u starého dobrého a jednoduchého stylu.

    Na druhou stranu také nechci vnucovat v některém výrazném biomu, že to zkrátka musí být po mém. Jsem otevřený čemukoli. Přesto bych to vždy rád prodebatoval zde, abychom později neměli na mapě "duhu" a málokdo se orientoval, jestli je na hlavní "Cestě z Města" nebo na nějaké lokálce... .
  19. Bedrych

    Bedrych Klingon

    Offline
    Registrován:
    03. srpna 2011
    Jop, D1 k Majnovu, D2 ke Kráteru... To se mi líbí :D.
    Jen to nesmíme se značením přehánět, ať to pochopí hned i nováček, aby to nedopadlo jako v posledním metru, kde se vyznají (dle značek) jen tvůrci.
    • Souhlasím Souhlasím x 1
  20. Lohakar

    Lohakar MonsterFotr

    Offline
    Registrován:
    27. dubna 2011
    No, jde-li o odlišení hlavní "Cesty", tak třeba středový pruh, ať už souvislý či přerušovaný, z granitu je velmi dobrý nápad.
    Co se týče orientace, na Eternii mám problém zjistit, jestli jestli jsem ještě na Cestě anebo na nějaké odbočce, hlavně ve městech. Ve volné přírodě je každá slušná křižovatka opatřená značkama.
    Projít třeba Winterhold byla pro mne neřešitelná úloha, asi třikrát jsem skončil v prasečím chlívku anebo v latríně. ;)
    • Souhlasím Souhlasím x 1

Sdílej tuto stránku